Wpis z mikrobloga

Najśmieszniejsze jak producenci spalinowek zamiast nowej platformy pod elektryka, przerabiają spalinowe modele na elektryki. Nie dość że jest 2x droższy to jeszcze gówniany, ciężki i takie kwiatki wychodzą jak na poniższym filmiku.

Volkswagen ogarnął najszybciej że to nie ma sensu. Obecnie Toyota po 6 latach rozbierania Tesli, dziwienia się jak niesamowicie jest skonstruowana i twierdzeniu że ich wyprzedza o kilka lat (poważnie, od lat ja rozbierają, ale nie reagują) w końcu stwierdziła że nie tędy droga i podjęła decyzję o budowy od podstaw osobnych platform pod elektryki. Stwierdzili że zajmie im to najmniej 3 lata.

Elektryk to nie jest po prostu inny silnik a zamiast baku bateria. To zupełnie inaczej działający samochód. Niesamowite jak wielkie molochy motoryzacyjne z masą inżynierów nie potrafiły ogarnąć tego przez lata...

Ciekawostka. Mercedes (dokładnie Daimler) był wczesnym inwestorem Tesli i posiadał 10% udziałów. Niestety janusze sprzedali je po niewielkim wzroście na wartości wiele lat temu. Dziś te udziały byłyby warte więcej niż cały Mercedes.

#tesla #mercedes #motoryzacja #samochody
  • 30
@everybodykombinerki: oooo, już się zaczyna. Gościu przecież te koncerny się nasmiewaly z Tesli a teraz panikują a Tesla jest najwięcej zarabiającym producentem samochodów na świecie.

Przecież przyznaje że Volkswagen szybko to zrozumiał jako jedyny i teraz jest daleko przed resztą jeżeli chodzi o elektryki.

Mercedes jest na jakimś końcu rynku ze swoimi elektrykami, jeden z najmniejszych udziałów w rynku.

Toyota największy producent na świecie nie ma żadnych elektryków. Sami przecież zmienili
@everybodykombinerki: a tu Renault który też nie reagował a teraz wręcz płacze w mediach że to niesprawiedliwe że Tesla tak mocno obniżyła ceny, bo tak się nie robi, powinna dać szansę innym producentom!

https://elektrowoz.pl/auta/teslo-czys-ty-zwariowala-tak-sie-nie-robi-mowia-niemal-jednym-glosem-producenci-teraz-luca-de-meo-prezes-renault/

Przecież to żałosne ujadanie w panice. A dokładnie ten renault, toyota i tacy jak ty wyśmiewali teslę przez lat i mówili że jak będą chcieli to ich zmiażdżą w chwilę ( ͡° ͜ʖ ͡°
Tu na potwierdzenie moich słów łapcie udział producentów elektryków i to w Niemczech.

Na pierwszym miejscu oczywiście Tesla, za nią Volkswagen z Audi a Mercedes prawie na samym dnie.

Tworzenie w ten sposób elektryka jest po prostu idiotyczne, nie ma sensu i się nie sprawdza. Klienci też to rozumieją.
timechain - Tu na potwierdzenie moich słów łapcie udział producentów elektryków i to ...

źródło: f6998e23550428f0f09a4be1268df7e9423dfdbd5c63b25364fab23361500282

Pobierz
@timechain: Sukces Tesli pokazuje fakt, że dzisiaj jest ona synonimem samochodu elektrycznego. Tak jak adidas laczkami czy dresiwem.

Każdy jak słyszy samochód elektryczny to myśli tesla. To jest tak ogromny sukces, że do następnej rewolucji transportu nie pozbędą się tej łatki. No chyba, że ktoś stworzy takie xiaomi wśród elektryków.

Jakbym miał sobie kupić samochód elektryczny to też bym kupił teslę, bo jest to jedyny normalnie wyglądający samochód elektryczny. Inne to
No chyba, że ktoś stworzy takie xiaomi wśród elektryków.


@MateMizu: co najśmieszniejsze to Xiaomi wchodzi w elektryki. Za chwilę ma być premiera ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rozumiem że nie miałeś ściśle firmy na myśli, tylko możliwości / cena, ale fajnie wyszło ( ͡º ͜ʖ͡º)

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/xiaomi-ms-11-sa-pierwsze-zdjecia-samochodu-elektrycznego-od-producenta-smartfonow/998v8e1
timechain - >No chyba, że ktoś stworzy takie xiaomi wśród elektryków.

@MateMizu: co ...

źródło: xiaomi-samochod-1

Pobierz
@MateMizu: Takim odpowiednikiem Xiaomi w elektrykach ject chińskie BYD. To ogromny producent elektryków, bardzo stary już. Od lat je robi. O ile pamiętam to kiedyś byli zwykłym producentem baterii do telefonów itp.

I teraz najlepsze. BYD ostatnio tak przyspieszyło, że prześcignęła Teslę i sprzedaje najwięcej ilościowo elektryków na świecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oczywiście są daleko za cenami Tesli, to małe tanie elektryki głównie. Dochód z nich
timechain - @MateMizu: Takim odpowiednikiem Xiaomi w elektrykach ject chińskie BYD. T...

źródło: WW-S3-12-2022

Pobierz
pomyślałem że ci się spodoba ten filmik z mercedesem


@timechain: A wiesz... nie widziałem tego :-) Rzeczywiście żałosne ale... już chyba zrozumieli i zrobili EQXX i to jest naprawdę interesująca maszyna https://youtu.be/8kY7BGGtDeY

Bardzo poważnie i kompleksowo podeszli do optymalizacji i udało im się uzyskać ~1000km na typowym akumulatorze i to z prędkościami autostradowymi (~120 km/h).

Producenci zaczynają rozumieć, że są w czarnej dupie i albo zrobią prawdziwe elektryki albo znikną z
No a Tesla tak potwornie ciśnie, że będzie to turbo trudne... No ale sami się wyśmiewali, sami tego chcieli, no więc mają LOL


@kwanty: dokładnie. Przecież jeszcze nawet dziś wykopki są którzy twierdzą że jak ci producenci wejdą mocno w elektryki to zmiotą teslę. A producenci kilka lat temu jeszcze tak gadali i wyśmiewali teslę.

Musk kiedyś to wprost powiedział, że patenty są nic nie warte bo on zamierza rozwijać Teslę
Jak wreszcie ogarną proces produkcyjny i zbliżą się do Tesli to Musk zacznie produkować samochody przy użyciu Optimusów (robotów humanoidalnych), które właśnie rozwija...


@kwanty: LOL, faktycznie! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i nie zapominajmy o FSD, to jest dopiero uśpiony killer...

Przecież jak zacznie licencjonować FSD konkurencji i Tesla będzie zarabiała więcej na sprzedaży konkurencyjnego samochodu, niż jego producent to będzie chyba największy płot twist biznesowy w
timechain - >Jak wreszcie ogarną proces produkcyjny i zbliżą się do Tesli to Musk zac...

źródło: musk-debile

Pobierz
co?! Chciałeś chyba napisać, że ma najwyższą kapitalizację


@NieBendePrasowac: Nie, od ponad roku mają największe zyski na swiecie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Od dawna zarabia więcej niż Toyota, pomimo że sprzedaje 7 x mniej samochodów niż oni.

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-ponownie-z-wiekszym-kwartalnym-zyskiem-niz-toyota-mimo-tego-ze-sprzedala-7-razy-mniej-samochodow/amp/

Ludzie sobie ubzdurali że to bańka, wbili do łbów, ale od jakiegoś czasu wartość Tesli jest jak najbardziej odpowiednia do zysków jakie osiąga. Patrz na wskaźnik P/E.

Twoje zdziwienie
@timechain: Chodzi o pieniądze.. raz, że modele elektryczne obniżają emisję co2 marki.. jakoś to sumują i na podstawie całości wyliczana jest wysokość kary. Plus jeszcze jest taki motyw że handluje się limitami co2, tesla sprzedaje innym producentom swoją bezemisyjność bo oni mają same elektryki. Jest jakaś specjalna grupa danych samochodów, do której można się wkupić i masz niższe Co2 i płacisz mniejszą karę.
Dwa można tak auto zrobić szybciej i ogromnie
Dwa można tak auto zrobić szybciej i ogromnie mniejszym kosztem niż budowa auta od podstaw. Chodzi tylko o "tabelki w exelu" i tyle.


@r5678: no właśnie nie chodzi o tabelki w excelu bo jest dużo drożej przez to. Chodzi tylko o szybkość. Nie byli gotowi a musieli wejść w elektryki na już. Więc na szybko wzięli gotowy samochód tylko nie zamontowali silnika, chłodnicy u skrzyni biegów ( ͡° ͜ʖ
, od ponad roku mają największe zyski na swiecie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@timechain: to możesz przy okazji podać jakieś dane, bo wg tego co widziałem to w całym roku 2022 Toyota miała ponad 2 razy wiekszy zysk niż Tesla (niecałe 14 do 28 mld)

Obecne P/E wynosi 43 co jest wciąż spore, ale adekwatne do rosnącej spółki zwiększającej zyski, natomiast ponad rok temu było na znacznie