Unity Engine wprowadza "podatek" od instalacji gry

Firma odpowiedzialna za silnik Unity, jedno z głównych narzędzi do tworzenia gier używanych przez niezależne studia, ogłosiła kontrowersyjną nową opłatę. Rozpoczynając od 1 stycznia, Unity będzie pobierać opłatę od deweloperów za każde pobranie gry używającej tego silnika.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 202
- Odpowiedz







Komentarze (202)
najlepsze
XD No nie przemyśleli tego.
Mimo wszystko Unity to lepszy silnik do mniejszych gier, bo jest tańszy. Ta zmiana zniwelowała by jeden
Ja bym poczekał chwilę i zobaczył jak się wyklaruje. Godot jest spoko jako alternatywa.
Po co ryzykować jeśli są alternatywy?
- To, ze teraz jest od 200 tys dochodu nie oznacza, ze w przyszlosci nie zmieni sie na 50 tys, Unity nie mozna juz dalej ufac z tak szalonymi politykami.
- Uzycie Unity na stronie WebGL takze liczy sie jako instalacja, wystarczy wchodzic na strone i wywalic dewelopera z rowerka
- Wszystkie mobilne gierki typu 1 dolar / wiele pobran zaczna przynosic strate
- Unity nie wie jak odroznic piraty, wiele
Co do wykorzystania rozwiązań z reklam to wręcz brzmiało, że to działa jak ktoś zgłosi, że ma pirata ;)
Będą mogli ściągać tylko od ludzi, którzy podpiszą z nimi nowe umowy, bo inaczej byłoby to nieprawomocne. Stare umowy wygasną, nikt normalny nie podpisze z nimi nowych. Umowa jest na edycję, więc istniejące gry dalej będzie można sprzedawać, tylko nie będzie można pisać nowych / aktualizować starych, o ile unity nie przegra procesu i nie dopuści się możliwości aktualizacji staroci na starych zasadach.
Zamiast
@dziacha: to nie jest skutek pensji, a zatrudniania na zapas w czasie covidowej bańki. Masa firm zatrudniała wtedy znacznie więcej, niż potrzebowała. A potem covidowy boom pęknął i obudzili się z ręką w nocniku.
https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/16hgmqm/unity_wants_108_of_our_gross_revenue/
źródło: 1694620139748273
PobierzNa szczescie chodzi o studia z dochodem od 200k rocznie a ja zrobilem ok. 350k w kilka lat. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)