Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko244
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
bart40404
bart40404

bart40404

Dołączył 4 lata i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3174
  • Znaleziska 79
  • Mikroblog 3095
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 3
bart40404
bart40404
bart40404 06.11.2025, 20:15:28
  • 272
#lekarz #lekarze #programista15k #medycyna #lekarski #pracait
bart40404 - #lekarz #lekarze #programista15k #medycyna #lekarski #pracait

źródło: 1000004104

Pobierz
  • 64
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404
Autor
06.11.2025, 21:15:41 via Wykop
  • 16
@Yoney: kierownik budowy pracuje w prywatnej firmie, niech sobie nawet 50k zarabia, nic mi do tego. A lekarzowi pracującemu w publicznej służbie zdrowia wszyscy płacimy z naszych podatków.
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404
Autor
06.11.2025, 21:58:05 via Wykop
  • 7
@Yoney: no to skoro ci lekarze tak mało zarabiają to czemu pojawił się aż taki kwik lekarzy jak ministerstwo zaproponowało maksymalną stawkę 240 zł/h, skoro mniej zarabiają to nie powinno być dla nich żadnej różnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)? Chirurgów bardzo szanuję, ta specjalizacja jak najbardziej zasługuje na wysokie stawki.
  • Odpowiedz
pysznewpierdalator
pysznewpierdalator
26.10.2025, 08:44:40
  • 3
#nieruchomosci

#nieruchomosci

Dlaczego kiedyś ludzie byli w stanie zaakceptować ze ich miejsce w szeregu jest gdzieś tam i dostosować poziom życia do swojej sytuacji materialnej, a dzisiaj młodzież woli sabotowac swoje życie ale ni chvj ze swoich oczekiwań nie zejdą na ziemię tylko żyją mrzonkami które nigdy się nie ziszcza?

Kiedyś biedak się pogodził że musi x czasu poświęcić na emigracji i wybudować dom na osranej wsi, dzisiaj
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 26.10.2025, 09:09:08 via Wykop
  • 0
@Mathas: dokładnie, millenialsi byli ciągle jechani przez swoich rodziców boomerów, jak dostawali czwórkę w szkole to rodzice pytali czemu nie piątka albo szóstka. A z kolei zetki są totalnie rozpuszczone przez rodziców i mają dwie lewe ręce do roboty, całe dnie siedzą na tiktoku.
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 20:29:48
  • 3
I jak tam ci, co pisali pod moimi postami o intelu, że intel ma słabe fundamenty i tylko traci pieniądze? Mówiłem, że to tylko kwestia czasu aż intel wyjdzie na prostą, fabryki chwilowo ciągną wyniki w dół, ale jak tylko skończą inwestycje to zysk na akcję odbije. A tu nawet inwestycje się jeszcze nie skończyły, fabryki dalej na minusie, a P/E i przepływy pieniężne już lepsze niż wiele perełek z tagu xD
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404
Autor
24.10.2025, 05:58:18 via Wykop
  • 1
@xetrov: wykop to mimo wszystko kilka poziomów wyżej niż inne polskie grupy inwestycyjne na reddicie, FB czy bankier xD
  • Odpowiedz
jacas
jacas
23.10.2025, 20:26:13
  • 11
Intel's manufacturing arm, Intel Foundry Services, reported an operating loss of $2.3 billion for the third quarter, wider than the $2.2 billion expected but an improvement from the $5.8 billion loss in the previous year.


Czyli firma ze 107B market cap, dotowana przez amerykański rząd, traci 2.3B na produkcji czipów w czasie pokoleniowej hossy dla big techów, ale Wall Street pompuje, bo stracili mniej niż rok wcześniej xD?

There’s a bubble

#
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 20:35:45 via Wykop
  • 1
@jacas: przecież to tylko manufacturing arm, kasę tracą bo poczyniono tam wielkie inwestycje, które jeszcze się nie skończyły. Dopiero w 2027 fabryka ma wyjść na zero. Ogólnie cała firma wychodzi plus, bo Intel Products ciągnie do góry.
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 20:54:26 via Wykop
  • 1
@jacas: spółka zrobiła 100%, bo wcześniej wycena była zaniżona właśnie przez takich panikarzy, że Intel zbankrutuje xD zresztą sam sobie porownaj Intela z tym twoim AMD, które ma przychody dwa razy mniejsze niż Intel, a kapitalizacja jest dwa razy większa
  • Odpowiedz
Milanek93
Milanek93
Milanek93
23.10.2025, 16:17:00
  • 1
Do minimalnej emerytury brakuje mi 10 lat pracy.
Z aktualnych oszczedności możliwy do osiągniecia dochód pasywny 1.5k zł miesięcznie. Biorąc pod uwagę, że 50% zarobków oszczczedzam ta kwota ulegnie zwiększeniu w perspektywie 10 lat. Wizja emerytury minimalnej okraszonej emeryturą prywatną i brakiem batożyciela-ciemiężyciela w wieku 42 lat brzmi zachęcająco i motywująco do dalszego działania. Zatanawiam się jak zoptymalizować moją strategie inwestycyjną opierajacą się w głównej mierze o spółki dywidendowe. Niestety rajd na
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 16:37:43 via Wykop
  • 1
@Milanek93: masz chociaż już jakąś nieruchomość na własność? Bo nawet bez tego FIRE z takim kapitałem to mega ryzykowna decyzja. 4-5 mln zł kapitału plus własna nieruchomość to takie minimum żeby myśleć o emeryturze w wieku 40
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 16:53:46 via Wykop
  • 1
@Milanek93: no jak chcesz biedować to może i milion złotych na FIRE starczy, ale wtedy zostajesz totalnym neetem, jedyna rozrywka to siedzenie w domu i granie w gry/czytanie książek. O założeniu i utrzymaniu rodziny czy kupnie samochodu można zapomnieć. Każdy większy losowy wydatek jak wizyta u dentysty, cięższa choroba to problem i stres czy tego kapitału starczy do końca życia.
  • Odpowiedz
Kurancjusz
Kurancjusz
Kurancjusz
23.10.2025, 09:21:06
  • 1
jakieś predykcje na dzień dzisiejszy po ogloszeniu wynikow za q3? jebnie czy nie jebnie? #gielda #intel

ja obstawiam ze jebnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 09:28:38 via Wykop
  • 0
@Kurancjusz: prawie wszyscy na reddicie piszą, że jebnie i się boją wyników. Więc to dobry prognostyk, bo jeśli oczekiwania są niskie, to nie będzie tak trudno dowieźć wyników zgodnych lub przewyższających oczekiwania.
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 09:44:50 via Wykop
  • 0
@Kurancjusz: Giełda wycenia też przyszłość, kurs wzrósł, bo rynek przewiduje, że te deale z Trumpem i Nvidią nie były po nic tylko otworzą drogę do deali z kolejnymi firmami. Oczywiście jeśli okaże się, że żadne następne deale nie nadejdą to wtedy będzie ciągnąć cenę akcji w dół.
  • Odpowiedz
kaczoor
kaczoor
23.10.2025, 08:54:01
  • 30
Fake czy prawda, jak myślicie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
#gielda #zloto #xtb
kaczoor - Fake czy prawda, jak myślicie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
#gielda #zloto #xtb

źródło: temp_file8617147951926529363

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 09:37:49 via Wykop
  • 4
@Glupiii: tak, część to oczywiste baity. Ale część faktycznie brzmi jakby ludzie byli tacy głupi na takie akcje xD jak ludzie są w stanie nabrać się na jakieś oczywiste oszustwa i przelać kilkadziesiąt tysięcy oszustowi, to tym bardziej wierzę, że takie akcje jak branie kredytu na spekulację na złocie są możliwe xD
  • Odpowiedz
dobrodziejstwo_inwentarza
dobrodziejstwo_inwentarza
23.10.2025, 08:54:32
  • 5
Mirasy, czy zanim puścicie USD z Pekao do XTB i na odwrót to wymieniacie gdzieś wcześniej pieniądze na zewnątrz? Np. na walutomacie? Czy korzystacie z kantora Pekao?

Pytam, ponieważ Pekao ma jakiś kurs USD totalnie oderwany od rzeczywistości, przykład:
- w mBank mogę sprzedać USD po kursie 3,6458 PLN
- w Walutomacie mogę USD po kursie sprzedać 3,6494
- w Pekao mogę sprzedać USD po kursie 3,6284 PLN
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 09:33:54 via Wykop
  • 1
@cytr0netx99 @Jamniki2 jak rozliczacie tam PITy? IB wysyła jakieś podsumowania z których wystarczy przepisać wartości do PITu, czy sam musisz wszystko liczyć? xD
  • Odpowiedz
programista70k
programista70k
23.10.2025, 09:12:06
  • 37
Może jakiś wykopefekt, żeby w końcu zakutalizować okręgi wyborcze?

Przecież tam już dawno nie ma tylu mieszkańców, bo wszyscy do big 5 wyjeżdzają za pracą.

Wtedy herr tusk miałby samodzielną większość ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#polityka #tusk #bekazprawakow
programista70k - Może jakiś wykopefekt, żeby w końcu zakutalizować okręgi wyborcze? 
...

źródło: image

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 23.10.2025, 09:21:01 via Wykop
  • 37
@programista70k: no właśnie się zastanawiam czemu w ogóle za obecnego rządu ten temat umarł, przecież to w ich w interesie. Nawet za PiSu już się mówiło, że te okręgi już dawno są nieaktualne.
  • Odpowiedz
przegro_pisarz
przegro_pisarz
22.10.2025, 10:40:42
  • 1
Jestem jedyny, który nie zarobił na BYND?
#gielda
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 22.10.2025, 10:51:51 via Wykop
  • 3
@przegro_pisarz: nawet ci co zarobili to włożyli tam w większości co najwyżej kilkaset dolarów, za duży to śmieć żeby spekulować większą pozycją
  • Odpowiedz
breakdown1
breakdown1
21.10.2025, 18:53:28
  • 0
Ustawiacie stop lossy na akcjach? Czy jak decydujecie się na zakup akcji to spadek wam nie przeszkadza, czekacie aż odbije lub uśredniacie?

#gielda
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 21.10.2025, 20:31:11 via Wykop
  • 3
@breakdown1: Nie, stop lossy mają sens tylko na jakichś kontraktach na dźwigni (np. CFD), na akcjach ewentualnie tylko jak ten zakup to czysta spekulacja (np. kwanty, beyond meat itp.). Jeśli spółka spada, a w fundamentach nic złego się nie dzieje to znaczy, że to okazja do zakupu tanio, a nie do sprzedaży. Na stracie sprzedaję jak widzę, że fundamenty się pogorszyły lub pojawiło się jakieś duże zagrożenie dla spółki. To,
  • Odpowiedz
bugzer
bugzer
20.10.2025, 20:05:39
  • 16
#gielda takiego boomu na inwstowanie nie widziałem jak żyje. Dosłownie każdy już inwestuje, wszędzie gadają o złocie, krypto, akcjach.Ulica sotoi w 12 godzinnych oklejkach zeby kupic fizyczna uncje. Nigdy w historii nie było tak, żeby ulica miałą rację i zarobiła.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 20.10.2025, 20:11:57 via Wykop
  • 95
@bugzer: no nie, w Polsce dalej jest więcej inwestorów w beton niż na giełdzie xD
  • Odpowiedz
del855
del855
19.10.2025, 17:03:50
  • 2
Jak chcesz rozwiazac problem drogich mieszkan?

a) ci co nie maja mieszkan dostana doplaty przez co mieszkania beda jeszcze drozsze i za rok trzeba bedzie jeszcze wiecej doplacac nastepnym i tak bez konca. Wady? Wszyscy znamy az za dobrze - patrz bk2, Zalety? Ci co obecnie maja mieszkania (czyli 85% Polakow) "zyskuja"

b) obnizyc ceny mieszkan wszelkimi dostepnymi mechanizmami, czy to kija, czy marchewki
Zalety? Mieszkania sa tansze, koniec problemow na rynku, Wady? 85%
del855 - Jak chcesz rozwiazac problem drogich mieszkan?

a) ci co nie maja mieszkan d...

źródło: adamczycha

Pobierz

Jak 85% Polakow co ma mieszkanie chce pomoc innym w temacie nabycia wlasnych 4 scian:

  • obnizyc wartosc swoje mieszkania 47.6% (10)
  • jakkolwiek inaczej - najlepej doplaty :) 52.4% (11)

Oddanych głosów: 21

  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 19.10.2025, 17:31:02 via Wykop
  • 0
@del855: Przecież spadek cen mieszkań jest w interesie prawie każdego oprócz tych posiadających mieszkania inwestycyjne. Jak posiadasz tylko jedno mieszkanie to co ci po wzroście jego ceny - przecież i tak musisz gdzieś mieszkać xD a sporo osób jeszcze potem zmienia na większe, lepsze (i droższe od obecnego) mieszkanie, więc lepiej żeby ceny spadły i mniej trzeba było do niego dopłacić
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 19.10.2025, 17:49:08 via Wykop
  • 2
@del855: no powiem, to jest w jej interesie xD jak mieszka w tym samym mieszkaniu przez długie lata to nie ma dla niej różnicy czy to mieszkanie jest warte 800k czy 500k. A nawet lepiej jak jest warte 500k, bo przy niższych cenach mieszkań zwykle ceny usług różnych majstrów przy remontach, materiałów, mebli też maleją. A jak planuje zmienić to mieszkanie na większe w przyszłości to niższe ceny mieszkań to
  • Odpowiedz
ukonczylem_trzynascie
ukonczylem_trzynascie
19.10.2025, 07:38:32
  • 165
#gielda zawsze
ukonczylem_trzynascie - #gielda zawsze

źródło: image

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 19.10.2025, 08:36:21 via Wykop
  • 39
@breakdown1: no crying in the casino, kupujesz jakieś śmieci spekulacyjne jak IONQ na szczycie i się dziwisz, że kurs zachowuje się jak w kasynie
  • Odpowiedz
bart40404
bart40404
bart40404 19.10.2025, 09:18:49 via Wykop
  • 0
@breakdown1: no wiadomo, w kasynie też jest szansa, że trafisz i podwoisz pozycję ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale nie robiłbym z tego sposobu na inwestowanie, co najwyżej małe osobne portfolio na spekulację do grania głównie w celach rozrywkowych, bez nastawiania się, że zarobi się na tym jakieś pieniądze
  • Odpowiedz
Jamniki2
Jamniki2
18.10.2025, 09:29:12
  • 20
Jak myslicie, ludzie co dziś kupują zarobią, czy będą wisieć po korekcie przez dekadę? ( ͡° ͜ʖ ͡°) #gielda
Jamniki2 - Jak myslicie, ludzie co dziś kupują zarobią, czy będą wisieć po korekcie p...

źródło: Obraz 18.10.2025, godz. 11.26

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 18.10.2025, 10:43:58 via Wykop
  • 0
@blazko: przecież krypto praktycznie naśladuje NASDAQ, jak spółki tech polecą w dół przez wojnę to krypto też
  • Odpowiedz
ECONOMISTE
ECONOMISTE
16.10.2025, 06:56:49
  • 4
Dlaczego XTB jest tak w dół jeśli wiadomo, że w czerwcu 2026 wejdzie konto OKI i analitycy twierdzą, że na GPW wleci około 100mld pln nowej gotówki? Największym beneficjentem tych zmian będzie przecież XTB. Oni zyskają znów setki tysięcy nowych kleintów przez i znów te kilka % będzie zerowało swoje rachunki na CFD.

Dobrze myślę? Czy nie jest dobrym ruchem zainteresować się XTB skoro jest w lekkim dolku teraz?
PS. Ciekawe co
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 16.10.2025, 07:26:26 via Wykop
  • 7
@ECONOMISTE:
1. Na ten moment to nawet nie wiadomo który makler będzie mieć to OKI, tutaj bardzo będzie się liczył czas kto pierwszy to zaimplementuje i wprowadzi do oferty.
2. OKI raczej nie przyciągnie hazardzistów na CFD tylko inwestujących w akcje na giełdzie, na których xtb bardzo słabo zarabia
  • Odpowiedz
b.....k
b.....k
konto usunięte 15.10.2025, 19:18:47
  • 0
#gielda chuopaki, tak hipotetycznie. Macie 53mln zarobione na giełdzie i nie wypłacacie. To po co gracie na giełdzie dalej? Czy to ta "niezapomniana rozrywka" jest warta tego? Co Wam po kolejnych 500mln. Wtedy coś kupujecie sobie już? A jak spadnie do 40mln to chcecie odkuć się do 53 z powrotem? Ja wiem, że stracić można tylko 100%, a zarobić nieskończenie wiele xD
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 15.10.2025, 19:35:44 via Wykop
  • 1
@bluffek: dlatego właśnie większość miliarderów to psychopaci. Bo jaki normalny człowiek mając 50 mln na koncie cokolwiek by jeszcze pracował/inwestował agresywnie na giełdzie zamiast wpłacić to na obligacje z pewnym zyskiem i siedzieć na wakacjach do końca życia. Jeszcze by nawet na 2 pokolenia w przód by starczyło żeby nie musieli nigdy pracować xD
  • Odpowiedz
b.....k
b.....k
konto usunięte 13.10.2025, 19:52:27
  • 3
#gielda dobra, dla osób które mówią że kwanty powaliło. IONQ ma kapitalizację 25 mld I najnowszą technologię, która może zmienić swiat. JP Morgan wali w to hajs, procesory od nvda będą wyglądały outdated przy sile kwantów, kwanty wesprą AI, misje rządowe, odkrycia, kwantowy internet, dokładności gps, przyśpiesza produkcję, usprawnią zabezpieczenia, dadzą wam takie reklamy do was dopasowane że ciężko będzie nie kliknąć, wszystko będzie szło w kierunku idealnego skrojenia produktu
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bart40404
bart40404
bart40404 13.10.2025, 20:12:59 via Wykop
  • 0
@bluffek: ale czemu uczepiłeś się akurat tego Intela, jak to jedna z niewielu spółek, która akurat inwestuje też w badania nad technologiami kwantowymi xD
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 17
  • Strona 1 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 26.04.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 23.05.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking