Aktywne Wpisy

Charlie666 +17
Czy była kiedyś bardziej przehajpowana gra? #gry
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
teddyef +511
Znowu aktualne
smarzowski przynudza. te same mordy w tych samych okolicznościach co zwykle. dałby już k---a spokój chociaż z tym jakubikiem
podejrzewam że następny film o polskich szkołach. jakubik wuefista-pijaczyna, macający uczennice. trzydzieści lat wstecz wicemistrz powiatu w rzucie oszczepem. dyplom utrwalający ten sukces trzyma na honorowym miejscu w swojej norze i pije pod ten widok, płacząc i waląc kapucyna.
izabela kuna pijaczka-polonistka, która popuszcza szpary klasowemu gangusowi. w tej roli lekko przypudrowany bartłomiej
smarzowski przynudza. te same mordy w tych samych okolicznościach co zwykle. dałby już k---a spokój chociaż z tym jakubikiem
podejrzewam że następny film o polskich szkołach. jakubik wuefista-pijaczyna, macający uczennice. trzydzieści lat wstecz wicemistrz powiatu w rzucie oszczepem. dyplom utrwalający ten sukces trzyma na honorowym miejscu w swojej norze i pije pod ten widok, płacząc i waląc kapucyna.
izabela kuna pijaczka-polonistka, która popuszcza szpary klasowemu gangusowi. w tej roli lekko przypudrowany bartłomiej





Polski magister głupszy niż czeski licealista? Druzgocące dane.
Znalezisko: https://wykop.pl/link/7756095/polski-magister-glupszy-niz-czeski-licealista-druzgocace-dane
W badaniu OECD PIAAC Polska wypadła fatalnie. We wszystkich trzech kategoriach zajęliśmy przedostatnie miejsce. Polaków z wyższym wykształceniem moggują zachodni licealiści.
W badaniu mierzono trzy kompetencje podstawowe dorosłych (16-65 lat):
- rozumienie tekstu,
- rozumowanie matematyczne,
- rozwiązywanie problemów.
39% Polaków nie poradziło sobie nawet z najprostszymi zadaniami mierzącymi rozumienie tekstu, 38% zawaliło zadania dotyczące umiejętności matematycznych, a 48% nie ogarnęło podstaw rozwiązywania problemów. Dla porównania, w Czechach jest to ok. 18%, w Niemczech 16%, w Estonii 9%. Znaczna część dorosłych w Polsce nie radzi sobie z zadaniami mierzącymi umiejętności podstawowe.
W porównaniu z 2012 rokiem Polska odnotowała jeden z największych spadków: w rozumieniu tekstu aż o 31 punktów, w rozumowaniu matematycznym o 21 punktów.
Elita? Prawie nie istnieje.
Na poziomie najwyższym, czyli L4 i L5, w zadaniach tekstowych i matematycznych Holendrów czy Norwegów jest sześciokrotnie więcej niż Polaków na mieszkańca. W kategorii rozwiązania problemów jest jeszcze gorzej: na jednego Polaka na poziomie 4/5 przypada aż 9 Norwegów i 8 Holendrów.
Przegrywamy ze wszystkimi państwami regionu: Bałtami, Słowakami, Czechami. We wszystkich trzech kategoriach zajęliśmy przedostatnie miejsce ze wszystkich badanych krajów.
Co to znaczy?
- Bankowość online – prawie połowa dorosłych może utknąć przy prostej reklamacji, bo formularz wymaga kilku kroków i porównania opłat.
- Praca biurowa – ledwie co dwudziesty pracownik jest w stanie samodzielnie sprawdzić, skąd bierze się błąd w arkuszu z formułami.
- Fake newsy – brak analizy złożonych tekstów = większa podatność na manipulację.
Pełen raport:
https://ibe.edu.pl/images/Badania%20midzynarodowe/Publikacje/Raport-PIAAC-2023.pdf
#polska #ekonomia #praca #europa #ciekawostki
Polski magister głupszy niż czeski licealista? Druzgocące dane.
źródło: Zrzut ekranu 2025-07-23 171713
Pobierz@congobongo: Poziom wiedzy miedzy top uczniami z prestizowego liceum a przecietnym uczniem ze zwyklego liceum to obecnie przepasc. Dlatego to, że jakiś procent jest ponadprzeicetnie zdolnym i chłonie wiedze nie oznacz,a że nasza srednia nie może odstawać od innych państw.
Choć dokumentacja krajowa (IBE, OECD) nie podaje konkretnej kwoty dla Polski, można założyć że:
Stosowano zgodnie z wytycznymi OECD, więc za ukończenie całego testu – nawet szybko – uczestnik otrzymywał zachętę.
Zachęta była jednorazowa, za osiągnięcie etapu końcowego, a nie za wydajność czy jakość odpowiedzi.
źródło: Zrzut ekranu 2025-07-23 220638
Pobierz"Należy jednak zachować
ostrożność w interpretacji tych wyników ze względu na problemy z danymi uzyskanymi dla
Polski. Jak podkreślamy w raporcie, Polska spełniła standardy techniczne badania, jednak wyniki
polskich respondentów są niedoszacowane. To niedoszacowanie wynika z zaniżenia odsetka
osób lepiej wykształconych w próbie względem danych pochodzących
źródło: IMG_20250723_222057
Pobierzźródło: IMG_20250723_222708
Pobierz@Nikczemny_Pomidor: nie ma co też tak się samoponizac bo to psychologicznie blokuje drogę do poprawy.
Wynik jest jaki jest, zamiast wyzywać od Polaczków i gownianych papierków trzeba opracować