AMA - Pytania do maszynisty kolejowego
Kolej zawsze mnie pociągała. Postaram się odpowiedzieć na każde rozsądne pytanie. Nie jestem encyklopedią kolejnictwa, ale chyba dam radę. Początek pracy to szuflowanie węgla do kotła. Potem lokomotywy spalinowe, następnie EZT. Ostatnie kilometry wyjeżdżam jako maszynista urzędniczego biurka :)
kolejniczy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 320
- Odpowiedz
Komentarze (311)
najlepsze
1. Jesteś związkowcem?
2. Mieścisz się w lokomotywie?
#pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Nie
2. Nie
Nie jest nużące - w zasadzie na osobowych ciągle coś się dzieje. Natomiast prowadząc towary bywa bardzo nudno - zwłaszcza gdy w stacji trafisz na boczny tor i każą czekać, bo szlak zajęty przez
1. Dlaczego Darty prawie przez cały czas postoju huczą? Inne pociągi jak śpią, to są w miarę cicho. Darty drą się strasznie cały czas.
2. Mniej więcej raz na tydzień w Dartach włącza się coś w rodzaju alarmu: trąbienie i cisza następujące po sobie (po ok. 3 sek.). Taki "alarm" trwa, aż ktoś przyjdzie i wyłączy (5 do 20 minut). Raczej nie jest to auto-alarm?
W USA na wagon wchodzą dwa. 40 kontenerów to odpowiednia, średnia liczba na skład. Więcej raczej nie się nie formuje.
2. Jak można zdobyć kwalifikacje?
1. Teraz? Od 4,5 do 5 brutto.
2. Pytasz o licencję maszynisty? Śwadectwo? Czas stażu? Sprecyzuj.
2. Jakie są największe minusy tego zawodu, godziny pracy bardo nieregularne?
3. Jak bardzo różni się jezdzenie nowym pociągiem od starych, prawie rozpadającym się?
4.Na czym polega szkolenie, że trwa aż 18 miesięcy?
2. Odpowiedzialność za pasażerów.
3. Jak pomiędzy Syreną Bosto i Lexusem GS
4. Poczytaj
...
Tak, wpuszczałem.
biały > jedziesz
niebieski > czekasz