Wpis z mikrobloga

@1-1-1-1: tyle się nasłuchali samochodziarzy obwiniających zabijanych pieszych i rowerzystów, bo 'większy może więcej' i 'cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszeństwo' że wyciągnęli logiczne wnioski - światła są c---a warte, prawo dżungli i essa.
  • Odpowiedz
  • 15
@1-1-1-1 ale o co właściwie chodzi? Że przejechali przez puste skrzyżowanie na czerwonym? To powinno być normalnie legalne tak samo jak przechodzenie przez przejście na czerwonym
  • Odpowiedz
@1-1-1-1: To tylko pokazuje jak tępymi maszynami są samochody. Gdyby nie samochody nie byłoby tych świateł, gdyby każdy samochód był lekkim niskim melexem z ograniczeniem do 35kmh to można by przyspieszyć przemieszczanie się po całym mieście, w-----ć światła, zwiększyć bezpieczeństwo dla pieszych, zwiększyć % użytkowanych rowerów, przyspieszyć komunikację miejską, zwiększyć przestrzeń do parkowania i zmniejszyć koszty prywatne w tym całym wyścigu zbrojeń. Ale niestety mamy kult egoistycznej jednostki w suwie
  • Odpowiedz
@kubako: Tylko jak ja to samo zrobię samochodem, motocyklem lub skuterem to zaraz dostanę mandat 500zł i 15 pkt bo mnie uchwyci inteligentna kamera na światłach. Co z tego, że droga jest pusta i nic nie jedzie.

Nie, to nie powinno być legalne bez wyjątku. Albo stosujemy się wszyscy do przepisów tak samo albo robimy dziki zachód i uznaniowość przepisów. Wtedy czerwone światło to tylko sugestia, ograniczenie prędkości przy pasach
  • Odpowiedz
@MateMizu: Te przepisy są dla samochodów bo co roku ginie masa ludzi nawet z przepisami, rowerzyści mając w dupie te przepisy i tak ryzykują praktycznie tylko swoje życie więc co za różnica. Co innego jest w--------e pieszych i straszenie ich bo to jest na maxa c-----e i powinno być tępione ale jak nic nie jedzie to zwolnic popatrzeć i w------e, a samochody no cóż jak już masz 200 koni pod
  • Odpowiedz
@MateMizu: Jest różnica i są inne przepisy dla różnych uczestników ruchu - skąd pomysł, że wszyscy mają się trzymać tego samego przepisu?
Wszyscy powinni się stosować do przepisów, ale te przepisy powinny być sensowne i uzasadnione. Przechodzenie czy też przejeżdżanie na rowerach i innych takich, gdy nic nie jedzie nie powinno być zakazane ani tym bardziej karane.
  • Odpowiedz
@frems: gdybyś nie promował życia dla zamiejscowych subsydiowaniem samochodowego transportu osobistego inaczej by ten świat wyglądał, ale jak budujesz krajówkę Poznań Wrocław to nie powinno to się wiązać z rozbudową budownictwa jednorodzinnego w Trzebnicy. Gdybyś miał dobrą kolej, dobry pks, kilka stacji przeladunkowo/przesiadkowych pod miastem i scentralizowane miejscowości skupione bardziej na dobrym życiu na miejscu zamiast na szybkim transporcie poza miasto to mógłbyś to wszystko osiągnąć i mieć dużo lepsze
  • Odpowiedz
@MateMizu:

Nie, to nie powinno być legalne bez wyjątku. Albo stosujemy się wszyscy do przepisów tak samo albo robimy dziki zachód i uznaniowość przepisów.


Czy taki dziki - chyba nie do końca, UK leży na zachód od Polski i przejście jako pieszy na czerwonym świetle przy policjancie nie skutkuje natychmiastowym mandatem ( ͡°
  • Odpowiedz