Wpis z mikrobloga

O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze.
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.

Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.

W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.

Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
Shatter - O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+,...

źródło: Audi-A6-C6-12

Pobierz
  • 199
  • Odpowiedz
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.


@Shatter: Oczywiście że najbardziej ekologicznym sposobem jest kupowanie nowo wyprodukowanego samochodu co 2 lata od ekologicznej korporacji który rozpadnie się niedługo potem od rdzy i celowego postarzania /sarkazm
  • Odpowiedz
@Shatter
Nie orientuje się i nie mam czasu teraz weryfikować, więc żądam proste pytanie i proszę o odpowiedź.
Czy z dieslem z 1999 roku mam prawo dojechać np na koncert na stadion narodowy?
Dopiero w tamtym roku moją Octavią z 1.9tdi spokojnie dojechaliśmy spod Rzeszowa na koncert Iron Maiden, pytam się czy później będzie to możliwe.

Bo to że do Krakowa z autem z euro 2 nie wjadę to
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@furcio
Ale mniej, przestań wierzyć w bajkę, że każda ilość pyłów cie zabije. Jak masz wybór między palić ekologicznym drewnem, albo zmuszać ludzi do tego, żeby mieli zimno w domach, bo ogrzewanie gazowe, atym bardziej elektryczne, szczególnie w starszych domach, jest po prostu drogie, to jednak proponuję edukować ludzi na temat tego, jak poprawnie palić w piecach + przechodzić na ekologiczne kotły. Syf z pieców pochodzi ze złej jakości paliwa i
  • Odpowiedz
@Mac02: stary, jakie centrum miasta, w Warszawie to praktycznie całe miasto jest strefa zielona xD wykluczone zostały obszary typu Białołęka Wawer
  • Odpowiedz
@chodznapole: teraz diesle z 2006 za rok z 2011, za 3 lata tylko elektryki w jak to tutaj nazwali niektórzy "ścisłym centrum Warszawy" no cóż może chociaż korków nie bedzie :=)
  • Odpowiedz
@Mac02: Teoretycznie ale tak:
1. Nowotwory są w w 100% pro eko biodegradowalne, to twoje własne komórki...no hcyba, że my o relanych rakach... ale te podobnie ;)
2. Produkują trupy, więc można użyźnić ziemie
3. Jak już ludzie wymrą na tego raka, to nie będą zanieczyszczać nie tylko samochodami, ale np. plastikiem, chemikaliami, wszelkimi innymi papierosami, wapami, ogrzewaniem domów przez ciepłownie etc.

Jak tak argumentujemy, to taki deasel albo coś nawet gorszego, np. atomówka wyjdzie o
  • Odpowiedz
nikt nikogo nie wygoni z miasta, tylko do centrum nie będzie mógł przyjeżdżać samochodem


@Mac02: a jak ktoś mieszka w centrum? Przecież centrum to nie tylko starówka.
  • Odpowiedz
Ktoś tu pomieszał pojęcia produkcji co2 i emisji co2. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Niekoniecznie zanieczyszczenia wyprodukowane w fabryce trafiają do atmosfery. Słowa klucz - filtracja i odzyskiwanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Zdajecie sobie sprawę, że jeszcze w latach 90 na wiosce normalnie regularnie odpalało się ognisko na podwórku, gdzie wrzucało się tam wszystkie śmieci?
To był sposób utylizacji odpadów. Później ktoś mądry wymyślił, aby tego zakazać i nagle w środku wakacji o godzinie 18 można oddychać świeżym powietrzem. Ale również byli tacy co protestowali i trzeba było im #!$%@?ć mandaty po 5 koła, aby się ogarnęli.

Nie ma żadnego powodu, aby nie wyłączyć centrum miast z ruchu samochodów spalinowych. Ale są powody, aby to zrobić, np. spaliny.
Przestańcie też się oszukiwać o sprawnych 20 letnich dieslach. Przecież jedynym powodem dla, którego opłaca się to gówno naprawiać jest fakt, że się ich nie naprawia. Jak się zapycha DPF to nie wymienia się filtra, układu wtryskowego, turbin, pierścieni bo kosztuje to więcej niż zakup nowego samochodu.
Dlatego to auto wylądowało na placu z przeznaczeniem na eksport do polski.
  • Odpowiedz
@Shatter: w zakazie wjazdu starych samochodów do centrum nie chodzi o ekologię, tylko o to, żeby zamożni ludzie nie musieli patrzeć na ubóstwo jadąc swoim czerwonym Ferrari do filharmonii.
  • Odpowiedz
Mój diesel 170KM z 2009 CO2 - 142 g/km
Mój benzyniak 190KM 2023 CO2 - 174 g/km
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz