Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kdgc
kdgc

kdgc

Dołączył 10 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11177
  • Znaleziska 1197
  • Mikroblog 9980
  • Obserwujący 39
  • Obserwowane 12
jacos911
jacos911
22.10.2024, 09:57:08
  • 2
#nieruchomosci Oprocentowanie polskich obligacji 10-letnich idzie w górę. Wyższe oprocentowanie dla kredytów na stałych stopach nie zwiastuje zwiększenia popytu na kredyty mieszkaniowe.
jacos911 - #nieruchomosci Oprocentowanie polskich obligacji 10-letnich idzie w górę. ...

źródło: pl10y

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 22.10.2024, 10:43:37 via Wykop
  • 2
@jacos911: Akurat sytuacja w USA ciągnie rentowności na całym świecie w górę, ale to jest generalnie piękny przykład dla ludzi patrzących na obniżki stóp i zachowanie krzywej rentowności w sposób chłopskorozumowy. Jeśli FED mówi przez długi czas, że nie planują zacząć obniżek od 50bp, a później po kilku słabych danych walą 50bp, później dostajesz lepsze dane + rynek zaczyna wyceniać wygraną Trumpa i Red Sweep i masz efekt odwrotny niż
kdgc - @jacos911: Akurat sytuacja w USA ciągnie rentowności na całym świecie w górę, ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 22.10.2024, 12:28:20 via Wykop
  • 2
@sylar_001: ogólnie to 10Y jest uważany za główny benchmark rate do wielu rzeczy, to pewnie gdzieś tam we wzorach banku i tak ma wpływ(nawet w marży). Na zachodzie do stałych stóp dla hipotek to masz głównie brane 10+. U nas bieda ze stałymi i jest to wszystko trochę upośledzone. Ale jak biorą 5 to sytuacja tutaj jest praktycznie taka sama bo miałeś parallel shift krzywej w górę w segmencie 5-10
kdgc - @sylar_001: ogólnie to 10Y jest uważany za główny benchmark rate do wielu rzec...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 22.10.2024, 13:18:54 via Wykop
  • 1
@jacos911: Kredyty kredytami, tutaj to prawda, że w Polsce stałe stopy to nie jest ta skala co na zachodzie. Jednak głównym celem emisji jest finansowanie deficytu przez rząd i ministra finansów. Są normalnie aukcje do sprzedaży tej emisji rynkowi i rynek ustala fair price. Nawet bym powiedział, że jeśli chodzi o ustalanie rentowności na długim końcu przez rynek to moim zdaniem efekt w Polsce jest nawet mocniejszy niż np. w
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
11.09.2024, 18:20:53
  • 15
#gielda #ekonomia #zaorski #nieruchomosci

Czemu praktycznie nigdzie w mainstreamie nie ma żadnego złego słowa na temat Zaorskiego? Facet który:

- pump and dumpowal mPaya, zatrudniając do tego jednocześnie naganiacza Dzikiego Trenera - obaj Panowie nadal uważani za autorytety w przestrzeni publicznej
- grał za pieniądze inwestorów, rozliczał tokeny w dolarach, grał na ETH i to bez hedge'a i debili z ludzi robił pokrętnie się tłumacząc
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 11.09.2024, 18:37:46 via Wykop
  • 5
@pysznewpierdalator: dobre podsumowanie, też bym chciał wiedzieć.

Była przez chwilę większa drama z traderem21 jak zaczeli jeden na drugiego nagrywać materiały, a później z Tomkiem Andelem ale się rozeszło po kościach.

Swoją drogą trader21 też dobry, dużą cześć swojej bajeczki skopiował od Antona Kreila i przez długi czas naganiał na cypryjskiego brokera, który jawnie wprowadzał ludzi w błąd na swojej stronie, że jest FCA regulated, a nie był.

Polska scena
  • Odpowiedz
teddybear69
teddybear69
08.09.2024, 14:42:27
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 15:11:21 via Android
  • 0
@teddybear69 https://www.idunn.no/doi/10.18261/tfb.6.1.2

Tu masz argumenty i porównanie różnych typów wsparcia z plusami i minusami.
  • Odpowiedz
michalo866
michalo866
michalo866
08.09.2024, 08:31:08
  • 21
Codzienne przypomnienie dla ludzi którzy chcą kupić mieszkania w dużych miastach (na wypizdowach wyludniających się może okazje będą), że o ile wykop robi dobrą robotę w kwestii walki z dopłatami i pompowaniu zysków deweloperów to fakt, że cały czas są jeszcze ludki promujące "spadki" to jest wprowadzanie w tej chwili ludzi w błąd i to nie jest nic pozytywnego tak naprawdę.

Jak planujecie coś wziąć i macie możliwość to bierzcie jak najszybciej i
michalo866 - Codzienne przypomnienie dla ludzi którzy chcą kupić mieszkania w dużych ...

źródło: Screenshot 2024-09-08 at 10.30.30

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 08:53:11 via Android
  • 189
@Khaine gość nagania ludzi żeby się bezmyślnie ładowali w kredyt na końcu cyklu, a później będzie sprawa dla reportera...
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 09:18:10 via Android
  • 7
@kmg_al zajmuje się inwestowaniem opartym głównie o światowe makro od lat. Nie chcę mi się powtarzać takich długich wpisów to poczytaj np. moje odpowiedzi tu i inne pod tym wpisem: https://wykop.pl/wpis/78029057/wpis#272767941 to, że jest koniec cyklu to nie podlega dyskusji. W tamtym tygodniu miałeś yield curve disinvertion w segmencie 2-10. Dyskusji podlega jedynie temat czy koniec cyklu będzie typu soft landing czy hard landing.
@kdgc +6
@pysznewpierdalator nie jest to jeszcze przesądzone. Ten cykl jest tak porąbany przez covid i rekordowy stymulus, że większość modeli nie działa. Wczoraj oglądałem wystąpienie Wallera z Fed i mówił że zawiodły np. Curve inversion models, Philips Curve, Beverige Curve itp. Z jednej strony to dobrze no bo
więcej
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 09:28:10 via Android
  • 1
@sezonowiec1 ja mówię o cyklu koniunkturalnym, i tutaj koniec jest konsensusem w tym momencie, debacie podlega jedynie typ końca. Patrz inne moje odpowiedzi. Spadki czy wzrosty nieruchomości to trochę inna rozmowa.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 10:34:21 via Android
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 10:50:00 via Android
  • 3
@michalo866 xd pitolenie to są Twoje wpisy, każdy końcówka cyklu wygląda tak samo jak analitycy wtopią i pieprzą głupoty o recesji na podstawie soft/leading data bo pozniej chcą wyjść na proroków gdzie hard data mówi co innego to tak to wygląda, teraz soft i hard mówią to samo.
kdgc - @michalo866 xd pitolenie to są Twoje wpisy, każdy końcówka cyklu wygląda tak s...

źródło: temp_file8836078645983316426

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 11:12:50 via Android
  • 1
@Herm1t nie, szansa jest minimalna, inflacja w recesji to jest najmniejszy problem, a paliwa do stymulacji fiskalnej przy obecnych poziomach deficytu i kosztach obsługi długu nie ma. Ostatnio usa władowało 8 bilionów dolarów, nie dasz rady czegoś takiego robić co 3 lata.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 12:51:17 via Android
  • 0
@TurboDynamo tak, jasne, bo te pieniądze były z powietrza, a nie z deficytu, który generuje koszty obsługi. Jedyne co zrobili to ściągnęli popyt z przyszłości.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 12:57:34 via Android
  • 0
@loczyn tak się mu tylko wydaje jak jest hossa, ale masz rację w Polsce sentyment jest betonowy.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 12:40:59
  • 20
#nieruchomosci

W poważnych wolnorynkowych krajach duzi deweloperzy robią tzw rate buydowns, czyli schodzą z wysokich marż i sami oferują programy obniżania stóp dla kupujących. Dzięki temu są w stanie praktycznie normalnie funkcjonować, a w dupe dostają mali i średni deweloperzy, których na to nie stać. W Polsce natomiast się lobbuje żeby obywatele zrobili rate buydowns bo Panie marża jest marża ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

acpiorundc
acpiorundc
08.09.2024, 13:44:01 via Wykop
  • 6
W poważnych wolnorynkowych krajach duzi deweloperzy robią tzw rate buydowns, czyli schodzą z wysokich marż i sami oferują programy obniżania stóp dla kupujących. Dzięki temu są w stanie praktycznie normalnie funkcjonować, a w dupe dostają mali i średni deweloperzy, których na to nie stać. W Polsce natomiast się lobbuje żeby obywatele zrobili rate buydowns bo Panie marża jest marża ( ͡º ͜ʖ͡º)


@kdgc: Bo u
acpiorundc - >W poważnych wolnorynkowych krajach duzi deweloperzy robią tzw rate buyd...

źródło: Zrzut ekranu 2024-09-8 o 15.42.12

Pobierz
  • Odpowiedz
i_teraz_wchodze_ja_caly_na_bialo
i_teraz_wchodze_ja_caly_na_bialo
07.09.2024, 19:51:46
  • 62
Od dwóch miesięcy rozmowy na Mikro toczą się wokół cen mieszkań i kredytów
A podejrzewam że większość ekspertów to wiek 18-22 lata i brak zdolnosci kredytowej nawet na samochód za 20 000zł a co dopiero mieszkanie.
A pewnie i są tacy co nawet na TV 55cali nie dostało by kredytu
Nie mówię, ze wszyscy, bo pewnie i są tacy co mają kasę na mieszkanie lub możliwość wzięcia mieszkania za pomocą pozyczki bankowej
Ale ilu takich jest
iterazwchodzejacalynabialo - Od dwóch miesięcy rozmowy na Mikro toczą się wokół cen m...

źródło: nieruch

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 20:05:10 via Android
  • 379
@i_teraz_wchodze_ja_caly_na_bialo

"Wieczne udawanie i stwarzanie iluzji, ze jest się kimś ważnym, obytym, zorientowanym w temacie."

To o sobie napisałeś?

Jeden z głupszych wpisów jaki widziałem od dawna, a to sztuka na wykopie.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 06:36:54 via Android
  • 0
@zmarnowany_czas ojej (╥﹏╥) znaleźli się specjaliści od bycia specjalistami...
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 08.09.2024, 06:52:46 via Android
  • 0
@zmarnowany_czas a ty możesz wracać do swojego chłopaka autora wpisu...
  • Odpowiedz
korniku
korniku
korniku
07.09.2024, 20:12:06
  • 105
Pamiętajmy przy urnach - Pan Szymon Hołownia sprzeciwia się napychaniu kabzy deweloperuchom, a Trzaskowski w tej kabzie właściwie siedzi. Byłbym bardzo rozczarowany, gdyby koalicja rządząca zaproponowała jednego kandydata na urząd Prezydenta.
Szymon musisz!
#nieruchomosci #polityka
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 20:16:22 via Android
  • 2
@korniku a Holownia jest w Koalicji z PSL, którzy najmocniej pchają te dopłaty jako Trzecia droga? I czo teraz, może niech się tym najpierw zajmie?
  • Odpowiedz
FrasierCrane
FrasierCrane
07.09.2024, 17:15:56
  • 1
Swetru vel Grucha PL2050 #nieruchomosci
https://x.com/RyszardPetru/status/1832467303289537022 #polityka
FrasierCrane - Swetru vel Grucha PL2050 #nieruchomosci
https://x.com/RyszardPetru/sta...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 17:22:55 via Android
  • 12
@FrasierCrane Rysiek od pakietowych zakupów nieruchomości premium widzę pięknie podkopuje działania PL2050
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
07.09.2024, 14:40:44
  • 1
#nieruchomosci

Czyli wychodzi że jakby ten bk0 zrobili z głową, tak, żeby dopłaty poszły do beneficjentów, a nie deweloperów byłby całkiem spoko POD WARUNKIEM że rząd ma swój pomysł na stopy procentowe, których nie jest w stanie kontrolować mając jako prezesa NBP polityka z partii opozycyjnej który może wykazywac tendencje do działania na szkodę państwa z pobudek politycznych.

Pytanie czy rząd ma kompetencje żeby samemu sobie kontrować działania NBP i
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 15:24:02 via Android
  • 2
@pysznewpierdalator chodzi o timing, to jest idealne narzędzie do wyratowania, cię jak jesteś na granicy, ale tylko do tego, za słabe do powstrzymania recesji i ze skutkami ubocznymi wyciągania płynności z innych sektorów. Ale budowlanka i branże powiązane to na pewno więcej niż 1.5% PKB. To jest duży sektor ale główny jego problem jest taki, że jest drugi po transporcie najbardziej cykliczny, w związku z tym tam zwykle się zaczynają większe
kdgc - @pysznewpierdalator chodzi o timing, to jest idealne narzędzie do wyratowania,...

źródło: temp_file1588973219289747434

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 16:08:16 via Android
  • 6
@pysznewpierdalator nie jest to jeszcze przesądzone. Ten cykl jest tak porąbany przez covid i rekordowy stymulus, że większość modeli nie działa. Wczoraj oglądałem wystąpienie Wallera z Fed i mówił że zawiodły np. Curve inversion models, Philips Curve, Beverige Curve itp. Z jednej strony to dobrze no bo przecież recesji nie ma a te modele mówią że już powinna być, z drugiej strony to znaczy, że lecimy na ślepo i nikt nawet
kdgc - @pysznewpierdalator nie jest to jeszcze przesądzone. Ten cykl jest tak porąban...

źródło: temp_file4748191849166325017

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 16:36:33 via Android
  • 4
@pysznewpierdalator sam też to obserwuje, ale na razie jeszcze jest nadzieja, w 1995 był soft landing i soft landing in progress jest dość straszny, praktycznie nierozróznialny od początku recesji, po prostu wtedy zaczynasz stymulować i gospodarka reaguje od razu, a w recesji zaczynasz i reaguje za 2 lata. Czemu tak się dzieje nikt nie wie, ale jest istotna zależność ze skokami cen energii i żywności, niestety w tym cyklu ten skok
kdgc - @pysznewpierdalator sam też to obserwuje, ale na razie jeszcze jest nadzieja, ...

źródło: temp_file8624298264111239006

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 17:11:46 via Android
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 07.09.2024, 12:09:42
  • 147
#nieruchomosci

Tak jak pisałem wczoraj. PiS jest w tej sprawie podzielony. I szykuje nam się ciekawa rozgrywka. A to, że buda z uścińskim z MRiT cisną dopłaty to jeszcze nic nie znaczy. #polityka
kdgc - #nieruchomosci 

Tak jak pisałem wczoraj. PiS jest w tej sprawie podzielony. I...

źródło: temp_file1075172691541168118

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc
Autor
07.09.2024, 12:31:33 via Android
  • 0
@pysznewpierdalator jest jeszcze wątek wątpliwej sympatii naszego małego dyktatora do deweloperów. Też myślę nad Twoim ostatnim akapitem. Moim zdaniem władza > pieniądze
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc
Autor
07.09.2024, 12:37:38 via Android
  • 2
@pysznewpierdalator PKB nie mogło zejść na minus przed wyborami, a było realne zagrożenie. (Tylko wtedy nie rozumiem czemu PO głosowało z nimi, ale jak PiS miał pewną większość, skutki nie były znane to po części rozumiem, zablokować nie dali by rady, to po co pokazywać że oni będą odbierać socjal)
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc
Autor
07.09.2024, 13:03:41 via Android
  • 2
@pysznewpierdalator dobra rozkmina, ale jak sobie przypomnę tę kampanie to pamiętam, że to była prawdziwa licytacja na socjal (800+) i jak ktoś to policzył to trzeba by mieć budżet USA żeby to zrealizować. Ludzie raczej poszli bo mieli dość po covidzie i inflacji(w sumie nie do końca wina pis).
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc
Autor
07.09.2024, 13:07:12 via Android
  • 2
@pysznewpierdalator moim zdaniem to jest dokładnie cel PiS, pieniędzy nie ma I nie bedzie bis. Z glapinskim pełna zgoda. Nie wiem czy widziałeś ale BGK znowu rozdaje obligacje pozabudżetowe to jesteśmy w trybie pełnej hipokryzji w stosunku co KO mówiło przed a co robi po wyborach.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc
Autor
07.09.2024, 14:09:01 via Android
  • 1
@pysznewpierdalator będą wciskać hamulec (dużo wyższe real rate niż reszta), jak inni będą ciąć i inflacja będzie spadać (a jak recesja ruszy to spadnie jak kamień) to trzymanie takich stóp do wyborów to będzie real rate w okolicy 5. To by r-------o cały kraj i jest nie do obronienia jako apolityczne. Ale strategia z real rate i niepewność prognoz itp jest do obronienia. ( o co wam chodzi przecież tniemy, (ale
  • Odpowiedz
ozjasz4-9
ozjasz4-9
ozjasz4-9
06.09.2024, 18:12:40
  • 240
Przedstawiciel pisu mówi, że poprą kredyt 0 proc. i uważa, że państwo powinno wspierać popyt i podaż.( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#nieruchomosci #kredyt2procent #deweloperka #polityka
ozjasz4-9 - Przedstawiciel pisu mówi, że poprą kredyt 0 proc. i uważa, że państwo pow...

źródło: IMG_3774

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 06.09.2024, 18:38:00 via Wykop
  • 103
@ozjasz4-9: A co na powiedzieć były minister z MRiT, że program, za który był odpowiedzialny r------ł rynek nieruchomości? Ociepa jeszcze jak był wiceszefem w PiS mówił, że są podzieleni ale głównie właśnie te gagatki z MRiT (dureń Buda i ten pajac) cisną na ten kredyt.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 06.09.2024, 20:37:21 via Wykop
  • 1
@gniazdownick:
kdgc - @gniazdownick:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Parmenides69
Parmenides69
06.09.2024, 12:32:41
  • 3
Aug Nonfarm Payrolls 142K, Exp. 165K

Umempl Rate 4.2%, Exp. 4.2%

#gielda
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 06.09.2024, 13:12:29 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 06.09.2024, 13:44:03 via Wykop
  • 0
@Parmenides69: ok 50% szans na cięcie 50. Ale dzisiaj przemówienie Wallera(drugi najważniejszy po Pawellu) to zobaczymy co dalej. Prawda jest taka, że praktycznie nikt nie wie co się dzieje.
kdgc - @Parmenides69: ok 50% szans na cięcie 50. Ale dzisiaj przemówienie Wallera(dru...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
NoMoreTearsJustSmile
NoMoreTearsJustSmile
06.09.2024, 05:43:07
  • 157
Paszyk na antenie #tvn24: Hołownia i Polska2050 nie ma racji, że kredyt 2% doprowadzi do wyższych cen mieszkań.

Jako przykład podał program z poprzednich rządów PO Mieszkanie Dla Młodych, że dobrze przygotowany program nie musi oznaczać wzrostu cen.

XDDDDDDDDDDDDDDD

#nieruchomosci #bekazpo #bekazko #bekazpsl #polityka
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 06.09.2024, 05:47:41 via Android
  • 117
@NoMoreTearsJustSmile jest tylko jeden drobny problem z porównaniami do MDM... ale jak doprowadzi to się powie, że to przez inne czynniki bo różne som ehh
kdgc - @NoMoreTearsJustSmile jest tylko jeden drobny problem z porównaniami do MDM......

źródło: temp_file5416484871380804098

Pobierz
  • Odpowiedz
kaspil
kaspil
05.09.2024, 18:59:33
  • 0
Dlaczego zakładacie że ceny spadną po uwaleniu zera? Przecież masa ludzi i tak weźmie kredyty na obecnych zasadach, bo po prostu muszą gdzieś mieszkać. Przed beką 2 mieszkania też się sprzedawały, a flipy generowały zyski. Pewnie sporo ludzi się w tym momencie wstrzymuje czkając na start programu i gromadzi wkłady własne. #nieruchomosci
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 19:08:42 via Wykop
  • 3
Przecież masa ludzi i tak weźmie kredyty na obecnych zasadach, bo po prostu muszą gdzieś mieszkać.


@kaspil: Indeks dostępności mieszkaniowej wygląda trochę inaczej jak jest masa ludzi co może brać kredyty na obecnych zasadach. chcieć != móc
kdgc - >Przecież masa ludzi i tak weźmie kredyty na obecnych zasadach, bo po prostu m...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 20:48:31 via Wykop
  • 0
@del855: Tak to są możliwośći finansowania, ale to jest kluczowe w krótkim i średnim terminie. Już sam indeks na takich poziomach to jest niesamowicie silny hamulec i tak jak na obrazku przywrócenie go do normalnych poziomów to będzie dłuuugi i ciężki proces.(niestety nie mam w tabelce Polski ( ͡° ʖ̯ ͡°) ) Generalnie wiatr przestaje sprzyjać inwestycji w nieruchomości. Najsolidniejsze argumenty za trzymaniem cen w dużych
kdgc - @del855: Tak to są możliwośći finansowania, ale to jest kluczowe w krótkim i ś...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
05.09.2024, 14:23:33
  • 1796
Dziennikarz TVN24 zadał Glapie przydługie pytanie że kredyty som no drogie i co możemy z tym zrobić, jak zwiększyć dostępność.

Glapa pedzioł, że w Polsce jest bardzo silne lobby deweloperskie, które uniemożliwia masowe, tanie budownictwo państwowe.

A potem dodał, że zawsze byli przeciwni kredytom 2% i 0%, bo one nie zwiększają dostępności tylko bogacą się na nich deweloperzy.

#nieruchomosci
mickpl - Dziennikarz TVN24 zadał Glapie przydługie pytanie że kredyty som no drogie i...

źródło: glapa

Pobierz
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 14:30:46 via Wykop
  • 25
@mickpl: Polecam posłuchać całej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo rozsądne podejście + jawne stanowisko przeciwko dopłatom do kredytów i poparcie dla budownictwa społecznego.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 14:58:41 via Wykop
  • 6
@pysznewpierdalator: https://youtu.be/-DlzxsgvuJw?t=3361
kdgc - @pysznewpierdalator: https://youtu.be/-DlzxsgvuJw?t=3361
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 05.09.2024, 15:46:36 via Wykop
  • 0
@ArseneWengerTheAnimatedSeries: wstawiłem dokładnego linka w jednej odpowiedzi pod tym postem. To jest długie on z 20 min o tym mówi.
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
04.09.2024, 18:24:20
  • 0
#nieruchomosci

Siemka recesyjne świry, powiem wam że ostatnio coraz więcej się mówi wśród znajomych o zwolnieniach, mniej jest zleceń dla firm.

Wchodzimy w kulminacyjny moment. Dlatego pytanie w ankiecie brzmi. Czy z Glapciem wylądujemy mięciutko czy spakujemy walizy i spi3rdolimy najdalej jak się da, a Donald zostanie już zawsze zapamiętany że co dochodzi do władzy to ludzie wyjeżdżają? Xd

Recesja - sresja

  • Soft landing 35.3% (30)
  • Pi3rdolnie tak że nas kukle będą siedziały. Z bólu 48.2% (41)
  • Sprawdznko 16.5% (14)

Oddanych głosów: 85

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 18:42:28 via Wykop
  • 0
@pysznewpierdalator: Zależy do kiedy. Ogólnie to tak to wygląda jak na obrazku. Terminal w okolicy 3% na koniec 2025.
kdgc - @pysznewpierdalator: Zależy do kiedy. Ogólnie to tak to wygląda jak na obrazku...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 16:28:24
  • 18
#nieruchomosci

No ciekawe skąd były na to pieniążki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - #nieruchomosci

No ciekawe skąd były na to pieniążki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Oltwk93
Oltwk93
Oltwk93
04.09.2024, 11:06:13
  • 11
#nieruchomosci #demografia #polska
Wykopki: mam dość dyktatury deweloperów w Polsce
Wyjadę do Czech i tam sobie kupię tanie mieszkanie
Tymczasem #czechy :
Oltwk93 - #nieruchomosci #demografia #polska 
Wykopki: mam dość dyktatury deweloperów...

źródło: Screenshot_20240904_130530

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 11:10:44 via Wykop
  • 27
@Oltwk93: Masz jeszcze jakieś inne argumenty z gatunku: "Whataboutism"?
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 11:25:22 via Wykop
  • 5
@Oltwk93: Type(z jawnym knfliktem interesów, którym się może z nami podzielisz), ile razy można wam na wykopie powtarzać, że żaden powżny analityk z poważnych instytucji jak banki inwestycyjne w płatnych analizach nie odnosi się do stosunku cen i wynagrodzeń bez odniesienia do kosztów finansowania. Liczy się tylko housing affordability index po stronie popytu(indeks dostępności mieszkaniowej w Polsce też to jest liczone poszukaj sobie w ZBP) i wskażniki podażowe (months of
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
  • Strona 3 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.01.2024

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 20.06.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking