Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kamikatse

kamikatse

Dołączył 16 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 656
  • Znaleziska 593
  • Mikroblog 63
  • Obserwujący 59
  • Obserwowane 11

608

Jak kończy się celowanie do policjanta paralizatorem...

Jak kończy się celowanie do policjanta paralizatorem...

Las Vegas Metropolitan PD

krulwypoku_IgB6
z
liveleak.com
dodany: 29.09.2017, 03:35:44
  • 200
  • #
    usa
  • #
    police
  • #
    policja
  • #
    swiat
kamikatse
kamikatse 29.09.2017, 14:04:18
  • 0
@mihaubiauek: Ale tak ogólnie to masz przegraną argumentację. Raczej Ci policjanci nie byli tam dla sportu, tylko pan "chory" coś pewnie przeskrobał, albo dziwnie się zachowywał. Wyciąga taser i hurr durr ból d--y że go odstrzelili. Jak myślisz - ile czasu masz na podjęcie decyzji w takiej sytuacji? Bo z perspektywy tyłka w fotelu to łatwo opracować doskonały plan rozładowania sceny, ale na miejscu policjanta TEŻ bym najpierw zadbał o
kamikatse
kamikatse 29.09.2017, 15:07:42
  • 3
@mihaubiauek: Chyba się nie dogadamy, ale rozumiem twoją stronę. Ja inaczejn "moralnie" do tego podchodzę, bo dla mnie celowanie z czegokolwiek do amerykańskiego policjanta jest trochę równoznaczne z stawaniem na drodze rozpędzonej ciężarówki. Może cię wyminie, ale nie możesz mieć pretensji, że jebła cię w czoło, bo w sumie to ty jesteś sobie sam winien. W tej konkretnej sytuacji widzę tego człowieka jako swoistego samobójcę i nie mogę nazwać policjanta
kamikatse
kamikatse 29.09.2017, 16:44:12
  • 1
@mihaubiauek: No mam trochę perspektywę "obrońcy" policjantów z definicji, bo sam znam paru amerykańskich niebieskich i zawsze patrzę na to przez pryzmat historii, które mi opowiadali. W wielu przypadkach to wspaniałe wyszkolenie i przygotowanie to bajki, a taki policjant może i 5 lat nie odpiąć kabury, a potem w 5 sekund musi podjąć decyzję o czyimś, albo swoim życiu. Nie zazdroszczę. Do tego dochodzi standardowy argument - dlaczego nie postrzelić
kamikatse
kamikatse 29.09.2017, 17:11:02
  • 0
@mihaubiauek: > Dodatkowo celowo zatrudnia się tam patusów, z którymi ci normalni muszą się potem męczyć.
No to mu się czerwona lampka zapaliła - po co ktoś miałby tam celowo patusów zatrudniać?

No myślę, że w tej konkretnej sytuacji musimy się zgodzić co do tego, że się nie zgadzamy. Całe szczęście na sam koniec to jakiś sąd to będzie rozstrzygał, a nie dwóch anonów z internetu! Bo ja bym chciał

715

Dziewczynka dostaje najlepszy prezent urodzinowy jaki mogłaby sobie wymarzyć

Dziewczynka dostaje najlepszy prezent urodzinowy jaki mogłaby sobie wymarzyć

Rok temu jej przybrana mama wypełniła wniosek adopcyjny i w zeszłym tygodniu został zatwierdzony. Dziewczynka chyba się tego nie spodziewała.

Tygrysia_Lilia
z
youtube.com
dodany: 12.09.2017, 09:03:46
  • 68
  • #
    dzieci
  • #
    rodzice
  • #
    feels
  • #
    czujedobrzeczlowiek
  • #
    rodzina
kamikatse
kamikatse 12.09.2017, 14:47:18
  • 5
@deathcoder: > pokłady emocji, żalu, wyrzutów itd. których nie da się inaczej przepracować jak poprzez danie czasowi czasu

Mądre słowa. Pozdrowienia Qmplu!

450

Akcyza na e-papierosy 2018, która zabija rynek.

Akcyza na e-papierosy 2018, która zabija rynek.

Jak w tytule

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 11.09.2017, 22:00:51
  • 173
  • #
    polska
  • #
    epapierosy
  • #
    epapieros
kamikatse
kamikatse 12.09.2017, 14:12:09
  • 0
@aaqq: No przekonała mnie twoja argumentacja. Mylisz się. Jesteś koniem.

451

Terrorysta żąda od brytyjskich podatników 100 tys. funtów za... "urazy...

Pokaż treści 18+

Terrorysta żąda od brytyjskich podatników 100 tys. funtów za... "urazy...

Terrorysta, Michael Adebolajo, który rzeźnickim nożem odciął głowę brytyjskiemu żołnierzowi na ulicy w Londynie, domaga się od podatników na Wyspach 100 tysięcy funtów. Powód? Oprawca...

czosnekiss
z
polishexpress.co.uk
dodany: 08.09.2017, 09:35:46
  • 94
  • #
    uk
  • #
    islam
  • #
    ciekawostki
  • #
    wydarzenia
  • #
    polityka
  • #
    europa
kamikatse
kamikatse 08.09.2017, 19:20:38
  • 0
@Sierkovitz: Nie wiem jak to wygląda globalnie ale z mojego lokalnego towarzystwa - Mimo, że zielone w miejscu mojego zamieszkania jest praktycznie "legalne", biali znajomi palą w domach, na imprezach, w kameralnych parkach. Czarni znajomi palą, jak idą główną ulicą w mieście. To tylko moja personalna obserwacja, nic statystycznie ważnego, ale biorąc pod uwagę jak czasem wyglądają pewne biedniejsze dzielnice w USA nie trudno mi wpaść na to dlaczego te

546

Dziecko nie chce oderwać wzroku od mamy choćby na chwilę

Dziecko nie chce oderwać wzroku od mamy choćby na chwilę

Tak właśnie wygląda prawdziwa miłość. Mama jest całym światem dziecka. ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

Intelektualista
z
youtube.com
dodany: 27.08.2017, 00:34:01
  • 103
  • #
    rozrywka
  • #
    dzieci
  • #
    milosc
  • #
    heheszki
  • #
    psychologia
  • #
    ciekawostki
kamikatse
kamikatse 28.08.2017, 14:24:02
  • 1
@Smutnytramwajzruczaju: "jak ci się nie podoba to zrób lepsze, a nie hejtujesz" xD

@Kaz1mierz: Usuń konto, białorycerzu


@sandal: Tylko na wykopie, można usłyszeć rozbudowaną dyskusję z gównoburzowymi wstawkami, na temat tego, że ktoś zaopiniował czyjeś czoło. Pozdro, mój poniedziałek już jest wesoły!
kamikatse
kamikatse 02.08.2017, 16:33:08
  • 3
Heyah!
Do tych co byli ze mną na AMA.

Chciałem wam bardzo tutaj wszystkim podziękować za fenomenalne pytania, ale już nie odpowiadam. Kiedyś trzeba to zgasić, bo muszę wracać do roboty :) Było super!

Tutaj macie pełną treść:
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
02.08.2017, 16:41:08
  • 0
@kamikatse: Oż ty mordo, zostałem bordo..
https://www.wykop.pl/link/3850477/robie-gry-dla-ubi-ama/
  • Odpowiedz

1057

Robię gry dla Ubi. AMA?

Robię gry dla Ubi. AMA?

Tak od dekady prgramuje i projektuje gry dla różnych korpo. Obecnie jestem w Torontańskiej firmie od "patrzących psów", "dalekich płaczów" czy innych "duchowych zwiadów". Może macie jakieś pytania?

kamikatse
z
pokazywarka.pl
dodany: 29.07.2017, 15:55:26
  • 559
  • #
    opowiesciradoslawa
  • #
    gamedev
  • #
    gry
  • #
    ama
  • #
    kanada
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 17:50:22
  • 188
@revoolution: Noż kurczę, aż adwokatem diabła zostanę "wypuścmy byle co, i tak kupią":
For Honor -> PVP na miecze, w oprawie AAA, od czasów indyków typu Chivlary, nikt tematu nawet kijem nie dotknął
Steep -> Wracamy korzeniami do czasów arcade i bujania się na deskach różnych ale w wydaniu XXI wieku.
Bridge Crew -> VR gdzie kierujesz statkiem z serii Star Trek. Wspólnie z innymi graczami jesteście załogą i musicie dogadać jak się
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 17:53:08
  • 24
@treve: Chciałbym pomóc, ale sam się tych rzeczy uczyłem.. 10 lat temu. Na start polecem Unity. Jest milard ludzi, którzy w tym robią i każdy problem jaki napotkasz, ktoś już w googlu rozwiązał. Dodatkowo IMHO mają najlepsze tutoriale i lekcję, które wprowadzają w tajniki jak to się naprawdę robi. Z ich głownej strony jest dostęp.

Co ciekawe, nie jest to z czapy, bo jak robiłem "profesjonalny" projekt właśnie w Unity,
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 17:58:58
  • 38
@revoolution: Intuicja dobrze ci podpowiada, ale z tym 100% to się mocno szarpnąłeś. Poza tym nie wymieniłem tutaj tytułów ze względu na to czy "wyszły". Raczej pokazałem, że lineup jest dużo bardziej skomplikowany niż "zróbmy to samo co zawsze i jakoś to będzie". Akurat z tej listy parę gierek osiągnęło dużo większy sukces niż niejeden "blockbuster".
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:09:46
  • 52
Panie moderatorze! Weź mnie pan zautentykuj czy coś. Takie czerwone u góry jest i straszy! (tak, tak, wysłałem maila)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:12:47
  • 41
@JakisTakiNick: Rocznie brutto, ale 60k to dolna półka (raczej "intermediate" jeśli chodzi o umiejętności). Netto wychodzi tu czasem smutno, bo w Kanadzie jest z podatkami tak, że ci prawię połowę potrafią zabrać, jak za dużo zarabiasz. Potem jest głupia sytuacja bo jak widzisz podwyższkę brutto to już wyspę w Dubaju kupujesz, a potem w portfelu okazuje się, że masz raptem na waciki. Tak jak mówię, nie jest źle, ale nie
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:19:08
  • 21
@JakisTakiNick: 60k w tym systemie da ci lekko poniżej 4k netto. Co ciekawe 85k, podniesie Ci to tylko do 5k netto (pi razy oko, jakiś kalkulator podatkowy mam na drugim oknie).

Przy 120k, ostanie ci się w granicach 6.5k (jak na emeryturę odkładasz w ich systemie - nie musisz) ale na tym etapie już warto zmienić tryb na kontrakt (czyli własna firma). Nie zawsze się da, ale jak się da
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:26:14
  • 140
@il68: Wiedźmin 3 jest pod wieloma względami wyjątkowy. Cały rynek analizuje ten projekt i próbuje się czegoś od nich nauczyć. To trochę jak z poprzednim pytaniem o Blizzarda. Jak masz projekt gdzie CAŁA firma ma wszystko włożone w produkcję, to poziom koncentracji (biznesowej) jest dużo większy. Wyszło im to zajebiście, ale wyznaczyli oni "cel", a nie "standard".
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:28:24
  • 52
@il68: To jest kolejny smutek trochę tej branży, bo oczywistym jest, że w tym przypadku gracze mają rację. Nie mówi się A, gdy robisz B. Niestety takie ludziki jak ja, mają nad tym kontrolę... żadną. Nawet nie uwierzysz ile ostrych dyskusji się na naszych wewnętrznych forach toczy wśród twórców, po jakiś "zapowiedziach". Komentarze z YouTube to nic. Czasem ktoś nas posłucha, czasem nie.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:33:58
  • 461
@Nicolai: Tu jest jeszcze dodatkowy wątek. Red zrobił w pewnym momencie dobrze, bo praktycznie "skasował" projekt i zaczął od nowa. Ja pracuję np: z fragmentami kodu które mają 16 lat i powstały jako baza matematyczna do kontrolowania dźwigów.. bo wszystko to się dostaje w nowym projekcie, jak zaczynasz bazujac na starym (a tak 95% produkcji właśnie powstaje). Pamiętam nawet z Techlandu, jak chcieliśmy zrobić konia w COJ:Gunslinger (nie udało się)
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:37:49
  • 15
@JakisTakiNick: A jak masz mało (czyli minimalna * 12 -> chyba 2k miesięcznie jest obecnie), to nie płacisz praktycznie nic. Przy 120, to nawet część dochodu masz na progu ~ 41% (w Ontario)

http://www.taxtips.ca/taxrates/on.htm
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:38:53
  • 90
@Nicolai: Zacne! Chyba nasz "marketing" zaczyna powoli śmiać się z siebie, wg mnie dobre podejście.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:41:16
  • 14
@Nicolai: Jest niepokój. Całe szczęście poprzednie lata i obecne wyniki w tym roku były dla firmy bardzo dobre. Dzięki temu, nawet gdy Vivendi zgarnia coraz więcej udziałów, to rada nadzorcza pozostawia kontrolę tam gdzie była, czyli u braci Guillemot. Na razie idzie super, ale ryzyko jest, jak nie dotrzymamy projekcji.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:45:29
  • 66
@soulers: Zdarza się to bardzo często. Osobiście mam taką zasadę, że na każdą propozycję "Can we do it?" mówię "Jest Weeken(d)", a jedyne faktyczne ograniczenia to:
Czy mamy na to czas? (Właściwie wszystko się da zrobić, o ile masz go nieskończoność)
Czy obecny sprzęt to pociągnie?
Czy mamy ludzi którzy potrafią to zrobić?

Ja na przykład poległem w momencie kiedy dla Codemasters musiałem implementować jakąś bibliotekę matematyczną na specjalny tablet
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:50:46
  • 706
@Nicolai: Panie, nawet pan nie masz pojęcia jaka to czarna magia w tle czasem działa, jak w coś grasz. Swego czasu musieliśmy w grze dodać kurczaki. Najprościej było brać takiego zwykłego ludzkiego AI, podmienić model/animację/zestaw dźwięków i nawet to jakoś działało. W pewnym momencie kurczak jednak podniósł b--ń i mnie zastrzelił. Oczywiście, tylko załataliśmy dziury bo czasu nie było...

Albo innym razem mieliśmy zrobić samochody co po mieście śmigają, a
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 18:53:15
  • 7
@Nicolai: Byłoby.. inaczej (bo w sumie to nie wiemy). Tego u nas raczej nikt nie chce. Jest na horyzoncie i mamy świadomość zagrożenia. Jedyne co niestety możemy z tym teraz zrobić (z perspektywy produkcji) to robić najlepsze gry jak umiemy i zarabiać pieniądze. Liczę na to, że "góra" będzie mogła tego użyc, by powstrzymać natarcie.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:00:08
  • 80
@Magiczny_Kartofel:
1. Jestem fanem ich klasycznych tytułów. Ale tak po prawdzie to niewiele sądze.
2. Przyznam, że nawet nie śledziłem informacji o tym konkretnym tytule.

3. W Ubi jak odpowiednio głośno krzykniesz nazwę DOWOLNEJ gry, od najskromniejszego indyka do największych produkcji z dwóch dekad, to ktoś najprawdopodobniej odkrzyknie, że jest fanem, albo że
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:01:48
  • 146
@Nicolai: Nikt nic nie usunął. Easter Egg z tym nawet był jakiś (ale już przyznam nie pamiętam co konkretnego). To wyglądało na raczej "zepsute", a nie szlifowaliśmy tego, więc też nie pokazaliśmy ludziom na twarz.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:05:09
  • 13
@bbackbone: 1. Wbrew pozorom, nie jest to taka łatwa kasa. Wyniki bywają różne. Sinusoida głównie. A czemu gry czasem nie wychodzą? Książkę bym mógł o tym napisać. W przypadku UBI jest problem rozmycia, o którym już tu wspominałem, ale będę ostrożny z oceną i wnioskami, bo jeszcze z nimi gry nie wydałem, a z tym to jest tak, że nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:06:30
  • 11
@bbackbone: 2. Teraz to jest jakiś taki mit, który gdzieś po internetach krąży. Może ktoś inny z gamedev'u się spotkał, ale ja nigdy nie słyszałem tekstu a'la:

"Ej, spłaszcz te tekstury na PC, bo się konsolowcy obrażą"
No bądźmy rozsądni.. Takiego człowieka śmiechem by można było zabić.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:11:00
  • 33
@bbackbone:
Wtedy jeszcze z nimi nie byłem, więc nie wiem.

Nikt mi nigdy nie kazał zrobić coś gorzej... To, że tak wychodzi to głownie kwestia technologii i tego jak się te magiczne silniki piszę, że jak klikasz buduj xbox to masz a jak klikasz buduj pc to też masz. Do tego ustala się pewien poziom "jakości" gry, który głownie zależy od tego ile mamy CZASU I LUDZI. Bo pieścic shadera można
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:12:56
  • 21
@Magiczny_Kartofel: Tu akurat tak trochę może być, ale pamiętaj że UBI to nie studio, tylko korporacja. Ja wiem, jaki klimat i jaki jest styl pracy w Toronto. Jak jestem na wizycie w Paryżu to jest tam ZUPEŁNIE inaczej. Prawie jak inna firma. Pewne procesy są ustandaryzowane, ale nie jest to tak ze sobą połączone jak się wszystkim wydaje. Na prezentecji E3 w tym roku sami byliśmy nieźle zaskoczeni pewnymi tytułami,
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:13:58
  • 24
@Magiczny_Kartofel: A co do Bethesdy moim zdaniem masz rację. To dla nich ostatnie podrygi, jeśli szybko nie uporządkują sobie technologii, bo nie mogę uwierzyć jak dojdą do poziomu standardu konkurencji z ich syfem w bazie.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:18:39
  • 59
@m4triz: I z tego co wiem, tak właśnie było! Się w którymś momencie w-----ł, wstał i zrobili. Czemu tak późno, to nie wiem :P
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:20:12
  • 306
@linux_to_syf: No strasznie mi wstyd ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Robię to co lubię i mam dostęp do zabawek za milion monet.

A mogłem siedzieć w piwnicy...
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:33:33
  • 91
@Wina_Segmentacji:
1. Tu mam łatwo, bo nowych rzeczy najczęściej uczę się od kolegów. Mamy listę mailingową wśród programistów, więc jak ktoś znajdzie jakieś ciekawe wpisy w internetach, albo kurs to podlinkuje z komentarzem. Jak człowiek czasem 40 minut coś kompiluje i się patrzy na pasek postepu to czyta i słucha sobie o różnych nowinkach. Dodatkowo wewnętrznie często organizujemy "lunch and learn". Dostajemy pizze od firmy i siadamy w pokoju konferencyjnym,
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:36:19
  • 4
@Mega_Smieszek: Musisz konkretniej. Coś na bank jest, ale ja o takich dalekich planach wiem tylko plotki. Za mały miś jestem.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 19:59:33
  • 80
@mariusz-rostkowiak:
Linkedin z 40+ referencji:
https://www.linkedin.com/in/radoslaw-malicki-76066715/

Mój blog z wpisem
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:10:58
  • 4
@Bomboniusz1986: Wow, ale to klasyka jakaś. Nie wiem. To był jakiś CaveDOG, ale co się z nimi stało, albo czego grupą byli to zabij mnie, nie wiem.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:20:35
  • 159
@mmaku89:
1. Są spięcia, ale nie powiedziałbym, że często, bo raczej produkcje się informuje.. a nie pyta :P Pana od monetyzacji nikt na "floorze" nie lubi, ale jesteśmy dorosłymi ludźmi, więc jakoś się z tym "mniejszym" złem pracuje. Ciężko się dziwić, jak ci twoją ukochaną spluwę za DLC chowają i wiesz, że tylko procent graczy kiedykolwiek ją zobaczy.

2. Mówisz tutaj o 80% pomysłów które mam sam i 10% tych którę
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:28:11
  • 8
@Areooo51: Inne studio, więc nie mogę się wypowiedzieć. Sam na to liczę, ale wiesz jak to z trailerami jest..
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:30:32
  • 35
@likeachimp: Nie jestem najlepszą osobą do odpowiedzi na to pytanie, podejrzewam że, wielu innych programistów 15k by ci bardziej pomogło. Aplikacji innej niż gra, od 8 lat zawodowo nie zrobiłem. Moja praca to w 90% C++, ale nie jest to łatwy język i nie wiem czy poleciłbym go początkującym. Zaletą na pewno jest to, że jeśli znasz C++ solidnie i faktycznie ROZUMIESZ, jak działa, to każdy inny język to małe
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:36:14
  • 18
@Bomboniusz1986: Grafika jest wbrew pozorom ważna, bo łatwo robi "wow" efekt. Ja zawsze wolę myśleć nie o "grafice" a bardziej o "artyźmie". Gra powinna być ładna, ale to wcale nie znaczy, że musi być widowiska. Styl minecrafta jest obecnie kanonem jeśli chodzi o pewne kategorie, takie Limbo jest prostym 2d platformerem, a wygląda jak milion dolarów.

Ja jestem inny dział. Ja robię grywalność. Oczywiście to w moich obowiązkach należy podpięcie
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:42:53
  • 29
@Rizek: W mojej pracy granie to trochę obowiązek. Kłamałbym, gdybym powiedział, że każdy z moich kolegów jest zapaleńcem, ale praktycznie każdy w coś gra. Fajnie to się ogląda, jak w godzinie lunchowej przechadzasz się po firmie i widzisz w co:
Grupka testerów ma swój klan w Overwatch
Inne miśki nawalają namiętnie w PubG
Heartstone swego czasu był na połowie ekranów
Mamy 3 telewizory do ligi Street Fightera, Tekkena i Fify
Ktoś nawala w Factorio/Braida/Space Engineers/Kerbale
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:45:12
  • 35
@mmaku89: Nie zwróciłem uwagi, więc chyba oni też do tego luźno podchodzą...

Inna opcja, to że może jestem już tak przesiąknięty, że sam tak robie.

Krótka odpowiedź wiem... przepraszam.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:46:53
  • 12
@Rizek: Mówisz o rozmowie kwalifikacyjnej? Pytali. Ja startuje na stanowisku "gameplay" więc jest to w jakiś sposób oczekiwane. Jak mamy takiego kandydata od programowania fizyki to też pytamy, ale już w kategorii hobby - bo na produkcji znaczenie ma to dużo mniejsze.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:50:57
  • 22
@bonifacy2:
Najgorszy.. hm.. chyba jak nam panowie wydawcy jedną naszą grę w dzień premiery wrzucili w wersji developerskiej na steama. Z domyślnie odblokowanymi cheatami, konsolą i magicznymi kombinacjami klawiszy do teleportacji/quest testów i wszystkich rzeczy których nie powinniście widzieć. Ogromny stres. Trzeba było ogarnąć co tak naprawdę wypłynęło, a do tego zaraz były filmy na youtubie, z wtopy, więc baliśmy się, że gra nad którą pracowaliśmy w pełnym pocie czoła
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:53:59
  • 6
@8478e37fa256bd7240fe50b0cbf227d5:
1. Centrum analizy tych raportów jest chyba w Montrealu i wygląda jak siedziba CIA. Moja strona się takimi tematami nie zajmuje, ale sam wprowadzam pewne mechaniki telemetryczne i osobiście zajmowałem się analizowaniem tych danych pod względem tego, jak możemy pewne rzeczy robić lepiej.

2. Nie będę o tej grze opowiadał, bo nie robiłem. Szczególnie jeśli mam decyzje kolegów obgadywać.

3. Z tego co wiem, chyba tylko można tam było
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 20:57:15
  • 169
@Tiqella:
1. Nie mogę powiedzieć. Napomknę tylko, że robiłem łowienie ryb w nie wydanym jeszcze FarCry, ale to jakiś ułamek tego co od dwóch lat gotuje.

2. Czy występując praktycznie pod imieniem i nazwiskiem, w AMIE gdzie linkowałem weryfikacyjne informację o mnie, zdradzę tajemnicę, za którą zgodnie z moją umową, nie tylko mnie w--------ą, ale jeszcze do końca życia będe im płacił? Jak myślisz?
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:03:43
  • 5
@LaChantiaza:
Jego problem polega na tym, że miesza. Znam ten post i "ogólnie" się z nim nie zgadzam. Prawda jest jednak taka, że jak już wspominałem Ubi to korporacja, a nie studio. Ja pracuję dla Ubi Toronto i dla mnie coś takiego jest nie do wyobrażenia i nie spotkałem się z takimi zachowaniami. Przypominam jednak, że moje studio może być KOMPLETNIE inne, w porównaniu do jakiegoś brytyjskiego z naszej rodziny
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:05:04
  • 7
@Zgrywuss: Napisałem maila, ale sobota wieczór nikogo u nich chyba nie ma... Jest moja weryfikacja w pokazywarce i linkowałem inne weryfikatory później w AMA, jeśli masz wątpliwości.

Gram w otwarte karty.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:10:35
  • 9
@Dziambelll: Uplay Duplay!
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:12:43
  • 23
@Faiko:
FarCry 5 (w produkcji)
Overlord - fellowship of evil albo coś - tak.. nawet nie chcę tego pamiętać.
Dying Light
Call of Juarez: Gunslinger
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:13:28
  • 2
@Krytek: Śledzę uważnię co o niej mogę, bo sam jestem bardzo zainteresowany. Inne studio, inna ekipa. Sam się dopiero na E3 o niej dowiedziałem.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:15:34
  • 52
@GeTxReZ: Polska jest odbierana jako źródło jednych z najlepszych specjalistów. Bardzo nam w "narodowej" karierze sukces Red'a i Techlandu pomógł. Im trochę przeszkodził, bo duże misie (EA/UBI/Act) aktywnie zaczęli skanować polski rynek pracy w game-dev i zabierają co mogą.

Słyszałem plotkę, że w którymś momencie Polak producent się w-----ł, wstał i kazał GROM zrobić. Ale to tylko plotka.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:17:13
  • 7
@jazmojegopokoju:
Zaczynałem od programowania... klocków lego. A konkretnie to zestawy Mindstorms. Potem na pierwszym roku studiów załapałem się do firmy co gry mobilne robiła i tak już w branży zostałem. Miałem problemy, ale przerwy nie mogłem sobie zrobić (bo już pracowałem). Trzeba było zagryźć zęby i pchać.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:19:23
  • 14
@Helsantonio_Montes:
Obsługa 3DSMax, ZBrush to podstawa. Trzeba zrobić duże portfolio i załapać się w mniejszej firmie by wyrobić doświadczenie. Junior'y w temacie są zawsze z rynku lokalnego (Toronto), bo sprowadzenie kogoś z Europy to ogromny wejściowy koszt i nikt nie zaryzykuje z osobą, która ma mniej niż 4 lata doświadczenia.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:20:39
  • 27
Tak, gameplay programmer to 60% moich obowiązków. Pozostałe to desgin, tech advancement, zarządzanie ludźmi i gaszenie pożarów.

Razem wychodzi jakieś 172%.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:23:18
  • 3
@ithilcrack: Nie pomogę, nie robiłem i nie wiem. To chyba bardziej w stronę tej brytyjskiej części Ubi i pokłosia starego 3DO. Gry, jako klient kocham, lub nienawidzę, w zależności od części.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:32:15
  • 227
@zolwixx:
Nie napisałem tu żadnej tajemnicy, więc raczej się nikt nie przyczepi.. oby, bo na pozew mnie nie stać :P

Ciekawy przypadek to np historia mojego kolegi (ale nie powiem jaka gra - nie moja, ale wielka), gdzie specjalnie wrzucili błąd jak wersja "gold" szła do certyfikowania w Microsofcie, żeby przypadkiem tej certyfikacji nie przeszli. To był taki proces, który pozwalał ci się wydać na platformę xboxa, wydawca chciał się wydawać
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:35:03
  • 15
@Trawker: Ale właściwie to ja tu nie powiedzałem nic, co jest tajemnicą :) raczej ciekawostki, które nigdy do gazet o grach nie trafiają, bo redaktor takich pytań nie zadaje.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:37:35
  • 8
@Veezen: W Polsce ludzie są głodni. Bardzo dużo pracują, bo chcą osiągnąć jak najwięcej z tym co mają. Za granicą obserwuje dużo większy luz. Tak samo ważne jest czas PO pracy, jak ten W pracy. Czasem pojawia się z-------l, ale jest on zawsze "celowy" i nie przechodzi w standardowy tryb pracy studia. Zostanę chyba dłużej, bo jak na razie jestem bardzo zadowolony.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:39:41
  • 1
@shiverr: Zdarzają się. W Polsce bardziej niż za granicą. Standardowy tryb to 40h w tygodniu, więc bez ekscesów. Jak się zadyndala, to rośnie nawet do średniej 60-70, ale potem spada. Obecnie od 4 lat nie pracowałem w niedzielę, co w mojej branży jest nie lada osiągnięciem :)
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:40:04
  • 7
@bimbadil: Świat to wiocha!
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:42:44
  • 12
@jazmojegopokoju: Kto gry tłumaczy nie wiem. W Toronto, mniejszość stanowią.. Kanadyjczycy. Sporo studia to Japończycy/Chińczycy/Koreańcy/Wietnamczycy (oni chybą są większością). Hindusów jest całkiem sporo i pracuje się z nimi ok. Stereotypowo - są to dobrzy inżynierowie, ale rzadko wychodzą poza ramy swoich bazowych umiejętności. Polacy stanowią prawie równy 1% mojego studia.

Chociaż raz mogę powiedzieć - I am the 1%!
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:43:52
  • 14
@Trawker: Myślę że będzie spoko, a jak nagle zniknę, to znaczy, że nie było :)
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:44:30
  • 11
@maniak713: Ave!
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:47:19
  • 20
@autowired: Mi się podobało, ale przyznam, że nie grałem dużo w poprzednie. Bez propagandy.
kamikatse - @autowired: Mi się podobało, ale przyznam, że nie grałem dużo w poprzedni...

źródło: comment_SFNCEy8xRuACvg5aQsXS6jTT4x8HJ6We.jpg

Pobierz
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:50:26
  • 1
@Bomboniusz1986: Bardziej Bożyszcze.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:51:41
  • 12
@666Krzysiek666: No jasne, że w tym co zostało zapowiedziane. Za inne informacje - pluton egzekucyjny.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:56:25
  • 13
@cienki137: Wiem dość dużo o różnych firmach, bo w gamedevi'e poznałem więcej ludzi, niż ludzi tak.. ogólnie. Lubię polski game-developement bo to taka raczej lokalna grupa i dość dobrze ze sobą się dogadują na branżowych imprezach, czy innych zamkniętych forach. W porównaniu do CA, pracowało się trochę ciężej, ale wiem, że sytuacja tam też jest bardzo dynamiczna i sporo się zmienia. Pamiętajcie, że zarówno Techland i CD Red dopiero -
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:57:05
  • 4
@Shiede: No przecie stoi jak byk, że robiłem, bo robiłem!
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 21:58:07
  • 11
@666Krzysiek666: Nie mam wiedzy o Techlandzie obecnie, więc wypowiadam się TYLKO jako gracz.
Byłbym zdziwiony, gdyby nie piekli już czegoś.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:11:47
  • 18
@twinzpl:
1. Miałem OGROMNE szczęście, że mnie to ominęło, bo w branży się zdarza dość często. Te produkcje które widziałem, często umierały bo były zbyt.. ambitne. Team chciał dużo od siebie dać, ale nie miał technologii, która by to zapewniała. Po czasie walki, terminy były nie dochowane, a szansa, że podstawowy plan się uda zrealizować malała. Na tym etapie zazwyczaj dzieje się albo - kill, albo "all hands on deck".
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:13:18
  • 3
@Derasot: Detali nie znam, ale z tego co wiem, to właśnie gracze bardzo narzekali na ten brak serwerów. Nie ma jednak atmosfery jakiegoś globalnego niepokoju, albo mnie ominęła.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:15:15
  • 6
@Asterling: Te były...
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:16:49
  • 8
@autowired: Za dużo to zdanie interpretujecie. Tutaj miałem na myśli sytuację, gdzie kolega z pracy coś na swojego FB wrzucił i mu HR kazał usunąć, zanim się rozeszło. Nie wiem jak firma reaguje na przecieki, gdy są one z zewnątrz (od kontraktora, prasy, sklepu)
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:17:00
  • 19
@666Krzysiek666: serio serio.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:22:40
  • 41
@mmaku89:
6. Mam swój ryj gdzieś pokazany na plakatach w Dying Light, ale tak to nie, bo zazwyczaj.. nie miałem na to czasu. Graficy mają łatwiej, bo oni pod koniec produkcji, gdy my walczymy z błędami, trochę fajrant, to śmieszkują.
7. Tu mnie masz. Zawsze i wszędzie. Było ich sporo, ale raczej mówimy o niuasnach, niż o dużych elementach. Większość skilli z COJ'a to z mojego notatnika, a i bieganie
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:23:39
  • 56
@carlo497: Ale czasem te 5 fpsów to 40 milionów dolarów. Mieć nie mieć.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:26:41
  • 15
@Shewie: Ja też uważam, że to specjalnie nasza firma robi, żeby w internecie takiej nudy nie było! I to z jaką skutecznością! Pozdro.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:31:51
  • 6
@Marcinowy:
1. Jest parę różnych "serii" i masz to na co się załapałeś. Potem w razie potrzeb możesz sobie stację rozszerzyć właściwie dowolnie, jeśli ma to sens w kontekście twojej pracy. Generalnie taki "typ" to raczej poziom GTX 1080, programiści mają milion ramu i przestrzeni SSD bo potrzebują, a graficy lepiej z kartami stoją. Każdemu wg. potrzeb.
2. Raz pracowałem w Unity (Overlord), a tak poza tym to tylko w
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:35:03
  • 8
@GeneralX:
1. Nie chce. Chociaż znałem takiego jednego asa, co w 4h od premiery miał już wszystkie achievementy, bo mu powiedzieliśmy, że nie da rady. Ja sam gram, w to co zrobię.
2. Tu za dużo bym powiedział, poza tym temat jest dalej w toku, a nie skończony.
3. Sama grywalność.. może z 10 klas? Ale ciągle piszemy nowe.
4. 95% mechaniki robi się przez 10% czasu. Najwięcej zjadają właśnie
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:36:42
  • 31
@Areooo51: Odpowiem moim wpisem na mirko (jakiś czas temu), gdzie był ten obrazek:
https://www.wykop.pl/wpis/24389779/pracuje-dla-ubisoftu-nie-bijcie-przez-caly-tydzien/
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:38:35
  • 5
@alex-fortune: To wszystko zależy CO robisz i GDZIE to robisz. Bywa i tak i tak. Obecnie mam spokój i raczej standardowe godziny w tygodniu.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:39:01
  • -1
@Qiudo: Jest w FAQ.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:39:54
  • 3
@czinczinatti: Masz: goo.gl/h9bKK
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:40:35
  • -1
@gscripts: Fajna inicjatywa. Zorientuje się.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:46:09
  • 15
@PanDzikus:
1. Wtedy mnie jeszcze nie było w ekipie, więc.. nie wiem. Jako gracz myślę, że było kompletnie odwrotnie. To pokazówka była z upgrejdowana.

2. Na temat symulacji płaszcza w grach komputerowych nie jeden człowiek DOKTORAT zrobił. To nie jest prosta geometrycznie i matematycznie operacja, by wykryć taki konflikt. 3dMax, żeby puścić szmatę na obiekt i ją realistycznie zatrzymać potrzebuje minimum 5 sekund. My mamy max 30 milisekund (30 fps),
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:51:09
  • 2
@narkotyki: Oczywiście, że mam swój szufladowy projekt. Chyba większość moich kolegów coś ma. Kiedyś się może pochwalę, ale jeszcze nie jestem gotowy.

Wypalenie się jest problemem, ale ja sobie z nim radzę w taki sposób, że koncentruję się na innych zagadnieniach związanych z produkcją. Dzięki temu człowiek skacze sobie troszeczkę i nie nudzi się tak bardzo w jednym miejscu.

Mam dużo do powiedzenia, ale to kwestia doświadczenia, nie stanowiska. Nie
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 22:56:17
  • 11
@Oseghe: Tak. Overlord, za którego przepraszam. Nie jestem gotowy do tego, żeby opowiedzieć "dlaczego" gry nie wychodzą, ale planuje komplekowo temat poruszyć w jednym artykule w przyszłości. Mogę zawołać jak zrobię.

Są różne rodzaje testów. Regresje są od tego, żeby sprawdzić co się zepsuło od "zeszłego tygodnia". Do tego są focusy, gdzie testerzy koncentrują się na danym aspekci gry i oceniają go pod każdym względem. Na przykład: nie podoba mi
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:08:11
  • 11
@Fearaneruial: Ten co popełniłem to był overlord.. Overlord 1 jest faktycznie świetny.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:12:18
  • 3
@fishery: To nie Ubi. Tłumaczyłem. Nie słuchali.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:15:29
  • 7
@Helsantonio_Montes: Przydają się. Nie są konieczne. Ja nie mam.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:18:18
  • 53
@taron: Matma w mojej robocie to podstawa. Głównie matematyka wektorowa, przekształcenia macierzowe i sporo rachunku prawdopodobieństwa. Jest to duże "prostsze" na papierze niż to co uczą na studiach, ale problemy są zazwyczaj dość skomplikowane.

Np: Masz 7 kości kręgosłupa o długościach x1/x2/x3 itd. O ile stopni masz obrócić daną kość w sekwencji, żeby gracz kucnął równo 40 cm i nie wyglądał jak żuczek.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:24:46
  • 5
@matt881:
1. Bujałem się trochę po świecie i miastach, więc pasuje mi teraz trochę osiąść. Jak długo? Czas pokaże.
2. Kanada jest skomplikowana pod względem prawnym. Trzeba dostać pozwolenie o pracę, albo wizę work&travel. Pierwsza wymaga sponosra od pracodwacy i nie jest tania, druga to rzut kostką, jak cię wylosują to masz. Pozwolenie o pracę jest TYLKO do danej firmy, nie można zmienić pracodwacy.
3. Skillshota? nie za bardzo rozumiem?
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:25:43
  • 8
@kodyak: My tym oddychamy, to jemy, to pijemy i tym żyjemy. Floor zawsze tak wyglądał. Nie zależnie od firmy, gdzie byłem. Takiego poziomu pasji nie spotkałem jeszcze w żadnej branży.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:27:36
  • 4
@bartex121: Było trochę wcześniej - zaczynałem od klocków lego Mindstorms, a potem na pierwszym roku studiów dostałem się do firmy, co gry mobilkowe robiła. Właściwie, wszystko co umiem, nauczyłem się od kolegów z pracy, albo sam musiałem do tego dojść. Same początki były standardowe - "Praktyka Prograwmoania" na Gdańskim ETI.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:29:10
  • 2
@Kaindox: Joseph Seed będzie zapamiętany. Przekonany jestem.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:37:08
  • 4
@Krawdg: Uważam, że dla przyszłych pokoleń programowanie w "jakimś" stopniu będzie prawie jak nauka czytania. To strasznie pomaga, nawet jak robisz coś nie związanego z IT.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:38:13
  • -1
@GotoFinal: Nie znam osobiście przypadków ludzi co zdalnie pracowali, ale słyszałem o nich z innych firm. Zazwyczaj nie, bo strasznie ciężko zadbać o bezpieczeństwo technologii.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:39:47
  • 0
@GotoFinal: I tak jak mówisz. Kasa na papierze jest super fajna, ale jak kładziesz ją w rzeczywistej wartości nabywczej to jest po prostu bardzo ok. Więcej na bank możesz zarobić poza gamedev'em tak w typowym przypadku.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:40:51
  • 1
@chrominancja: To była moja pierwsza przygoda, więc... dziwnie. Z tego co wiem, firma przeszła ogromną tranformację (pozytywną), więc nie chciałbym im passy psuć moim pitoleniem o tym co 8 lat temu było :)
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:43:04
  • 0
@Farorz: Indyki mają sporo fanów, wśród moich kolegów. Praca z refencjami to ogólnie w branży standard. Prawdziwi rzemieślnicy "pożyczają", mistrzowie... "kradną". Indyki to dla nas taki czasem fajny ekperyment. Na ile odejście od standardu i wypracowanej normy się uda? I czy graczę to przyjmą? To otwiera nam pole do negocjowania odważniejszych zmian.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:46:01
  • 1
@Adix435:
1. Tu mam łatwiej, bo jest nas dużo. Jak czegoś nie wiem, to pytam, może ktoś wie. Jak nikt nie wie, to siadamy wspólnie i staramy się rozkminić. Jak się nie da, to musimy prosić górę o bardziej "specjalistycznych specjalistów".
2. Matma, matma i jeszcze raz fizyka! Nauczyłem się w sumie sam, zaczynając od klocków Mindstorms, ale miałem też "oficjalną" edukację na pierwszym roku studiów.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:47:19
  • 0
@Adix435: 3. Angielski biegle i to... w sumie tyle. Uczyłem się go od dziecka, a od 10 lat w branżowych rozmowach się już wprawiłem. Mieszkałem za gówniaka (18 lat) w GB przez wakację, miałem 4 miesiące epizodu w Montrealu i jakoś to weszło.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:50:16
  • 2
@b0lec: 1. Nie byłem w tych czasach z nimi, ale nie zdziwyłbym się.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:52:37
  • 1
@b0lec: 2. Ten silnik bardzo dużo potrafi, ale dość trudno się w nim pracuje. Generlanie od czasu kiedy dotknąłem Unreal'a i Unity to mi wszystkie silniki zaczęły śmierdzieć. Tam się wszystko samo prawie robi.
3. Bo Gunslinger pod względem produkcji to był maluszek. Nas tam naprawdę niewielu to robiło, spójrz na napisy.
Co do historii, to mam u siebie na blogu. Nie linkuje, bo spam, jest w moim opisie.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:54:14
  • 4
@Tezluar: Najpotężniejszy jest pewnie po stronie serwerowej. Na tym poziomie bardziej ważna jest równomierna dystrybucja (czyli np: rozbijanie budowania gry na wiele komputerów), więc mimo, że kompy nie są "super maszynami" to sama ich ilość powoduje, że mamy dostęp do zasobów.
kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:56:30
  • 25
Dobra chłopcy i dziewczyny, na dziś kończę. Jeszcze tu może wrócę i coś poopowiadam jutro, ale pamiętajcie, że w innej strefie czasowej jestem, więc u was to będzie pod wieczór.

Dzięki wszystkim co mieli słowo wsparcia i w sumie wszystkim innym.. też.

Czołem!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kamikatse
kamikatse
Autor
29.07.2017, 23:57:15
  • -1
@Derasot: mam odblokowane... nawet ktoś coś pisał dzisiaj.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 00:18:41
  • 2
@sipos: Mogę potwierdzić, że odwiedził.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 00:24:03
  • 4
@Shenlong: Ciekawe jest to, że często są to ludzie którzy już w firmie są, ale na innych stanowiskach. Sporo progresji w gamedevie (nie tylko Ubi, tak ogólnie) to kariera od testera do bohatera. Dla przykładu - obecny CEO studia w Toronto zaczynał jako świeży.. projektant. Znam nawet przypadki, gdzie ludzie z HR, czy OP (organizacja imprez, ogarnianie budynku firmy, generalne zarządzanie obiektem) trafiają do produkcji. Mówiłem już, że specjalistów brakuje,
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 00:57:33
  • 14
@pumarancza: Z tą poprawną polszczyzną to trochę przesadziłeś. Robim co możem.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 06:52:44
  • 2
@zenon1002:

"starszy wyjadacze klawiatur"? Oni mają to w dupie, szef wydał rozkaz to się robi choćby i 10 razy to samo i choćby debilizmy i idiotyzmy osiągały kolejne rekordy. Ważne aby kasa się zgadzała i była terminowo na koncie bo żona z dziećmi chcę w czasie ferii zimowych jechać do Austrii


Powiem ci szczerze, bardzo mało takich osób w tej branży spotkałem. Oczywiście słoneczniki, się zawsze gdzieś prześlizgną, ale wyjadacze
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 07:47:06
  • 4
@efektPL: OmG! O żesz!
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 15:47:49
  • 1
@rysiekryszardziom:
1. W mojej karierze chyba dominował Visual Studio w różnych wersjach, ale zdarzył się też Eclipse i Mono (dość fajnie się w tym robiło projekt w Unity, ale samo IDE ma moim zdaniem sporo wad).
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 15:56:17
  • 0
@rysiekryszardziom:
2. Każda firma robi to po swojemu, ale raczej gdzieś bazą jest scrum. Nie ma jedenej metodyki jakiejś "globalnej", gdzie zawitałem, tam się uczyłem nowych zasad, ale pewne punkty są prawie zawsze. I to nie tylko z mojego poletka, ale tak z globalnych rozmów z innymi gamedevami. Daily Standup - Wszystkie misie z danej "komórki" wstają i biadolą o tym co się wczoraj udało, a co mniej, zapisuje się
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:03:39
  • 0
@rysiekryszardziom:
6. Mam dostęp, ale to zawsze jest "jakoś" zabezpieczone. To, że ktoś kod wyciekł, bo zabrał USB się raczej nie zdarza. To trzeba być trochę dupkiem, żeby tak zrobić.
7/8/9. Jest na to duży nacisk. W branży my sami widzimy stan naszego kodu i zdajemy sobie w większości przypadków sprawę z tego jaki jest "dług technologiczny" dla danej produkcji. Zazwyczaj w drużynie wypływa na wierzch, albo jest organizowany z
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:03:56
  • -1
@Sukiion: W Kanadzie jest raczej słaby chleb, to i nie mam.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:12:47
  • 0
@jedzbudynie: Są różne testy i różni testerzy.
W cyklu produkcyjnym, team developerski ma zazwyczaj dostęp do "DevTestera", to tacy ludzie co nam na codzień pomagają i besztają za wtopy. Zazwyczaj są członkami bezpośredniego teamu produkcyjnego i realizują zadania typu: "Ej, właśnie wrzuciłem nowego AKACZA. Testowałem u siebie, zrób po swojemu." Dostaje potem raport, że AKACZ fajny, ale jak strzelasz do ściany z desek to zamiast wiurów iskry lecą, a do
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:16:38
  • 2
@kodzak:
Tak zrobię!

Dla mnie Blood Dragon jest dowodem, że Ubi jest "specyficzne". Uwielbiałem tą grę i baaaardzo chciałbym zobaczyć kontynuację, ale zawsze jak się zastanawiam - Reskin FC na film akcji z lat 80 i klimat rodem z Kung Fury, mieli chłopaki polot. Z firmowych plotek wiem, że twórcy się przy tej grze świetnie bawili, jak ją robili (no i nie ma się co dziwić, zadanie na ten tydzień:
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:17:31
  • 0
@Barto_: Tu wam powiem tylko to, co w sumie już na E3 zostało powiedziane. Przerwa w Assasins Creed właśnie służy do tego, żeby markę trochę ogarnąć i kopnąć mocniej z następną edycją.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:17:52
  • 2
@gintoira: Musk mi powiedział
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:18:43
  • 5
@mac1ek: Stare ale jare! A wiecie co musi umieć profesjonalny Francuzki żołnierz? Musi umieć powiedzieć "Poddaje się" w 14 różnych językach. Badum!
Tssssst...
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:32:23
  • 4
@boberczus: Powiedzieć możesz wszystko. Ja jak dostaję w dupsko to sam też czasem drugiej drużynie grożę :)

A tak w ogóle to z tym online też jest czasem bardzo śmiesznie. Mieliśmy raz akcję, gdy testowaliśmy patcha do jednej już wydanej gry i brać developerska (programiści i testerzy) odpalili wersję, żeby matchmaking sprawdzić. Problem polegał na tym, że ktoś nie przestawił numerka w odpowiednim pliku więc trafiliśmy do globalnej puli. Mecz
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:34:04
  • 0
@epi:
Robią u mnie w Fabryce akurat Starlinka, więc wiem, że switch jest na supporcie (to oficjalna informacja). Sam konsolki nie mam, więc się nie wypowiem.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:37:55
  • 3
@yurubus:
1. Nie wiem. Serio.
2. Bo mechaniki i założenia gry się potrafią zmienić. Ten proces to ewolucja, a nie plan i wykonanie. My nigdy nie wiemy, co tak naprawdę wyjdzie na koniec, gdy do preprodukcji siadamy 4 lata wcześniej. To co nam się podoba, zostaje, to co jest słabe, odpada. Po drodzę wpadnie jeszcze 100 fajnych pomysłów, 50 spoko i 4 genialne. Fabuła musi się zmieniać, bo historia ma
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:39:58
  • 1
@niegramwwowa: Jestem absolutnie przekonany, że w studiu od siege ten wątek jest na czyiś zakładkach. To nie jest taki prosty proces jak - usiądźmy z redditem i naprawmy grę w 3 dni. Nie znam ich metodologii, więc nie będę się wypowiadał, ale daj chłopakom trochę oddechu, oni naprawdę ten projekt uwalczyli.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:40:15
  • 0
@trololol: Jakaś bzdura.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:42:13
  • 6
@mozeglupiemozenie: Każdy pracownik podaje swoje obecne konto uplay (jeśli ma) i pewien magik w IT macha różdżką, odblokowując wszystkie dostępne gry z season pass'ami. Dzięki temu nawet jak z firmy odejdziesz i ci gry zabiorą, to save i całą resztę masz.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:43:54
  • 3
@4est: Siege nie robiłe, w Siege grałem i mi się podobał, ale nie jestem fanatykiem, więc już nie śledzę (nie mam czasu). Nie będę się wypowiadał, bo na bank wiesz na ten temat więcej niż ja.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:46:15
  • 5
@Qraape: Raczej: "O, już złamali? J----i". Nikt nie łudzi się, że gry na Torrentach nie będzie. Pytanie zawsze tylko brzmi kiedy. Jak przed premierą to przesrane, bo nagle musimy konkurować z złodziejami, a z nimi jest ciężko, bo nie dbają o pieniądze.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:52:52
  • 0
@Antosh: 1. Mamy, ale są to bardzo doświadczone i bardzo duże misie, które mają sporo w projekcie do powiedzenia. Zazwyczaj jest to jakaś umiejętność obok tych standardowych, producenckich i z tego co wiem, nie muszą się jakoś doskonale znać na graficę, bo od tego mają ludzi.
2. Dokładnie to się tak odbywa. Bardzo często design UI to tylko "nakładka" na screen z gry (i jest na przykład demo w flashu
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:54:38
  • 1
@piesek-przesierstny: Dobrze mi tutaj, ale mostów jeszcze chyba żadnych nie spaliłem i nie spalę. Jak jest jakaś opcja/propozycja to człowiek ją kładzie na wadzę i patrzy w którą stronę chybnie. Na razie dylematu nie mam.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:55:03
  • 0
@Syntax: Powinno działać.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 16:57:33
  • 3
@JachuPL:
1. Nie miałem okazji.
2. W przypadku PC, tylko raz pracowałem w Unity, więc wtedy był C#. Standardem jest C++.
3. Dowolne pieniądze to duże ułatwienie. Jak bym miał dowolne pieniądze to bym sam studio założył :)
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:03:37
  • 3
@wyestymowany: Tych hacków 'publiczność' nie zrozumie, bo bardzo specyficzne w kontekście projektów. Żeby nie było że zostawiam was z niczym:

Jeden z problemów które musiałem rozwiązać to znalezienie losowego punktu w elipsie. Są całe papiery poświęcone tematyce generowania losowych punktów w różnych figurach geometrycznych, ale to taka matematyka, że aż przeraża.

Ja problem rozwiązałem tak:
Znajdz losowy punkt w
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:05:46
  • 0
@materazzi: Było niżej. W mojej karierze raz pojawiło się Unity, a tak to tylko autorskie rozwiązania poszczególnych firm.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:11:20
  • 1
@Fryk:
1. Modowanie to było tylko hobby i nigdy moich tworów nie opublikowałem. Zacząłem studia informatyczne i aktywnie szukałem w okolicy jakiejś firmy co juniora w gamedev, za paczkę gumy do żucia zatrudni i.. znalazłem. Reszta potoczyła się trochę z rozpędu. Technicznie nie zarobiłem w życiu złotówki, na sofcie który nie był grą.

2. Trzeba pokazać coś swojego. Jak jesteś czysta kartka, bez wydanych tytułów to musisz powalczyć. Na twarz ci
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:14:38
  • 1
@Uriel0987:
1. To pytanie bardziej do ludzi nade mną, bo ja nawet nie znam cyferek. Nie wiem, jaki faktycznie jest procent piractwa i jak te wszystkie DRM faktycznie statystycznie wpływają na to ile nam ludzie kradną. Może cyfry w CD Red były inne, niż w Ubi.
2. Suckces Wiedźmina 3 wpłynął na rynek gier.. tak w ogóle. To projekt który jest w branży oceniany, jako trudny, ale o bardzo dużym
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:20:47
  • 2
@neoandrew:
1. Tak. My wiemy o rynku dużo więcej niż typowy zjadacz chleba. Czasem, jak człowiek się zna to można nawet trafnie zgadywać co dane firmy gotują w tajemnicy TYLKO na podstawie nazwisk, które rotują w branży. Wbrew pozorom, ten świat nie jest taki duży i często się o pewnych postaciach, gdzieś słyszało. Jak taki Blizzard zatrudnia 4 profesjonalnych gości od Character Control dla gier FPS, których na rynku znamy,
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:23:38
  • 1
@pmache:
GDD to narzędzie komunikacyjne/referencyjne. Jeśli projekt robisz sam i potrafisz się po latach w krzywych notatkach na telefonie odnaleźć, go for it. Ja osobiście zawsze jakieś pseudo dokumentacje nawet do moich szufladowych projektów piszę, bo znam siebie. Jak wracam po czasie to zdarza mi się nie pamiętać, co autor miał na myśli. Te moje wypociny służą do walki z takim procesem. TL:DR; To jest super narzędzie, ale nie od
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:25:28
  • 2
@elAntonio: Z Gdańska jestem, więc wtedy z rodzicami jeszcze mieszkałem. Na akademikach bujałem się często. Moje imię/nazwisko jest w profilu. Może się gdzieś na jakiejś imprezie toastowaliśmy.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:25:49
  • 8
@Benti: To nie kwestia faktów. To kwestia wiary.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:30:08
  • 4
@XXXTentacion: CS to potężny zawodnik z ustaloną grupą wiernych fanów i ogromną społecznością. To nie jest łatwy przeciwnik. Zauważ, że te najbardziej popularne gry online, jak CS/Dota/LoL/WoT praktycznie nie mają od lat przetasowań. Takie produkcje mają tarczę ochronną zrobioną z swoich odbiorców (i szacunek, że tak potrafili), a chęć przeniesienia się na coś "nowego" potrafi nie wystarczyć.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:39:44
  • 8
@noobarian: Pytanie niebezpieczne PR'owo, więc od razu podkreślam, że to moja personalna opinia i żadnej firmy w temacie nie reprezentuje.

Piractwo ssie. Nie wiem jaki to jest procent w obecnych moich produkcjach, ale w przeszłości to potrafiło być dużo. Teraz co do ludzi, którzy piracą.. no słabo robicie. Fakt, że gadam teraz z takiej głupio-mądrej perspektywy, bo mnie na te treści które chcę pooglądać stać, więc kupuję, ale wiem że
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 17:49:39
  • 4
@noobarian: W Kanadzie jak ktoś piraci, to o tym nie mówi. Bo się wstydzi. Na moje, tak to powinno wyglądać.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 18:06:23
  • 4
@Limona666:
Jak znajdziesz historię z kurczakiem z tego AMA (raczej dużo plusików, więc widać) to zrozumiesz:

if (IamKurczak()) -> Nie strzelaj
if (IamKurczak() i "gracz sie patrzy na kurczaka i skoczyl trzy razy") -> Strzelaj

Tak dla przykładu. Potem musisz przekonać pana, co ci certyfikuje kod do wrzucenia, że to nic nie zepsuje. Tu bywa trudniej z takimi śmieszkami.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 18:58:09
  • 1
@juliusz-cezar: Tu akurat nie ma NDA, bo te konkretne historię już raz na sponosrowanym przez Techland wykładzie opowiadałem. Takie raczej luźne ciekawostki.
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 19:35:45
  • 4
@Kaiser_Soze: Nie jest za późno. Znam całe gro osób co do game-dev trafiło jako 40-to latkowie i sobie radzą. Recepta i twoje selling pointy są jednak inne:

Jeśli już jesteś programistą i pracujesz nie w gamedev - Może jesteś dobry w architekt. oprogramowania i pomożesz walczyć z długiem technicznym? Zaczniesz na mniejszym stanowisku i nauczysz się "wioskowej wiedzy". Może zarządzałeś zespołem i umiesz przenieść metodologię? Może stawiasz serwery i bazy
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 19:46:17
  • 3
@Kavaar: To jest wbrew pozorom bardzo "realistyczne" podejście. Że tak rozszerzę przykład kurczaka, bo on był już przez moją ex firmę "autoryzowany".

Mamy przetestowany, działający cały mechanizm "shouts and insults" (krzyki i obrażanie). Jak strzelasz do takiego kowboja, to przez to on Ci czasm odkrzyknie - "Oż ty niemilcze!", "Zabijmy tego głupka!". Działa to fajnie i gramy z tym od lat (błędy krytyczne złapaliśmy). Teraz jak robimy kurczaki, to przydałoby
kamikatse
kamikatse
Autor
02.08.2017, 16:30:54
  • 1
Heyah!
Chciałem wam bardzo tutaj wszystkim podziękować za fenomenalne pytania, ale już nie odpowiadam. Kiedyś trzeba to zgasić, bo muszę wracać do roboty :) Było super!

Tutaj macie pełną treść:
http://pokazywarka.pl/tpfkyz/

Wyszło
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kamikatse
kamikatse
Autor
02.08.2017, 16:40:51
  • 0
@kamikatse: Oż ty mordo, zostałem bordo..
kamikatse
kamikatse 28.07.2017, 16:50:48
  • 9
Na przeciwko mojej Fabryki w Toronto, zorganizowali agresywną kampanię marketingową. Widać zauważyli, że część inżynierów jest u nas w typie - "niskie zawieszenie".

A jak ktoś chciałby się dowiedzieć jak Ubi Toronto męczy zwierzęta to zapraszam:
http://opowiesciradoslawa.pl/index.php/2017/07/12/o-tworcach-gier-okrucienstwo-wobec-zwierzat/

Albo gdy niszczy piękne, lokalne, industrialne dzielnice:
kamikatse - Na przeciwko mojej Fabryki w Toronto, zorganizowali agresywną kampanię ma...

źródło: comment_aHtcyYRC4Y2EEIX0PsndealNEhDE8jTG.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
28.07.2017, 17:02:12
  • 0
@kamikatse:
kamikatse - @kamikatse:

źródło: comment_PYkacnZWPUNxqfovUNUkBZM83e3TQisH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
28.07.2017, 17:02:34
  • 0
@kamikatse:
kamikatse - @kamikatse:

źródło: comment_iqyqAK6QipJOEM2A4GMsq0EBRS1JNoUY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
28.07.2017, 17:09:31
  • 0
@Rezix: Będą, ale ten blog to raczej mój pamiętnik. < 50 wyświetleń :P Jak mnie najdzie inspiracja, to wrzucę, bo nawet mam zarysy takich bardziej poważnych wpisów. Od 10 lat w podobnych fabrykach siedzę, to i mam sporo do powiedzenia.
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
28.07.2017, 17:22:51
  • 0
@Rezix: Zaczynałem jako czysty programista "grywalności" (gameplay), ale teraz to już bardzo szeroko. Trochę projektowanie, trochę zarządzanie ludźmi, trochę ogólne gaszenie pożarów (a jest co gasić).
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
28.07.2017, 17:46:35
  • 0
@BennyLava: Ta opowieść akurat jeszcze z Wrocławia. W obecnej firmie (tej od patrzących psów) około 2 lata. Ludziom wydaje się, że jak projekt ma 100+ osób i kosztuje miliony monet, to wszystko jest jakieś bardziej zorganizowane. Bzdura. A jeśli chodzi o "fabryki gwoździ" to jeszcze w takiej nie pracowałem. Naprawdę ciężko u nas z specjalistami, więc jak się na czymś faktycznie dobrze znasz, to ludzie słuchają. Bardzo dużo obecnych smaczków
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
30.07.2017, 19:59:12
  • 0
@noekid: Zdarza mi się przekombinować, przyznaję. Informacji unikam przekazywania wprost, bo staje się ona faktem. Ja wolę opowieści.

Inżynier w typie niskie zawieszenie - grubaski (sam byłem bardzo/jestem trochę).

Ja się tego całego pisania jeszcze bardzo mocno uczę, szkoda że nie podpasowało. Pozdro!
  • Odpowiedz
RomeYY
RomeYY
29.07.2017, 15:59:26 via iOS
  • 15
No w końcu ładnie w tej Kanadzie się zrobiło po słabym wschodzie kraju xD #kanada #podroze
RomeYY - No w końcu ładnie w tej Kanadzie się zrobiło po słabym wschodzie kraju xD #k...

źródło: comment_Bo2B33PEpvBckwX1XSk0SoNeI7leAbho.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse 29.07.2017, 16:58:11
  • 0
Sam jesteś słaby :P Ja nie wiem co ci się w tym naszym Toronto nie podobało.
  • Odpowiedz

3

Nocne życie Toronto: O Grze w golfa!

Pokaż treści 18+

Nocne życie Toronto: O Grze w golfa!

Czyli przewodnik turystyczny po niezwykle sympatycznych knajpach w tym mieście. Z takiej mojej powalonej perspektywy. Zawitasz, wypróbuj. TL;DR: Pewnego dnia poznałem w Torontańskim pubie golfistów. Zaprosili mnie na partyjkę. To historia tej potyczki.

kamikatse
z
opowiesciradoslawa.pl
dodany: 28.07.2017, 14:58:47
  • 0
  • #
    opowiesciradoslawa
  • #
    kanada
  • #
    toronto
  • #
    piwo
  • #
    ciekawostki
  • #
    turystyka
m.....s
m.....s
konto usunięte 19.07.2017, 14:58:05
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse 19.07.2017, 15:00:30
  • 0
@menelus: Nie wiem czy takie "true" :) Ale zacne!
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse 19.07.2017, 14:17:24
  • 18
Heyah!
Kolega z pracy (Polak, w Toronto) pokazał mi sztuczkę:

Ej?! Wiesz jak zmusić Kanadyjczyka do biegania? - zapytał pewnego dnia, po czym otworzył drzwi jakieś 20 metrów przed zbliżającym się chłopaczyną z naręczem dokumentów i spojrzał mu znacząco w oczy. Ten jak wyrwał, do sprintu przeszedł, przebiegł przez drzwi i przysiągłbym jeszcze zdążył nas za coś przeprosić. Tak mu zależało, żebyśmy nie musieli za długo na niego czekać.

Pogański kraj.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Issac
Issac
19.07.2017, 16:03:25 via Android
  • 2
@kamikatse od razu się lepiej żyje
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse 18.07.2017, 21:37:25
  • 7
Heyah!

Ten post może nie jest jakoś bezpośrednio związany z Toronto, ale słyszałem już w trzech niezależnych miejscach pewną legendę. Kolega barman (Kanadyjczyk) twierdził, że to przytrafiło się jego bratu. Innym razem znajomy z pracy mówił o tym, jak o historii swojego kumpla z uczelni, a jeszcze inny Ktoś w gronie (Kanadyjskim) opowiadał to w ramach ciekawostki. Podaję dalej, coś co chyba jest oryginalną "legendą miejską" z kraju gdzie wszyscy się przepraszają:

(...)
W mojej
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
18.07.2017, 22:48:51
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

kamikatse
kamikatse 09.07.2017, 17:48:15 via Android
  • 132
A w Toronto facet za darmo pokazuje ludziom przez lunetę Saturn i opowiada ciekawostkę astronomiczna. Dlaczego? Dlatego.
#toronto #kanada #ciekawostki
kamikatse - A w Toronto facet za darmo pokazuje ludziom przez lunetę Saturn i opowiad...

źródło: comment_FXqdpqpcPkJf2Cq3eOdlC8spChHRNlrd.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
09.07.2017, 17:52:41
  • 10
@kamikatse:
kamikatse - @kamikatse:

źródło: comment_srtFJzT3bxxJfwYvYJSwDjSFtS711FXd.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
09.07.2017, 17:53:40
  • 4
@JohnMaxwell: Tylko jedną opowiada, tylu chętnych.
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
10.07.2017, 03:08:00
  • 0
@agablazej: No akurat zmierzchało, więc coś tam było widać. Ale pan miał wydrukowane zdjęcie z tego jak jest w nocy, jak komu było za mało. Niektórzy czekali aż będzie ciemno, ja już poszedłem dalej w przygodę.
  • Odpowiedz
sipos
sipos
07.07.2017, 19:48:52
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse 07.07.2017, 19:54:52
  • 1
Bede.
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse 09.07.2017, 18:14:09
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse 07.07.2017, 18:07:45 via Android
  • 2
Patrzcie jaka fajna kampania w Toronto. Niby rządowa, a jednak z jajem. Zdjęcie robione w jadacym tramwaju, więc jak nie widać, to pan banan na zdjęciu pokazuje swoje skserowane pośladki.
kamikatse - Patrzcie jaka fajna kampania w Toronto. Niby rządowa, a jednak z jajem. Z...

źródło: comment_oxQWw6GhOLMyHpH2uqdzik6b9ao8H7X6.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

12

Luźno o tym, jak robi się gry w dużej firmie.

Pokaż treści 18+

Luźno o tym, jak robi się gry w dużej firmie.

TL;DR: Bajka o tym jak zrobiliśmy grę, a w sumie to bardziej jak robiliśmy co mogliśmy. (+18 - bo przekliniak mi korektę robił)

kamikatse
z
pokazywarka.pl
dodany: 06.07.2017, 16:40:40
  • 4
  • #
    opowiesciradoslawa
  • #
    programowanie
  • #
    gamedev
  • #
    gry
  • #
    programista15k
kamikatse
kamikatse 05.07.2017, 21:42:44
  • 10
Zdarza mi się pisać historyjki, więc się podzielę. A nuż komuś podpasuje.

Dzisiaj o tym, jak to się w całkiem dużej firmie gry komputerowe robi. Z dystansem.

Historia pewnej funkcjonalności

Robimy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
05.07.2017, 22:55:51
  • 2
@BigRedChick: A był. Mój profilowy obrazek, trochę psuje zgadywanie.
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse 23.06.2017, 16:41:07
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kamikatse
kamikatse
Autor
24.06.2017, 13:01:43 via Android
  • 0
@malybesko mój.
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
24.06.2017, 13:09:13
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
kamikatse
kamikatse
Autor
24.06.2017, 13:18:12
  • 0
Długo czekać nie będziesz musiał :P
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Radosław Malicki

  • Piszę bzdury o Toronto i o robieniu gier i tak ogólnie.
  • Toronto
  • http://opowiesciradoslawa.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.02.2014

    Komentator
  • VIP
    od 30.07.2017

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 28.07.2017

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 28.07.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 22.03.2016

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 30.08.2011

    Ekspert

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking