Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko263
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Namill
Namill

Namill

Dołączył 8 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 305
  • Znaleziska 273
  • Mikroblog 32
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

385

Reformacja w Polsce nie oznaczała krwawej rewolucji. Zachód nie mógł tego pojąć

Reformacja w Polsce nie oznaczała krwawej rewolucji. Zachód nie mógł tego pojąć

Za rządów ostatnich Jagiellonów Rzeczpospolita zmieniła się w paradoks niepojęty dla reszty Europy. Wszędzie tam, gdzie dotarła reformacja, wybuchały konflikty. Jeśli wygrywali katolicy, to wyrzynali protestantów. Kiedy zwyciężali wrogowie papiestwa, dobierali się do skóry katolikom.

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 28.10.2017, 08:27:55
  • 106
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    religia
  • #
    kultura
  • #
    gospodarka
  • #
    ciekawostki
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 18:43:06
  • 0
@WalvaterWotan: Na Pomorzu było sporo miast protestanckich i większych konfliktów nie było, więc jak już to chłopi mogli ewentualnie mieć przewalone.

660

Dyrektorka szkoły bez prac domowych: chcieliśmy odejść od represji

Dyrektorka szkoły bez prac domowych: chcieliśmy odejść od represji

Dom nie jest filią szkoły, tylko miejscem, gdzie dziecko powinno nawiązywać relacje rodzinne - twierdzi Wioletta Krzyżanowska, dyrektorka pierwszej w Polsce szkoły, która zrezygnowała z obowiązkowych zadań domowych.

HaHard
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 27.10.2017, 09:18:05
  • 279
  • #
    polska
  • #
    edukacja
  • #
    szkola
  • #
    nauka
  • #
    dzieci
  • #
    ciekawostki
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 10:32:19
  • 4
@ZaoSan:

Ludzie nie potrafią zrozumieć, że większość osób bez "kija" nad głową nic samemu nie zrobi.


Nie wystarczy im kij w postaci tego, że trzeba się nauczyć na sprawdzian? Mnie ten kij zadań domowych i pytania na lekcji wręcz demotywował do regularnej nauki. Zadania robiłem na odwal albo wcale, a powtarzałem ten materiał, który był mi potrzebny, wtedy kiedy był mi potrzebny, w taki sposób w jaki najlepiej mi się
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 11:02:35
  • 4
@Polynasia: Mi przeszkadzał sam fakt, że musiałem je robić. Kiedy robiłem te ćwiczenia, czy powtarzałem materiał pod przymusem (bo zawsze może być kartkówka) to strasznie opornie mi to szło. Dużo lepsze efekty dawało uczenie się z włąsnej woli, jak wiedziałem, że tego i tego będzie sprawdzian i sam sobie rozplanowywałem czego i kiedy najelepiej będzie się uczyć i powtarzać. Wtedy potrafiło to nawet być przyjemne i satysfakcjonujące. Gdyby zeszyty ćwiczeń
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 11:13:52
  • 3
@Polynasia: Zbliżający się sprawdzian nie jest wystarczającą motywacją? Przecież jak ktoś nie ma ochoty nawet się uczyć na sprawdzian (mimo, że nie zna dobrze materiału), to zadanie domowe pewnie zrobi na odwal, albo spisze.
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 11:29:31
  • 1
@Polynasia: W sumie masz rację. Dla niektórych zmuszanie do prac domowych może być najlepszym rozwiązaniem. Ale ja i tak zawsze będe mięć do nich żal za przeszkadzanie mi w nauce.
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 12:02:16
  • 0
@Polynasia: Tak z ciekawośći - angielskiego uczysz?
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 12:12:50
  • 1
@Polynasia: Mam takie pytanie. Czemu nie zerżniemy po prostu metod nauki języka od Skandynawów, skoro ewidentnie są znacznie bardziej skuteczne? Więcej praktyki, kontaku z językiem i rozmawiania, mniej wkuwania regułek gramatycznych, nauki zdawania sprawdzianów itd? Moja siostra (3gim) ma same piątki z angola, potafi dobrze napisać sprawdziany, ale używać jezyka w praktyce w zasadzie nie umie. Zna tylko wykute na pamięć regułki.
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 12:22:10
  • 0
@Polynasia: Nikogo kto zarządza tym systemem nie interesuje jego efektywność? Jeśli jest inna, skuteczniejsza i do tego sprawdzona metoda nauki to czemu jej nie stosować? Patentu chyba na to nie ma.
Namill
Namill
Namill 28.10.2017, 15:30:56
  • 2
@Nicolai:
No tak, bo jak ktoś zrobił literówkę, to na 100% jest kretynem, a merytoryczna wartość jego wypowiedzi traci na znaczeniu. To podstawowa zasada każdej dyskusji.

950

Einstein i Skłodowska - dzieje przyjaźni dwojga geniuszy

Einstein i Skłodowska - dzieje przyjaźni dwojga geniuszy

On zwykle pisał do niej listy po niemiecku. Ona do niego - po francusku. Nawet po 25 latach nie przeszli na ty. Ale była to szczera, trwała przyjaźń - o znajomości Marii Skłodowskiej-Curie i Alberta Einsteina mówi prof. Jan Piskurewicz. Duplikat sprzed roku, ale wtedy nie przedostało się na główną.

konto usunięte
z
naukawpolsce.pap.pl
dodany: 26.10.2017, 19:55:54
  • 105
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
  • #
    historia
  • #
    einstein
  • #
    sklodowska
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 22:52:35
  • 14
@wojciech_s: Może też zostawić samo swoje.
Namill
Namill
Namill 27.10.2017, 08:58:46
  • 3
@uli79: W sumie jakie jest tego uzasadnienie? Jakby nie miała francuskiego obywatelstwa to by zaliczyli na konto Rosji?

572

Profesor uniwersytetu wytyka rasizm w podręcznikach matematyki

Profesor uniwersytetu wytyka rasizm w podręcznikach matematyki

Profestor Uniwersytetu w Illinois, Rochelle Gutierrez, zauważa, że używanie pojęć takich jak Twierdzienie Pitagorasa czy Pi, które zostały opracowane przez, (białych!) Greków podkreśla i umacnia status białych ludzi, tym samym, jest rasistowskie.

matcheek
z
campusreform.org
dodany: 25.10.2017, 09:52:48
  • 140
  • #
    swiat
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 20:11:51
  • 2
@gazzel:
Niby swój wkład mieli.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematics_in_medieval_Islam
Przed najazdem Mongołów, w trakcie tej swojej złotej ery byli rzekomo znacznie bardziej cywilizowani i się przysłużyli do rozwoju nauki. W podbitych terenach (przynajmniej niektórych) też o to dbali.
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 21:16:01
  • 0
@gazzel: Z resztą tereny które podbili należały wcześniej albo do Imperium Rzymskiego, albo do Persji. Czyżby za ich panowania te niepiśmienne i zacofane regiony też się nie rozwijały?
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 16:10:36
  • 0
@gazzel: Masz racje, potem jeszcze sam więcej o tym przeczytałem i wyszło, że większość tych Islamskich osiągnięć nie pochodziła od samych Arabów ale podbitych ludów, które zislamizsowali. Jednak nie można chyba mówić, że nie przyczynili się do rozwoju żadnych regionów. Np. taka Hiszpania za ich panowania miała się lepiej niż za rządów Wizygotów. Przynajmniej tak wynikało ze wszyskich zródeł do jakich się dorwałem. Czy tu też jest jakiś chaczyk? Jeśli

579

Ha, ha Donald się obudził!

Ha, ha Donald się obudził!

Tusk stwierdził, że EU musi zacieśnić kontrolę granic żeby bronić europejskiej tożsamości przed napływem imigrantów. W wyborczej mają teraz zagwozdkę.

dbc4razy
z
dailymail.co.uk
dodany: 25.10.2017, 10:21:52
  • 165
  • #
    #polska
  • #
    europa
  • #
    polityka
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 08:58:13
  • 0
@deviator: Chodzi raczej o to, że nie przyjmą uchodźców (nie sprowadzą ich z Niemiec i nie dadzą im mieszkań i kasy tak jak sobie Unia wymyśliła i PO chciało). No bo, że mogą sobie wejść to wiadomo, ale po co miely by to robić jak zasiłku nie dostaną?
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 09:49:47
  • 1
@deviator: No chodzi włanie o to, że PiS chce im zaoferować tylko bilet powrotny, a PO cały pakiet unijnych zasiłków żeby ich zatrzymać. A do autobusu to chcą ich wsadzić Niemcy.
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 10:06:56
  • 1
@deviator: Czy na Litwie dano uchodźcom zasiłki jak litewska wypłata?
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 10:23:22
  • 0
@deviator: Nvm, sam sobie znalazłem. Myśle, że gdyby PO mówiło ,że dadzą uchodźcom tak niskie zasiłki, że sami zaraz wrócą do Niemiec to może inaczej by się wybory potoczyły. Faktem jednak jest, że PO chciało ich importować z zachodu do Polski i zwiększyło świadczenia dla uchodźców. Ludziom się to nie podobało i PO używało nieodpowienich argumentów do uzasadniednia tego. Starając się przekonać Polaków jacy to uchodźcy są fajni, zamiast że

1040

Klasowe zdjęcie ze szwedzkiej szkoły wywołało żywe reakcje w Norwegii

Klasowe zdjęcie ze szwedzkiej szkoły wywołało żywe reakcje w Norwegii

Niezwykłą popularnością cieszy się w sieciach społecznościowych zdjęcie klasowe zrobione w jednej ze szwedzkich podstawówek. Internauci bowiem zauważyli na nim białą uczennicę Nie do śmiechu jest jednak Norwegom, którzy zaczęli dopytywać, czy ich kraj czeka ten sam los. Okazuje się, że...

jacynty
z
magnapolonia.org
dodany: 25.10.2017, 19:31:39
  • 250
  • #
    europa
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 00:07:49
  • 22
@Ramzan:

wmawia nam się że związki homoseksualne to coś normalnego,

No tak, w końcu gdyby nie to, to homo by zmienili orientację i zaczeli masowo produkować potomstwo. Albo przynajmniej by brali ślub pod presją społeczeństwa i zakładali nieszczęśliwe rodziny, jak za starych dobrych czasów.
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 08:42:14
  • 0
@szpongiel: Biali też dostają mieszkania socjalne i mają się gdzie mnożyć. Tylko nie chcą. Mają inne priorytety.
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 09:13:53
  • 1
@szpongiel: Dokładnie. Ale zauważ, że Polacy na zachodzie robią to samo (oczywiśnie na inną skalę). Nagle skacze standard życia, a wymagania nie rosną i mnożą się znacznie szybciej niż w Polsce. Ich dzieci już będą przyzwyczajone do innych standardów i nie będą się tak mnożyć.
Namill
Namill
Namill 26.10.2017, 09:35:53
  • 1
@szpongiel:
I w sumie nie tyle nie planują na przyszłość co mniej od niej wymagają. Mamy na tyle pieniędzy(z pracy czy zasiłku), że starczy na jedzenie, ubrania i mieszkanie? No to róbmy dzieci. Tak samo jeszcze robili Polacy za II RP. Mieliśmy wtedy ogromny przyrost naturalny.

525

Transmitował samobójstwo na Facebooku. Bo córka zaręczyła się bez pozwolenia.

Pokaż treści 18+

Transmitował samobójstwo na Facebooku. Bo córka zaręczyła się bez pozwolenia.

Mężczyzna w Turcji strzelił sobie w głowę podczas transmisji na Facebooku. Przed samobójstwem powiedział, że to przez jego córkę, która przed zaręczynami nie spytała ojca o pozwolenie.

smartswiat-com
z
rmf24.pl
dodany: 25.10.2017, 12:40:11
  • 182
  • #
    swiat
  • #
    islam
  • #
    samobojstwo
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 19:26:56
  • 7
@Hoho: Nawet jak tak to co? Dorosła kobieta nie może uprawiać seksu z kim chce?
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 23:50:36
  • 3
@VeleiN: Tak. Większość rodziców nie ma nic przeciwsko żeby ich dzieci mieszkały w akademiku.

1777

Ukraińcy brutalnie pobili Polaka w Krakowie

Pokaż treści 18+

Ukraińcy brutalnie pobili Polaka w Krakowie

Młody mężczyzna wracający z pracy został napadnięty przez dwóch Ukraińców na terenie krakowskiej dzielnicy Bieżanów. Poszkodowany poprosił o pomoc policjantów, którzy patrolowali okolicę. Mężczyzna sk...

kolor1000
z
fakt.pl
dodany: 25.10.2017, 15:11:17
  • 308
  • #
    polska
  • #
    ukraina
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 16:57:49
  • 29
@ConorMG: Nie ma. Szwajcaria jest w Schengen, w EEA i w EFTA.
https://www.ch.ch/en/working-switzerland-eu-efta/
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 17:01:27
  • 1
@ConorMG:
Racja, sorry. Coś mi się powaliło i myślałem, że do atestowanie2 odpisałeś.
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 17:04:05
  • -2
@Unifokalizacja:

Deportować bez możliwości wstępu na terytorium RP przez 50 lat dla nich.

Zgadzam się.

najbliższej rodziny

Z jakiej racji?
Endoftheend
Endoftheend
Endoftheend
24.10.2017, 14:41:49
  • 1550
Będzie długo.
Mieszkam w małym mieście, wychowałam się w rodzinie raczej biednej ale nigdy nie było sytuacji, żeby nie było co "do gara włożyć". Od dziecka moim marzeniem było wyjechać z tego zadupia, którego największym wydarzeniem było poślizgnięcie się księdza na mszy niedzielnej. Najbardziej marzyłam o UK. I było to w czasach kiedy UK nie było jeszcze tak "modnym" miejscem emigracji dla Polaków. Po skończeniu 18 roku życia postanowiłam zacząć działać w tym
  • 129
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 09:42:51
  • 0
@vismaiorr: Od czegoś trzeba zacząć. Jeśli w Polsce chcesz się wyprowadzić z domu to wygląda to dokłądnie tak samo, tyle że zazwyczaj znacznie mniej zarabiasz. Z resztą teraz może być ostatnia szansa żeby się łatwo wyprowadzić do UK (Brexit).
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 09:48:17
  • 1
@vismaiorr:

ale w Polsce naprawde w niektórych miejscach żyje sie znacznie lepiej niż uk no i jesteś "u siebie"

Lepiej dla informatyka 10K, czy dla przeciętniaka pracującego za mniej niż średnia krajowa?
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 10:09:37
  • 1
@vismaiorr:

przecież ci pisze, że nie mam tu na mysli kasy a klimatu warunków środowiska

A to już jest bardzo subiektywne. Wiadomo, że jednym odpowiadają takie, a innym inne klimaty. Są też lepsze miejsca w Polsce i gorsze w UK.

a w życiu nie pojadą przestawiać swojego życia lub o zgrozo tyrać dla
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill 25.10.2017, 14:35:51
  • 0
@olszus:

Jak znasz angielski to unikaj polskich pośredników w czymkolwiek. Magazyny i farbyki zawsze szukają kogoś do pracy za minimalną.

Polskich może i tak, ale z lokalnych warto korzystać. Jest to najszybszy sposób na znalazienie byle czego bez tego całego procesu rekruacji, rozmowy o prace itd. Oczywiście naljepiej szukać stałej na kontrakt, ale zarejectrowanie się w agencji pracy na pewno nie zaszkodzi. A magazyny i fabryki nie zawsze szukają ludzi
  • Odpowiedz

503

Emigracja urosła. Już ponad 2,5 mln Polaków poza granicami kraju

Emigracja urosła. Już ponad 2,5 mln Polaków poza granicami kraju

Szacunki opierają się na danych z systemów ewidencjonowania migrantów w różnych krajach, krajowych oraz zagranicznych źródłach statyst. i administr. Dane dotyczą osób, które posiadają polskie obywatelstwo i przebywają za granicą przez co najmniej trzy miesiące. Nie uwzględniają migracji sezonowych.

reflex1
z
bankier.pl
dodany: 16.10.2017, 21:43:52
  • 345
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    emigracja
  • #
    statystyka
Namill
Namill
Namill 17.10.2017, 12:57:31
  • 14
@major-major:

udzie na zachodzie którzy mieli całkowicie inny sposób myślenia niż oni sami i nie mieli w dupie swoich krajów tyko je budowali zniszczone po pierwszej i drugiej wojnie światowej

Emigrowali tak samo jak Polacy od setek lat. Wyemigrować za ocean jest trudniej niż kupić bilet Rayanaira za 100zł. Dochodziły do tego też kwestie prawne. Do dzsiaj jest znacznie więcej Niemców niż Polaków w Stanach. W 1910 w Norwegii mieszkało
Namill
Namill
Namill 17.10.2017, 13:04:39
  • 7
@major-major: No właśnie. Większość ludzi sobie raczej zdaję z tego sprawę. Ale nie każdy chce poświęcić życie dla bliżej nieokreślonych przyszłych pokoleń i rodaków. Większość ludzi interesują tylko oni i ich najbliżsi i chcą im załatwić jak najwyższy standard życia.
Namill
Namill
Namill 17.10.2017, 13:21:25
  • 9
@major-major:

Bo tutaj właśnie chodzi o poczucie odpowiedzialności,

Raczej o czas i politykę ekonomiczną. Jak ludzie na zachodzie mieli okazję i im się opłacało to emigrowali w takim samym stopniu co Polacy, czasem nawet w większym. Ludzie pracujący i zakładający biznesy w każdym kraju świata robią to dla siebie, dla korzyści wynikających z tego dla nich, a nie z poczucia odpowiedzialość i troski o kraj.
Namill
Namill
Namill 17.10.2017, 13:50:34
  • 0
@major-major:

mówimy tutaj o miedzywojniu i czasach powojennych aby móc mniejwięcej porównać.

Ale wtedy im się po prostu już aż tak nie kalkulowało i nie było za bardzo gdzie. Poziom życia w krajach do których mogli łatwo emigrować nie róznił się zbytnio. Za to po w XIX wieku emigrowali do Stanów hurtowo. W 1910 w Stanach mieszkało 2,300,000 Niemców, 400,000 Norwegów, 1,300,000 Irlandczyków (w Irlandii 3,100,000) i 650,000 Szwedów (W
Namill
Namill
Namill 17.10.2017, 14:07:20
  • 1
@major-major: I myślisz, że przeciętny mieszkaniec Izraela żyje w nim żeby budować lepszą przyszłość dla przyszłych pokoleń, czy dla tego że tak mu wygodnie i czuje się w tym państwie dobrze?
Namill
Namill
Namill 16.10.2017, 14:33:14
  • 2
Xiaomi Mi4i - da się jakoś to ustawić, ablo ścignąc apkę czy coś żeby rozłączanie rozmowy odbywało się poprzez przesunięcie przyciku (jak przy odbieraniu, ale najlepiej w prawo bądź lewo), a nie po prostu jego wciśnięciu? Już któryś raz przez przypadek rozłączyłem się uchem zaraz po odebraniu telefonu -.-

#xiaomi
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 14:42:57
  • 1
@kfeed: Po prostu musnąłem uchem dolną część ekranu jak przykładałem do niego telefon. A może to policzkiem się rozłączyłem. W każdym razie chciałbym jakoś to zabezpieczyć. Co to ma być, że strach telefon do ucha przyłożć bo się rozłączysz :( Żeby przypadkowo nie odebrać to się zabezpieczyli.
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 14:46:15
  • 1
@Namill:
Albo można ustawić żeby ekran dotykowy się automatycznie blokował po odebraniu telefonu?
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 15:16:24
  • 0
@Elusznik: A mógłbyś mnie pokierować gdzie to w opcjach znaleźć?
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 15:24:25
  • 0
@PurpleHaze:

poszukaj w google kalibracja czujnika zblizeniowego miui.

Podzukam, dzięki.

Wygaszanie ekranu jest raczej domyslnie wlaczone, tak zeby ekran nie swiecil sie i nie reagowal jak rozmawiasz.

Gdyby tak było to bym się przypadkowo po odebraniu nei rozłączał.
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 15:31:33
  • 0
@Elusznik:
Sensor jest włączony, widać słabo działa.

@PurpleHaze:
Android- 5.0.2 LRX22G
MIUI- MIUI Global 8.1 I Stavle 8.1.7.0(LXIMDI)
O to chodziło? A telefon mam od ponad roku. Tylko kilka razy mi się tak rozłączył, ale to o kilka razy za dużo.
  • Odpowiedz
Namill
Namill
Namill
Autor
16.10.2017, 15:38:33
  • 0
@Elusznik: Albo faktycznie musnąłem uchem dolną część ekranu (zakładając, że czujnik jest przy głośniku to by miało sens).
  • Odpowiedz

894

Brytyjczycy ukrywali ten film przez 70 lat! Rząd skutecznie pilnował, aby...

Brytyjczycy ukrywali ten film przez 70 lat! Rząd skutecznie pilnował, aby...

Wyzwalaniom obozów zagłady towarzyszyły aparaty fotograficzne oraz… kamery. Część przerażających zdjęć i filmów obrazujących okrucieństwo i cierpienie więźniów została upubliczniona od razu. Są jednak filmy, które były trzymane w tajemnicy. Brytyjczycy po 70 latach postanowili...

bolek_i_lolek
z
cozahistoria.pl
dodany: 15.10.2017, 15:11:58
  • 125
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    historia
  • #
    film
Namill
Namill
Namill 16.10.2017, 08:57:46
  • 0
@randomlog:

odsunęło jakiekolwiek próby wybielania / przerzucania odpowiedzialności na innych oraz - jak mają w zwyczaju, stawiania się uber alles.

To niemiecki rząd, a nie zwykli Niemcy. Tym jest od małego na historii wbijane poczucie winy. Z resztą jak miałoby to zmienić odpienie tych co faktycznie wybielają itd? Przecież nie mówią, że obozów nie było.
Namill
Namill
Namill 16.10.2017, 09:00:32
  • 0
@theos87: W jaki sposób niemiecka gospadarka bazuje na mordowaniu i grabieniu innych narodów? Czy przed 2 wojną byli biedni? Na wojnie się wzbogacili?

323

"W litewskiej edukacji brakuje przyjacielskiego akcentu wobec Polski"

"W litewskiej edukacji brakuje przyjacielskiego akcentu wobec Polski"

W litewskiej edukacji, dotyczącej dawnej Rzeczpospolitej, brakuje przyjacielskiego wobec Polski akcentu – mówi litewski historyk Alfredas Bumblauskas. Z kolei prof. Michał Kopczyński z Uniwersytetu Warszawskiego uważa, że trudna historia Polski i Litwy wynika z niezrozumienia.

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 14.10.2017, 21:27:32
  • 109
  • #
    polska
  • #
    litwa
  • #
    historia
  • #
    hahard
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    liganauki
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 18:57:31
  • 1
@Justycjariusz:

Jak można okupować miasto w którym twoja nacja stanowi 90 procent mieszkańców?

Oczywiście, że można. Np. niemiecka okupacja "Sudetenlandu". Aczkolwiek nie każda okupacja jest czymś złym i jest to w sumie pojęcie względne.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 19:42:48
  • 0
@Justycjariusz:

Nie wiem jak to wygląda z punktu widzenia prawa międzynarodowego

Też nie wiem jak to wygląda z perspektywy prawa międzynarodowego, ale generalnie mówi się o zajęciu przez Niemcy Sudetenlandu jako o okupacji.

bo jednak Czechosłowacja nie podjęła walki i została przehandlowana przez zachód
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 19:45:49
  • 0
@Justycjariusz:
http://www.mzv.cz/file/198473/MunichAgreement.pdf
Treść układu Monachijskiego. Wyraźnie użyto zwrotu "okupacja".
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 19:57:33
  • 1
@Justycjariusz:
Nie wiem dokładnie jak to było z Litwą i Wilnem w kwestii prawnej. Chciałem tylko zaznaczyć, że faktycznie można okupować terytorium, na którym stanowi się większość enitczną.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 20:11:48
  • 2
@Justycjariusz:

bo traktat wersalski ustanawiał zasadę samostawienia narodów

Szkoda, że zachód stosował ją tak wybiórczo, tylko jak mu pasowała.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 20:22:10
  • 6
@Justycjariusz: My jeszcze tak źle nie mieliśmy. Szytem hipokryzji było to co zrobili z Węgrami. Prawie 1/3 Węgrów wylądowała za granicami.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 20:25:17
  • 0
@Justycjariusz: Tam właśnie zastosowali zasadę "samostawienia narodów". W końcu nikt z ich obozu nic na tym nie tracił to czemu nie.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 20:33:56
  • 0
@Justycjariusz:

No właśnie tam tej zasady nie zastosowali, chyba, że to jakaś ironia i już nie ogarniam ¯_(ツ)_/¯

W tym rejonie (jako jedynym) akurat przeprowadzono plebiscyt.

Edit: W sensie w rejonie co przypadł Austrii.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 20:56:52
  • 3
@Justycjariusz: Momet, sorry, błąd palnąłem. Plebisyt odbył się tylko w Sopronie i Węgrzy go wygrali. Resztę Burgenlandu Austria dostała od tak.
@slabart12:
Racja. Ale dalej były niesprawiedliwe, tylko że mniej i w drugą stronę.

829

50 zabitych w sobotnim zamachu terrorystycznym

Pokaż treści 18+

50 zabitych w sobotnim zamachu terrorystycznym

Nikogo to nie interesuje bo to tylko Somalia. Ponad 50 osób zginęło, a kilkadziesiąt zostało rannych w wyniku eksplozji dwóch samochodów pułapek, do których doszło w sobotę w stolicy Somalii, Mogadiszu - poinformowała miejscowa policja, dodając, że liczba ofiar śmiertelnych może jeszcze wzrosnąć.

smartswiat-com
z
o2.pl
dodany: 15.10.2017, 10:58:19
  • 64
  • #
    swiat
  • #
    terroryzm
  • #
    islam
  • #
    muzulmanie
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 17:54:16
  • 13
@john118: I Grecja.

1281

Polska mówi nie islamowi! [ENG]

Polska mówi nie islamowi! [ENG]

Fajnie jest być podawanym za przykład i być naprawdę dumnym z rozsądku swojego kraju!

Psibob
z
youtube.com
dodany: 14.10.2017, 21:27:52
  • 246
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    uchodzcy
  • #
    islam
  • #
    imigranci
  • #
    polityka
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 11:24:26
  • 1
@znudzony_programista:

możesz wskazać gdzie w tym filmiku rozminęli się z faktami?

- Mapa, która pokazuje wszystkie ataki terroru (nie tylko islamistyczne) i wcale nie tylko te od 2001.

- To, że Brytyjczycy maskują problemy z imgrantami z Afganistanu czy Bangladeszu nazywając ich "Azjatami". Dla Brytyjczyków Azjata oznacza właśnie mieszkańca Azji południowej tzn. między innymi Afganistanu, Pakistanu czy Bangladeszu.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 12:13:19
  • 0
@znudzony_programista:

czyli znalazłeś kropkę która okazała się nie być islamskim atakiem gdzie francja, niemcy, anglia i wiele innych krajów europy doświadczyło mnóstwo islamskich ataków terrorystycznych, czasem z setkami ofiar ale ta kropka jest dla Ciebie wytłumaczeniem tak?

Znaczna większość kropek w Europie to nie są islamskie ataki terrorystyczne.

Brytyjczycy mówili o pochodzeniu islamskich przestępców i terrorystów po nazwie kraju. Tak samo jak mówili o polakach kiedy to polak popełnił przestępstwo.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 13:05:03
  • -1
@znudzony_programista:

Idziemy od najnowszych:

Świetnie, kilka zamachów. A teraz daj mi ogromną listę rzekomych masowych islamskich ataków terorystycznych w Donabssie, Kraju Basków i Irlandii Północnej. Masz też w artykule wyraźnie napisane, że znaczna większość ataków to właśnie ataki separatystów. A ta lista to lista ataków z największą liczbą ofiar. I fakt, te islamistyczne w ostatnich latach w zasadzie nie ma ją konkurencji i są największym zagrożeniem. Ale nie zmienia to
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 13:58:15
  • 1
@znudzony_programista:

walki ze strefy wojny

UK i Hiszpania to strefy wojny? Fakt jest taki, że najwięcej ataków terrorystycznych w EU (nie mamy tu wojny) to ataki separatystów. Faktem jest też to, że w tym filmiku nastąpiło zakłamanie. Tylko o tym mówię. Nie bronię islamistów, ani nic z tych rzeczy.

użyli mapę na której są nie tylko islamskie
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 15:06:43
  • 1
@znudzony_programista:

nie ataki separatystów a islamistów. Nie porównuj baranie działań że strefy wojny w Dombasie z masakrami dokonywanymi przez islamskich terrorystów w krajach Europy zachodniej

Ale przecież ja mówię o atakach terrorystycznych w Unii Europejskiej. Wspomniałem też, że te islamskie mają znacznie więcej ofiar. Przejżyj dane se ztronki którą zalinkowałeś.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 15:12:01
  • 0
@znudzony_programista:

mówisz o działaniach w strefie wojny.

Jaki kraj Unii Europejskiej (bo do krajów unii odnoszą się statystyki, o których mówię) jest w stanie wojny?
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 15:14:02
  • 0
@znudzony_programista:
I w którym miejscu usprawiedliwiam zamachy?
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 15:17:13
  • 0
@znudzony_programista:
Przecież ja nie mówie już od dawna o Dombassie, tylko o statystykach terrozyzmu w EU (UKRAINY NIE MA W EU). Ile razy mam tłumaczyć?

677

O tym jak Prusacy zniszczyli polskie insygnia koronacyjne.

O tym jak Prusacy zniszczyli polskie insygnia koronacyjne.

Tylko dwa duże narody europejskie zostały pozbawione najważniejszych insygniów koronacyjnych swoich władców. Francuskie unicestwiła rewolucja, polskie zrabowali i zniszczyli Prusacy.

Zdejm_Kapelusz
z
rp.pl
dodany: 14.10.2017, 15:39:00
  • 144
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    4konserwy
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 22:51:02
  • 9
@dr_gorasul:

Do tego nie doszło i tak żeśmy sobie pod bokiem wyhodowali Prusaków naszych późniejszych zaborców, śmiertelnych wrogów i sprawców różnych wojen w tym kilku wielkich. Świat bez Prus

Te Prusy które dokonały zaborów to w zasadzie bardziej Brandergubria pod inną nazwą. Nie tyle wychodowaliśmy sobie śmiertelnego wroga, co powód dla którego inny nasz sąsiad stał się łasy na Prusy Królewskie (żeby zjednoczyć swoje włości). Kto mógł wtedy przwidzieć, że
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 11:43:25
  • 0
@winobranie:

Obywatele Prus byli Prusakami niezależnie od narodowości

Są Polakami, bo wszyscy obywatele Polski są członkami Narodu Polskiego.

Zależy jak na to spojrzeć. Z punktu widzenia prawnego może tak jest, ale przynależność narodościowa/etniczna nie to nie to samo co obywatelstwo. Mam w rodzinie Litwinów, którzy spędzili całe życie w Polscę, są obywatelami Polski, ale nie uważają się za Polaków. Sami o sobie mówią, że są Litwinami z polskim obywatelstwem. Polaków
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 12:16:47
  • 0
@winobranie:

Właśnie dlatego w kontekście tego wykopu mówimy o Prusakach, tj. obywatelach Królestwa Prus.

A w kontekście poczynań IIRP mówimy o Polakach jako narodzie, czy o obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej? Słowo "Prusacy" genralnie odnosci się do dominującej i rządzącej krajem niemieckojęzycznej częśći społeczeństwa.

Własnie tak - zostanie Brytyjczykiem ale nie Anglikiem ani Szkotem

Ok, z Brytanią to kiepski przykład, bo tak to jest trochę pomieszane. Ale chyba się zgodzisz, że
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 12:24:52
  • 0
@winobranie: Z tego co mówisz, wychodzi, że nie trzeba być Polakiem żeby należeć do narodu polskiego.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 12:29:58
  • 0
@winobranie: Napisałeś, że:

-obywatel Polski nie musi być Polakiem
-naród polski to wszyscy obywatele RP

To oznacza, że nie trzeba być Polakiem, żeby przynależeć do narodu polskiego.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 12:38:00
  • 0
@winobranie:
Rozumiem co mówisz, i co mówi konstytucja. Ale z takiego sposobu myślenia ewidentnie wynika właśnie, że żeby przynależeć do narodu polskiego nie trzeba przynależeć do narodu polskiego. Taki trochę paradoks. Nie widzisz tego?
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 13:08:13
  • 0
@winobranie:
W każdym razie chodzi mi o to, że kiedy ktoś mówi "Rosjanie", "Polacy" czy właśnie "Prusacy" to nie ma na myśli wszystkich obywateli tego państwa. W tym artykule mowa o tych, którzy w Prusach dominowali i rządzili, czyli o Niemcach. Tak samo jak to Polacy zajęli Zaolzie, a nie wszyscy obywatele Polski włącznie z mniejszościami narodowymi.
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 14:11:09
  • 0
@winobranie:

Polska korona została zniszczona 17 marca 1809 r. na rozkaz mającego kłopoty finansowe Fryderyka Wilhelma III. Na początku stycznia roku 1809 regalia odesłano z Królewca do Berlina. W berlińskim Instytucie Morskim oszacowano klejnoty na sumę 525 259 talarów. Wszystkie przedmioty, zgodnie z decyzją królewską, przetopiono.

To jakiej narodowośći był rzemieślnik topiący te przedmioty jest nieistotne (choć najprawdopodobniej był Niemcem). Przetopienia dokonano na rozkaz króla Prus. Tak samo było z
Namill
Namill
Namill 15.10.2017, 14:40:00
  • 0
@winobranie: No tak. I dokonało go wojsko polskie. Odpowiedzialni za to są Polacy. Nikt nie twierdzi inaczej.

695

Koalicja Antyfaszystowska będzie blokować tegoroczny Marsz Niepodległości...

Pokaż treści 18+

Koalicja Antyfaszystowska będzie blokować tegoroczny Marsz Niepodległości...

Koalicja Antyfaszystowska zapowiedziała, że będzie blokować tegoroczny Marsz Niepodległości! Porozumienie ma się nazywać „Zmowa Powszechna”. Kto dokładnie zapowiedział próbę blokady Marszu Niepodległości? Znani już Obywatele RP, Ogólnopolski Strajk Kobiet czy Antifa. Na Dzień...

konto usunięte
z
medianarodowe.com
dodany: 13.10.2017, 19:49:19
  • 238
  • #
    polska
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    marszniepodleglosci
  • #
    polityka
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 20:03:43
  • -6
@supermoc:

Jest to dzień w którym nie powinno się mieszać codziennej polityki bo to święto. Dlatego bez względu na poglądy Polacy powinni iść w tym marszu

Tak byłoby idealnie, ale z tego co pamiętam to jest on nacechowany politycznie i organizowany przez narodowców. To kto to organizuje jest w sumie bez znaczenia, bo ktoś w końcu musi, ale przez cały ten końcowy wiec w 2016 było ciągle gadanie o polityce
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 20:20:08
  • 0
@ediz4: Jest - https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_Narodowy
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 20:31:47
  • -5
@ediz4:
Rozpadli, nie rozpadli... chodzi o to, że takie właśnie środowiska ten marsz organizują i tworzą jego "program" według swoich poglądów politycznych, robiąc z niego w zasadzie wydarzenie polityczne, a nie święto narodowe.

https://www.youtube.com/watch?v=c5X65X_rf3c
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 20:39:22
  • -4
@ediz4: Nic nie chce nikomu odbierać. Mówię tylko, że ten marsz nie jest neutralny politycznie. Ktoś może mieć w dupie organizatorów i ich przemówienia i po prostu świętować niepodległość idąc w tym marszu, ale komuś innemu może to przeszkadzać, bo nie identyfikuje się z takimi poglądami.
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 20:44:01
  • 0
@ediz4: Masz rację. Ale ja odnosiłem się do posta supermocy, który mówił o tym marszu.

27

Rasizmu nie da się wyleczyć? W Trójmieście próbują – za pieniądze z Kuwejtu

Rasizmu nie da się wyleczyć? W Trójmieście próbują – za pieniądze z Kuwejtu

Polska uczelnia przyjęła piętnastu studentów z Kuwejtu. Za ich przyjęcie w domu, wybrane rodziny otrzymają dwa tysiące Euro miesięcznie. Jaki jest odzew?

igimag_pl
z
igimag.pl
dodany: 14.10.2017, 06:55:42
  • 39
  • #
    polska
  • #
    rasizm
  • #
    uchodzcy
  • #
    islam
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 10:32:47
  • 3
@solarris: Prawem, nie kulturą. Chcesz wywalać ludzi bo są inni, nawet jeśli nikom tym krzywdy nie robią?
Namill
Namill
Namill 14.10.2017, 11:08:54
  • 0
@solarris: Za zachowanie łamiące tamtejsze prawo?

1069

Niemieckie radio krytykuje film IPN. Seria oskarżeń pod adresem Polaków

Niemieckie radio krytykuje film IPN. Seria oskarżeń pod adresem Polaków

Niemieckiej rozgłośni radiowej Deutschlandfunk nie podoba się, że w filmie "Niezwyciężeni", przygotowanym przez Instytut Pamięci Narodowej, nie ma informacji o Polakach, którzy uczestniczyli w Holokauście.

krzysiekciekawy
z
dorzeczy.pl
dodany: 13.10.2017, 18:13:53
  • 187
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    media
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ipn
  • #
    film
Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 21:20:58
  • 8
Właśnie jako zabezpieczenie na jakie zarzuty powinna być wstawka o tym co AK robiło z takimi co wskazywali Niemcom Żydów. Wtedy nie możnaby zarzucić, że nie było wspomniane i odrazu byłby kontrargument na zarzuty o kolaborację narodu polskiego w Holokauśćie.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 21:29:02
  • -7
@rak-lewak: Fakt jest taki, że 42% Polaków w 46 odpoweidzieło "tak" na pytanie - Czy chcesz utrwalenia w przyszłej Konstytucji ustroju gospodarczego, zaprowadzonego przez reformę rolną i unarodowienie podstawowych gałęzi gospodarki krajowej, z zachowaniem ustawowych uprawnień inicjatywy prywatnej? Swoją drogą, ciekawe czemu az 33% nie podobałą się nowa granica na zachodzie. Obawa przed zemstą Niemców?

1850

Tatuś kupił dziecku nową zabawkę

Tatuś kupił dziecku nową zabawkę

#czlowiekskurwiel

Mesk
z
youtube.com
dodany: 12.10.2017, 23:05:57
  • 200
  • #
    czlowiekskurwiel
  • #
    zonabijealewolnobiega
  • #
    heheszki
  • #
    pasjonaciubogiegozartu
Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 11:57:06
  • 1
@Jariii:

. Nie ma 100% samców i samic

Czyli twierdzisz, że nie ma ludzi którzy wedłóg każdego sposobu kwalifikacji czy tam kryteriów (hormonalny, fenotypowy itd) są po jednej stronie?
Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 12:24:47
  • 1
@Jariii: Może nie zrozumiem, ale możesz linkować do jakiś źródeł na ten temat? Może być książka. Byle było po polsku albo angielsku. Pierwszy raz słysze o takich rewelacjach.
Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 13:23:26
  • 1
@Jariii:
To możesz mi wyjaśnić jak to jest, że prawie nikt nie ma płci chromosomalnej, gonadalnej, wewnętrznej, fenotypowej, hormonalnej, metabolicznej, socjalnej, mózgowej i psychicznej w 100% męskiej/żeńskiej? Jaka kategoria jest najczęśniej nie w 100% męska bądź żeńska? Socjalna? O ile nic nie pójdzie nie tak to płeć chromosomalna nie powinna wszystkeigo "ustawić na 100%" ( no może poza socjalną, bo to może być kwestia kultury)?
Namill
Namill
Namill 13.10.2017, 14:19:43
  • 1
@Jariii:

na 67% szkielet należał do mężczyzny ponieważ 33% cech jest typowo kobiece.

Czy to znaczy, że jak mężczyzna ma wąskie ramoina, a kobieta kwadratową szczękę, albo wydatny łuk brwiowy to coś "poszło nie tak"?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.07.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 01.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking