Aktywne Wpisy
Joncrow +40
#tarot #logikarozowychpaskow
zostawiasz plusa i zadajesz pytanie.
dostajesz odpowiedź w trzech kartach.
zostawiasz plusa i zadajesz pytanie.
dostajesz odpowiedź w trzech kartach.
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.
Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.
W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.
Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
Jak już porównałeś emisję CO2 diesla i elektryka to teraz porównaj inne substancje jakie emituje diesel z wyciętym dpf ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Camel665: ja normalnie jeżdżę, a co? masz jakiś z tym problem, klaunie klaskający uszami ku uciesze bogoli lobbujących za tymi strefami?
@Uuroboros: No przecież właśnie o to chodzi. Jak umożliwimy każdemu jazdę po mieście bez ograniczeń, to będziemy mieć w Warszawie jakiś zakorkowany azjatycki #!$%@?ów. Nie da się zezwolić na jazdę po mieście 1 mln aut.
@gigadude:
https://um.warszawa.pl/documents/55043703/64285263/Jako%C5%9B%C4%87+powietrza+-+raport+covidowy.pdf/0baf1a30-1d5a-f22d-dc96-1836589ab85f?t=1669887327114
https://um.warszawa.pl/documents/55043703/64285263/Jako%C5%9B%C4%87+powietrza+-+raport+covidowy.pdf/0baf1a30-1d5a-f22d-dc96-1836589ab85f?t=1669887327114
@Shatter
wystarczy robić porządne przeglądy jak w Niemczech i sprawdzać spaliny to wtedy te strefy nie będą potrzebne, a i tak się poprawi. Nawet nie tylko spaliny - mam sąsiada, który się chwali, że ma w progach i okolicach tyle pianki, że to praktycznie amfibia, a od sześciu lat jak potrzebuje podnieść auto to tylko za wahacze, bo inaczej by skończył jak Titanic.
No i wziąć się za lewych diagnostów, bo
I jest to dużo bardziej niewygodne, znacznie mniejsza niezależność niż samochód.
@JanImperator: a jak myślisz kto tu w większości przesiaduje xD