Czesterinho via Wykop
- 1
@SpiderFYM: wiesz moze czy da sie gdzies sciagnac (albo kupic) starsze wersje? Chciałbym pograć ale w FM'a z czasów w ktorych się interesowałem piłką czyli jakieś 2014-2018
- 164
Czesterinho via Wykop
- 0
@FLOLPROBA: wiesz moze czy da sie gdzies sciagnac (albo kupic) starsze wersje? Chciałbym pograć ale w FM'a z czasów w ktorych się interesowałem piłką czyli jakieś 2014-2018
- 22
Z filmiku 1:43 Sasin jest oburzony tym jak po pół roku rządów można dalej zwalać wine na poprzedników. Dzięki bogu, że minister Sasin w życiu nie słyszał o partii politycznej PIS która po 8 latach rządów dalej zwalała wine na poprzedników. Myśle, że mogłoby to mocno wzburzyć. Co myślicie?
#polityka #bekazpisu
#polityka #bekazpisu
@Czesterinho: dajcie nam już proszę spokój, no nakradlismy to nakradlismy, ile można o tym gadać
- 67
#polityka #kanalzero #bekazpisu #afera
2 szybkie i krótkie pytania o gigantyczną aferę z Red is Bad i idziemy dalej. Nie ma co prezydenta stresowac i stawiac go w niewygodnej pozycji, jeszcze przypadkiem powie coś nie na swoją korzyść i będzie problem.
Mazurek jest słaby wobec PiSu i mocny wobec Koalicji rzadzacej.
Zabawne bylo jak przed wyborami 2019 roku był absolutnie obrzydliwy wobec Konfederacji i
2 szybkie i krótkie pytania o gigantyczną aferę z Red is Bad i idziemy dalej. Nie ma co prezydenta stresowac i stawiac go w niewygodnej pozycji, jeszcze przypadkiem powie coś nie na swoją korzyść i będzie problem.
Mazurek jest słaby wobec PiSu i mocny wobec Koalicji rzadzacej.
Zabawne bylo jak przed wyborami 2019 roku był absolutnie obrzydliwy wobec Konfederacji i
Czesterinho via Wykop
- 0
@stan-tookie-1: Mógłby zapytać o ocene sytuacji, jeśli ten udaje, że nie wie o co chodzi to mu ją krótko przedstawić, poprosić o ocene i spytać jakie kroki powinna podjąć partia jeśli podejrzenia okażą się prawdziwe i będą obejmowały Premiera Mateusza Morawieckiego. I docisnąć go o klarowną odpowiedź a nie wymigiwanie sie. Prezydent jest tylko pozornie apolityczny a w rzeczywistości wszyscy wiemy jak jest. Nawet w wywiadzie pada pytanie o jego
Czesterinho via Wykop
- 0
@stan-tookie-1: a jednak nie przeszkadza to cisnac Mazurkowi po KO na podstawie meeeeega niejasnych i podejrzanych zeznan przeciwko Grodzkiemu. I atakuje wszystkich czlonkow KO bardzo mocno na ten temat a tutaj masz jednak papiery i duzo ciezsze dowody przeciwko Red is Bad, w ktorego promowanie wlaczyl sie sam Duda poprzez latanie w ich ciuchach na oficjalne wizyty. Mimo tego, w zaden sposob Mazurek nie przycisnal.
Stary, to nie sa zachowania
Stary, to nie sa zachowania
Czesterinho via Wykop
- 0
@stan-tookie-1: Nigdzie nie powiedzialem ze Duda jest umoczony tylko wlaczyl sie w promocje marki wiec naturalne ze powinien byc o to pytany.
Jak do cholery politycznie zatrzymano sprawe jak PiS miał cały możliwy apart Państwa pod ręką i na siłę szukał czegokolwiek żeby skazać kogoś z PO? O czym ty mówisz? Czy my żyliśmy przez 8 lat w innych krajach? :D
Jak do cholery politycznie zatrzymano sprawe jak PiS miał cały możliwy apart Państwa pod ręką i na siłę szukał czegokolwiek żeby skazać kogoś z PO? O czym ty mówisz? Czy my żyliśmy przez 8 lat w innych krajach? :D
Czesterinho via Wykop
- 0
@badreligion66: Fajna manipulacja. Tusk nigdy tak nie powiedział. Cytujesz nagłówek z Frondy. Ultrakatolickiego pisma które w artykule jednak podaje inny cytat niż w swoim własnym tytule:
"Dobitnie i szczerze powiem: jednym z największych łajdactw, jakie zdarzyły się w Polsce była przemyślana operacja, która miała na celu postawienie znaku równania pomiędzy skutecznym egzekwowaniem prawa czy pilnowania granicy, a bezlitosnym traktowaniem tych ludzi, którzy potrzebują pomocy, aby przeżyć - odpowiedział pokrętnie Tusk."
"Dobitnie i szczerze powiem: jednym z największych łajdactw, jakie zdarzyły się w Polsce była przemyślana operacja, która miała na celu postawienie znaku równania pomiędzy skutecznym egzekwowaniem prawa czy pilnowania granicy, a bezlitosnym traktowaniem tych ludzi, którzy potrzebują pomocy, aby przeżyć - odpowiedział pokrętnie Tusk."
- 26
Cóż za przypadek, że sympatyzująca z konfederacją partia AFD ma kolejną aferę na koncie. Jeszcze niedawno szpiegowanie dla Chin a dzisiaj jeden z jej polityków wybiela SS.
Co wy byście zrobili gdyby wasi koledzy wybielali Waffen SS?
Jak myślicie, co zrobi honorowa i patriotyczna partia jaką podobno jest Konfederacja?
https://www.ft.com/content/adb37d25-f133-4c46-993d-e9c2dcecf3a7
Co wy byście zrobili gdyby wasi koledzy wybielali Waffen SS?
Jak myślicie, co zrobi honorowa i patriotyczna partia jaką podobno jest Konfederacja?
https://www.ft.com/content/adb37d25-f133-4c46-993d-e9c2dcecf3a7
Czesterinho via Wykop
- 0
@dzkeson: Jeden z liderów Konfederacji - Grzegorz Braun jeździ na konferencje zorganizowane przez AFD i siedzi obok ich liderów
Podczas wyborów parlamentarnych 2019 delegacja AFD jest w sztabie wyborczym Konfederacji
Na zaproszenie Brauna (przypominam, że to nie szeregowy poseł a jeden z liderów konfederacji), młodzieżówka AFD przyjeżdża do polskiego sejmu
Czy na prawde potrzebujesz ich zdjęcia trzymających się za ręce i odchodzących ku zachodzącemu słońcu by zrozumieć, że jest tam
Podczas wyborów parlamentarnych 2019 delegacja AFD jest w sztabie wyborczym Konfederacji
Na zaproszenie Brauna (przypominam, że to nie szeregowy poseł a jeden z liderów konfederacji), młodzieżówka AFD przyjeżdża do polskiego sejmu
Czy na prawde potrzebujesz ich zdjęcia trzymających się za ręce i odchodzących ku zachodzącemu słońcu by zrozumieć, że jest tam
Czesterinho via Wykop
- 0
@dzkeson: Nie. To nie jest tak, ze ktos kiedys byl przejazdem na spotkaniu z czlonkami AFD i w sumie to jakis 3 szereg garniturow w Konfederacji.
To nie jest "jeden z czlonkow konfy" tylko jeden z 3 liderow partii z duza frakcja wlasna. To nie jest tak jak w PiS czy PO, ze jakis nieznany nikomu polityk cos odwalil. To jest glowna postac Konfederacji obok Bosaka i Mentzena.
Znowu umniejszasz, ze ktos, gdzies, kiedys byl przejazdem na spotkaniu. Te spotkania i kontakty sa regularne i czeste. Wielokrotnie widzieli sie czy to w Niemczech czy w Polsce czy na miedzynarodowych konferencjach. Nikt tam z tragarzami nie przechodzil tylko specjalnie do siebie
To nie jest "jeden z czlonkow konfy" tylko jeden z 3 liderow partii z duza frakcja wlasna. To nie jest tak jak w PiS czy PO, ze jakis nieznany nikomu polityk cos odwalil. To jest glowna postac Konfederacji obok Bosaka i Mentzena.
Znowu umniejszasz, ze ktos, gdzies, kiedys byl przejazdem na spotkaniu. Te spotkania i kontakty sa regularne i czeste. Wielokrotnie widzieli sie czy to w Niemczech czy w Polsce czy na miedzynarodowych konferencjach. Nikt tam z tragarzami nie przechodzil tylko specjalnie do siebie
Czesterinho via Wykop
- 0
@dzkeson: co do PS to w pełni się zgadzam. Też bardzo tego nie lubie, tak samo jak nienawidze mówienia o każdym polityku, że jest agentem tego lub tamtego wywiadu itd. Natomiast Macierewicz i Braun wzbudzają we mnie rzeczywiste zmartwienie, że coś może być na rzeczy.
Odnośnie wyborców konfederacji to mam paru kolegów którzy na nią głosują i wiem, że są porządnymi ludźmi (ci moi koledzy). Jednak sama partia jest bardzo niedojrzała i z tego powodu uważam ją za bardzo słabą i niewartą uwagi. I to mimo to, że sporo poglądów mam jakoś tam z nią wspólnych.
Sam donos Brauna na siebie to jest teatrzyk dla niedoedukowanej gawiedzi. Po pierwsze ja nie twierdze, że on jest agentem tylko, że jest człowiekiem pod wpływem agentury. To są zupełnie inne kwestie. Np. twierdze, ze Macierewicz zupełnie szczerze i z głębi serca nienawidzi Rosji. Uważam też, że wywiad rosyjski bardzo łatwo tę nienawiść wykorzystuje do kierowania Macierewiczem tak, by robił rzeczy z pozoru szkodliwe dla Rosji a w rzeczywistości dla niej
Odnośnie wyborców konfederacji to mam paru kolegów którzy na nią głosują i wiem, że są porządnymi ludźmi (ci moi koledzy). Jednak sama partia jest bardzo niedojrzała i z tego powodu uważam ją za bardzo słabą i niewartą uwagi. I to mimo to, że sporo poglądów mam jakoś tam z nią wspólnych.
Sam donos Brauna na siebie to jest teatrzyk dla niedoedukowanej gawiedzi. Po pierwsze ja nie twierdze, że on jest agentem tylko, że jest człowiekiem pod wpływem agentury. To są zupełnie inne kwestie. Np. twierdze, ze Macierewicz zupełnie szczerze i z głębi serca nienawidzi Rosji. Uważam też, że wywiad rosyjski bardzo łatwo tę nienawiść wykorzystuje do kierowania Macierewiczem tak, by robił rzeczy z pozoru szkodliwe dla Rosji a w rzeczywistości dla niej
Czesterinho via Wykop
- 0
@dzkeson: z tego co pamietam Braun widzial sie z tym czlowiekiem juz po wydaleniu go przez sluzby UE. Wiec tutaj nie ma wytlumaczenia. Jako polityk nie spotykasz sie z takimi ludzmi, koniec kropka.
Te działania prorosyjskie Macierewicza są dużo szersze niż sam Smoleńsk.
Oczywiście, że są inne wybory. Zacznijmy od tego, że Konfederacja to nie jest żadna partia liberalna gospodarczo tylko libetariańska. Określenie Anarchia Gospodarcza do nich bardziej pasuje. Ja sam jestem liberałem gospodarczym i nigdy nie rozważałbym zagłosowania na konfederacje bo to jest jak dać małpie ster statku
Te działania prorosyjskie Macierewicza są dużo szersze niż sam Smoleńsk.
Oczywiście, że są inne wybory. Zacznijmy od tego, że Konfederacja to nie jest żadna partia liberalna gospodarczo tylko libetariańska. Określenie Anarchia Gospodarcza do nich bardziej pasuje. Ja sam jestem liberałem gospodarczym i nigdy nie rozważałbym zagłosowania na konfederacje bo to jest jak dać małpie ster statku
Czesterinho via Wykop
- 0
@dzkeson: Unia Wolnosci to partia ktora zostala zobrzydzona ludziom przez prawicowe media ale generalnie bylaby partia na ktora obaj moglibysmy glosowac. Liberalna gospodarczo - posiadajaca specjalistow i ideowcow. Np. Balcerowicz ktory jest prawie libertarianinem nalezal do tej partii.
W ogole ciekawe jest to, ze Konfederacja zwalcza Balcerowicza ktory ma takie same poglady gospodarcze tylko duzo dojrzalsze.
Co do podatków w Polsce i Europie to mylisz obciążenie podatkowe z usługami publicznymi
W ogole ciekawe jest to, ze Konfederacja zwalcza Balcerowicza ktory ma takie same poglady gospodarcze tylko duzo dojrzalsze.
Co do podatków w Polsce i Europie to mylisz obciążenie podatkowe z usługami publicznymi
#deweloperka #budujzwykopem #budownictwo #gospodarka
Staram się ostatnio rozgryźć parę rzeczy. Czy ktoś obeznany byłby w stanie mi powiedzieć coś o Ustawie Deweloperskiej? Otóż spotkałem się z opiniami, że Ustawa Deweloperska przeregulowała rynek, przez co jest duża bariera wejścia dla nowych podmiotów i powoduje to brak konkurencji.
Czy rzeczywiście jest przeregulowana i zbyt wymagająca co powoduje problemy z wejściem na rynek?
Staram się ostatnio rozgryźć parę rzeczy. Czy ktoś obeznany byłby w stanie mi powiedzieć coś o Ustawie Deweloperskiej? Otóż spotkałem się z opiniami, że Ustawa Deweloperska przeregulowała rynek, przez co jest duża bariera wejścia dla nowych podmiotów i powoduje to brak konkurencji.
Czy rzeczywiście jest przeregulowana i zbyt wymagająca co powoduje problemy z wejściem na rynek?
Czesterinho via Wykop
- 0
@MrFen: Tak mowi CEO Arche, wydaje sie rozsadnym gosciem. Mówi, że deweloperka to głównie dostarczyciel hajsu dla jego głównego biznesu. Mówi o 30-40% marżach i, że jest to spowodowane małą konkurencją na rynku i powinno się wpuścić mniejsze podmioty by obniżyć marżowość.
Czesterinho via Wykop
- 0
@MrFen: widocznie jednak za mało. Też nie do końca rozumiem. Tak powiedział deweloper który wygląda na uczciwego gościa. Wydaje sie, że wie co mówi aczkolwiek też nie jestem tego pewien stąd chciałem spytać społeczności, ale niestety tylko my gadamy ;/
https://www.youtube.com/watch?v=M3AftRct0_4&ab_channel=BiznesKlasa
Posluchaj od 9:00 jak mowi o deweloperce i jej marżowości.
https://www.youtube.com/watch?v=M3AftRct0_4&ab_channel=BiznesKlasa
Posluchaj od 9:00 jak mowi o deweloperce i jej marżowości.
Mój pierwszy samodzielnie zbudowany od zera dron FPV.
Lista podzespołów:
-rama SpeedyBee Master 5 V2
-stack SpeedyBee F7 V3 BL32 50A 30x30
-silniki SpeedyBee 2306.5-1800KV
-VTX Walksnail moonlight
Lista podzespołów:
-rama SpeedyBee Master 5 V2
-stack SpeedyBee F7 V3 BL32 50A 30x30
-silniki SpeedyBee 2306.5-1800KV
-VTX Walksnail moonlight
Czesterinho via Wykop
- 0
@litowo-polimerowy: czy dobrze rozumiem, ze zrobiony przez ciebie dron nie tylko jest tanszy ale ma tez lepsze osiagi od kupnych? Jaki ma udzwig i zasieg?
Czesterinho via Wykop
- 0
@litowo-polimerowy: a jak długo jest w powietrzu?
Ostatnio czytam o dronach FPV uzywanych przez Wild Hornets na Ukrainie. Udało im się stworzyć drona który dźwiga 1,5kg ładunku i lata na pare km zasiegu. Zastanawiam się czy da się coś takiego samemu złożyć albo gdzie pozyskać info jak to można zrobić.
Ostatnio czytam o dronach FPV uzywanych przez Wild Hornets na Ukrainie. Udało im się stworzyć drona który dźwiga 1,5kg ładunku i lata na pare km zasiegu. Zastanawiam się czy da się coś takiego samemu złożyć albo gdzie pozyskać info jak to można zrobić.
Czesterinho via Wykop
- 0
@litowo-polimerowy: analogowej transmisji obrazu tj po kablu? Moglbys mi tutaj badz na priv podeslac pare stronek, forów i artykułów? Wsiąkłem w temat ostatnio mimo, że nigdy nie latałem dronem :) Wiem tylko, że dezaktywuja GPSy by nie można było ich tak łatwo zakłócić, że mają od 1,5kg do 2,5kg udźwigu, 7 do 10 cali i ok 10-20km zasięgu. Chętnie bym poczytał najwięcej ile sie da na ten temat.
Ciekaw też
Ciekaw też
- 454
Czesterinho via Wykop
- 0
@JAn2: Jestem ostatnim który broniłby PiS'u ale generalnie zamysł by robić tak zwany Brain Drain w czasie wojny jest jak najbardziej korzystnym rozwiązaniem. Średnio mi się to skleja etycznie, ale mam też trochę dość tego, że Polska zawsze unosi się honorem zamiast mieć biznesowe postrzeganie sytuacji jak anglosasi. Amerykanie np. masowo ściągali nazistowskich naukowców do siebie dzięki czemu wygrali wyścig na księżyc i wiele innych.
W czasie gdy Rosja i
W czasie gdy Rosja i
Czesterinho via Wykop
- 0
@wstanczyk: to zle postawione pytanie. Sergiej z FSB przyjedzie zupełnie niezależnie od tego czy mamy ten program aktywny czy nie. Przyjedzie albo bezpośrednio z Rosji albo pośrednio z Azji, Bliskiego Wschodu czy Ameryki Południowej, natomiast jeśli jest szansa 0,01% że pozyskamy kogoś w 1% tak zdolnego jak Einstein to jest to gra warta świeczki.
- 151
Okej może głupie pytanie ale nigdy się nad tym nie zastanawiłem. Czy ambasador obcego kraju w Polsce nie powinien znać polskiego? Wydawało mi się że są większe wymagania wobec ambasadorów.
#kanalzero
#kanalzero
Czesterinho via Wykop
- 17
@wiedzminyo: ambasadorowie zmieniaja sie co 4 lata srednio. Nie musi znac jezyka kraju w ktorym jest na placowce choc oczywiscie dobrze by bylo. Pamietajcie, ze Polski to dosc malo rozpowszechniony jezyk choc w Izraelu raczej powinno byc od metra ludzi ktorzy go znaja.
- 278
#ukraina
Przypominam, że to polski rolnik jest darmozjadem. Do rolnictwa dopłacamy 80mld PLN rocznie.
Przypominam, że to polski rolnik jest darmozjadem. Do rolnictwa dopłacamy 80mld PLN rocznie.
Czesterinho via Wykop
- 0
@selflessness: masz jakies zrodlo na te 80 mld doplat? Jakos strasznie duzo to wychodzi.
Czesterinho via Wykop
- 3
@selflessness: k---a mac, 120 milionow na kola gospodyn wiejskich? Ten budzet to mega zrodlo beki bedzie :D
- 685
Czesterinho via Wykop
- 18
@Mr--A-Veed: Ronda w Warszawie się nie korkują? Byłeś kiedyś na rondzie dmowskiego czy znasz je tylko z fotografii google maps? Przeciez, pomysl zamienienia go na skrzyzowanie jest ekstra pomyslem i zdaje się, że od 20 lat sie o tym postuluje. To rondo tragicznie działa.
@Darth_Gohan: i ze względu na to, idea miast 15 minutowych jest super idea którą powinno się wprowadzać. Niestety prawica oczywiście nie zrozumiała pomysłu, ponieważ
@Darth_Gohan: i ze względu na to, idea miast 15 minutowych jest super idea którą powinno się wprowadzać. Niestety prawica oczywiście nie zrozumiała pomysłu, ponieważ
Czesterinho via Wykop
- 9
@szpongiel: nieprawda. Po pierwsze, dlaczego ci ludzie chca mi dyktowac jak ma wygladac MOJE miasto? Oni tutaj nie mieszkaja. Po drugie dlaczego z moich podatkow idacych do samorzadu mam placic na infrastrukture ktora nie sluzy mieszkancom miasta, a wrecz im pogarsza standard zycia?
Czesterinho via Wykop
- 0
@szpongiel: usprawiedliwiasz postulaty osób mieszkających pod miastem, stąd moje pytanie czemu mam słuchać ludzi którzy mieszkają pod miastem, odnośnie tego jak wygląda miasto przez które tylko przejeżdżają? Nie chce ich słuchać, tak jak ty nie będziesz słuchał kuriera który przyniesie ci paczke do domu i będzie opowiadał, że powinieneś zamienić miejscami kanapę z fotelem w swoim salonie. Na tej samej zasadzie.
Czesterinho via Wykop
- 0
@Darth_Gohan: a no i zbliżamy się do tego, że chyba więcej nas łączy a nie dzieli :) ja jestem za wyrzuceniem ruchu samochodowego z centrów miast, ale zgadzam się co do zasady, że część z tych rzeczy może postępować zbyt szybko względem rozwoju komunikacji podmiejskiej i miejskiej. Akurat rondo daszynskiego to bym wywalil w najblizszym mozliwym terminie, czyli w sumie tak jak jest planowane (w czasie remontu linii srednicowej). To
Czesterinho via Wykop
- 0
@szpongiel: Źle używasz słowa centralizacja. Budowa wokół granic miasta nie jest centralizacją. Zabudowa centrum miasta też nie jest centralizacją. Centralizacja to jest przenoszenie uprawnień do podejmowania decyzji z podmiotów niższego szczebla na te wyższego szczebla. Ogólnie zgadzam się, że centralizacja jest zła, ale nie w wypadku tego błędnego użycia przez ciebie :). Trzeba ograniczyć rozlewanie się miasta, gdyż miasto duże powierzchniowo ale mało liczne i rzadko zagęszczone ludnościowo będzie źle
Czesterinho via Wykop
- 0
@szpongiel: ale chec mieszkania blisko miejsca do ktorego musisz codziennie dojezdzac nie jest fenomenem tylko jak najbardziej normalna rzecza. Jak idziesz do sklepu to tez idziesz do najblizszego a nie najdalszego. Wszyscy staramy sie skracac dystanse ;)
Arterie komunikacji samochodowej niestety zawsze beda zatkane bo czym wiecej mieszkancow tym wiecej samochodow, ale tez czym bardziej bedziesz poszerzal ulice tym wiecej osob przesiadzie sie w samochody i dalej bedzie zakorkowane tak
Arterie komunikacji samochodowej niestety zawsze beda zatkane bo czym wiecej mieszkancow tym wiecej samochodow, ale tez czym bardziej bedziesz poszerzal ulice tym wiecej osob przesiadzie sie w samochody i dalej bedzie zakorkowane tak
- 276
Czesterinho via Wykop
- 0
@Al-3_x: dobra tez nie przesadzaj w druga strone. Przydaloby sie wyjasnienie w poscie bo ja tez nie wiedzialem jak wyglada carska flaga z xix wieku i bylem ostro tym zdziwiony :D wystarczy wyjasnic
- 380
Trochę mnie striggerowała ta akcja z oczernianiem RODów, więc wytłumaczę na moim przykładzie dlaczego ROD jest potrzebny i jak wiele bredni pojawia się ze strony ignorantów.
Mam 34 lata, jestem programistą ze stosunkowo dobrą pensją, "za pandemii" wziąłem z żoną mieszkanie w kredyt (w wieku 30 lat, późno, bo sam odkładałem przez lata na wkład własny). Żona jest architektem krajobrazu, ale nie było szans żebyśmy się rzucili na dom z działką by mogła mieć własny ogród. Są to koszty wielokrotnie wyższe niż zakup mieszkania (np. 700k vs 2mln, w sensownej lokalizacji a nie na końcu świata). Mimo, że mam wysoką pensję, to zwyczajnie nie było nas stać.
Kupiliśmy więc skromne mieszkanie 60m2 i jesteśmy bardzo zadowoleni. Mamy jednak psa, a wychodzenie "do parku" nie zaspokaja naszych potrzeb wypoczynku i rekreacji. Co można robić w parku? Przejść się albo usiąść na ławce, mniej więcej tyle. Żeby były w parku inne rozrywki to musi być park gigantyczny (jak np. Pole Mokotowskie), a nie jakiś skwerek. W większości parków nie wolno rozpalać grilla. Właściwie niewiele można.
Kupujemy
Mam 34 lata, jestem programistą ze stosunkowo dobrą pensją, "za pandemii" wziąłem z żoną mieszkanie w kredyt (w wieku 30 lat, późno, bo sam odkładałem przez lata na wkład własny). Żona jest architektem krajobrazu, ale nie było szans żebyśmy się rzucili na dom z działką by mogła mieć własny ogród. Są to koszty wielokrotnie wyższe niż zakup mieszkania (np. 700k vs 2mln, w sensownej lokalizacji a nie na końcu świata). Mimo, że mam wysoką pensję, to zwyczajnie nie było nas stać.
Kupiliśmy więc skromne mieszkanie 60m2 i jesteśmy bardzo zadowoleni. Mamy jednak psa, a wychodzenie "do parku" nie zaspokaja naszych potrzeb wypoczynku i rekreacji. Co można robić w parku? Przejść się albo usiąść na ławce, mniej więcej tyle. Żeby były w parku inne rozrywki to musi być park gigantyczny (jak np. Pole Mokotowskie), a nie jakiś skwerek. W większości parków nie wolno rozpalać grilla. Właściwie niewiele można.
Kupujemy
Czesterinho via Wykop
- 16
@Mjakson84: ekstra, ale skad pomysl ze miasto ma ci to gwarantowac w postaci dostepu do ROD? To jest problem. Ludzie wychodza z zalozenia ze mamy pewien stan zastany i nie nalezy go zmieniac. W takim razie odwroce pytanie, czy uwazasz ze byloby spoko stworzyc kolejne ogrodki dzialkowe? Moze jakis park podzielic na parcele i zrobic z niego ROD?
Ja chce zeby miasto bylo efektywnie zarzadzane a ROD jest absolutnym przeciwienstwem
Ja chce zeby miasto bylo efektywnie zarzadzane a ROD jest absolutnym przeciwienstwem
Czesterinho via Wykop
- 23
@Mjakson84: Stary, nie wiem skad jestes ale w Warszawie ROD zajmuja gigantyczne polacie ziemii w najlepiej skomunikowanych czesciach miasta. Nawet gdyby 50% ROD przeznaczyc na park i zaledwie 50% na mieszkania to otworzysz przestrzen dla pewnie 20-30 tysiecy mieszkan w najlepszych czesciach miasta. To jest gigantyczna zmiana ktora nie tylko wplynie na to, ze zwiekszy sie dostepnosc mieszkan ale takze zwiekszy sie efektywnosc lokalnych biznesow, knajp, szkol, teatrow czy komunikacji
Czesterinho via Wykop
- 3
@Mjakson84: ej to ja chcialbym cie o cos zapytac. Czy bylbys za pomyslem zeby jeden z parkow (przy zalozeniu ze obok jest drugi park) przeznaczyc na prywatne baseny dla mieszkancow? Tzn taki park dzielimy na 200 parceli i kazdy ma dostep do odrobiny piasku i prywatnego basenu, ale bron boze nie moze tam wejsc nikt z zewnatrz. To jest 1 do 1 pomysl z ROD.
Czesterinho via Wykop
- 1
@Mjakson84: tylko, ze placisz duuuuuuuuuuuzo ponizej ceny rynkowej. Jakbys placil 100k rocznie samej oplaty to moznaby rozmawiac, ale ja nie chce sie dorzucac do waszych fanaberii. Miasto nie jest od zaspokojania kazdej wydumanej potrzeby i wybacz, ale chec poopiekowania sie kwiatkami przez twoja zone jest takowa wydumana rzecza. Ja rozumiem, ze to pewnie jest dla niej wazne ale jakby mi ktos dzisiaj powiedzial, ze w sumie przeznaczaja 50% placu defilad
Czesterinho via Wykop
- 0
@wyjalowiony: Jest dokładnie tak jak kolega mówi tylko uznał, że oczywistym jest jeszcze, że to zależy od Popytu lub od funkcji czasu. Generalnie wyszedł z założenia, że ktokolwiek czytający jego komentarz skończył gimnazjum.
Popyt na mieszkania zdecydowanie się zwiększył bo w latach 90 normalnym było mieszkanie 5 osobową rodziną na 40 m2 w bloku. Dzisiaj to już jest uznawane za patologie. Kiedyś ludzie się wyprowadzali z domu około 30stki a
Popyt na mieszkania zdecydowanie się zwiększył bo w latach 90 normalnym było mieszkanie 5 osobową rodziną na 40 m2 w bloku. Dzisiaj to już jest uznawane za patologie. Kiedyś ludzie się wyprowadzali z domu około 30stki a
Czesterinho via Wykop
- 1
@SpalaczBenzyny: otoz dokladamy sie na pare sposobow. Po pierwsze tak jak powiedziales, nie mozemy tego sprzedac przez co tracimy potencjalny zysk, ale sa tez inne rodzaje strat ktore wyjasnie na prostych przykladach.
Miasto które ma niską gęstość zabudowy z założenia jest mniej efektywnie zarządzane. Np autobus który jedzie trasą przez miasto i przejeżdża przez ROD zabiera mniejszą ilość pasażerów i dowozi ich w mniejszą ilość prawdopodobnych końcowych destynacji. Mniej pasażerów+mniej
Miasto które ma niską gęstość zabudowy z założenia jest mniej efektywnie zarządzane. Np autobus który jedzie trasą przez miasto i przejeżdża przez ROD zabiera mniejszą ilość pasażerów i dowozi ich w mniejszą ilość prawdopodobnych końcowych destynacji. Mniej pasażerów+mniej
Czesterinho via Wykop
- 0
@Mjakson84: to ma ci zapewnic ogolnodostepny park a nie ROD. Natomiast jezeli masz ochote na prywatny ogrod to kupujesz dom z prywatnym ogrodem.
Czesterinho via Wykop
- 0
@SpalaczBenzyny: te "nie-zyski" to jest tak zwana niegospodarnosc. Rownie dobrze, mozna powiedziec ze zbudowanie niedzialajacej elektrowni w Ostrolece na ktora zmarnowalismy 1,5mld pln to tez "nie-zysk" wiec w sumie o co jest afera? :)
Te dzialajace restauracje, kawiarnie to sa podatki placone do miasta.
Ja mowie o pozbyciu sie RODow w pierwszej kolejnosci z centrow miast gdzie jak najbardziej buduje sie bloki a nie domy jednorodzinne.
Te dzialajace restauracje, kawiarnie to sa podatki placone do miasta.
Ja mowie o pozbyciu sie RODow w pierwszej kolejnosci z centrow miast gdzie jak najbardziej buduje sie bloki a nie domy jednorodzinne.
Czesterinho via Wykop
- 0
@SpalaczBenzyny: no i tu się mylisz. Otoz nieuzywane aktywno to zle zarzadzane aktywo. A ja chce zeby moje miasto i moj kraj byl dobrze zarzadzany.
Tutaj tez popelniasz blad poniewaz zapominasz, ze jesli miasto sprzeda te dzialke to sprowadzi sie wiecej ludzi ktorzy beda musieli odprowadzac podatek PIT bezposrednio do kasy miasta + podatek od nieruchomosci itd. itp. Miasto w krotkim terminie zarobi na sprzedazy dzialki a w dlugim bedzie
Tutaj tez popelniasz blad poniewaz zapominasz, ze jesli miasto sprzeda te dzialke to sprowadzi sie wiecej ludzi ktorzy beda musieli odprowadzac podatek PIT bezposrednio do kasy miasta + podatek od nieruchomosci itd. itp. Miasto w krotkim terminie zarobi na sprzedazy dzialki a w dlugim bedzie
Czesterinho via Wykop
- 1
@cz4rnuch: no z d--y troche cene rzucilem ale ile uwazasz ze powinno sie placic za ogrodek 80m2 w odleglosci 30 metrow od wejscia do metra? Jedne z najcenniejszych gruntow w calej Warszawie sa zajete przez ROD.
Czesterinho via Wykop
- 0
@cz4rnuch: nieprawda. Dostep do ROD jest tylko pozornie powszechny gdyz sa kontrakty wieloletnie a podaz meeega ograniczona. Zreszta ja tez nie jestem zainteresowany ich najmem, ale uwazam ze one nie spelniaja zadnej nowej funkcji spolecznej. Tzn od obcowania z zielenia masz parki a nie ogrodki. A to, ze kiedys te ogrodki nie byly w centrum to nie ma znaczenia bo teraz sa i gadamy o tym dzisiaj a nie 20
Czesterinho via Wykop
- 0
@cz4rnuch: Piszac zadnej nowej mialem na mysli zadnej nowej tj odmiennej od np parku. Nie wiem dlaczego ROD ma byc panaceum na otylosc, social media i zalew informacji :D troche poplynales szczerze mowiac.
- 2154
Wiecie co to jest? To skład zużytego paliwa jądrowego powstałego przez ponad 20 lat pracy dwóch reaktorów RBMK-1500 w Ignalińskiej Elektrowni Jądrowej. A właściwie jest to 2/3 całości, ale i tak wszystko to zajmuje powierzchnię niedużego marketu.
Każdy z tych pojemników waży aż 90 ton pusty i 118 ton załadowany do pełna (mieszczą do 91 prętów paliwowych pociętych na fragmenty). Mają po 4,5 metra wysokości i składają się głównie z betonu zawierającego ołowiowe kulki o średnicy około 5 mm. Mimo to, poziom promieniowania pomiędzy nimi i tak jest podwyższony.
Brzmi to groźnie, ale takie nie jest, bo zasięg promieniowania jest na tyle niski, że nic nie wydostaje się poza halę. Ba, nawet w miejscu, w którym staliśmy poziom promieniowania wynosił tyle, co w domu każdego z nas. Widać to zresztą na jednej z załączonych fotografii, gdzie licznik Geigera wskazuje wartość 110 nanoSiwertów na godzinę (czyli 0,11 mikroSiwerta na godzinę). Dla porównania, podczas lotu samolotem na wysokości przelotowej jesteśmy narażeni na 35-krotnie wyższe promieniowanie wynoszące do 4 mikroSiwertów na godzinę.
Pewnie
Każdy z tych pojemników waży aż 90 ton pusty i 118 ton załadowany do pełna (mieszczą do 91 prętów paliwowych pociętych na fragmenty). Mają po 4,5 metra wysokości i składają się głównie z betonu zawierającego ołowiowe kulki o średnicy około 5 mm. Mimo to, poziom promieniowania pomiędzy nimi i tak jest podwyższony.
Brzmi to groźnie, ale takie nie jest, bo zasięg promieniowania jest na tyle niski, że nic nie wydostaje się poza halę. Ba, nawet w miejscu, w którym staliśmy poziom promieniowania wynosił tyle, co w domu każdego z nas. Widać to zresztą na jednej z załączonych fotografii, gdzie licznik Geigera wskazuje wartość 110 nanoSiwertów na godzinę (czyli 0,11 mikroSiwerta na godzinę). Dla porównania, podczas lotu samolotem na wysokości przelotowej jesteśmy narażeni na 35-krotnie wyższe promieniowanie wynoszące do 4 mikroSiwertów na godzinę.
Pewnie
Czesterinho via Wykop
- 30
@Sweet-Jesus: pytanie od laika. Czy nie taniej i skuteczniej byloby to w---------ć prosto do lasu razem obok opon i starych lodówek? Ewentualnie rzeka bo tam cos po prostu zabiera te rzeczy i one znikają.
#pdk
#pdk
Czesterinho via Wykop
- 0
@johny-kowalski: mnie najbardziej interesowalo skad TVP mialo dostep do tasm z podsluchow do ktorych podobno prokuratura nie miala dostepu :D
Wczoraj pytałem się go o jego syna, czy ma mniej niż 26 lat, to by podatku z fuchy nie płacił.
- już to Donek cofnął, już nie ma tej ulgi.
Zgłupiałem. Powiedziałem, że bzdura i zrobiłem przy nim szybki research. Nic nie znalazłem.
Inna kwestia to taka, że ta