Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kdgc
kdgc

kdgc

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11211
  • Znaleziska 1204
  • Mikroblog 10007
  • Obserwujący 39
  • Obserwowane 12
O.....a
O.....a
konto usunięte 04.09.2024, 10:34:21
  • 1
Moj krotki komentarz do poniższego wpisu Micka przewidujący dlaczego ceny w większości przypadków nie spadną
otóż ciężko traktować rynek nieruchomości jako jedność
najbardziej dokuczliwy społecznie i widoczny jest wzrost cen mieszkań w centrach miast top 5 i na tym sie skupie
dominującym czynnikiem,który powoduje wzrosty cen, to oczywiście popyt, który wynika z
- prostoty inwestycji,
- niskiego ryzyka
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 10:48:48 via Wykop
  • 1
@Onbezwasa: O czym mam z Tobą dyskutować jak władowaleś wszyskie najbardziej znane klisze do jednego posta, kompletnie pomijając indeks dostępności mieszkaniowej czyli to co definiuje rzeczywisty popyt(a nie to, że ja chce kupić ale nie mogę bo mnie nie stać na kredyt) i wszystkie wskaźniki podażowe. Pominąłeś też sytuację gospodarczą, cykle koniunkturalne, które wpływają na czynnik "niskiego ryzyka". Ogólnie analityka rynku nieruchomości z Ciebie nie będzie.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 10:59:00 via Wykop
  • 0
@Onbezwasa: Napisałem Ci co determinuje rzeczywisty popyt na tym rynku, to zapraszam do raportów ZBP(Związek Banków Polskich) na poszerzanie wiedzy. To, że każdy by chciał mieć jacht w żadym stopniu nie ma wpływu na ceny jachtów. Liczy się popyt wyrażony w zdolności finansowania.
  • Odpowiedz
thorgoth
thorgoth
04.09.2024, 08:33:54
  • 2
A ja mam takie #niepopularne pytanie; skoro kwestia dopłat do kredytów to jest coś co grzeje wszystkich Polaków i jeśli Donek to przepchnie to będzie skończony to czy przypadkiem w związku z tym notowania partii które są PRZECIW (Hołownia, Konfa, Razemki) nie powinny pójść choć o 0,00000001% w góre? Nie?
No bo jakoś nie idą a niektórym wręcz idą w dół.

Nikomu nie zaświeca się lampka że w założeniach wejściowych
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 04.09.2024, 08:39:39 via Wykop
  • 6
@thorgoth:
kdgc - @thorgoth:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
blehblehbleh
blehblehbleh
blehblehbleh
03.09.2024, 18:18:00
  • 66
Jeżeli zastanawiacie się nad absurdalnie usilnym dążeniem rządu do wprowadzenia programu deweloper plus i zrzucacie je na lobbying PZFD, to macie rację, ale tylko w 50%. Drugie 50% to powody polityczne. Tak, polityczne.

Bo chociaż sam program ma niskie poparcie społeczne w grupie docelowej oraz w grupie wyborców koalicji 15 października, to scenariusz alternatywny będzie miał dla niej znacznie gorszy skutek. Tym skutkiem będzie recesja. Recesja to dla gospodarki proces ozdrowieńczy -
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:27:39 via Wykop
  • 8
@blehblehbleh: Zgadzam się, problem jest taki, że cały świat teraz gra w tą samą grę. Popatrz na Niemcy i co u nich trzyma GDP na plus. Sztuczki powoli się kończą, a przy tym poziomie deficytów i kosztach obsługi długu zaraz zobaczymy w praktyce jak działa: Law of Diminishing Marginal Returns. To jest dużo bardziej niebezpieczna gra niż się wydaje.
kdgc - @blehblehbleh: Zgadzam się, problem jest taki, że cały świat teraz gra w tą sa...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:41:02 via Wykop
  • 9
@Papieska_Bestia_z_Wadowic_2137: dźwignia, specjalnie chcą dać kredyt bogatym z kosmicznie dużymi limitami, żeby małą dopłatą wygenerować w miarę bezpiecznie(bo mniejsza szansa, że bogaci wpadną w problemy) natychmiastowy przepływ dziesiątek jak nie setek miliardów przez ten sektor. Wybrali ten sektor bo tutaj mogą jeszcze zbić kapitał polityczny bajeczką o polskich rodzinach. Ale to jest niebezpieczne zagranie, bo przekierowując ten strumień na ten sektor, efektywnie osłabiają przepływy w innych sektorach ¯\(ツ)/¯ Stary trick.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 18:47:49 via Wykop
  • 20
@blehblehbleh: Co do Niemców to podaje ich jako przykład bo to nasz największy partner handlowy. Jak oni polecą to żadne nasze sztuczki z bk0 wiele nie pomogą. Problemy Niemców są dwa: pierwszy to oczywiście cały misterny wieloletni plan na zieloną politykę klimatyczną w p---u, ale drugi problem jest ciekawszy, eksport do Chin, który spada od czasu uwalenia przez Chiński rząd ichniejszej bańki na nieruchach, co uwolniło kapitał na przemysł i
kdgc - @blehblehbleh: Co do Niemców to podaje ich jako przykład bo to nasz największy...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Defined
Defined
03.09.2024, 17:21:26
  • 0
Czy tego chcecie czy nie, tag #nieruchomosci stał się tagiem wojenki politycznej i właściwie większość wpisów na nim jest już związana z polityką. Co więcej, w takim środowisku można bardzo łatwo prowadzić agitację polityczną, co już jest widoczne, a będzie się uwydatniało bardziej z miesiąca na miesiąc.
Oczywiście czasami Białek pozwala na spamowanie polityką bez cenzury tagiem polityka. Było tak po wyborach i po tym gdy normiki zaczęły oglądać masowo
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 17:28:03 via Wykop
  • 0
@olcayn: dokładnie, giełda najlepszy przykład, ciekawe jak zaczniemy rozgrywać najbliższe wybory w USA, czy będą siłowo ładować tag polityka w ten sam sposób.
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 16:54:41
  • 3
#nieruchomosci

Panie Włodku to, że wasi posłowie obniżyli(albo i nie) ceny wynajmu swoich mieszkań to jeszcze nie jest robienie czegoś w sprawie "Mieszkań na tani wynajem". To chyba o jakieś socjalne czy tam komunalne chodzi i trzeba je budować ( ͡° ͜ʖ ͡°) , albo nie wiem przynajmniej sprzeciwić się bk0 wyraźnie, to tak tylko dla Pana informacji( ͡° ͜ʖ ͡°) #
kdgc - #nieruchomosci

Panie Włodku to, że wasi posłowie obniżyli(albo i nie) ceny wy...

źródło: image

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Satan_Was_a_Babyboomer
Satan_Was_a_Babyboomer
Satan_Was_a_Babyboomer
03.09.2024, 17:03:41 via Wypiek
  • 2
@kdgc Włodek to chce się z PO ułożyć i mieć spokój a nie wojować.

Moim zdaniem ta lewica to jest tylko jako maskotka w tym rządzie bo gdyby nie Hołownia to by w ciemno bk0 przegłosowali
  • Odpowiedz
szczszz
szczszz
03.09.2024, 16:12:27
  • 2001
Dlaczego niezalogowani nie widzą wpisów na tagu #nieruchomosci
szczszz - Dlaczego niezalogowani nie widzą wpisów na tagu #nieruchomosci

źródło: Screenshot_20240903_180646_com.brave.browser

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 16:22:53 via Wykop
  • 42
@szczszz: No ciekawe ciekawe....
kdgc - @szczszz: No ciekawe ciekawe....

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
03.09.2024, 14:26:15
  • 737
Tusku na konferencji pedzioł, że "na 0% czeka dużo młodych ludzi" XD

Panie Tusku nie to hasło, "polskie rodziny". Akurat jeśli chodzi o "młodych" to ten program jest dla nich strzałem w pysk i nikt w tej grupie na niego nie czeka. Program ma polegać na tym, że zarobione janusze z co najmniej 3 dzieci kupią sobie kolejne mieszkanie za 800k na 0% pod najem.

#nieruchomosci #polityka
mickpl - Tusku na konferencji pedzioł, że "na 0% czeka dużo młodych ludzi" XD

Panie ...

źródło: kredyt0

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 14:30:41 via Wykop
  • 10
@Yuri_Yslin: tzw. "nadpodaż drogich mieszkań" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - @Yuri_Yslin: tzw. "nadpodaż drogich mieszkań" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 12:26:12
  • 1
Hmm, Ueda w ostatnim dokumencie twierdzi, że polityka ciągle za luźna(very accommodative). 2/3 ekonomistów japońskich w ankiecie stawia na dalsze podwyżki. Dodatkowo James Aitken(The Lord Of The Dark Matter), który jest mega mocny z azjatyckiego rynku i ogólnie z każdego rynku ( ͡° ͜ʖ ͡°) twierdzi, że rynek nie docenia chęci normalizacji przez BOJ w kierunku 2%. To może być piękny hamulec dla risk assets, nawet jak FED
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

OskariuszKonduktorski
OskariuszKonduktorski
03.09.2024, 13:12:09 via Wykop
  • 1
@kdgc: 2% to już by było potężne, ale nawet kolejna drobna podwyżka może zasiać popłoch
  • Odpowiedz
1.....6
konto usunięte 03.09.2024, 14:45:55 via Wykop
  • 1
@kdgc: no to by byl zajebisty hamulec
sam sobie tego nie wyobrazam, wszyscy luzuja, a oni zaciesniaja
z drugiej strony okazalo sie, ze gospodarka nie jest tak czula na monpol jak sie uwazalo jeszcze 2 lata temu, takze troche pewnie podniesc mozna, a daje to jakas normalizacje
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
03.09.2024, 09:35:08
  • 1
Jak widzicie stopy procentowe w kolejnych 5 latach? Nie mam na myśli tylko okresu 2024-2025, bo tutaj z grubsza wiadomo, że będzie raczej nic w 2024 i może -100pb w 2025.

Ale tak do 2030? Jaki będzie kierunek?

@kdgc @del855 @haha123

#gospodarka #finanse #ekonomia #nieruchomosci

Stopy procentowe w 2030?

  • > 6% 14.6% (21)
  • ok. 5% 15.3% (22)
  • ok. 4% 18.1% (26)
  • ok. 3% 21.5% (31)
  • ok. 2% 16.7% (24)
  • ok. 1% 2.8% (4)
  • ok. 0% 1.4% (2)
  • Ujemne 9.7% (14)

Oddanych głosów: 144

  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 03.09.2024, 10:29:03 via Wykop
  • 6
@Yuri_Yslin: Nie da się tego prognozować na tak długi okres. Zobacz na obrazek jak się sprawdza takie prognozowanie robione przez poważnych graczy(smart money) i obstawiających na to miliardy prawdziwego hasju. Ja ogólnie zakładam recesje w USA i EuroZone w 2025. Ścieżka stóp będzie zależała od głębokości recesji i czasu jej trwania, a to jest nieprognozowalne(reflexivity). Jeśli będzie recesja to stopy mocno w dół. Ale tak ogólnie czasy ZIRP(Zero Intrests Rate
kdgc - @Yuri_Yslin: Nie da się tego prognozować na tak długi okres. Zobacz na obrazek...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
02.09.2024, 11:53:41
  • 301
Przypominam koledze Samcikowi, że z ekonomicznego punktu widzenia nie ma możliwości, aby program nie podbił cen. Nie ma znaczenia okres, grupa NPC, ilość bombelków itd.

1,6 mld odpali kredyty na ok. 50 mld. Czyli taki hajs dostaną deweloperzy tu i teraz, a "beneficjenci" z resztą społeczeństwa będą zrzucali się na to przez kolejne 10 lat.

Co więcej najpopularniejszym motywem sprzedaży na wtórnym jest dobranie kredytu komercyjnego i zakup u dewelopera większego mieszkania, więc program
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 02.09.2024, 12:06:02 via Wykop
  • 12
@pysznewpierdalator: rozumiesz, tylko udajesz, że nie rozumiesz...
  • Odpowiedz
OskariuszKonduktorski
OskariuszKonduktorski
02.09.2024, 10:32:28
  • 2
Ale żeby w poważnych mediach takie odważne tezy stawiać, toż to nie przystoi

I think that issues with Commercial Real Estate are profound, they are identifiable. They are real. They are not going away.

The inevitability of default is there

-Could it get ugly? -Yes.


https://www.bloomberg.com/news/videos/2024-08-29/cre-s-profound-issues-not-going-away-aetos-capital-ceo
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 02.09.2024, 10:39:44 via Wykop
  • 1
@OskariuszKonduktorski: media widzę trzymają rękę na pulsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - @OskariuszKonduktorski: media widzę trzymają rękę na pulsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 01.09.2024, 20:44:07
  • 5
#nieruchomosci

Xd z cyklu na nieruchomościach nie można stracić.
Patrzcie na rating AAA(Long Term Investment Grade). Ciekawe ile trupów jeszcze pochowane w szafach. Ja myślę, że każda amerykańska rodzina z trójką dzieci pilnie potrzebuje kredyt 0% na biurowiec, a praca zdalna musi zostać zakazana bo teraz powoduje global warming ( ͡º ͜ʖ͡º)
kdgc - #nieruchomosci 


Xd z cyklu na nieruchomościach nie można stracić. 
Patrzcie ...

źródło: temp_file504433200248303456

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc
Autor
01.09.2024, 21:01:59 via Android
  • 2
@acpiorundc tak, albo gorzej...
kdgc - @acpiorundc tak, albo gorzej...

źródło: temp_file5366518718693039649

Pobierz
  • Odpowiedz
kdgc
kdgc
kdgc 31.08.2024, 09:15:25
  • 8
#nieruchomosci

Stary memik z zagranicy w temacie. Temat poruszany wiele razy w wielu krajach.
kdgc - #nieruchomosci

Stary memik z zagranicy w temacie. Temat poruszany wiele razy ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kobiaszu
kobiaszu
31.08.2024, 08:12:33
  • 136
Kowal już nawet nie ukrywa że chodzi o jakieś tam bzdety typu mieszkanie dla młodych rodzin.

Przez chciwość przejebiecie wybory

#polityka #nieruchomosci #polityka
kobiaszu - Kowal już nawet nie ukrywa że chodzi o jakieś tam bzdety typu mieszkanie d...

źródło: 1000010547

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 31.08.2024, 08:25:24 via Wykop
  • 22
@kobiaszu: Jeszcze sobie to przypiął. (pinned tweet) (-‸ლ)
  • Odpowiedz
Parmenides69
Parmenides69
30.08.2024, 14:08:13
  • 29
Ważna rzecz z wywiadu z Tuskiem - powiedział on że wejdzie projekt który znajdzie poparcie w SEJMIE a nie że znajdzie poparcie w koalicji. Czyli raczej plan jest jak ludzie mówili - jak w przypadku BK2% przepchnięcie tego z pisem.

Co do PL2050 i Hołowni - jak mówiłem miesiące temu jeżeli dopuści to do głosowania to ten jego sprzeciw to zwykły teatr dla zdobycia poparcia i ma gdzieś blokowanie tego.

#nieruchomosci
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 30.08.2024, 14:15:29 via Wykop
  • 1
@Parmenides69: Niby tak, ale po wywiadzie Morawieckiego widzę też taki scenariusz:

Morawiecki ma plan powiedzieć, że popierają ale swój projekt z nierealnymi kosztowo dla budżetu limitami. W związku z tym pokażą, że są za ideą, ale nie w tej wersji, dowalą rządowi, że za PiS to kasa by się znalazła a teraz to "pieniędzy nie ma i nie będzie(przestrzeń fiskalna uległa zawężeniu)" i dowalą za niezrealizowany konkret. ¯\(ツ)/¯ Dodatkowo blokują
  • Odpowiedz
wypopekX
wypopekX
30.08.2024, 11:52:55
  • 2
Ja myślę, że będzie tak. Paszyk zrobi te bezpieczniki czy tam parametry, będzie pakiet mieszkaniowy i przejdzie. Koalicjanci mają się nawzajem w szachu. Budowa mieszkań społecznych to nie jest postulat liberalny i nigdy takim nie był, więc KO już zrobiło jakiś ukłon w stronę Lewicy i Hołowni, że to w ogóle puściło. A tymczasem koalicjanci się wypięli i poszli w ostrą krytykę 0% (co de facto jest krytyką KO) na zasadzie: "z
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 30.08.2024, 12:37:27 via Wykop
  • 1
@wypopekX: Morawiecki to ma plan powiedzieć, że popierają ale swój projekt z nierealnymi kosztowo dla budżetu limitami. W związku z tym pokażą, że są za ideą, ale nie w tej wersji, dowalą rządowi, że za PiS to kasa by się znalazła a teraz to "pieniędzy nie ma i nie będzie(przestrzeń fiskalna uległa zawężeniu)" i dowalą za niezrealizowany konkret. ¯\(ツ)/¯ Dodatkowo blokują tym sposobem, osłabienie kanału oddzieływania polityki monetarnej poprzez hipoteki,
  • Odpowiedz
wypopekX
wypopekX
30.08.2024, 09:57:05
  • 5
Wykopki to są dobre aparaty. Kiedy pisać na typowym poziomie tagu, to krzyczą, że bez merytoryki. Ale jak zapytają o coś dotyczącego nieruchomości i dostaną merytoryczną odpowiedź od typa co siedzi w branży (czyli w sumie mnie) to z reguły: beee za długie, TLDR, buuu nie czytałem, usuń konto XD A jak można opisać i wytłumaczyć złożoną sytuację w branży przy pomocy jednego zdania? Ja też nie jestem mistrzem prowadzenia narracji i
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 30.08.2024, 10:18:24 via Wykop
  • 0
@wypopekX: Dobry tekst, ale moim zdaniem zbytnio uproszczony, bo nie analizujesz wszystkich podmiotów na rynku i nie bierzesz pod uwagę, że kupujący nie mają takiej wiedzy jak Ty co kto może, a co nie i są najgłupszym i najsłabszym uczestnikiem rynku. Nawet ten pomysł z portalem DOM i już bym powiedział, że jest próba wyrównania szans.

Ja nigdy nie negowałem, że dopłaty zwiększają podaż, bo zwiększają, ale stosunek wzrost ceny/wzrost
  • Odpowiedz
duzy_krotki
duzy_krotki
29.08.2024, 20:34:57
  • 25
Samo wycofanie się z programu nie wystarczy. Budownictwo społeczne może pomóc, ale w tej kwestii jestem sceptyczny. To, czego potrzeba, to długi okres wzrostu zarobków przewyższającego inflację, ale nie inflację z koszyka, tylko inflację nieruchomości mieszkalnych oraz zniechęcenie inwestorów do rzucania się na ten rodzaj inwestycji.

Tak aby nie opłacało się budować kolejnego w połowie pustego budynku w dobrej lokalizacji.

Właściciele wielu nieruchomości będą przeciwni, ale nie może być tak, że mała grupa społeczna
duzy_krotki - Samo wycofanie się z programu nie wystarczy. Budownictwo społeczne może...

źródło: Screenshot from 2024-08-29 22-34-00

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kdgc
kdgc
kdgc 29.08.2024, 20:43:29 via Wykop
  • 7
@duzy_krotki: Rysiek Petru od handlu pakietami nieruchomości premium, na pewno pierwszy zagłosuje za ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kdgc - @duzy_krotki: Rysiek Petru od handlu pakietami nieruchomości premium, na pewno...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
  • Strona 4 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.01.2024

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 20.06.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia