Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko290
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Fren
Fren

Fren

Dołączył 11 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41629
  • Znaleziska 6417
  • Mikroblog 35212
  • Obserwujący 48
  • Obserwowane 217
s.....i
s.....i
konto usunięte 25.04.2021, 06:23:52
  • 219
W sumie jak na to spojrzeć to faktycznie, mamy w Polsce i całej Europie totalitaryzm, skoro codziennie każdy w TV czy internecie sprawdza, czy może iść do sklepu i pod jakimi warunkami.

A puenta dotycząca gospodarki po tych wszystkich lockdownach jest mistrzowska.

#koronawirus #polska #policja
s.....i - W sumie jak na to spojrzeć to faktycznie, mamy w Polsce i całej Europie tot...

źródło: comment_1619331726Fh6sdbrmsOcvriLbnzNojl.jpg

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 25.04.2021, 09:17:12
  • 3
@skitarii: W pełni rozumiem sprzeciw wobec obostrzeń ale zachowajmy w tym jakiś rozsądek i proporcje. Taki post mógł napisać tylko człowiek nie mający pojęcia o historii, co zresztą po tym fanpagu nie dziwi. Przecież podobnych kryzysów: z dużym długiem, dużą ingerencją państwa w wolność gospodarczą etc. bywało już trochę. I jakoś nie przechodziło to w trwały totalitaryzm. A "pod korek" państwo teoretycznie równie dobrze co z pandemią opodatkować i bez niej.
  • Odpowiedz
Norbercikk
Norbercikk
Norbercikk
23.04.2021, 06:17:09 via Zakop
  • 82
A teraz pomyślcie sobie, ze potężne ZERO całkowicie upolitycznia sądy tak jak dąży do tego cały czas.

Ależ jak to przecież takie miał dowody!

IM OBAJTEK AND THIS IS SKOORDYNOWANA AKCJA ATAKU NA MOJA OSOBĘ.
- nie potrafi dostarczyć dokumentów potwierdzający swoją niewinność.
#bekazpisu #obajtek
Norbercikk - A teraz pomyślcie sobie, ze potężne ZERO całkowicie upolitycznia sądy ta...

źródło: comment_1619158629NiNrgVAcRhDESsZSx8Jkci.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 23.04.2021, 11:40:14
  • 1
IM OBAJTEK AND THIS IS SKOORDYNOWANA AKCJA ATAKU NA MOJA OSOBĘ.


@Norbercikk: a najśmieszniejsze, bazując na Polityce Insight, że to może być prawda. Tylko, że ten atak równie dobrze mógł wyjść ze środowiska premiera, które tak średnio przepada za człowiekiem Szydło, jakim jest Obajtek. Stąd zresztą atak na Pawła Borysa ze strony pro-szydłowego i pro-ziobrowego Kurskiego.
  • Odpowiedz
xMasiehx
xMasiehx
xMasiehx
22.04.2021, 08:29:17 via iOS
  • 88
God damn,i love being white!

#pokazkota #smiesznypiesek #dziwnekotki #koty
xMasiehx - God damn,i love being white!

#pokazkota #smiesznypiesek #dziwnekotki #kot...

źródło: comment_1619080157Vtrc0BBU6iVcRxYf8extUh.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 22.04.2021, 13:01:58
  • 1
@xMasiehx: aż słyszę to kichnięcie
  • Odpowiedz

446

„Atak rosyjskich służb na obywateli UE to atak na całą Unię”

„Atak rosyjskich służb na obywateli UE to atak na całą Unię”

Atak z udziałem rosyjskich służb wywiadowczych GRU na obywateli europejskich w którymkolwiek z państw członkowskich UE należy postrzegać jako atak na całą UE - napisali szefowie pięciu frakcji Parlamentu Europejskiego w środę

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 21.04.2021, 14:46:23
  • 47
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    polityka
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    konfliktynaswiecie
  • #
    ue
Fren
Fren
Fren 21.04.2021, 21:29:51
  • 4
@lado_lado: no niestety tak. Był projekt Spitzenkandidat, żeby przewodniczącego Komisji wybierać na takiej zasadzie jak szefa rządu, to (głównie) Merkel to uwaliła. Niestety wszyscy miłośnicy "Europy Ojczyzn", tak walczący z kompetencjami i samodzielnością Parlamentu i Komisji nie widzą, że już to, jak strasznie to osłabia Unie to jedno, ale przede wszystkim, że Europa Ojczyzn (czyli Europa międzyrządowa)=Europa zdominowana politycznie przez Niemcy.
PolskaPrawica
PolskaPrawica
PolskaPrawica
21.04.2021, 09:01:58
  • 83
Człowiek, którego podstawowe potrzeby nie są zaspokojone pozbawiony jest elementarnych swobód. Wolność dłoni biednego zaczyna się w kieszeni bogatego.
#antykapitalizm #neuropa #4konserwy #konfederacja #libertarianizm
PolskaPrawica - Człowiek, którego podstawowe potrzeby nie są zaspokojone pozbawiony j...

źródło: comment_1618995716RKAjFUAY0wUPeJP2eAQhZk.jpg

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 21.04.2021, 14:03:18
  • 1
Frans de Waal "Bonobo i Ateista"


@amantadeusz: gdzie de Waal pisze, że świadczenia socjalne powodują incelizm albo coś, z czego można by to wywnioskować?
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 21.04.2021, 18:55:00
  • 1
@CocoJamboolin: akurat de Waala naprawdę polecam, ale ta książka jest zupełnie o czym innym niż zostało to zasugerowane. Już jakiś czas temu czytałem, ale de Waal kreśli tam pewne paralele między "moralnością" u bonobo a możliwością ewolucyjnego powstawania i moralności i religii u człowieka. O strategiach reprodukcyjnych jeśli coś jest (nie pamiętam) to raczej jako wątek poboczny. Stąd się pytałem, bo byłoby niedobrze, gdyby te pozycje to tylko sposób subOPa na
  • Odpowiedz
open_or_die
open_or_die
open_or_die
17.04.2021, 14:28:39
  • 1076
Śmiechem (。◕‿‿◕。)

#lotr #wladcapierscieni #filmy #heheszki
openordie - Śmiechem (。◕‿‿◕。)

#lotr #wladcapierscieni #filmy #heheszki

źródło: comment_1618669674CO0sZ8K2iZDyaSuMmOA0sP.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 17.04.2021, 19:30:00
  • 1
@open_or_die: hałas bo w końcu wiadro zdaje się metalowe, a jak wiadomo kelogram of steel is heavier than kelogram of feathers
@sirrek:
  • Odpowiedz
Horkheimer
Horkheimer
Horkheimer
13.04.2021, 16:08:59
  • 188
I kolejny odcinek ciekawostek o papieżach XX wieku przed nami. Tym razem Jan Paweł I, zwany "Uśmiechem Pana Boga".
--------------------------
1. Jan Paweł I, wł. Albino Luciani, ur. 17 października 1912, zm. 28 września 1978. Papież od 26 sierpnia 1978 do 28 września 1978. Dewiza: Humilitas (Pokora).
2. Jego pontyfikat trwał najkrócej spośród wszystkich w XX wieku - zaledwie 33 dni. Przyczyną zgonu był atak serca, nieoficjalnie mówi się też o zamordowaniu
Horkheimer - I kolejny odcinek ciekawostek o papieżach XX wieku przed nami. Tym razem...

źródło: comment_1618330136sA3pWVQYF6M2yLqRdBkzNI.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 13.04.2021, 21:38:06
  • 2
@Horkheimer: wspaniały papież. Gdyby tylko dłużej żył może wielu błędów następnych dekad udałoby się uniknąć
  • Odpowiedz
Emes91
Emes91
Emes91
12.04.2021, 12:50:17
  • 77
Jak to było o "prawackich pelikanach"? xD

Pytam, bo właśnie nerłopki tłumnie plusują w gorące totalnego, prymitywnego fejk njusa:

https://www.wykop.pl/wpis/56789163/uw-przeprowadzil-ankiete-na-ponad-6tys-osob-i-okaz/

OP twierdzi, że z badań UW wynika, że "większość wyborców Konfederacji ma wykształcenie podstawowe lub licealne/techniczne". Po moim zapytaniu (można odszukać w poście, jestem zszokowany, że OP mi nie pokasował postów i nie wrzucił na czarną, jak to nerłopki mają w zwyczaju, gdy są masakrowane xD) okazało się, że koleś po prostu
Emes91 - Jak to było o "prawackich pelikanach"? xD

Pytam, bo właśnie nerłopki tłum...

źródło: comment_1618231370JLaGsDUAgr9TGRrriSN9um.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 12.04.2021, 16:40:05
  • 0
@Emes91: ale głównej tezy to nie zmienia – konfederaci mają największą szansę być antyszczepionkowymi szurami ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 12.04.2021, 17:02:54
  • 0
@Emes91: bo tego dotyczyło badanie i tego dotyczyła większość zdania OP-a. Prawdziwie napisał, że "wyborcy konfederacji nie chcą się szczepić i są szurami", następnie, masz rację, że nieprawdziwie, że większość ma podstawowe wykształcenie.
  • Odpowiedz
Tywin_Lannister
Tywin_Lannister
Tywin_Lannister
07.04.2021, 14:55:32
  • 45
kim trzeba być, żeby coś takiego napisać? Oczywiście delikwent postujący u siebie na profilu takie autorytety jak Dziambor xD może ma tu konto.

Moralność ludzi popierających Konfederację, to po prostu śmietnik. Z mojego otoczenia głosują na nich tylko najgorsi z charakteru ludzie. Oczywiście wszyscy przekonani o swojej wątpliwej wyjątkowości i moralnej nieskazitelności. Infantylni i mało inteligentni, a przemądrzali.

Mój emocjonalny bilans tego tygodnia jest taki, że większą sympatią zacząłem darzyć Hołownię i
Tywin_Lannister - kim trzeba być, żeby coś takiego napisać? Oczywiście delikwent post...

źródło: comment_1617806488dJls8jZGK7xF4B5fKlpJDh.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 07.04.2021, 17:52:05
  • 3
Moralność ludzi popierających Konfederację, to po prostu śmietnik. Z mojego otoczenia głosują na nich tylko najgorsi z charakteru ludzie. Oczywiście wszyscy przekonani o swojej wątpliwej wyjątkowości i moralnej nieskazitelności. Infantylni i mało inteligentni, a przemądrzali.


@Tywin_Lannister: tak bardzo to. Chcą być nietzcheańskimi Ubermenschami a wychodzą uzależnieni od outrage porn Ostatni Ludzie.
  • Odpowiedz
Kozajsza
Kozajsza
Kozajsza
05.04.2021, 09:53:15
  • 1221
Kiedy ktoś pyta mnie o przykład najbardziej godnej pożałowania postawy światopoglądowo-życiowej, to odpowiadam zawsze bez wahania:

Bycie Polskim prawakiem patriotą mieszkającym na zachodzie Europy

To musi być efekt jakiegoś poważnego uszkodzenia organu, który u zdrowych ludzi odpowiada za myślenie. Nie akceptujesz gejów, lewactwa, wysokich podatków, Żydów, Muzułmanów i politycznej poprawności? Mam pomysł - przeprowadź się do UK, Niemiec, Szwecji czy innej Holandii. Tam co prawda wszystko to jest, ale twój gadzi umysł
Kozajsza - Kiedy ktoś pyta mnie o przykład najbardziej godnej pożałowania postawy świ...

źródło: comment_1617616318NbC9VtN1EXWTrRsVUxhiPe.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 05.04.2021, 14:36:59
  • 21
@Kozajsza: a najgorsze, że to nie jest wyłącznie polska przypadłość. Przecież w tureckiej diasporze w Niemczech Erdogan, którego retoryka od naszej prawicy różni się tylko szczegółami i podejściem do islamu zdobywa po 50-80% głosów. Przy czym sporo głosujących obywateli tureckich to Kurdowie, więc wśród etnicznych Turków to jeszcze więcej.

Normalni, liberalni mieszkańcy Stambułu czy Ankary są przez takich skazywani na kolejne lata korupcji w sosie bogoojczyźnianym. Zresztą podobnie do nas na
  • Odpowiedz
IdillaMZ
IdillaMZ
IdillaMZ
04.04.2021, 02:24:32
  • 116
Trzeba być kopniętym by z góry zakładać, że wirus został celowo zainstalowany na globie by przeprowadzić "nowy porządek świata". Sam fakt, że pojawiło się choróbsko które zakłóciło sielankowy żywot, szczególnie obywateli krajów rozwiniętych przez niektórych jest traktowany jako kompletnie nieprawdopodobny. Tymczasem życie wszystkich cywilizacji na ziemi jest brutalnie naznaczone nieustannymi, powtarzającymi się zarazami. Cywilizacje kwitły i upadały, a choroby cały czas nie dawały im spokoju. Można powiedzieć, że jest to nieodłączny element.
  • 25
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 04.04.2021, 09:26:54
  • 2
@szpongiel: ta konspiracja sięga dalej: tutaj artykuł już z 2007 roku o tym, że powrót SARS do Azji Wschodniej, którego rezerwuarem są nietoperze to tylko kwestia czasu!

The findings that horseshoe bats are the natural reservoir for SARS-CoV-like virus and that civets are the amplification host highlight the importance of wildlife and biosecurity in farms and wet markets, which can serve as the source and amplification centers for emerging infections.


Jeśli
  • Odpowiedz

648

Niemal 40 proc. mężczyzn nie dożywa 64. roku życia, czyli nie dożywa emerytury.

Niemal 40 proc. mężczyzn nie dożywa 64. roku życia, czyli nie dożywa emerytury.

Niemal 40 proc. mężczyzn nie dożywa 64. roku życia, czyli nie dożywa emerytury. Emerytury stażowe po prostu muszą zostać wprowadzone.

eldarel
z
pulshr.pl
dodany: 30.03.2021, 18:10:40
  • 161
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    pieniadze
  • #
    emerytury
Fren
Fren
Fren 31.03.2021, 09:29:19
  • 1
@GajowyBoruta: Przecież obecni emeryci, również ci urodzeni po 1949 r. zostali już za tę pracę hojnie wynagrodzeni przez reformę z 1999: w pełni reformą zostanie objęty dopiero rocznik 1969, reszta, w przypadku kilku roczników będzie żyć w systemie zdefiniowanego świadczenia, a wszyscy: mając bardzo hojnie wyliczony kapitał początkowy. W dodatku pozostały utrzymane liczne przywileje emerytalne.
Pozostając w patetycznej retoryce, to utrzymanie obecnie niskiego wieku emerytalnego to rozgrabianie Polski i ograbianie jej

550

Autorka tekstu z "New Yorkera" szkaluje Polskę! Kim jest?

Autorka tekstu z "New Yorkera" szkaluje Polskę! Kim jest?

"Daje mi to ledwie posmak intelektualnego klimatu, w jakim żyją dziś polscy historycy Holokaustu".

konto usunięte
z
wpolityce.pl
dodany: 29.03.2021, 14:20:26
  • 76
  • #
    polska
  • #
    zydzi
  • #
    izrael
  • #
    4konserwy
  • #
    historia
  • #
    usa
Fren
Fren
Fren 29.03.2021, 20:41:26
  • 14
Prawda jest taka, że gdyby nie antypolskie cymbały z Solidarnej Polski (a z tego co wiadomo to Karnowscy są sojusznikami Ziobry) to problem z tego typu co ostatni artykuł w New Yorkerze byłby niepomiernie mniejszy. Tekst Gessen poza nagłówkiem też jest dość tendencyjny i słaby, słusznie krytyka wylewa się nań od prawa do lewa, ale wypowiadające się o tym wpolityce to jakieś horrendum.
  • 7
Fren
Fren
Fren 30.03.2021, 09:16:16
  • 0
@niemampsa: tym, co naprawdę podpaliło amerykańską opinie publiczną była ustawa o IPN, która wyszła właśnie z SolPolu. Nawet sam tekst Gessen właściwie o tym właśnie jest. Czy bez tej idiotycznej akcji Jakiego denialiści Zagłady narodu polskiego pokroju Gessen (bo moim zdaniem o tym trzeba w tym wypadku mówić – ona nawet nie próbuje przedstawiać niuansów) by nie istnieli – no nie. Nawet sama pisze o strasznej zbrodni rządu PO, czyli walczeniu
Fren
Fren
Fren 30.03.2021, 13:10:29
  • 0
@janecki87: No nie zgodzę się z pierwszym zdaniem, bo polityka nie jest rządzona determinizmem – na ostateczny wynik składają się tarcia rozmaitych sił. Sama społeczność żydowska nie jest jednolita. Przykładowo David Harris, szef American Jewish Committee, jednej z najważniejszych organizacji żydowskich potępił artykuł Gessen.

Stąd taki deterministyczny defetyzm prowadzi z jednej strony do możliwego zaniechania pożytecznych działań, a z drugiej – na patrzenie przez palce na działania szkodliwe, typu szopki wykonywane

766

Prof. Gadacz: Czarnek chce kształtować osobowość autorytarną

Prof. Gadacz: Czarnek chce kształtować osobowość autorytarną

"Edukacja i nauka polem ideologicznej bitwy". Prof. Tadeusz Gadacz, który od dawna twierdzi, że w Polsce nie dopełniło się zachodnie Oświecenie, analizuje postać ministra Czarnka i jego działań w optyce próby zatrzymania modernizacji Polski, żeby obywatele nie byli krytyczni wobec władzy.

eoneon
z
youtube.com
dodany: 10.03.2021, 12:02:55
  • 83
  • #
    anatomiapopulizmu
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
  • #
    dobrazmiana
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazkatoli
Fren
Fren
Fren 11.03.2021, 08:25:34
  • -1
Widac tu wsparcie dla katolickich, propisowkich "uczleni" i kadry - zmiana punktacji czsopism ulatwi im awans.


@Aster1981: To i cofanie reformy Gowina to bardziej efekt walk frakcyjnych – wśród sympatyzujących z PiS profesorami (i generalnie elitą akademicką) reforma byłą i jest bardzo niepopularna.
Fren
Fren
Fren 11.03.2021, 08:36:41
  • 1
Ja chciałbym zwrócić uwagę na jeden z elementów osobowości autorytarnej który jest kluczowy dla zrozumienia współczesnej wojny kulturowej i populizmu w ogólności, czyli konwencjonalizm. To niechęć do tego, co poza przyjętą konwencją. Dlatego tak często, zwłaszcza w uboższych w kapitał kulturowy rejonach debaty w jednym szeregu z homoseksualizmem (co ważne – prawie zawsze męskim. Jeśli kobiecym, to przede wszystkim u kobiet odbiegających od konwencjonalnego wzorca) występują spodnie-rurki.
Stąd obszary kluczowe z
SzyszQ
SzyszQ
SzyszQ
16.02.2021, 13:44:41 via Android
  • 842
#heheszki #humorobrazkowy
SzyszQ - #heheszki #humorobrazkowy

źródło: comment_16134830814WraJNZwQ79feYvWJQqqUc.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 16.02.2021, 17:54:17
  • 302
@SzyszQ: tymczasem po tych paru dniach
Fren - @SzyszQ: tymczasem po tych paru dniach

źródło: comment_1613498044Qs4Vfr4tR4XOTBx8Bm3YIr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
van-der-staas
van-der-staas
van-der-staas
15.02.2021, 07:33:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 776
To fake, prawda? xD
#konfederacja #bekazprawakow #4konserwy
van-der-staas - To fake, prawda? xD
#konfederacja #bekazprawakow #4konserwy

źródło: comment_161337440832Vim6mc9gWW9bidVleRkr.jpg

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 15.02.2021, 10:59:55
  • 32
@TenTypZez: To jest chyba nawiązanie do innej okładki. Przy czym do rzeczy gra najpoważniejszą z popularnych gazet prawicowych.
I może działać sobie i tysiąc Teologii Politycznych – dopóki twarz przeciętnej prawicy będzie wyglądać jak Do rzeczy, a tej bardziej skrajnej jak NCzas, podczas gdy twarz przeciętnych mediów liberalnych to wyborcza, a skrajności krypol, tak długo nie można mówić, że to po prostu symetryczne strony sporu. Nawet jeśli na poziomie aksjologicznym jest
Fren - @TenTypZez: To jest chyba nawiązanie do innej okładki. Przy czym do rzeczy gra...

źródło: comment_1613386399IEoSFC7AX8qzjn2Goc0Kot.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
01ab
01ab
01ab
14.02.2021, 08:45:20
  • 399
Dużo ostatnio jadu i wzajemnego oskarżania się na tagach #blackpill i #przegryw. Mogę jedynie napisać jak wygląda to z mojej strony, z perspektywy 29 latka, prawiczka który nawet nigdy nie był na randce, nigdy nie trzymał dziewczyny za rękę.

Już od gimnazjum i liceum zauważałem że niektórzy niebiescy mają duże powodzenie i różowe ich lubiły mimo że ci kolesie wydawali mi się całkowicie nieatrakcyjni, nieodpowiedni dla młodych dziewczyn, często to były
  • 190
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 14.02.2021, 20:44:10
  • 0
@01ab: bardzo dobry i poruszający wpis. Trzymaj się cumplu
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
eoneon
11.02.2021, 14:36:44
  • 476
Przyjdzie Petru z Balcerowiczem i zrobi wam Polskę - Andrzej Lepper

Obejrzałem sobie najnowszego @koroluk, zacząłem weryfikować pewne rzeczy i aż mi opadła szczęka. Otóż powyższy fejkowy cytat jest tytułem filmu na youtube, który ma 1.3 mln odsłon i 12k łapek w górę. W treści oczywiście nic takiego nie pada (bo nigdy nie padło z ust Leppera), kanał "patriotycznyinternet" Dariusza Mateckiego po prostu na potrzebę walki z ówczesnym przeciwnikiem politycznym wykreował
eoneon - Przyjdzie Petru z Balcerowiczem i zrobi wam Polskę - Andrzej Lepper

Obejr...

źródło: comment_1613053766PJmh7pFp2CbZIQSthb0iGW.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 13.02.2021, 22:10:28
  • 3

Adresaci tej kampanii i tak niczego nie weryfikują


@eoneon: i nie ma co się im dziwić. Polscy liberałowie robią wszystko, żeby ich z całego serca nienawidzieć gdy jest się mieszkańcem postindustrialnego miasteczka, już nie mówiąc o popegeerowskiej wsi. Nie mogę teraz znaleźć, ale zdaje mi się, że w którymś z artykułów/wywiadów na gazeta.pl odnośnie "Prawego umysłu" Haidta (BTW jaka to jest cudowna książka) padło zdanie, że zgodnie z jego fundamentami moralnymi
  • Odpowiedz
wilku88
wilku88
wilku88
13.02.2021, 16:11:20
  • 443
Kociarze chwalący się swoimi sierściuchami zabijającymi ptaki nie zdają sobie sprawy na jaką skalę te koty wyrządzają szkody.
Z poniższego artykułu w Nature dowiemy się, że szacunkowo w samych tylko Stanach Zjednoczonych koty zabijają rocznie 1,3–4 miliarda ptaków oraz 6,3–22,3 miliarda ssaków.
Cytując za artykułem:

Koty domowe (Felis catus) to drapieżniki, które ludzie wprowadzili na całym świecie i które zostały wymienione na liście 100 najgorszych nierodzimych gatunków inwazyjnych na świecie. Koty żyjące
wilku88 - Kociarze chwalący się swoimi sierściuchami zabijającymi ptaki nie zdają sob...

źródło: comment_1613228469W4w7sCQtoolVYka0OtWTE1.jpg

Pobierz
  • 192
  • Odpowiedz
Fren
Fren
Fren 13.02.2021, 20:48:21
  • 4
@wilku88: IMO rozwiązaniem, o którym ostatnio sobie myślałem to obowiązek rejestracji, chipowania i sterylizacji takich zarejestrowanych kotów, ew. z możliwością odłożenia sterylizacji np. po pierwszym miocie jakby ktoś chciał bardzo mieć swoją kocią dynastię. A wszystkie bez chipów koty do odłowienia do schronisk i sterylizacja.
Naprawdę, kto widział kota na wsi w akcji, nawet domowego (o ile to jest na wsi możliwe), nakarmionego i wybawionego (a co dopiero ten, który tego
  • Odpowiedz

68

Time właśnie przyznał, że wybory w USA zostały zmanipulowane dzięki spiskowi...

Time właśnie przyznał, że wybory w USA zostały zmanipulowane dzięki spiskowi...

...biznesu oraz lewicy, który ingerował w reguły wyborcze, prawo, przepływ informacji, percepcję. Z tym, że według czasopisma to dobrze, że tak się stało, bo pozwoliło to pozbyć się Trumpa i umocnić demokrację.

a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a
z
time.com
dodany: 05.02.2021, 15:23:45
  • 51
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    honkhonk
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polityka
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 16:31:47
  • 1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: dałeś tytuł mówiący wprost, że wybory zostały zmanipulowane przez spisek, co przypadkiem jest dokładnie tym, o czym mówił Trump.

Dalej udowadniasz, że albo nie przeczytałeś artykułu, albo tak bardzo masz skrzywione patrzenie przez alt-rightowe okulary, że opis inicjatyw obywatelskich kontrolujących proces wyborczy nazywasz antytrampowską manipulacją. A w ruchach działali również konserwatyści:

Though much of this activity took place on the left, it was separate from the Biden campaign and crossed
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 17:05:23
  • 1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: no niestety pudło, bo Lincoln Project był jak najbardziej polityczny i wymierzony w Trumpa i zdaje się w ogóle nei zajmował się kontrolą wyborów. W artykule są wymienione różne grupy, choćby Issue One, gdzie działają tak demokraci jak i republikanie. Ale, żeby to wiedzieć, trzeba by go przeczytać...
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 17:25:38
  • -1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: Na początku przeczytaj artykuł, który wrzuciłeś, naprawdę będzie łatwiej. Zobaczysz, że nie dotyczy ruchów stricte politycznych, nawet jeśli działają w nich politycy a w ruchach kontroli wyborów.

jak niewiele słowo "konserwatysta" oznacza w USA


Tu pełna racja. Konserwatystą może mienić się np. Trump czy popierający go anoni. I właśnie stąd, żeby to słowo nabrało prawdziwego znaczenia trzeba trumpowców pogonić, bo pierwszym zagrożeniem dla konserwatyzmu jest właśnie ubierający się w jego
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 17:57:10
  • 0
tylko nieliczne wyjątki wątpiły, że proces wyborczy przebiegł okej?


@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: stańmy w prawdzie: te wyjątki wątpiłyby niezależnie od wszystkiego, bo taka była agenda trumpistów już od wielu miesięcy przed wyborami. A dziś wątpią przede wszystkim najgorszego sortu szury, ludzie wierzący w podpalenia lasów kosmicznymi laserami przez Żydów etc. Więc interpretacja, że te ruchy miały na celu zniszczenie zaszczutego, zbeszczeczonego, Jedynego Sprawiedliwego Boga Imperatora przez kontrolowanie przepływów świadomości i nadjaźni Amerykanów jest,
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 19:02:59
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: może konkretniej, bo faktycznie popełniłem nieścisłość - nieprawidłowości w procesie wyborczym, które gdzieniegdzie miały miejsce nie zmieniają faktu, że nazywanie całych wyborów zmanipulowanymi to szurstwo. Trump przegrałby tak czy siak, pogódź się z tym.
Również nie wchodząc w odróżnianie konserwatystów od tradycjonalistów, (przy czym postawę konserwatywną zdefiniować się da) to Trump reprezentuje przede wszystkim ludzi, których "programem" nie jest jak u konserwatystów ostrożność a przerażenie zmieniającym się światem i/lub resentyment.
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 19:58:48
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: przychodzisz na portal pełen trumpistów, wrzucasz rzeczy, które 1:1 powtarzają trumpowską propagandę, powtarzasz dokładnie te same argumenty co oni, słowem spełniasz wszystkie kryteria wykopowego trumpisty, co widać nawet po tagach znaleziska a potem się dziwisz, że jesteś za niego brany a ludzie działają na podstawie doświadczenia. Przy dużej polaryzacji politycznej naprawdę trzeba pilnować kontekstu.
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 20:12:07
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a:Już nie mogę edytować a mi jeszcze wpadło:

jeśli tak jak piszesz chciałeś przekazać wykopowej społeczności problematykę rzekomej hipokryzji (choć nadal się nie zgodzę, że czynnik aktywizacji okołowyborczej był aż tak probidenowski; IMO nie ma tu spisku a Ty nadinterpretujesz) to może pomyśl nad inną formą, np. porzuceniem tagów #bekazlewactwa czy równie trybalistyczny #honkhonk
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 20:28:00
  • 1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: Ty naprawdę nie rozumiesz znaczenia słowa kontekst i w dodatku insynuujesz rzecz, których nie powiedziałem, uciekając się do wyzwisk, bo to jedyne, co ci pozostało.

Trump i trumpiści mieli rację w niejednej kwestii, ale co do wyborów polecieli, #!$%@?ąc istniejące systemowe problemy ponad ich prawdopodobieństwo wpływu, żeby usprawiedliwić przegraną. O charakterystyce amerykańskiego systemu wyborczego można długo i ciekawie rozmawiać, ale ty samym znaleziskiem sprawiasz wrażenie zainteresowanego tylko propagandą i "beką
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 21:20:23
  • -1
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: to trzeba było przedstawić te modele! Nie dałeś nic, co wyróżniałoby to od typowego, protrampowskiego spamu, który ma w domyśle tezę, że Trump przegrał wybory przez fałszerstwa. A jakie my, jako wykopowa społeczność mamy podstawy do wiary człowiekowi, który zachowuje się jak trumpista (a ci nie mieli racji co do wyniku wyborów) i nakazuje wiarę w swoje słowa na podstawie dziwnego dowodu z autorytetu?
I na powyższej podstawie swoich niewiadomych
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 21:51:05
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: no nie – to ty twierdzisz, że kontrolowanie i zachęcanie do wyborów przeprowadzonych, przypomnijmy w warunkach pandemii, gdzie niektóre spośród metod głosowania budzą uzasadnione wątpliwości, ale też nic nie wiadomo o tym, że coś złego faktycznie na istotną skalę przy tych wyborach się odbyło jest manipulowaniem wynikiem procesu wyborczego i powodem do uznania hipokryzji.
Jak podałem wyżej – co sprawia, że mam wierzyć tobie bardziej niż cytowanym mediom?
Fren
Fren
Fren 05.02.2021, 23:07:25
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: przecież źródło jest niezwykle ważne, zresztą sama renoma bazuje właśnie na umiejętnym doborze argumentów i nawarstwia się z czasem. Jako że nie mamy możliwości sprawdzenia wszystkiego samodzielnie, to musimy polegać na autorytetach. I właśnie stąd źródło, autorytet są ważne. Ja nie neguję złych standardów procesu wyborczego. Po prostu nie mam wiarygodnych informacji z wiarygodnych źródeł, że te złe standardy spowodowały zmianę wyniku wyborów. Powołując się na autorytety twierdzę, że najbardziej
Fren
Fren
Fren 06.02.2021, 00:47:55
  • 0
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a:
Od samego początku tłumaczę, że właśnie nie wiem – mogę ważyć tylko to, co przetworzone do mnie dociera, próbować ocenić szanse i pod wpływem nowych danych te oceny korygować. Na ten moment są powody, by uznawać wynik za zasadny – to nie jest 2000 rok. Fajnie byłoby żyć w świecie, gdzie możemy odmówić wszelkich ocen i decyzji, słusznie tłumacząc to tym, że prawie nigdy nie ma pewności. Ale, że z
Fren
Fren
Fren 06.02.2021, 19:02:00
  • -2
@a94e345cd1084e88ab6e20h41571718a: weź się uspokój. Moje słowa z mojego pierwszego komentarza były złe, poniosło mnie i za to przepraszam. Dobrze, że moderator je usuną (wbrew temu co kłamliwie twierdzisz – wypadałoby to usunąć), bo paść nie powinny; zresztą nie będę się odwoływał. Nie zmienia to tego, co chciałem przekazać – trzeba od siebie wymagać. Ty wymagasz faktycznie intelektualnie – szanuję twoją wiedzę i oczytanie, ale pod innymi względami sobie folgujesz nie próbując
Fren
Fren
Fren 07.02.2021, 10:42:13
  • -1
@Wlancznik: przepraszam Cumplu, nie dam rady pociągnąć teraz dyskusji. Kiedyś z przyjemnością, ale nie teraz :) Tylko chciałbym wyjaśnić króciutko moje stanowisko – moim zdaniem to niefortunny środek stylistyczny na opisanie legalnych działani profrekwencyjnych i kontroli wyborów, które były prowadzone zupełnie jawnie. A to, że cały system wyborczy USA jest skrajnie patologiczny to już inna rzecz.
Ale jak mówię – kiedyś z przyjemnością mogę podyskutować, ale nie teraz :)
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
  • Strona 7 z 21
  • >
  • Lubelak, patriota, katolik i eurorealistyczny eurofederalista
  • Lublin
  • wgash@wp.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2013

    Komentator
  • VIP
    od 23.03.2021

    VIP
  • Rocznica
    od 24.07.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 24.07.2012

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 24.10.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl