#z-------------j #4x4 #offroad #motoryzacja #klamra
#z-------------j #4x4 #offroad #motoryzacja #klamra
źródło: comment_16711969793Qk7CeSscrgIVxHKO5d3s5.jpg
Pobierz
źródło: comment_16711969793Qk7CeSscrgIVxHKO5d3s5.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671189418ewyJ03vJs46adR1HyApnbj.jpg
Pobierztakie porównanie jest bez sensu ze względu na siłę nabywczą waluty.
źródło: comment_1671165708z4BRBaZC5DPswAbzTRe1JZ.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671106919sf7YY261HUjqCZA18icpRf.jpg
PobierzUrodziliśmy się 50 lat za późno, ponieważ rozwój globalnego transport i internetu powoduje, że losowa kobieta 5/10 z dowolnej wioski może w 5 godzin może lecieć do Maroko i poskakać sobie na Marokańskiej karuzeli
źródło: comment_1671106912YVAgRk3oJSjy4MhXZ5AjfJ.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671113388UAzCJvhfKouiWj8JnW5zqG.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671106908zjfLGGaEaybSeWye7tZSLP.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671104365ltZaApNKpt99nks9Vsznt0.jpg
Pobierz
źródło: comment_1671028004IkGw22731DBXrrlAcv9RAT.jpg
Pobierz
źródło: comment_16709575310nmfoXOk4CVtD8LjWrAJQz.jpg
Pobierz
Wykop.pl
Eurocopter X³
Eksperymentalny wiropłat zespolony opracowany przez Airbus Helicopters jak demonstrator platformy szybkiego helikoptera hybrydowego o dużym zasięgu. Konstrukcja bazuje na istniejącym płatowcu AS365 Dauphin z dodatkowymi dwoma krótkimi skrzydłami na których zamontowane są dwa śmigła, napędzane razem z głównym wirnikiem dwoma silnikami turbowałowymi. Śmigła na skrzydłach odpowiadają również za eliminowanie momentu obrotowego wytwarzanego przez główny wirnik. Głównym założeniem projektowym było obniżenie prędkości obrotowej głównego wirnika w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego – podobnie jak w Rotodyne, X-49 czy S-72. Pierwszy lot odbył się 6 września 2010 roku. 12 maja 2011 osiągnięto prędkość 430km/h (232kts) przy użyciu mniej jak 80% dostępnej mocy. Po zainstalowaniu dodatkowej owiewki do głównego wirnika X³ osiągnął prędkość 472km/h (255kts) w locie poziomym oraz 487km/h (263kts) w płytkim locie nurkowym stając się tym samym najszybszym na świecie wiropłatem zespolonym bez napędu odrzutowego. Po udanych testach i zakończeniu lotów badawczych płatowiec trafił w 2014r do Musée de l’air et de l’espace. Na podstawie X³ Airbus Helicopters prowadzi obecnie projekt RACER (Rapid and Cost-Effective Rotorcraft – szybki i opłacalny
źródło: comment_16712536138faOfwbmlBbz4wMNmhEe4B.jpg
Pobierzźródło: comment_16712536668LkbvOeBEDO8gPTo6JMDFS.jpg
Pobierzźródło: comment_1671253675BhVwAfvimN2Y8kQYXz2qox.jpg
Pobierz