Wpis z mikrobloga

O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+, czyli od 2006 w przyszłym roku xd ktoś se uciułał 30k na auto i go wygonią z miasta, żeby kupił sobie młodsze.
Ciekawe, co jest bardziej ekologiczne - wydłużanie czasu użytkowania produktu, czy wymiana go na produkt nowszy.

Łączna emisja dwutlenku węgla w całym cyklu życia Golfa TDI (silnik Diesla) wynosi średnio 140 g CO2/km, a w wypadku całkowicie elektrycznego e-Golfa jest to 119 g CO2/km.

W wypadku samochodów elektrycznych najwięcej CO2 powstaje podczas produkcji. Jak wynika z LCA, w wypadku modelu elektrycznego jest to 57 g CO2/km, podczas gdy produkcja samochodu z silnikiem Diesla powoduje emisję na poziomie 29 g CO2/km.

Wynika z tego, że nowy elektryk ma być rzekomo bardziej eko, niż nowy diesel, ale zdecydowanie nie jest tak, że lepiej jest wymieniać auto na nowe
A no i nie wiemy, jak długo elektryk będzie w stanie jeździć, warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego, to faktycznie wyjdzie tak, że elektromobilnosc w ogólnym rozrachunku nie da żadnych istotnych oszczędności pod kątem ekologii.
No chyba, że tak będziemy rozpatrywać to, że biedni ludzie nie będą mieli czym jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus takiej strefy to to, że przynajmniej w danym miejscu nie ma zanieczyszczeń, ale są gdzie indziej, więc no -_(ツ)_/¯
BTW jakby mnie było stać to bym sobie kupił elektryka, nie jestem wśród wrogów
#samochody #motoryzacja #elektromobilnosc #warszawa #strefaczystegotransportu #co2 #ekologia #przemyslenia
Shatter - O kurde, strefa czystego transportu w Warszawie będzie dotyczyc diesli 18+,...

źródło: Audi-A6-C6-12

Pobierz
  • 199
  • Odpowiedz
@CheSlaw: ale to nie ja podniosłem argument CO2, jako istotny, co ty chcesz? ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@ostulemijo bo argument o CO2 jest istotny skoro mówimy o ekologii, ale w kontekście ocieplenia klimatu, czyli nie ma znaczenia gdzie jest ta emisja - może być i w Chinach - wpływ na klimat jest ten sam. A ty go wmiksowałeś w temat smogu - w to się
  • Odpowiedz
@Shatter: tylko te badania liczą cykl życia na 8-12 lat, takie 18 audi już 5 razy przebiło nie tylko auta elektryczne ale i bardziej nowoczesne diesle po względem tylko co2 a już zupełnie #!$%@? jeżeli chodzi o inne szkodliwe substancje. (diesle w ogóle wydalają mniej co2 niż benzyny, często mniej niż nawet hybrydy w benzynie ale za to wydalają dużo więcej szkodliwych nie dla temperatury ale bezpośredniego srodowiska związków). W
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@furcio
Ogrzewanie na drewno jest ekologiczne, odpowiednie paliwo i odpowiednie spalanie sprawia, że zanieczyszczenia są niskie. No i drewno to OZE
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@majkkali
Mam benzyniaka, w dodatku w oststnim roku zrobił 1500 km, spokojnie.
W Londynie pewnie zarabia się nieco lepiej, więc średni wiek auta to pewnie nie jest ponad 15 lat jak w Polsce xd
  • Odpowiedz
@Shatter: Takie wliczanie kosztów produkcji do emisji CO2 jest bardzo krótkowzrocznym podejściem. Idąc takim tokiem rozumowania w ogóle nie warto niczego rozwijać ani produkować nowych rzeczy. W końcu każda nowa rzecz to koszt wyprodukowania, nie opłaca się.
Szczególnymi debilami są tutaj przeciwnicy elektryków, które są przyszłością motoryzacji czy to im się podoba czy nie. Dlatego dobrze, że państwa i UE w to inwestują przez dotację - inaczej motłoch nigdy by
  • Odpowiedz
warto zauważyć, że Passaty B5, których na naszych drogach nie brakuje, mogą mieć już 27 lat i wiele z nich wcale nie wybiera się na złom. Jeśli elektryki tyle nie wytrzymają bez gruntownego remontu, tj. wymiany akumulatorów, która nie będzie miała sensu ekonomicznego


@Shatter: te Passaty też już dawno nie wytrzymują bez gruntownego remontu, wali z nich gnojem tak, że kręci się w głowie i remont też nie ma sensu
  • Odpowiedz
brak raka płuc wielu mieszkańców tego kraju :)


@Mac02: dlaczego w takim razie nie jest forsowana ustawa całkowicie zakazująca sprzedaży papierosów i wyrobów tytoniowych?
  • Odpowiedz
: poza centrum ludzie raka nie dostają, czy miasto o nich nie dba? Auto albo jest, albo nie jest dopuszczone do ruchu. Przepis, który ma polepszyć życie bogolom z centrum i utrudnić życie prolom z obrzeży.


@Lokalny_Gamon: Poza centrum przede wszystkim się jedzie a nie stoi. Diesel najwięcej syfu z siebie wydobywa stojąc w korku, a ludzie chodzący chodnikami to wdychają. Jak jedziesz trasą nie ma ani korka, ani sygnalizacji
  • Odpowiedz
@JanImperator: pan sobie podejdzie do takiego diesla, pan sobie niuchnie tego co z rury wydechowej, dalszych kroków nie ma bo po prawidłowym wykonaniu wdechu z dieselka 18letniego to się pan przekręcisz
  • Odpowiedz
@Ramboobambo: xD przecież auto z dpf kopci często przy wypalaniu. Mam diesla z zaślepionym egr i wywalonym dpf i jak silnik jest zdrowy, to dymka nie puści, a na kontroli mogą mnie cmoknąć w pompę, bo wszystkie emisje w normie
  • Odpowiedz
@JanImperator: ja nie ogarniam czemu w ogóle dopuszczono diesle do osobówek. Spaliny gorsze, nawet nowe chodzą głośno jak traktor. Nie dość, że szkodzą bardziej środowisku to zanieczyszczają miasta hałasem.
  • Odpowiedz
@JanImperator: wszystko ma znacznie wymiana piecu, nie wpuszczanie starych aut do centr miast gdzie jest słaby przedmuch i wiele miast zostało źle zbudowanych przez co nie ma w nich kanałów gdzie wiatry krążą i oczyszczają powietrze. Przez duże miasta przejeżdża dodatkowo dziesiątki razy więcej aut niż przez np wioski.

Trochę wyobraźni?
Przyda się każdemu bo patrzenie i upraszczanie sobie świata jest fajne tylko powoduje błędne wnioski i działania
  • Odpowiedz
@Shatter: A ile z tych 17letnich diesli jest tak naprawde sprawnych? Ciekawi mnie jaka jest rzeczywista emisja CO2 i calej reszty w tych golfach TDI co sa juz pelnoletnie, jak daleko odbiega od tych 140g/km ktore jako nowe mialy.. Znajac polska motoryzacje to wynik 1400g/km by mnei nie zdziwił dla niektorych egzemplarzy.
  • Odpowiedz