Wpis z mikrobloga

Hej, to znowu ja. Już jakiś czas temu (chyba rok) dałam wpis o moim ewentualnym powrocie do Polski i szukaniu pracy, wszystko po to, aby w 2025 roku wrócić do Polski lub mieszkać zdecydowanie bliżej granicy z Polską. Jakieś poszukiwania już zaczęłam, znaleźli się też tacy co zaprosili mnie na rozmowę o pracę. Jestem z wykształcenia lekarzem weterynarii toteż miałam rozmowę o pracę w lecznicy (choć średnio jestem zainteresowana pracą w lecznicy), ale jako, że potencjalny pracodawca nagabywał na taką rozmowę to się zgodziłam.

Rozmowa była on-line i ogólnie super bo lekarze mogą ponoć wyciągnąc 10tys-14 tys netto (głównie przez prowizje). Do tego dochodzi nocny dyżur telefoniczny oczywiście dodatkowo płatny. Jednak nie zdecydowałam się na ta ofertę, choć brzmiała nieźle.

Druga oferta pracy, póki co wysłałam papiery na stanowisko kogoś kto zajmuje się jakością i bezpieczeństwem żywności w zakładzie . Oferta płacowa 13tys-16 tys brutto. I wszystko spoko poza tym co potem wyszperałam o tej firmie w necie: że ogólnie niegodna zaufania firma bo nie płaci faktur, i podobno mają komornika zasądzonego i co chwilę zakładają nowe spółki. Także tego...

Wysłałam jeszcze papiery do Landratsamtu do Gorlitz na stanowisko które jednak wiem, że jest pracą na czas określony (bo chodzi o zastępstwo). Ale i tak złożyłam bo jestem ciekawa reakcji.

W międzyczasie byłam na rozmowie o pracę w DE, w Tuyrngii. Praca związana z moimi zainteresowaniami (sokolnictwo, ptaki drapieżne) tyle, że strasznie mało oferują i zaproponowali mi żebym sobie po prostu poszukała czegoś w pobliżu ich jako Teilzeit w jakiejś lecznicy czy gdzieś, abym mogła i u nich pracować.

To tyle jeśli chodzi o moja rozpoczynające się poszukiwania pracy żeby wrócić do Polski, lub mieszkać zdecydowanie bliżej granicy. Póki co mieszkam w Badenii-Wirtembergii.

#praca #pracazagranica #emigracja #emigracjaniemcy #szukaniepracy #powrotdokraju #zmiananalepsze #emigrujzwykopem #rynekpracy
  • 16
  • Odpowiedz