Unity Engine wprowadza "podatek" od instalacji gry

Firma odpowiedzialna za silnik Unity, jedno z głównych narzędzi do tworzenia gier używanych przez niezależne studia, ogłosiła kontrowersyjną nową opłatę. Rozpoczynając od 1 stycznia, Unity będzie pobierać opłatę od deweloperów za każde pobranie gry używającej tego silnika.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 202
- Odpowiedz







Komentarze (202)
najlepsze
Deweloperzy korzystający z podstawowych pakietów (Unity Personal/Unity Plus) będą płacić 20 centów za każdą instalację gry. Dotyczy to tych twórców, którzy przekroczyli 200 tys. dolarów przychodzi w ciągu ostatnich 12 miesięcy lub jeśli łączna liczba pobrań ich gry przekracza 200 tys.
Rzecz jasna dla użytkowników droższych wariantów Unity, np. Unity Pro, przygotowano bardziej pobłażliwe zasady (1 mln dolarów przychodu w ciągu 12 miesięcy lub milion pobrań): w tym
Dodatkowo są takie kwestie jak właściciel gry instalujący grę na swoich 3 komputerach. Płacisz za wszystkie 3? Jak to rozróżniają?
Dużo lepszym modelem była by stała opłata od sprzedanej sztuki albo coś.
W zasadzie to zabije ten silnik. Tak po prostu. Nikt nie będzie ryzykował. A osoby z licencjami Pro się pewnie 2x