Wpis z mikrobloga

#ford #citroen #peugeot #hdi #tdci #psa #motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektromechanika #alternator
siema, siema
focus MK2 1.6 TDCi HDi
opisywałem już wcześniej brak ładowania po rozgrzaniu silnika podczas upału, ładowanie wraca, potem znów zapala kontrolkę ładowania.
może to powodować uślizg paska na kole? i komputer widzi jakiś błąd? ponoć MK2 ma ładowanie sterowane przez komputer, jakoś zapamiętuje też błąd? jest taka możliwość ?
czy to może też być problem napinacza czy sprzęgła alternatora? jak to zdiagnozować?

ciężko jest odszukać speca co się tym zajmie bo byłem u 2 i każdy mówi że najlepiej to nowy alternator bo po co regeneracja szkoda kasy. no właśnie, tylko kij wie czy problem jest mechaniczny czy elektryczny ogólny dla całej instalacji jako takiej.
zawsze normalnie ładuje, tylko lato, 30 stopni, i jazda po mieście od świateł do świateł.
  • 30
  • Odpowiedz
@ondraszek: na zimnym odpala normalnie od strzała czy nie chce mu się i kręci rok?
niedawno miałem podobnie (w mk3 1.6tdci co prawda), myślałem, że akus, ale po naładowaniu wciąż nic, oddałem alternator do sprawdzenia i miał #!$%@? szczotki, wymienili dałem 200zł i jak ręką odjął
  • Odpowiedz
@ondraszek najlepiej jechać do jakiegoś elektryka co to ogarnie albo do gościa od regeneracji alternatorów .Mechanicy nie bawią się w elektrykę tylko wymienić pół silnika i elo. Pewnie alternator, latem dostaje łomot i takie skutki. A pasek i jego luz też warto sprawdzić co Czas jakiś.
  • Odpowiedz
  • 0
@jakubsciubidlo wszystko legancko chodzi pali na dotyk
tylko jak napisałem przy tej jednej sytuacji traci ładowanie ale też wraca by potem znów nie było. czuć wtedy jakby mniejsza moc, jakby coś stawiało opór.
  • Odpowiedz
  • 0
@CzarnyOwiec no właśnie byłem to poprzednio wymienili mi diody bo miało pomoc i kij z tego jest tak samo
teraz 2 nawet nie zaglądało tylko sugerują wg nich najtańsza opcje czyli nowy altek
a jakby altek był walnięty to w dłuższych trasach by swirowal albo na codzień a tu kurcze nie ma reguły bo wczoraj nawet w upał było wszytko ok.
  • Odpowiedz
  • 0
@jakubsciubidlo żebym mógł sam wyciągnąć altek, nie mam jak.... ;) mechanik wola za to 100-200 Ziko, samo wyciągnięcie i włożenie.
wtedy by na stole elektromechanik sprawdził pod pełnym obciążeniem jak się zachowa ;)
chyba że na samochodzie można jakoś go zdiagnozować dokładnie
@CzarnyOwiec
  • Odpowiedz
@ondraszek wyciągnięcie alternatora to koszt 2 piw, 0,5h na YT i 2h roboty samemu + obowiązkowe rzucanie #!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
sporo roboty jak dla laika, ale satysfakcja nieziemska. spróbuj w jakiś weekend (chyba, że to twoje daily i jedyne auto, to trochę to utrudnia sprawę)
  • Odpowiedz
@ondraszek: co prawda robiłem w garażu, ale też na dialy, i przez 2 dni autobusem się woziłem
ew jak masz znajomego, co ci pomoże i zawieziesz z nim alternator na sprawdzenie to byłoby wygodniej i szybciej, w jeden dzień byś się zamknął z robotą
w innym wypadku zostaje mechanik i - 100-200 zł (,)
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69 pod blokiem mi nie bardzo;)
faktycznie nie ma, około 12v
gdy kontrolka zgaśnie to ładowanie jest 13.2 -13.9
a poten znów traci.
a gdy jadę np 70kmh to problem nie występuje
  • Odpowiedz
@ondraszek: w regulatorze napięcia, który jest w alternatorze, są 3 piny. Jednej kabel idzie do skrzynki bezpieczników do bezpiecznika w komorze silnika. Dwa idą do ECM który jest pod lewym przednim nadkolem. Trzeba sprawdzić przejście na nich bo często gniją w miejscu skręcenia pod podłużnica. Jeden kabel to informacja o ładowaniu dla ECM, drugi to dodatkowe wzbudzenie z ECM napięcie się co jakiś czas z niego pojawia na nim. Jak przejścia
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69 regulatora nie wymieniałem, warsztat który go naprawiał miał wymienić tylko diody i łożyska
dojechałem do domu a był upał, 15 minut cyk kontrolka jest.
w zimie jest ok, a też altek dostaje po dupie
tylko i wyłącznie upał i wolniejsza jazda, np wjeżdżam na osiedle po zjeździe z miasta, jadę wolniej, parkuje, cyk kontrolka, albo stoję na światłach.
dłuższa trasa nigdy nawet nie mrugnela.

odwiedziłem 3 polecane warsztaty prócz tego w
  • Odpowiedz
  • 0
@trzaichlac69 zauważyłem dziś, był upał. kontrolka się nie zapaliła lecz moją uwagę zwrócił napinacz paska, bardzo drgał. łożyska klimy i niby łożyska altka wymienione. koło pasowe nowe bo stratę po roku jeblo i nowe żeby nie jeblo. coś można jeszcze sprawdizc? wymienić mu napinacz? czy sprzelko altka sprawdizc?
  • Odpowiedz