Wpis z mikrobloga

przede wszystkim tak, ale co w tym złego?


@NieBendePrasowac: Skoro to ty masz problem i chcesz się czegoś dowiedzieć ode mnie, to nie zrzucaj swojego problemu na mnie, a najpierw poświęć tą chwilę by opisać dobrze problem. Może nawet znajdziesz przy okazji rozwiązanie.

Na callu mogę pokazać ekran i w minutę cały problem
  • Odpowiedz
ale co w tym złego?


@NieBendePrasowac: po pierwsze, marnujesz czas odbiorcy. Po drugie, jest wyraźnym symptomem braku umiejętności myślenia i/lub objawem lenistwa u takiego osobnika.

gdzie pisząc musiałbym zrobić 6
  • Odpowiedz
@katopa już wolę ludzi co dzwonią niż ludzi którzy zostawią kilkanaście minut głosówek, z czego 1/3 to zastanawianie się co chce powiedzieć
  • Odpowiedz
Calla to możemy mieć np. o tym jak ma działać całe rozwiązanie, takich bardziej wysokopoziomowych rzeczach, a nie o jakiejś p------e na "quick call", bo się komuś nie chce użyć swojego mózgu.


@xetrov: nie wiem do końca o czym pisałeś wcześniej, bo ja miałem na myśli przede wszystkim takie rzeczy. Pracowałem w technologii zamkniętej dla danego korpo, z kiepską dokumentacją i duuużo szybciej było zapytać kogoś jak coś ma działać
  • Odpowiedz
@NieBendePrasowac: Na takie proste pytania odpowiadam właściwie codziennie, ale już nauczyłem swoje aktualne teamy, że mają je szykować w tej (pisemnej) formie. To zwykle wygląda mniej więcej tak: "dlaczego w miejscu X dzieje się Y, podczas gdy w miejscu Z jest napisane/zrobione Q" i odpowiedzią jest albo konkretna odpowiedź, albo odpowiedź + link do odpowiedniego ticketa w backlogu innego teamu, któremu się nie chciało tego naprawić od roku.

Kiedyś w
  • Odpowiedz
taka prawda, ze szybcie


@Michal_Spira: zazwyczaj to szybciej sprowadza się do jednego-dwóch przemyślanych zdań, które można sobie ma spokojnie zrozumieć. Jak ktoś do wszystkiego potrzebuje calli to albo ma do czynienia z baranem, albo sam nim jest
  • Odpowiedz
czasami problem jest bardziej złożony


@Michal_Spira: i tym bardziej łatwiej jest skorzystać z medium, gdzie możesz użyć fragmentów kodu, linków i innych pomocnych elementów, studenciku.
  • Odpowiedz
@katopa: łatwiej, szyciej ale t--------------l, bo w pracy musi być podkładka do wszystkiego, więc albo na piśmie, najlepiej w mailu z manadżerem w cc albo rozmowa nigdy nie miała miejsca ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Michal_Spira: Szybciej dla tłumaczącego problem, gorzej jak potem trzeba do tematu wrócić a tu ani maila, ani info na Teams, tylko wszystko na gębę poustalane i trzeba wyjaśniać od początku.
  • Odpowiedz
Mam w zespole takich dwóch pasjonatów co to potrafią pracować o dziwnych godzinach i wydzwaniać jak tylko widzą że jestem online. Rozmowa się rozpoczyna i ten dopiero na żywo formułuje pytanie. Najgorzej że jak nie odbiorę to jedynie zostawia wiadomość typu "ej masz czas?" a jak odpisze że tak to ten dopiero po godzinie odpisuje bo nie zauważył mojej wiadomości. Oczywiście ta dwójka najczęściej zapomina o aktualizowaniu tasków, zwykle te task i
  • Odpowiedz
@katopa: Jeżeli 2 osoby poświęcą na rozwiązanie problemu 2 minuty, lub 1 osoba 15 minut, to mamy 4 minuty vs 15 minut. Ale panowie spierdoxy tego nie rozumieją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz