Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko196
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
tom-ek12333

tom-ek12333

Dołączył 2 lata temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6886
  • Znaleziska 81
  • Mikroblog 6805
  • Obserwujący 115
  • Obserwowane 8
tom-ek12333
tom-ek12333 3 godz. i 22 min temu
  • 0
#gielda

Czy historycznie opłacało się inwestować w sektory na dnie, nielubiane? Chodzi mi o obligacje, akcje, metale szlachetne

---------
Obligacje – tak, ale cyklicznie
tom-ek12333 - #gielda 

Czy historycznie opłacało się inwestować w sektory na dnie, n...

źródło: image

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
3 godz. i 4 min temu via Wykop
  • 0
@Glupiii: Od początku roku jakieś 20% ponad ale dla mnie to za duże ryzyko żeby mieć tam pozycje większą. Więc nie mam żadnej żeby sobie głowy nie zawracać.

@HAMSKLOSS89 inflacja niska ale obligacje płacą nieźle. Pozytywne realne stopy procentowe.
tom-ek12333 - @Glupiii: Od początku roku jakieś 20% ponad ale dla mnie to za duże ryz...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
2 godz. i 51 min temu via Wykop
  • 0
@Glupiii: Tak. Teraz tylko 100 letnie austriackie.

Ogólnie przemysł chemiczny jest zawalony podażą, Chiny też dużo produkują. No ale jest tani. Ostatnie wzrosty na surowcach też go podniosły. Jednak jak SP500 zacznie się cofać, to moim zdaniem wszystko zacznie spadać (poza obligacjami).
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
2 godz. i 36 min temu via Wykop
  • 0
@Glupiii: nie bez powodu tak mocno spadły od ath.

Najlepiej jest na szczycie. Najgorzej na dnie
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 4 godz. i 3 min temu
  • 4
#gielda za chwilę nastąpi zamknięcie luki na SP500. Jak pójdzie wyżej to będzie to byczy sygnał. Jak nie to niedźwiedzi. Algorytmy zwykle ciągną do zamknięcia luki a potem realizują zyski.
tom-ek12333 - #gielda za chwilę nastąpi zamknięcie luki na SP500. Jak pójdzie wyżej t...

źródło: image

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mimik739
mimik739
4 godz. i 1 min temu via Android
  • 13
@tom-ek12333: tomus tomus tomus
( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆
  • Odpowiedz
Vestor
Vestor
4 godz. temu via Wykop
  • 38
Czyli albo góra albo dół.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 4 godz. i 28 min temu
  • 0
#gielda
tom-ek12333 - #gielda

źródło: image

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
4 godz. i 24 min temu via Wykop
  • 0
@gonzo91:
tom-ek12333 - @gonzo91:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
4 godz. i 23 min temu via Wykop
  • 0
@gonzo91: najpierw ludzie jęczeli, że realna inflacja jest wyższa (tak jak truflation pokazuje). Teraz jęczą na złość, że jest wyższa niż realna :P
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 13:38:17
  • 3
#gielda sp500 chyba znów w dół
tom-ek12333 - #gielda sp500 chyba znów w dół

źródło: images(2)

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 13:52:44 via Wykop
  • 0
@tom-ek12333: otwierać bramy bo chce lecieć
tom-ek12333 - @tom-ek12333: otwierać bramy bo chce lecieć

źródło: Screenshot_20260121_145219

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 15:08:00 via Wykop
  • 0
@ChineseMobilePhones: skąd brak pewności w Was.

All in buy the dip
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 15:53:40 via Wykop
  • 0
@ChineseMobilePhones: Spadło, ludzie powsiadali na opcje put i shorty, teraz trzeba ich trochę pozamykać. Zamykają shorty, jest short covering rally na razie.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
15 godz. i 46 min temu via Wykop
  • 0
@ChineseMobilePhones: krótka masz cierpliwość. A może już niedługo.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
5 godz. i 59 min temu via Wykop
  • 0
@ChineseMobilePhones: Obecnie jesteśmy w tzw. sigma 2 deviation. Ogólnie to już bańka. Na bańce da się zarobić ale to dalej bańka. Na rynku nie jest tanio. W każdej chwili to się może złożyć i już nie wrócić.
Dlatego ja nie inwestuję w ten rynek

https://www.youtube.com/watch?v=7vZxOAJoY0k
tom-ek12333 - @ChineseMobilePhones: Obecnie jesteśmy w tzw. sigma 2 deviation. Ogólni...
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
4 godz. i 35 min temu via Wykop
  • 0
@ChineseMobilePhones: Zauważ, że ciągle mówisz o hossie. To jest ok. To wolno.

Nie jest mile widziane mówić o przewartościowaniu rynku. O tym w jaki sposób zwykle się to kończy.
  • Odpowiedz
Bialy_Budda
Bialy_Budda
6 godz. i 41 min temu
  • 0
#gielda co to srebro się obudziło
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 6 godz. i 17 min temu via Wykop
  • 0
@Bialy_Budda: bo wszystko inne idzie spać inwestorzy szamocą się za zyskami.
  • Odpowiedz
bar125
bar125
7 godz. i 58 min temu
  • 20
Sytuacja techniczna u Tomka w domu teraz
#gielda
bar125 - Sytuacja techniczna u Tomka w domu teraz 
#gielda
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 7 godz. i 35 min temu via Wykop
  • 0
@bar125: zamykamy lukę i w dół?
tom-ek12333 - @bar125: zamykamy lukę i w dół?

źródło: Screenshot_20260122_155642

Pobierz
  • Odpowiedz
WelcomeStranger
WelcomeStranger
WelcomeStranger
11 godz. i 15 min temu
  • 6
Krypto-scamerzy to jedna z najbardziej żenujących społeczności na Twitterze.

BTW Hodlowanie BTC i innych kryptowalut nie ma już sensu w mojej opnii. 'Law of diminishing returns' = wzrosty będą spadać z każdym kolejnym kilkuletnim cyklem. 100x lepiej jest postawić na sektor, który chwilowo jest w dołku (na ten moment są to chociażby metale industrialne), zamiast bawić w hodlowanie śmieciowego aktywa spekulacyjnego pozbawionego wartości.

#gielda #inwestycje #inwestowanie
WelcomeStranger - Krypto-scamerzy to jedna z najbardziej żenujących społeczności na T...

źródło: image

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 11 godz. i 5 min temu via Wykop
  • 0
@WelcomeStranger: odpowiedzią metali industrialnych na spowolnienie i deflacje będzie boczniak lub dół.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 11 godz. i 7 min temu
  • 1
#gielda wykres pod tezę
tom-ek12333 - #gielda wykres pod tezę

źródło: G_DnDl-XcAAld5D

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HAMSKLOSS89
HAMSKLOSS89
10 godz. i 52 min temu via Wykop
  • 3
@tom-ek12333: i o taki wykres prosiłem, a nie że coś zamawiałeś na Temu i potaniało xD
  • Odpowiedz
ossprime
ossprime
14 godz. temu
  • 48
. @tom-ek12333 w krainie obligacji ze stopą zwrotu liczoną metodą japońskich mnichów szaolin

https://wykop.pl/wpis/84702177/dzis-przypadkiem-odkrylem-zrodlo-fascynacji-tom-ek

#gielda #obligacje
@ossprime +28
Dziś przypadkiem odkryłem źródło fascynacji @tom-ek12333 długoterminowymi obligacjami. Otóż nasz Tomuś po prostu nie umie policzyć poprawnie procentu składanego i zamiast tego liczy "japoński" simple yield (zysk / liczba lat).

Na obrazku demonstracja, dlaczego to się rozjeżdża na najprostszym przykładzie tzw. obligacji zerokuponowych (nie wypłacających w ogóle odsetek).

Wątki
więcej
ossprime - . @tom-ek12333 w krainie obligacji ze stopą zwrotu liczoną metodą japoński...

źródło: ai15t9

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 13 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 1
@ossprime: jakie 18%?

200%
tom-ek12333 - @ossprime: jakie 18%?

 200%

źródło: Screenshot_20260113_092846_Gmail

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 13 godz. i 55 min temu via Wykop
  • 1
@ossprime: @nabrzmialy bardzo dobrze. Niech zainteresowanie obligacjami wzrasta.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 13 godz. i 32 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: tyle dostaniesz z giltow w 2061 roku z zainwestowanych środków.

Wiesz, że 90% ludzi tu nie wiem, że nikt nie będzie czekał do 2061 roku?....
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 12 godz. i 44 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: finalnie i tak nikogo to nie obchodzi :p.

Zauważ, że zawsze dodawałem, że mówię o simple yield.
  • Odpowiedz
pepedros
pepedros
pepedros
wczoraj, 15:52:22
  • 60
Lepiej być optymistą i zarobić niż pesymistą i mieć 200-letnie nigeryjskie obligacje skarbowe

#gielda
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 15:57:07 via Wykop
  • 0
@pepedros: na nigeryjskie to bym uważał.

Stawiałbym raczej na słodkie 100 letnie austriackie w historycznym krachu, po spadku o 70%

Czy wiesz, że trzymając od dziś do 2061 roku angielskie gilty, masz pewne 10% zwrotu rocznie (simple yield to maturity)?
A jeżeli wejdzie recesja i brak inflacji to szybciej?
tom-ek12333 - @pepedros: na nigeryjskie to bym uważał.

Stawiałbym raczej na słodkie ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 16:52:23 via Wykop
  • 0
@pepedros: Oczywiście. Myślenie prawdziwie kontrariańskie :P

@ossprime Jeżeli potrzymasz TG61 do 2061 roku, zbierzesz wszystkie kupony zapłacone przez lata + dodasz finalne 100 funtów za każdą obligację, podzielisz to przez lata trzymania to wyjdzie ponad 10% rocznie.
Simple yield- tak właśnie podają w Japonii rentowności obligacji.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 17:08:26 via Wykop
  • 0
@ossprime: Przeprowadziłem te obliczenia samodzielnie. Jesteśmy... oszukiwani lekko co do rentowności. Jakby ktoś usłyszał, że dostanie 10% to by mu pasowało. A tak słyszy 5%.

W tabelce ukryte jest część lat żeby się zmieściło.

Wyliczenia dotyczą amerykańskich 1.25% 2050.
tom-ek12333 - @ossprime: Przeprowadziłem te obliczenia samodzielnie. Jesteśmy... oszu...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 14 godz. i 9 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: i Japonczykom bo oni tak liczą
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 14 godz. i 27 min temu
  • 0
#gielda luka do zamkniecia jest
tom-ek12333 - #gielda luka do zamkniecia jest

źródło: Screenshot_20260122_090419

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ossprime
ossprime
wczoraj, 22:11:47
  • 28
Dziś przypadkiem odkryłem źródło fascynacji @tom-ek12333 długoterminowymi obligacjami. Otóż nasz Tomuś po prostu nie umie policzyć poprawnie procentu składanego i zamiast tego liczy "japoński" simple yield (zysk / liczba lat).

Na obrazku demonstracja, dlaczego to się rozjeżdża na najprostszym przykładzie tzw. obligacji zerokuponowych (nie wypłacających w ogóle odsetek).

Wątki z konfuzyją Tomusia:
(1)
@pepedros +60
Lepiej być optymistą i zarobić niż pesymistą i mieć 200-letnie nigeryjskie obligacje skarbowe

#gielda
więcej
ossprime - Dziś przypadkiem odkryłem źródło fascynacji @tom-ek12333 długoterminowymi ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-01-21 o 23.15.06

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 15 godz. i 48 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: zawsze pisałem, że chodzi simple yield.

No ale tak nie wolno :p
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 14 godz. i 49 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: brawo. Zauważyłeś to.

Dlatego piszę zawsze, że chodzi mi o simple yield. Wprowadzam kogoś w błąd?

I tak to nikogo nie obchodzi :p

Poet czy inny komputer kwantowy na marsie to jest życie
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 14 godz. i 29 min temu via Wykop
  • 0
@ossprime: trzymając gilty 0.5%, reinwestujac odsetki z zyskiem 3% rocznie, inwestując 25 funtów dziś, w 2061 dostane 130 funtów.

520% początkowej kwoty.

Sluchaj- wiem, że simple yield to nie prawda ale Japonczycy tak liczą i jest to coś co może zaciekawić. Jak ktoś ma głowę to zrozumie. Tak czy inaczej, pewne 5% w czasie gdyby przyszły spadki i dezinflacja to będzie ZŁOTO
  • Odpowiedz
GodEmperorWasRight
GodEmperorWasRight
15 godz. i 25 min temu
  • 5
O 15 gdy trump powiedział, że jednak nie zaatakuje Grenlandii ciekawie zaczęły rosnąć wykresy na giełdzie. Ktoś wie czemu mógłby to zrobić bo ja nie mam pojęcia, za skomplikowane dla mnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
#usa #trump #gielda
GodEmperorWasRight - O 15 gdy trump powiedział, że jednak nie zaatakuje Grenlandii ci...

źródło: obraz

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 14 godz. i 48 min temu via Wykop
  • 0
@smieszek321: tak.
  • Odpowiedz
PepeHandss
PepeHandss
wczoraj, 20:57:09
  • 5
#gielda Człowiek by zamknąl zagraniczne pozycje tylko ten kurs dolara słaby. Glapczajd daj spokój z tym złotem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
PepeHandss - #gielda  Człowiek by zamknąl zagraniczne pozycje tylko ten kurs dolara s...

źródło: 8ee2a8df72796a43863debb3df96a09029e7db1285c089f216f75e20c91d2b37,w400 (1)

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 20:58:11 via Wykop
  • 0
@PepeHandss: trzeba zamknąć i zostawić usd.... chyba, że to xtb i się nie da :p
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 19:56:26
  • 0
#gielda tak było
tom-ek12333 - #gielda tak było

źródło: image

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 19:56:41 via Wykop
  • 0
@tom-ek12333: tak jest:
tom-ek12333 - @tom-ek12333: tak jest:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:05:19 via Wykop
  • 0
@ossprime: powiedz to Japończykom bo oni właśnie obligi podają nie w YTM tylko w Simple Yield. Wiedziałeś?
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:07:44 via Wykop
  • 0
@ossprime: dlaczego japonczycy podaja rentownosci obligacji w simple yield zamiast tak jak europa i usa?

Dobrze zauważyłeś! Japończycy rzeczywiście podają rentowność (yield) obligacji w sposób "Simple Yield" (zwykle tłumaczone jako "prosta stopa zwrotu"), a nie za pomocą YTM (Yield to Maturity), która jest standardem w USA i Europie.

Główne powody są historyczne i
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:08:25 via Wykop
  • 0
@ossprime wiec jaki jest simple yield dla 0,85% austria 2120 jak kupie je po 30,27euro?

Aby obliczyć Simple Yield dla tej obligacji, musimy znać jej podstawowe parametry. Zakładając, że jest to obligacja Republiki Austrii o terminie wykupu w 2120 roku z kuponem 0.85%, a Ty kupujesz ją po 30.27 euro, obliczenia wyglądają następująco.

Krok 1: Zbierz dane
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:09:31 via Wykop
  • 0
@ossprime: a jaki dla 0,5 2061 uk gilt kupionej po 26?

Aby obliczyć Simple Yield dla brytyjskiej obligacji skarbowej (UK gilt) 0.5% 2061 kupionej po 26 (zakładam, że cena to 26 GBP), postępujemy analogicznie.

Krok 1: Zbierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:10:17 via Wykop
  • 0
@ossprime: zatkao kakao?
tom-ek12333 - @ossprime: zatkao kakao?

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:13:11 via Wykop
  • 0
@ossprime: co w tych obliczeniach jest nie tak? Konkrety?

Co mnie obchodzą jakieś cuda wianki oszutwa.

Jak sie mnie ktoś zapyta- jak włożę 10k funtów to ile dostanę po tych 30
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:28:17 via Wykop
  • 0
@ossprime: mam inżyniera i nie takie rozwiązywałem.

Tylko ja się tym bawię. Mówię 10% i kto mi co zrobi. Liczę jak Japończycy. Czy oni się mylą?

Czytałem teorie, że im niższy % tym zwykły inwestor się nie zainteresuje. Ale fundusz emerytalny wie czym to pachnie. Szczególnie tak mocno przecenione bardzo długie obligi których jest tylko 45 miliardów Euro

Tych setek to tylko z 8 miliardów Euro jest.
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:44:05 via Wykop
  • 0
@ossprime: mówię głupoty ale nikt nie potrafi mi wytłumaczyć dlaczego. To nie pierwsza akcją taka. Czy zamiast 10% lepiej będzie powiedzieć zysk wyniesie 400% kwoty zainwestowanej za 35 lat?
tom-ek12333 - @ossprime: mówię głupoty ale nikt nie potrafi mi wytłumaczyć dlaczego. ...

źródło: Screenshot_20260113_092846_Gmail

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:57:34 via Wykop
  • 0
@ossprime: jest jak jest. Staram się pokazać ludziom alternatywę a 10% brzmi lepiej. Czemu nie? Simple yield. Jak Japonczycy.

@HAMSKLOSS89 te obligi to zakład na spowolnienie gospodarcze. Jak wypali to masz 100% w rok
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 18:50:45
  • 3
#gielda https://wykop.pl/wpis/84698517/gielda-czego-sie-spodziewacie-nalezy-zmienic-nasta#292168167

Tak to tu zostawię bo się rozpisałem a to w sumie ciekawe, bo mało kto rozumie o co tu chodzi.
@tom-ek12333 +1
@Wypokowicz93: Jak stopy procentowe w kowidzie były po 1% to wyemitowali te obligacje płacące 0.85% rocznie przez następnie 100 lat. Ktoś to kupił.

Teraz stopy wzrosły do 4,5%. Kto by chciał w takim razie trzymać te które płacą 5 razy mniej czyli 0.85%?

Więc gdyby ktoś
więcej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 19:41:47 via Wykop
  • 0
@Ryzcel: 100 lat moze to trzymac tylko fundusz emerytalny i licze na to, ze on to odkupi ode mnie drozej, po tym jak sprzedal mi to taniej :P

@karolek118 Są różne ciekawe rzeczy w świecie finansów. Np. takie, że jak masz negatywne stopy procentowe (jak w Szwajcarii), to mega opłaca się trzymać takie 0,85% obligi. Wtedy jednak będą one warte 300 euro a nie 30
tom-ek12333 - @Ryzcel: 100 lat moze to trzymac tylko fundusz emerytalny i licze na to...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:01:25 via Wykop
  • 0
@Bartekc7: źle na to patrzysz. Tak jak lewak rozumie świat źle, tak Ty rozumiesz źle ten trejd.

Inflacji już prawie nie ma, a będzie gorzej. ECB jest spóźnione. PPI jest na poziomach kiedy stopy wynosiły 0-1%.
Zawirowania polityczne, cła, tworzą spiralę Kindleberga jak w 1930 roku.

Jeszcze tylko giełda na ATH trzyma to wszystko w Europie zachodniej, a budowlanka i kurniki inwestycyjne
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 20:39:10 via Wykop
  • 0
@Bartekc7: studiuj case Japonii od 1989 roku
tom-ek12333 - @Bartekc7: studiuj case Japonii od 1989 roku

źródło: Screenshot_20260121_213751_Firefox

Pobierz
  • Odpowiedz
obywatelw
obywatelw
wczoraj, 18:48:17
  • 0
#gielda #japonia #usa
Jak tam inwestorzy carry trade się miewa?
Urus, zmalał?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 18:51:59 via Wykop
  • 0
@obywatelw: Carry trade nie zagrożony. Straszą i straszą ale to jeszze za mało. Bank Japonii jak będzie chcial, to szybko przywróci te rentowności do porządku. Jak będzie chciał...
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 17:19:02
  • 0
#gielda Czego się spodziewacie? Należy zmienić nastawienie i zrozumieć co się dzieje. Bitcoin wskazuje drogę.
Fałszywi prorocy z Twittera, YT i płatnych subskrypcji Was zawiodą. Oni żyją hossą, nie informowaniem o bessie.

A może to ja bredzę? No nic. Słodkie 100 letnie obligacje austriackie ukoją mnie do snu. Jak spadną? Dokupię więcej po wypłacie (obecnie jestem all in).
tom-ek12333 - #gielda Czego się spodziewacie? Należy zmienić nastawienie i zrozumieć ...

źródło: image

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 17:21:44 via Wykop
  • 1
@tom-ek12333: inflacja tup tup spada. Może będzie deflacja? Brak dzieci? Model japoński?

Polska z demografią 1.03 dziecka na kobietę na pewno wygra tą wojnę ekonomiczną. Te wszystkie kurniki będą rosły w cenę.
Jak to powiedział pewien prosty ale mądry człowiek: "napier******ają, budują te bloki a bezdomnych nie widać" :P.

W Chinach ubyło 4 miliony ludzi. Dużo? Mało? Nie wiem
tom-ek12333 - @tom-ek12333: inflacja tup tup spada. Może będzie deflacja? Brak dzieci...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 17:29:10 via Wykop
  • 0
@tom-ek12333:
tom-ek12333 - @tom-ek12333:

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 18:49:59 via Wykop
  • 1
@Wypokowicz93: Jak stopy procentowe w kowidzie były po 1% to wyemitowali te obligacje płacące 0.85% rocznie przez następnie 100 lat. Ktoś to kupił.

Teraz stopy wzrosły do 4,5%. Kto by chciał w takim razie trzymać te które płacą 5 razy mniej czyli 0.85%?

Więc gdyby ktoś dziś chciał sprzedać te obligi z czasów kowida to nikt mu nie zapłaci tyle ile on zapłacił, czyli 100euro/dolarów/funtów.
Zapłaci mu za to np.
tom-ek12333 - @Wypokowicz93: Jak stopy procentowe w kowidzie były po 1% to wyemitowal...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 17:25:53
  • 0
#gielda
tom-ek12333 - #gielda

źródło: image

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333
Autor
wczoraj, 17:27:00 via Wykop
  • 0
@tom-ek12333: Racja. Jedyne co można kupić to jakieś obligi kolejowe japońskie na giełdzie w Londynie, za minimum 50 000 funtów.
tom-ek12333 - @tom-ek12333: Racja. Jedyne co można kupić to jakieś obligi kolejowe ja...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
ethize
ethize
wczoraj, 16:35:43
  • 6
#gielda
ethize - #gielda

źródło: 1000012960

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tom-ek12333
tom-ek12333 wczoraj, 17:24:39 via Wykop
  • 0
@ethize: zgadzam się.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 14
  • Strona 1 z 14
  • >

Tom Ek

Osiągnięcia

  • Mikroblogger
    od 06.08.2025

    Mikroblogger
  • VIP
    od 20.10.2025

    VIP
  • Rocznica
    od 23.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking