Wpis z mikrobloga

No zakochany jestem w tej grze. Większość narzekań to widzę od osób co "grały metę" w eu4 i traktowały jak StarCrafta xD szybciej klikać i niech mi maluje mape. Potencjał eu5 jest no nie z tej ziemi biorąc pod uwagę, że na premierę ta gra jest OGROMNA, i bogatszae content niż eu4 ze wszystkimi dodatkami. Pierwsze sto lat to jednocześnie ziem pod nederlany i dyplomacja by nie zjadła mnie Francja czy Anglia, potem powoli eksploracja świata i kolonizacja, następny wiek to budowa ekonomi u mnie, ogarnianie popsow. W końcu własny rynek (market) ekonomiczna dominacja HRE(które chciałbym oposcic by zostać królestwem ale wpadł cesarz i trochę głupio)... Do tego pracowałem nad PU z Austria i się udalo. Anektowane Austrii zajęło mi 30 lat z wszystkimi prawami. Nie wiem jak wy Litwę 2000 lat anektujecie. Nie doświadczyłem żadnego buga od wersji 02. No a teraz jak wejdzie Austria to wypuszczę ja jako vesala i będę ją karmił innymi żeby rozbić potęgę Czech. Następnie sprawa Węgier i na końcu bic Turasa i stworzyć przyczółki w Chinach by hajsu z handlu leciały (kolonizuje świat w drugą stronę, nie przez Afrykę ale od strony Australii)
No gra jest niesamowita ale przede wszystkim nie jest to eu4 z lepsza grafika. To jest NOWA gra w pełnym tego słowa znaczeniu. Więc jak pisałem wcześniej koneserzy GRANDE strategii się odnajdą, a fani kolorowania mapy... D--a cicho ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#eu5 #paradox
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Moxito: przez 50 lat mieliśmy prawie po równo great power punktów więc cały czas głosowałem przeciwko federalizacji żeby przypadkiem nie wpaść w juniora dopiero jak im bezpiecznie odskoczyłem(po tym jak im się noble zbuntowały) to zacząłem wprowadzać prawa unifikacji
  • Odpowiedz
  • 0
@wankiel: jest trick ale jest to mod dla wersji mniejszej niż 003. W 003 masz w opcjach wyłączenie generowania klatki co thick co bardzo przyspiesza grę kosztem FPS
  • Odpowiedz
@Piastan: No po mojej stronie masę problemów zauważyłem i nie tylko ja. Ale głównie wynikają z braku dopracowania. Przykładowo cała mechanika PU jest zbugowana i w zasadzie niegrywalna. Unie zrywają się losowo nie wiadomo czemu, odebranie praw do polityki zewnętrznej junior partnerowi nie działa i potem oni i tak wojny wypowiadają XD Generalnie jest tak z-----e, że przestałem grać, bo to zbyt ważny aspekt mechaniki aby nie działał. Cała mechanika
  • Odpowiedz
@NaczelnyWoody: mi pójdzie spokojnie, akurat mam sprzęt za 6k xd widziałem gdzieś info od devów, że da się włączyć ustawienia ultra-low czy coś takiego i powinno pójść na słabszym sprzęcie, chciałem podzielić się tym info i tyle
  • Odpowiedz
@Piastan: Mnie denerwuje system zarządzania rodziną królewską. Według mnie zrobiony jak najłatwiej i byle jak. Co chwilę komunikat o dzieciach do kształcenia albo o małżeństwach gdzie na pewnym etapie jest tych osób pewnie z kilkaset.
  • Odpowiedz
  • 0
@FireDash: udało się to mi ominąć bo mam mały ród. Za to edukacja jest chyba z-----a mam wrażenie że z drogiej edukacji wychodzą większe zjeby niż z zwykłej.

@NaczelnyWoody to jest jedyna prawdziwie w---------a rzecz na którą natrafiłem podczas swojej rozgrywki. AI nie ma co robić i sobie wydaje prestiż by zmieniać z opcji a na opcję b i tak w kółko.
  • Odpowiedz
@Piastan: No ja z tego powodu kompletnie przestałem szukać małżonków rodzinie królewskiej, wybieram tylko dla dziedzica. A edukację też wybieram tylko dla potencjalnego dziedzica.
  • Odpowiedz
@FireDash: dziala w tym w ogóle jakaś genetyka? Nie zauważyłem żeby żenienie osób z wysokimi statystykami zwiększało szansę na genialne dziecko przez co zupełnie bezsensowne jest męczenie się z ręcznym dobieraniem par.
  • Odpowiedz