Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko145
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

546

Unity Engine wprowadza "podatek" od instalacji gry

Unity Engine wprowadza "podatek" od instalacji gry

Firma odpowiedzialna za silnik Unity, jedno z głównych narzędzi do tworzenia gier używanych przez niezależne studia, ogłosiła kontrowersyjną nową opłatę. Rozpoczynając od 1 stycznia, Unity będzie pobierać opłatę od deweloperów za każde pobranie gry używającej tego silnika.

slabehaslo
slabehaslo
z
theguardian.com
dodany: 13.09.2023, 09:23:47
  • #
    programowanie
  • #
    gamedev
  • #
    unity3d
  • #
    unity
  • #
    indiegamedev
  • #
    technologia
  • 202
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (3)

Polski i całkiem dobry silnik. (C++ / C# / VisualScripts)
eich
z flaxengine.com
  • 20
Opinia developera gry pisanej w Unity
eich
z youtube.com
  • 7

Komentarze (202)

najlepsze

blargotron
blargotron
13.09.2023, 12:57:41 via Wykop
  • 22
Spoko, może na popularności zyskają silniki open source.

As veteran game developer and consultant Rami Ismail put it on X, “If you’re a Unity developing studio, good luck if you ever piss off your userbase. Instead of tanking your Metacritic with a mass review campaign they can now straight-up tank you financially by organising a mass install campaign.”

XD No nie przemyśleli tego.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Luqart
Luqart
Luqart
13.09.2023, 12:58:28 via Wykop
  • 15
@blargotron: Oby. Bardzo kibicuje wszystkiemu co jest open source.
  • Odpowiedz
Luqart
Luqart
Luqart
13.09.2023, 12:46:11 via Wykop
  • 16
Dobrze, że Unity pomału się wycofuje z tego pomysłu. Unreal i tak zabiera spory kawałek tortu przez otwartość i plastyczność. Unity nie nadaje się do gier AAA właśnie przez zamknięty kod. Spróbuj zrobić coś w Unity czego nie przewidzieli Twórcy silnika :D Ode mnie z firmy tickety do nich leżą jakieś pół roku :D Masakra.

Mimo wszystko Unity to lepszy silnik do mniejszych gier, bo jest tańszy. Ta zmiana zniwelowała by jeden
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Luqart
Luqart
Luqart
13.09.2023, 16:06:26 via Wykop
  • 1
@fujiyama: Nie uwierzę, że Unity wprowadzi te opłaty. Za duży sprzeciw społeczności. Pewnie skończy się na drobnych opłatach, bez sprawdzania ilości instalacji.
Ja bym poczekał chwilę i zobaczył jak się wyklaruje. Godot jest spoko jako alternatywa.
  • Odpowiedz
fujiyama
fujiyama
13.09.2023, 16:08:34 via Wykop
  • 7
@Luqart: niby tak, ale nawet próba przeprowadzenia takiego ataku oznacza, że ich wiarygodność jest zerowa.
Po co ryzykować jeśli są alternatywy?
  • Odpowiedz
blend
blend
13.09.2023, 15:09:46 via Wykop
  • 15
Podsumowanie:

- To, ze teraz jest od 200 tys dochodu nie oznacza, ze w przyszlosci nie zmieni sie na 50 tys, Unity nie mozna juz dalej ufac z tak szalonymi politykami.
- Uzycie Unity na stronie WebGL takze liczy sie jako instalacja, wystarczy wchodzic na strone i wywalic dewelopera z rowerka
- Wszystkie mobilne gierki typu 1 dolar / wiele pobran zaczna przynosic strate
- Unity nie wie jak odroznic piraty, wiele
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

apo
apo
13.09.2023, 16:48:09 via Wykop
  • 2
@blend: Pętla w skrypcie i developer bankrutuje. Mogą nawet zartudnić zespół ludzi w Indiach i okraść każego na podstawie celowych reinstalacji.
Co do wykorzystania rozwiązań z reklam to wręcz brzmiało, że to działa jak ktoś zgłosi, że ma pirata ;)
  • Odpowiedz
tomtom666
tomtom666
13.09.2023, 14:17:42 via Wykop
  • 14
Podpisali na siebie wyrok śmierci bez możliwości odwołania.

Będą mogli ściągać tylko od ludzi, którzy podpiszą z nimi nowe umowy, bo inaczej byłoby to nieprawomocne. Stare umowy wygasną, nikt normalny nie podpisze z nimi nowych. Umowa jest na edycję, więc istniejące gry dalej będzie można sprzedawać, tylko nie będzie można pisać nowych / aktualizować starych, o ile unity nie przegra procesu i nie dopuści się możliwości aktualizacji staroci na starych zasadach.

Zamiast
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vytah
vytah
13.09.2023, 14:47:12 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
tomtom666
tomtom666
13.09.2023, 17:49:53 via Wykop
  • 10
@vytah: zapiski w regulaminie nie mogą być powyżej prawa, jakby to miało jakąkolwiek moc prawną, to mogliby np zażądać miliona dolarów od każdego, kto ma to zainstalowane na komputerze.
  • Odpowiedz
dziacha
dziacha
dziacha
13.09.2023, 12:43:30 via Wykop
  • 10
Wysokie pensje w IT odbijają się czkawką, firmy zaczynaja przynosić straty, wiec przeprowadzają masowe zwolnienia - 8% załogi Unity straciło pracę, a teraz szukają dodatkowych pieniędzy od swoich klientów, aby wyjść na plus.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

neoandrew
neoandrew
13.09.2023, 15:53:41 via Wykop
  • 7
@dziacha: To jest korpo świat, unity nigdy jeszcze nie przyniosło żadnego zysku, tak wiem, szok.
  • Odpowiedz
zmarnowany_czas
zmarnowany_czas
zmarnowany_czas
14.09.2023, 05:19:07 via Wykop
  • 0
Wysokie pensje w IT odbijają się czkawką, firmy zaczynaja przynosić straty, wiec przeprowadzają masowe zwolnienia - 8% załogi Unity straciło pracę


@dziacha: to nie jest skutek pensji, a zatrudniania na zapas w czasie covidowej bańki. Masa firm zatrudniała wtedy znacznie więcej, niż potrzebowała. A potem covidowy boom pęknął i obudzili się z ręką w nocniku.
  • Odpowiedz
killuawykop
killuawykop
killuawykop
13.09.2023, 13:13:16 via Wykop
  • 9
Wczytując sie w szczegóły studio używające darmowego unity placi 0.2$ od każdej instalacji powyżej 200K ale tylko w przypadku przekroczenia przychodów 200K i instalacji 200K (i nie lub) w przypadku używania Unity Pro (2K $ / rok) limit rośnie do 1000K/rok czyli całkiem sporo wciaż.
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

eich
eich
eich
13.09.2023, 14:00:32 via Wykop
  • 12
@killuawykop: Wydałeś dwie gry A i B. Grę A 5 lat temu i zakończyłeś jej wsparcie, grę B rok temu. Nikt nie kupuje gry A, ale wieloletni fani ciągle grają. Gra B sprawia że przekraczasz 200K przychodów. Grę A ludzie ciągle instalują i deinstalują. Za każdą instalację musisz płacić do czasu aż MS wyda Windows13 i zakończy się wsparcie starych gier. Więc gra A przyniesie ci niemożliwą do estymowania stratę,
  • Odpowiedz
gobo505
gobo505
13.09.2023, 14:03:35 via Wykop
  • 16
@killuawykop: Najdziwniejsze jest to określenie "per instalacja", a nie np "per sprzedania kopia" bo jak ktoś zainstaluje grę na kilku urządzeniach to będzie trzeba kilkukrotnie tą opłatę ponosić. Nie wspominam o darmowych grach na mobilki z mikropłatnościami gdzie 1 z developerów tworzący gry dla dzieci wyliczył, że Unity wziełoby od niego 108% zysków xDD
https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/16hgmqm/unity_wants_108_of_our_gross_revenue/
  • Odpowiedz
Krecikx
Krecikx
13.09.2023, 19:21:36 via Wykop
  • 6
Łeb to trzeba mieć jak sklep, żeby coś takiego wymyślić.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bastek66
bastek66
13.09.2023, 17:29:36 via Wykop
  • 5
https://www.eurogamer.net/unity-bosses-sold-stock-days-before-development-fees-announcement-raising-eyebrows
bastek66 - https://www.eurogamer.net/unity-bosses-sold-stock-days-before-development-...

źródło: 1694620139748273

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AmGreg
AmGreg
13.09.2023, 13:53:03 via Wykop
  • 5
No to troche sie obsralem bo mam 14 publikacji na tym silniku. Niektore kosztuja 2 dolce z czego Steam lyka 30% a potem spore podatki.

Na szczescie chodzi o studia z dochodem od 200k rocznie a ja zrobilem ok. 350k w kilka lat. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

killuawykop
killuawykop
killuawykop
16.09.2023, 16:07:35 via Wykop
  • 0
@AmGreg: No to chyba warto zabulić 1800$/r by podnieść limit do 1KK :)
  • Odpowiedz
Chlebek_Pyszny
Chlebek_Pyszny
13.09.2023, 12:59:02 via Wykop
  • 5
Godot i Unreal lubią to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Nie żyje Joanna Kołaczkowska
Nie żyje Joanna Kołaczkowska
5850
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
3838
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
3366
PZKFiTS wycofuje licencję najlepszej zawodniczce na świecie, Agacie Sitko
PZKFiTS wycofuje licencję najlepszej zawodniczce na świecie, Agacie Sitko
2792
Nadkomisarz przyjeżdża na potańcówkę i parkuje na środku Katowickiego rynku.
Nadkomisarz przyjeżdża na potańcówkę i parkuje na środku Katowickiego rynku.
2372
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #programista15k
  • #pracait
  • #it
  • #java
  • #naukaprogramowania
  • #informatyka
  • #webdev
  • #pracbaza
  • #pytanie
  • #korposwiat
  • #cebuladeals
  • #heheszki
  • #cpp
  • #komputery
  • #python

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking