Unity Engine wprowadza "podatek" od instalacji gry

Firma odpowiedzialna za silnik Unity, jedno z głównych narzędzi do tworzenia gier używanych przez niezależne studia, ogłosiła kontrowersyjną nową opłatę. Rozpoczynając od 1 stycznia, Unity będzie pobierać opłatę od deweloperów za każde pobranie gry używającej tego silnika.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 202
- Odpowiedz







Komentarze (202)
najlepsze
@Grymas-Tysiaclecia: Zgoda, ale zapis w EULA/OWU nie stoi nad prawem. Wyobraź sobie, że podpisujemy umowę, że zrobię Ci tynki w mieszkaniu, ale jak mi się kiedyś z jakiegoś powodu odwidzi twarda kwota, którą skasowałem - to za każdy dzień korzystania z tego mieszkania, za każde pomieszczenie otynkowane przeze mnie płacisz 0.12gr/m2,
źródło: download
PobierzUnity to jest podręcznikowa definicja długu technologicznego, gdzie w większości zawodowo pracują ludzie bo sie w niego zapędzili na początku kariery i szkoda było się przebranżowić.
Dominuje w mobilkach i powoli zamiera na PC/Konsolach, gdzie jest konsekwentnie wypierany przez UE.
W istocie gdyby Godot miał troche więcej środków aby był mniej memicznym rozwiązaniem to co do zasady mógłby
Oni akurat raczej nie mają czego się bać bo mają czerwony telefon do samego Tima Sweeneya. Jeżeli będą jakieś zmiany to będą wiedzieć pierwsi i są na najlepszej stopie do negocjacji. Z resztą, co by się nie zmieniło to ich akurat będzie stać.
Co prawda, pewnie taki scenariusz nastąpi gdy UE będzie już prawdziwym monopolem ale wtedy po recesji wrócimy do starego rozkładu, gdzie jakiś inny silnik z braku
To coś jak Unity vs Unreal. Dlaczego w Unrealu są gry AAA? Bo jest otwarty. Nie dlatego, bo ma lepsze "efekty graficzne".
Zresztą na tym prymitywnym C++ jest zbudowane większość gier. Na przykład Wiedźmin 3. Ba nawet Unity czy Unreal jest napisany
(No chyba że UE5 kiedy stanie się praktycznie monopolistą, też zmieni model biznesowy i nie będzie nawet gdzie uciekać)