Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko258
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii

Anihilacja_entropii

Dołączył 2 lata i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4378
  • Znaleziska 809
  • Mikroblog 3569
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 7
Instynkt
Instynkt
12 min temu
  • 2
Zobaczcie jak on przed ślubem chce rozdzielności majątkowej to kwiczą o braku zaufania i miłości a jak mają się budować na jego działce to już brak zaufania jest OK, już jednak chcą się zabezpieczyć na wypadek rozwodu
#p0lka #slub #zwiazki #logikarozowychpaskow
Instynkt - Zobaczcie jak on przed ślubem chce rozdzielności majątkowej to kwiczą o br...

źródło: 2486

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 8 min temu via Wykop
  • 1
Zobaczcie jak on przed ślubem chce rozdzielności majątkowej to kwiczą o braku zaufania a jak mają się budować na jego działce to już brak zaufania jest OK


@Instynkt: to rozsądne rady, widziałem ostatnio dysputy o intercyzie i większość była na tak, a przeciw, była mniejszość i mężczyźni też.

Może Cię zdziwi, ale to to nie musza być te same osoby ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podobnie jest
  • Odpowiedz

184

Koniec dyktatu USA , Visa i Mastercard. Europa buduje cyfrową odpowiedź Wero

Koniec dyktatu USA , Visa i Mastercard. Europa buduje cyfrową odpowiedź Wero

Europejski Bank Centralny ostrzega przed ryzykiem duopolu systemów płatniczych z USA, a nowy, potężny sojusz bankowy stawia na stół rozwiązanie, które ma uniezależnić Stary Kontynent od USA. Czy Wero stanie się europejskim standardem, który wypchnie Visę i Mastercard?

TomMen
z
spidersweb.pl
dodany: 5 godz. i 47 min temu
  • 76
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    ue
  • #
    usa
  • #
    gospodarka
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 17 min temu via Wykop
  • 1
Blik jest jeszcze prostszy? xD


@Hasz5g: w sumie tak.
PrzyjaznyMireczek
PrzyjaznyMireczek
PrzyjaznyMireczek
09.02.2026, 23:46:51
  • 3
Czytając tag #programista15k można wpaść w paranoje, że AI zabije zawód programisty, stawki polecą na łeb na szyję itp. Mam też LinkedIn'a i tam ludzie również wrzucają swoje przemyślenia na temat AI, jednak narracja jest zupełnie inna. Tam wszyscy widzą rolę AI jako asystenta programisty i po prostu kolejne narzędzie, które zwiększy efektywność naszej pracy i będziemy tworzyli więcej softu.

Kto ma rację - ludzie na wykop czy na Linkedin?
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 23:51:26 via Wykop
  • 2
będziemy tworzyli więcej softu.


@PrzyjaznyMireczek: obje strony mają rację ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jest zapotrzebowanie na X programów, na rok, potrzeba była N programistów aby to wykonac, teraz AI zwiększa ich wydajność i zapotrzebowanie będzie np. 0.8 N programistów.
  • Odpowiedz
rsrvo618
rsrvo618
09.02.2026, 22:31:52
  • 3
witam wszystkich i zapraszam do nocnej zabawy wszystkich neetów, przegrywów, filozofów, ludzi zaburzonych, schizoli, nocnych nadludzi. będziemy planować plan przejęcia świata, nie obejdzie się bez przekąsek, zakąsek
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 22:36:15 via Wykop
  • 0
nocnej zabawy

będziemy planować plan przejęcia świat


@rsrvo618: nie dla wszystkich to tylko zabawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 23:06:31 via Wykop
  • 0
@rsrvo618: tak, tak,ma się rozumieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

420

Nowa terapia genowa. Przywraca wzrok przez odmłodzenie neuronów oka

Nowa terapia genowa. Przywraca wzrok przez odmłodzenie neuronów oka

Firma Life Biosciences ogłosiła, że otrzymała zgodę FDA na rozpoczęcie badania klinicznego terapii genowej opartej na częściowym przeprogramowaniu epigenetycznym komórek nerwowych. Projekt nosi nazwę ER-100 i ma na celu przywrócenie wzroku poprzez odmłodzenie uszkodzonych neuronów siatkówki.

FredOnizuka
z
geekweek.interia.pl
dodany: 07.02.2026, 07:34:04
  • 105
  • #
    genetyka
  • #
    wzrok
  • #
    oczy
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    nauka
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 07:57:36 via Wykop
  • -1
prawiłoby że "wewnętrzny ty" i tak byś był stopniowo zamazywany "nowym ty".


@damch: ale to się dzieje praktycznie z dania na dzień, codziennie jesteśmy innym "ja".

No i drugie, to ta kora mózgowa, nawet jak ciało byśmy byli w stanie utrzymywać, możliwe, że regeneracja kory( a to jeszcze dalsze niż reszta ciała) sprawiłoby że "wewnętrzny ty" i tak byś był stopniowo zamazywany "nowym ty".


@damch: ale to jest
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 08:36:17 via Wykop
  • -1
No a gdzie ta pamięć jest? co właśnie by było zmieniane i zamazywane? Podpowiem,


@damch: to może ja podpowiem, to jest zmieniane i zamazywane codziennie, z dnia na dzień, ba z minuty na minutę.
Dlatego to w tym wszystkim jest najmniejszym "problemem".

innymi słowy, co chwilę coś zapominasz, albo zniekształcasz swoją pamięć, synapsy co chwilę zmieniają swoją moc, połączenia itd. i nie przeszkadza Ci to w niczym z Twoim "ja".
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 09:17:58 via Wykop
  • -1
Nie rozumiesz o co chodzi, tu nie chodzi o poziomy i regulacje sygnału w funkcjach tensorowych, tu chodzi o zmiane obiektu na którym te funkcje są realizowane. To jest załamanie kocherencji a nie modulacja. Tu regeneracja powodowałaby najprawdopodobniej całkowitą utratę wspomnień i wrażeń poniżej okresu regeneracji przypożądkowanych grup neuronowych. Na przykład masz 170 lat ale pamiętasz tylko 40 ostatnich i na podstawie tej strøktury funkcjonuje twoja świadomość.


@damch: nie widze
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 10:16:55 via Wykop
  • -1
Tu nie chodzi o "nagłość" a o zanik informacjii z powodu zmiany struktury pola, sama zmiana mas w neuronach jest kocherentna ale zmiana struktury pola tensorowego łamie kocherencje. Pozatym sam fakt, że akurat praktycznie tylko w korze natura nie podmienia neuronów i że naturalnie prawie żadne nowe tam nie powstają a połączenia synaptyczne praktycznie tylko są tam redukowane a nie tworzone raczej ma coś na rzeczy.


@damch: hm..podpada mi to pod
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 10:31:01 via Wykop
  • 0
Podesłałem ci książkę, gdzie jest zawarta prawie cała wiedza neurobiologiczna, jej siódme wydanie wyjdzie w tym roku, na ponad 1500 stronach z czytelnym spisem i podziałem tematycznym znajdziesz czy to jest, czy nie jest współczesna wiedza biologiczna. bez odbioru.


@damch: ale ja nie mówiłem o książce tylko o Twoich polach tensorowych, ta książka nie ma nic z tym wspólnego.

Nie bez powodu, jest to źródło mające najwięcej odniesień do siebie w póblikacjach
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 10:39:04 via Wykop
  • 0
Od siebie dodam, że praktycznie zawsze, pomijając silny stres psychiczny, gdy bliscy i znajomi zauważyli że ktoś po jakimś wypadku/chorobie nie był już "sobą", to prawie zawsze takie zdarzenie czy choroba miała związek właśnie z tymi obszarami.


@damch: ale to ma związek z gwałtownymi gwałtownymi zmianami, lub też degradacją/zniszczeniem danego obszaru.

czyli jak we wszystkim, kluczem jest nazwijmy to dawka... neurogeneza występuje w mózgu, i nie jest to niszczący proces.
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 10:44:00 via Wykop
  • 0
To k---a sprawdź dział związany z zachowywaniem złożonych elementów(jak wspomnienia czy wiedza) przez struktury neuronowe. Ty widze masz ochote tylko k---a pozaprzeczać i masz w dupie czy to prawda, czy nie.


@damch: zapewne już sprawdziłeś, to podaj stronę gdzie jest mowa o polach torsyjnych
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 10:47:12 via Wykop
  • 0
Ale k---a nie w korze.


@damch: widzę, że masz problemy z tworzeniem analogi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Może prościej, skoro w innych częściach następuje neurogeneza (plus u niektórych zwierząt w korze mózgowej) i nie jest to czynnik destrukcyjny, to wytworzenie (pomijam jak itd. bo nie wiemy tego przecież) neurogenezy w korze mózgowej, nie przyniosło by też destrukcji. To nie byłby gwałtowny proces jak na skutek choroby,
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 11:08:05 via Wykop
  • -1
tensorycznych k---a!


@damch: aa mój błąd, źle na szybko przeczytałem, co dalej nie zmienia, że to Twoje spekulacje, bo dalej podtrzymuję, że nie ma żadnych przesłanek, aby następował jakaś mocna utrata pamięci.
I znów analogia.
Skoro neurogeneza zachodzi w hipokampie oraz w opuszce węchowej i nie powoduje tam „katastrofalnego załamania pola” ani utraty hm.."tożsamości", to dlaczego w korze miałoby być
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 11:18:04 via Wykop
  • -1
Jaki czynnik destrukcyjny, k---a,w-----o ci się jakieś mylne wyobrażenie i wymyślasz bzdury, poczytaj sobie od strony 1312 i jeszcze dział opisujący funkcjonalności neurotyczne danych stróktór i trochę o neurogenezie i może zrozumiesz że właśnie kory nie można analizować analogicznie do innych stróktór, bo jest niezmiernie różna, właśnie przez wzgląd na mechanizmy pamięci i ich opisy , ty negujesz prawie wszystko co tam jest od 1107 strony ze szczególnym naciskiem na pamięć i
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 11:44:58 via Wykop
  • 0
Poczytaj k---a od 1312 strony bo ciągle p--------z.


@damch: sorry, ale to Ty p--------z, ubzdurałeś sobie i traktujesz to jako prawdę objawioną. Musisz chyba powiedzieć, wszystkim naukowcom, że to nie ma sensu i koniec, będzie utrata pamięci i osobowości...

Nie, to jest tylko hipoteza i to
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 12:06:42 via Wykop
  • 0
Ty widze nie czaisz podstawowej różnicy między cyfrowym przetwarzaniem/zapisywaniem a procesami analogowymi.

@damch: kolejny z d--y wniosek, kojarzę bardzo dobrze, ta analoga cecha to plus, i właśnie dlatego neurogeneza ( w innych częściach mózgu), nie rozwala mózgu, że tak oględnie powiem.

Pamięć jest analogowa, poniekąd jak hologram, tu nie da się skopiować danych bo to nie ciąg określonych wartości a zależności tensorowe, wagi i operacje na
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 12:19:09 via Wykop
  • 0
XD


@damch: no i na tym możemy zakończyć, bo ciężko się dyskutuje z Twoimi wymysłami i walką z chochołem ¯\(ツ)/¯
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 12:45:39 via Wykop
  • 0
To nie moje wynysły, ja daje źródło a ty p--------z i mu zaprzeczasz, ja mam niezły ubaw z ciebie.


@damch: Znów fantazjujesz, dajesz książkę i tezy które nie są zawarte w tej książce.W żadnym momencie Twoje źródło nie potwierdza Twoich tez.
Ponadto naukowcy widać nie czytali tego Twojego źródła (a może właśnie czytali, ale rozumieli, w przeciwieństwie do Ciebie), bo pracują nad neurogeneza m.in w korze mózgowej.

Potem p--------z coś
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 13:06:55 via Wykop
  • 0
bo nie rozumiesz jak jest tam zachowywana informacja. ....


@damch: informacja jest zachowana w dokładnie taki sam sposób jak w reszcie mózgu, w tym sensie, że to są takie same neurony z takimi samymi zasadami. więc nie wiem o czym p--------z

Co do rozumienia, działa podobnie jak sztucznych sieciach neronowych, nie ma to kompletnie znaczenia dla
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 13:18:06 via Wykop
  • 0
O wagach i połączeniach, k---a ty naprawdę nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, to nie są takie same neurony wtedy tylko neurony "nieskalibrowane. K---a, co z tobą nie tak, przeczytaj k---a to co ci podesłałem.


@damch: K---a, Ty dalej nie ogarniasz... to prostymi literami...

Mózg składa się z neuronów... w niektórych miejscach w mózgu następuje neurogeneza, tworzą się k---a nowe neurony i potem ształtują się w nich różne wagi itd. łączą
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 13:21:02 via Wykop
  • 0
"Neurons are linked through synapses, which can be excitatory or inhibitory. The synaptic weight has the behavior of locally associative synapse strengthening and weakening, implemented by long-term potentiation (LTP) and depression (LTD). Spike timing, firing rate, synaptic cooperativity, depolarization, and others, [...]

@damch: No ja p------ę, przecież to oczywistości. I gdzie to przeczy nerogenezie i jej wykorzystaniu w korze?
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 13:26:54 via Wykop
  • 0
Czyli dokładnie podmieniać stare na nowe, opisałeś dokładnie proces jak to się odbywa i właśnie z tego powodu by była tracona pamięć.


@damch: no to teraz, ja napisze, Ty k---a nie wiesz jak jest trzymana informacja w mózgu, traktuejsz to jak by to były bity, gdzie jak jeden neuron umrze, to tracimy wszystko.

Powtórzę po raz któryś w mózgach (nie w korze) już występuje neurogeneza, występuje obumieranie neuronów, ten proces
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 14:18:30 via Wykop
  • 0
@damch: odnoszę wrażenie jakbyśmy dyskutowali na całkiem inne tematy.

reset.
Czyli tak, zgadzamy się, że neurogeneza jest możliwa, wiemy, że funkcjonuje w mózgu w różnych obszarach i że funkcjonujemy z tym.

Ponadto, od początku mówię, że aktualnie codziennie jesteśmy praktycznie innymi osobami, bo część neuronów umiera, część się tworzy, zmieniają się połaszenia między neuronami
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 14:27:30 via Wykop
  • 0
Podsumowywując, pamięć to nie funkcja wykonawcza sieci neuronowej, pamięć ma być "sztywna" i właśnie w przeciwiństwie do funkcji wykonawczej sieci, neuroplastyczność i neurogeneza są jej wrogami(użyłem "funkcji wykonawczej" by nie wprowadzać zamieszania z niejednoznacznością wyrazu "funkcjonalność) a fakt, że nie są to ciągi i nie zera i jedynki ale pole tensoryczne(hologram ale nie mylić z obrazem holograficznym) tylko sprawę pogarsza i FUNDAMENTALNIE ZAPEWNIA POSTĘPUJĄCE tracenie informacji przy JAKICHKOLWIEK zmianach stróktóry czyli i
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 14:46:43 via Wykop
  • 0
A każdy bardziej wyraźny proces to zazwyczaj widoczne problemy i psychiczne i z pamięcią, i te zaburzenia tyczą się nie tylko degradacji a wręcz takrze zwiększania połączeń synaptycznych (nie wiem czy zaobserwowano przyrost liczby neuronów).


@damch: "każdy bardziej wyraźny proces" to jest "słowo" klucz. Nikt nie chce generować, ani jakoś szczególnie nadmiarowych komórek, nikt nie chce tworzyć jakoś szczególnie nadmiarowych połączeń. Cały koncept polega "tylko" na tym, aby zrównoważyć utratę
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:06:57 via Wykop
  • 0
No i tu sedno problemu, musi być konkretny powód, dlaczego ewolucja wybrała yak trudną i ryzykowną drogę utrzymywania komórek w korze przeztak długi okres mimo, że dość skutecznie regeneruje i wymienia komórki w innych częściach mózgu.


@damch: może po prostu to wystarczyło do rozmnażania się, może się opłacało, bo neurogeneza jest kosztowna, być może też, stabilniejsza jest lepsza w perspektywie przetrwania, może być wiele powodów.

Jednak nie upatrywał bym w tym koniecznie
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:44:58 via Wykop
  • 0
trudnego i nieopłacalnego byłouzasadnione zachowaniem "funkcjonalności" jak np. .... pamięć długotrwała.

może tak może nie, np. jaszczurki mają odpowiednik kory mózgowej, i mają mocną neorgenezę, a mają pamięć długą, podobnie z ptakami jest które pamiętają latami melodie których się nauczyły, więc może masz rację, a moze tak po prosu wyszło a działało... czasem tak jest.

No dla kory mózgowej było to sporo niższe dla komórek glejowych i praktycznie zerowe dla neuronów(u osób urodzonych przed
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 16:16:59 via Wykop
  • 0
Czasem można spotkać nawet takie zobrazowanie:


@damch: No ok, jednak występuje tam neurogeneza i pamiętają dość długo, czyli są inne rozwiązania które jakoś tam działają.
Moj przekaz jest taki, że są różne alternatywy, i nawet jak mini neurogeneza występuje to nikt nie powiedział, że to jest mega optimum, bo ewolucja nast nie optymalizuje do długowieczności, może optimum (Albo granica bezpieczna) jest znacznie wyżej. W zasadzie kluczowe jet to czy ta
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 16:46:03 via Wykop
  • 0
ora nowa to wyższa szkoła jazdy, pozwala ci zapamiętywać (i "rozkminiać") masę rzeczy, gdzie ty masz prawue całkowity wpływ na ich dobór, taki bardziej zaawansowany kompóter, gdzie neurony są zmuszane do zapamiętywania a nie tylko formowania funkcyjnej sieci neuronowej.


@damch: hm...ok, jednak znów wrócę do tego co mówiłem, jeżlei występuje minimalna neurogeneza, to nie wiadomo, czy jednak nie da się jej zwiększyć aby wyrównać ubytki bo w sumie do tego
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 17:03:13 via Wykop
  • 0
Więc ja też wrócę, ja jej nie przeczyłem tylko twierdziłem, że mimo zachowania biologicznej młodości mózgu to na nasz aktualny stan wiedzy wiązałoby się to z (nie nagłym ale ciągłym) wymazywaniem wspomnień, wiedzy i doświadczeń i najprawdopodobniej również/przez to "podmieniania" "wewnętrznego ja".


@damch: ok, to ja wróce do moje jednej z pierwszych wypoweidzi, sprarafrazuję ;)

spoko, niczym to się nie różni od aktualnego powolnego wymazywania wspomnień i wiedzy, czy też
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 17:22:14 via Wykop
  • 0
@damch: Nie no jasne, jak bym miał robić analogię(Daleką analogię), to mózg to taki FGPA i różne móżgi są inaczej zaprogramowane.

Jednak bardziej chodziło mi o coś innego, bardziej praktyczny wymiar, jeżeli mamy mózg A i B i B ma lepsza pamięć to cenna informacją jest odpowiedź na pytanie "dlaczego?" i odpowiedź "bo jest bardziej wyspecjalizowany" jest jak dla mnie za mało. Bo jeżeli wiemy dlaczego takie prawdziwe, bo być
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 17:31:55 via Wykop
  • 0
Różni się i to mocno, bo poprostu istniałby pułap czasowy powyżej którego nie idtniały by wspomnienia, załóżny że to 40lat. W wieku 60lat nie pamientał byś nic z wieku poniżej 20 a z tego okresu 40 lat wspomnienia by się zacierały i zakłamywały, ale nie tak jak to masz teraz, znacznie gorzej, np. pamiętałbyś że miałeś 30 lat temu żonę, ale już byś pamiętał cień jej sylwetki, żadnych wspólnych chwil, gdzie razem
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 17:37:35 via Wykop
  • 0
Ale w sztucznych sieciach neuronowych wykorzystuje się jeszcze znacznie bardziej wyspecjalizowane moduły, wręcz potwornie bardziej wyspecjalizowane, gdzie ma być pamięć jest pamięć, gdzie ma byś transfer są magistrale, chuby, switche, gdzie mają być operacje "cyfrowe" są jednostki ALU, gdzie "analogowe" są procesory tensorowe itp. itd.


@damch: Jasne, wiem, wiem, chodziło mi o czerpanie wiedzy z przyrody, po co wymyslać koło od nowa, skoro można je "skopiować" i ulepszyć. jeżeli to
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 17:55:51 via Wykop
  • 0
Pamiętam moje 3 urodziny a mam 41 lat, tu nie chodzi o to, że dane wspomnienie się utrwala, chodzi o to, że nie możesz utrwalić czegoś, co fizycznie zniknęło,


@damch: No a ja nie pamiętam i co dalej? ;)

że dane wspomnienie się utrwala, chodzi o to, że nie możesz utrwalić czegoś, co fizycznie zniknęło, ty wzmacniasz dane w neuronach przez ich wspominanie a nie przepisujesz na nowe
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 18:00:56 via Wykop
  • 0
Ostatnio tworzymy AI i idzie nam to zajebiście(pamiętaj, że może jak rozmawia z tobą to jest jak lekko upośledzony umysłowo człowiek ale .... robi to z milionami osób NA RAZ) No i chyba dość dobrze wiemy jak je zbudować, tylko...

... fajnie by było gdybyśmy wiedzieli jak i dlaczego działa.


@damch: hm... my wiemy jak i dlaczego działa, w sensie konstrukcyjnym, ja to zawsze nazywam, ze to jest aproksymacja funkcji o wielowymiarowym
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 18:15:47 via Wykop
  • 0
Sugeruje, że jakby neurony w korze się wymieniały to nie nagle ale coraz mniej szczegułowo byś sobie to przypominał, bo informacja fizycznie by po kawałeczku zanikała, ewentualnie byś ją konsekwentnie przekłamywał.


@damch: Ja uważam, że bym ją rekonstruował, tak jak tabliczka mnożenia, po prostu zawsze bym ją zapisywał w odpowiedniej ilości neuronów, gdy będzie ich za mało utrwali się w jakimś dodatkowym nowym który akurat się bardziej wzmocni.

Oczywiście gdybym chciał tak
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 18:16:54 via Wykop
  • 0
s. ten proces zakłamywania jest bardzo dobrze znany z wielu dziedzin i jest nazywany interpolacją, mimo że wydaje ci się że coś jest szczegułowe to może to być tylko pozorny obraz gdzie jest więcej interpolowanych danych i niewiele prawdy


@damch: wiem i o tym cały czas mówię, że to występuje cały czas i żyjemy z tym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
09.02.2026, 15:21:29
  • 1
Ludzie, obudźcie się. Przez 8 lat PiS co prawda trochę kąsał – Nowak, kilka innych spraw – ale to były raczej płotki, takie polityczne przepychanki. Teraz KO leci grubo – co chwila nowe zarzuty, listy gończe (pozdro dla Ziobry), prokuratura na pełnych obrotach. I nie mówię że nie powinni, niech prawo działa. Ale zastanówcie się co będzie dalej.
Bo było jednak jakieś gentleman's agreement w polskiej polityce. Szczególnie jeśli chodzi o szarych urzędników
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:25:31 via Wykop
  • 0
Szczególnie jeśli chodzi o szarych urzędników – nikt ich specjalnie nie ruszał. A teraz? Teraz dojeżdża się nawet szaraków niepowiązanych politycznie, bo ktoś podpisał jakieś dokumenty. A jaki ten urzędnik miał wybór? Albo podpisujesz co jakiś partyjniak i tak za ciebie zdecydował, albo lecisz z roboty i za 5 minut ktoś inny to podpisze


@Whiskeyjack29: hm... a może właśnie niech się obudzą i myślą co robią?
To jest jeden z
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:30:21 via Wykop
  • 1
Tylko pamietajmy ze jazdy z tych mitycznych urzednikow ma imie i nazwisko. Moze warto zaczac mowic z imienia i nazwiska a nie "urzednik to, urzednik tamto"?

@gorzki99: a w pełni się zgadzam, przecież nikt nie osądza "urzędników" jako całość tylko konkretnych.
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:35:51 via Wykop
  • 0
ale nie kupuję że to urzędnik zdecydował że X mln zostało zdefraudowane w jakimś konkursie bo ta decyzja była podjęta w jakimś gabinecie jakiegoś polityka.


@Whiskeyjack29: to są dwa oddzielne tematy, jeżeli była decyzja jakiegoś polityka, to jego też należy dojechać.
urzędnik, jeżeli wiedział, że to przestępstwo i są naciski polityka, powinien po prostu zgłosić to i powinno się dojechać tylko polityka.

Tak to powinno działać, gdyby takie zachowanie się
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 15:47:09 via Wykop
  • 0
Zauwaz ze zawsze masz "urzad skarbowy", "sad", "urzednicy" itp. Malo kiedy masz podane imie i nazwisko. I praktyczne nigdy ten urzednik nie odpowiada.


@gorzki99: aa ok, jasne, jednak, ktoś to fizycznie tę decyzję podjął...

Wiesz ze zeby byc inspektorem nadzoru budowlanego to musisz miec wykupione OC? Ja w poprzedniej robocie placilem se ubezpieczenie od mandatow (nie chodzi o mandaty drogowe :P). A taki urzednik moze blednymi decyzjami polozyc jakas firme i
  • Odpowiedz
outsidre
outsidre
09.02.2026, 11:29:11
  • 0
Jak pomóc tej dziewczynie? Strasznie boli mnie serce jak to oglądam. #alternatywka
outsidre - Jak pomóc tej dziewczynie? Strasznie boli mnie serce jak to oglądam. #alte...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 09.02.2026, 11:33:37 via Wykop
  • 1
Strasznie boli mnie serce jak to oglądam


@outsidre: Po prostu nie oglądaj, to najprostsze i najlepsze rozwiązanie
  • Odpowiedz
4nietwojinteres4
4nietwojinteres4
07.02.2026, 10:59:55
  • 0
Mamy tu może jakiegoś specjalistę od worda? Potrzebuje pomocy
#office #word #office365
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 07.02.2026, 11:00:32 via Wykop
  • 3
@4nietwojinteres4: prościej chyba zadać pytanie od razu
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 07.02.2026, 11:12:04 via Wykop
  • 0
Pisze prace magisterską, i robię spis treści, wszystko zrobione jest zgodnie z użyciem nagłówków 1,2 itd. Problem w tym że cały tekst podrozdziały mi się dodaje do spisu treści i nie mogę tego w żadnej sposób naprawić.


@4nietwojinteres4: Może zwyczajnie używasz, stylu "Nagłówek" dla tych tekstów
Najlepiej zaznacz całe te fragmetny tekstów i zmień...

to tak na pierwszy strzał
  • Odpowiedz
mielonkazdzika
mielonkazdzika
07.02.2026, 09:40:40
  • 107
Może mi ktoś wytłumaczyć, co się dzieje w Polsce z prawicą? Czy większość faktycznie popiera teraz Rosję, czy to są tylko jakieś głośne jednostki? Trudno mi to zrozumieć z perspektywy czasu spędzonego za granicą.
Dla mnie, jako kogoś, kto wychował się na wartościach niepodległościowych, Rosja zawsze była i jest synonimem największego zagrożenia, ucisku i komunizmu. Jak to się stało, że ludzie najgłośniej krzyczący o polskim interesie narodowym, widzą jakikolwiek interes w trzymaniu
mielonkazdzika - Może mi ktoś wytłumaczyć, co się dzieje w Polsce z prawicą? Czy więk...

źródło: 1000059281

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 07.02.2026, 09:42:45 via Wykop
  • 4
@mielonkazdzika: Nie, po prostu część ludzi zawładnęło sobie pojęcie prawicy, a z braku alternatywy braku prawdziwej prawicy, jest jak jest
  • Odpowiedz
nekoenjoyer
nekoenjoyer
06.02.2026, 20:08:34
  • 5
nekoenjoyer

źródło: image_picker_F7C93BE8-862F-4F8E-8B6C-D861F274FEE0-97312-00000B79FE2E31C3

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 06.02.2026, 20:13:05 via Wykop
  • 1
@nekoenjoyer: nie wiem czy coś dołożyli tych emaili, ale patrząc, na dane ostatnie jakie widziałem, to piszę znacznie więcej niż 10 z tej skali, a znam takich co piszą znacznie więcej niż ja. Przecież te jego emaile to z wielu lat.
  • Odpowiedz
Common_Rail_1337
Common_Rail_1337
06.02.2026, 20:04:24
  • 0
#oswiadczenie #pytanie

Dziś wynoszac śmieci zrobiłem epickiego fikołka . Tak pimento ze po upadku lezalem z 5 sekund I się smiałem .
A Tobie ?

Ile razy tej zimy zrobiłeś fikołka

  • ani razu 90.0% (18)
  • Raz 10.0% (2)
  • Dwa 0% (0)
  • Trzy 0% (0)
  • Więcej 0% (0)

Oddanych głosów: 20

  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 06.02.2026, 20:07:53 via Wykop
  • 0
@Common_Rail_1337: ja zrobiłem, ale się nie śmiałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wymyśliłem bieganie w nocy po lesie, z nastawieniem, że korzenie mi nie groźne...

Nie wiedziałem, że może być jak na filmach, że świat w okół Ciebie będzie krążył przez sekundę czy tam dwie
  • Odpowiedz

401

Afera o krzyż w szkolnym śmietniku. Nauczycielka wraca do pracy

Afera o krzyż w szkolnym śmietniku. Nauczycielka wraca do pracy

Do zdarzenia doszło 15 grudnia 2025 roku podczas lekcji w siódmej klasie. Nauczycielka zauważyła w sali zawieszkę w kształcie krzyża, która - jak twierdzi - została powieszona przez uczniów w trakcie jej nieuwagi. Po prośbie o jej zdjęcie, uczniowie odmówili, więc nauczycielka wyrzuciła go do kosza.

ZobaczLink
z
rmf24.pl
dodany: 28.01.2026, 17:50:15
  • 295
  • #
    polska
  • #
    religia
  • #
    prawo
  • #
    kryminalne
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 29.01.2026, 07:53:10 via Wykop
  • 0
@WOparachAbsurdu: patrzę sobie na to zboku i nie wiem jak Ty, ale czytałem wiele komentarzy, zapewne bardzo bogobojnych katolików pod adresem nauczycielki, ba ateistów i w ogóle "tych złych", co to chcą zniszczyć wiarę i w ogóle....
I powiem tak, do chrześcijańskiej miłości to było daleko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

To tak odnośnie hipokrytów
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 29.01.2026, 08:07:58 via Wykop
  • 2
czy wlasnie uargumentowales ze niczym sie nie roznicie?


@pwael-adam: No widzisz i tu jest kolejny problem, wrzucasz mnie to jakichś "wy", bo bez wroga sobie nie poradzisz z wypowiedzią.

Super, że nie przeczysz. Czyli wiemy, że katolicy niczym nie różnią się od niewiernych i tak samo kipią nienawiścią i też są hipokrytami.

No i co dalej...to ok?
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 06.02.2026, 14:11:49 via Wykop
  • 0
to nie mnie przeraza plastikowy krzyzyk w szkole


@pwael-adam: a kogo przeraża? ¯\(ツ)/¯
tulipana
tulipana
tulipana
06.02.2026, 08:01:34
  • 7
Najbardziej nie ogarniam, że cała inba jest o Pokojową Nagrodę Nobla xD

Trump tak na nią zasługuje, że zaraz jeszcze jakaś wojna przez nią wybuchnie xD

#polityka #usa
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 06.02.2026, 08:04:25 via Wykop
  • 1
@tulipana: Najbardziej mnie martwi, to, że wiele osób przechodzi nad tym do porządku dziennego, "no taki jest i co zrobić", ale to nie tylko ten przypadek, dotyczy to ogólnie polityki, hasła w stylu no kradną, ale mniej, albo ale się dzielą itp. coś mocno idzie nie tak w tej naszej cywilizacji
  • Odpowiedz
RwandyjskiFront
RwandyjskiFront
05.02.2026, 22:08:12
  • 19
W szkole uczyliśmy się o politycznych dziwkach i myśleliśmy w większości „nie no, to nie możliwe. Nie można sprzedać kraju za marne grosze” a teraz takie same dziwki widzimy na żywo xD
#bekazpisu #polityka #usa
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 22:09:24 via Wykop
  • 0
@RwandyjskiFront: a co się dzieje aktualnie, bo nie śledzę?
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 22:23:26 via Wykop
  • 0
@XanderPLXE: aaa w tę stronę.
Dzięki za streszczenie. :)

A to ambasador jeszcze coś więcej napisał niż ten jeden wpis o jak to leciało... "obelgach"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 22:32:08 via Wykop
  • 0
@XanderPLXE: o ja pier.. ostro.. i trąci amatorszczyzną na maska ze strony amerykańskiej...

wygląda jakby tego cyrku tam już mało kto kontrolował... w sensie ktoś powazny kto nie włazi bez namysłu w dupe Trumpowi
  • Odpowiedz
Joker7xD
Joker7xD
Joker7xD
05.02.2026, 16:20:36
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 85
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 16:22:27 via Wykop
  • 19
@Joker7xD: xD
Jestem absoutnie pewien, że nie poznałeś, ale wiem jak możesz na tym zarobić.

Jest (przynajmniej była) nagroda za liczbę pierewszą która ma chyba sto milionów cyfr, wygeneruj i masz kasę
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 16:25:25 via Wykop
  • 1
@Joker7xD: nie jest możliwe aby było prostsze niż myślę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie da się prościej ;)

dałem Ci sposób na kasę, liczę chociaż na p--o jak zdobędziesz
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 16:29:08 via Wykop
  • 0
@Joker7xD: a co w tym problematycznego?

Może powiedz co dzięki Twojej wiedzy potrafisz?

Potrafisz określić szybko pierwszość liczby?
Czy może szybko potrafisz je
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 16:36:36 via Wykop
  • 4
nic nie potrafię dzięki tej wiedzy, dlatego napisałem ten post


@Joker7xD: jak nic nie potrafisz? przecież napisałeś, że "poznałem porządek liczb pierwszych", gdybyś poznał, to byś potrafił tenerować kolejne, a to już krok od tego aby wygenerować tę liczbę za kasę :D

100m liczb po przeciniku wydaje mi się dość
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 16:59:17 via Wykop
  • 2
właśnie tak sobie to wyobrażałem - że zrobię to na kartce. Nie potrafię pisać programów ziomek


@Joker7xD: Łoooo, panie...tak to faktycznie nic nie zarobisz.

No więc masz kilka opcji
a) publikacja
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 17:02:59 via Wykop
  • 0
wiadomo, że to żart do trollowania, ale całkiem dobrej jakości ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@marekrz: Mi się podoba, bo jestem ciekaw w którą stronę pójdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 17:05:31 via Wykop
  • 2
wiadomo, że to żart do trollowania, ale całkiem dobrej jakości ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@marekrz: chociaż nie tak całkiem spotkałem innego typa który miał też "odkrycie" z podobnej branży (Też liczby pierwsze itd.), ale jak mu wykazałem, ze to żadne odkrycie, tylko hm..ok, ominę tłumaczenie... ostatecznie mnie wyzwał, że wszyscy chcą pogrążyć jego geniusz, i genialne rozwiązania i że wszyscy uczeni sie nie znają a on
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 17:14:06 via Wykop
  • 0
Nie ja odkryłem tę metodę, ja ją tylko poznałem.


@Joker7xD: hm... a możesz wyjaśnić różnice? co to zmienia?

zapytasz czy to liczba pierwsza musiałbym opierać się na
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 17:16:57 via Wykop
  • 0
(poznałem tę metodę od kogoś)


@Joker7xD: i ten ktoś nic z tą wiedza nie zrobił?

czyli to wiedza nie za bardzo tajna
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 17:29:26 via Wykop
  • 1
Tu też można chyba powiedzieć że chodzi o algorytm ale jest on bardzo prosty.


@Joker7xD: to opisz ten algorymt czatowi, i niech Ci go napisze, albo napisze czy nie jest to znany algorytm.

Podpowiem, też znam kilka prostych algorytmów któe bez problemu określą liczby nie tylko do 100, ale i więcej, przy większych zaczyna być problem....czasowy.

Ale to nie jest znajomość porządku liczb pierwszych
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 18:16:54 via Wykop
  • 0
nie chcę ujawniać tej metody, więc jak mam mu ją opisać?


@Joker7xD: nie ukradnie Ci jej. Jeżeli się boisz to przestaw mu jako normalny algorytm, nic nie pisz, że to genialne czy coś... oni przetwarzają takich zapytań miliardy, w tym tysiące zapewne "genialnych" tak pewnie myślą ich wymyślacze ;)
Ponadto, Twój znajomy zna, to zna to na pewno setki innych osób ;) , może nawet tysiące.

Ostatecznie, tu już wyczerpałeś temat, ludzie
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 18:36:33 via Wykop
  • 0
@Joker7xD: ale po co mi szczegóły na priv? Przecież dałem Ci prosty sposób na udowodnienie, że Co ukradli w razie kradzieży.

Ok, możesz zrobić dokładnie tak samo że mna jak ci podałem sposób z czatem opisz mi wszystko, zrób screenshota inskopiuj sobie na boku Twój tekst a publicznie tu napisz skrót tej informacji... Jeżeli Ci to ukradnę masz prosty dowod
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 18:39:20 via Wykop
  • 0
@Joker7xD: dalej uważam, że to zarzutów, jednak jestem ciekaw jak z tego wybrmiesz ;)
  • Odpowiedz
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 18:54:41 via Wykop
  • 0
prędzej metoda okaże się nieskuteczna.


@Joker7xD: jestem o tym przekonany, tzn. prędzej, żę to jest coś znanego i po prostu dla większych, naprawdę większych liczb niczym się nie różni od innych powszechnie znanych
  • Odpowiedz
Notabene
Notabene
05.02.2026, 15:23:29
  • 3
Czarzasty jest niesamowity xDDDD

#polska #usa #heheszki #polityka
Notabene - Czarzasty jest niesamowity xDDDD 

#polska #usa #heheszki #polityka

źródło: image_picker_2D2CEE13-51F2-47CC-9FC4-9681C996396A-13429-000002A5156C58C0

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii
Anihilacja_entropii 05.02.2026, 15:27:24 via Wykop
  • 7
@Notabene: Jak by mi ktoś kilkanaście lat temu powiedział, że polityka międzynarodowa będzie się m.in. sprowadzała do tego, że jeżeli ktoś nie poprze nagrody nobla, to dostanie "Bana" i ucierpią na tym relacje między krajami to bym nie uwierzył.... coś poszło nie tak...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 19
  • Strona 1 z 19
  • >

Osiągnięcia

  • Mikroblogger
    od 13.12.2023

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 07.04.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking