Wpis z mikrobloga

@texas-holdem: Załóżmy, że będzie winda jeżdżąca przez cały budynek. Jak w niej będzie się wybierało "piętro"? I skąd gość odwiedzający budynek ma wiedzieć czy jak wciśnie w dół to faktycznie pojedzie we właściwe w dół a nie 0,5 km dalej?
Jak w niej będzie się wybierało "piętro"? I skąd gość odwiedzający budynek ma wiedzieć

Ale tu masz dwa takie same piętra. Dwa partery


@nierusz: nie jest to jakiś nierozwiązywalny problem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Proponuję tak oryginalnie piętra w budynku A poprzedzić literką A, a w budynku B literką B ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciekawe czy rzeczywiście ktoś policzył, że taki budynek ma sens pod względem wytrzymałościowym czy ktoś po pijaku zapomniał dorysować jeszcze generatorów antymaterii ?


@kangseong: póki co nawet w tych "zwykłych" cienkich i wysokich z tej okolicy, zbudowanych dzięki zastosowaniu "nowatorskich rozwiązań aj-waj cud inżynierii i architektury proszę zapłacić 200 milionów dolarów za mieszkanie", się coś w środku pierdzieli co rusz, ale o tym mądrzejsze nie wspominać ( ͡° ͜ʖ
źródło: comment_1621850637ZPqNmWBgtGWSHdgxHuuCoj.jpg
Ciekawe czy rzeczywiście ktoś policzył, że taki budynek ma sens pod względem wytrzymałościowym czy ktoś po pijaku zapomniał dorysować jeszcze generatorów antymaterii ?


@kangseong: No to są "po prostu" dwa tzw. ołówkowce połączone na górze. Aczkolwiek wyzwań technologicznych i w zwykłym ołówkowcu jest dużo, a tu miałyby jeszcze dochodzić innowacyjne windy, jadące w bok.
East Side Tower w Berlinie ma mieć windę jeżdżącą na boki.


@DanielAquarius: Interesujące.

via Thyssenkrupp:

The company describes the Thyssenkrupp Multi as a “combination of Transrapid and Paternoster ”: The cabs are to be driven by linear motors instead of ropes . As a result, several cars can be moved with high acceleration forces in one shaft. The cabins can also be built in horizontal tunnelsbe redirected. This enables circular operation
źródło: comment_1621852645y4nJKvEameVGeZlsjXjtKR.jpg
@texas-holdem: W 2023, czyli przesunęli prace, bo kiedyś czytałem, że ma być skończony w 2020.

Sam budynek ma być planowo skończony w 2023 roku. I wygląda jak z dystopii w rodzaju ostatniego Dredda, ale może o to chodziło;)


Niemcy chyba chcą trochę podgryzać Holendrów z ich podejściem do architektury ;)
Ale jak ma to działać? Jedziesz do góry w linii prostej i co dalej? Winda z Tobą w środku robi 180* i tym samym Ty?


@Estetykatopodstawa: tak, w jednej wieży piętra są normalnie, a w drugiej odwórcone 180 stopni i ludzie tam chodzą po suficie. Bo przecież ciężko sobie wyobrazić, że winda może sobie jechać do góry i w dół po elipsie, co zresztą OP napisał w pierwszym poście...
@balbezaur: ogólnie jestem zadowolony, niemniej kupiliśmy go relatywnie niedawno, poza tym jak się nie miało wcześniej takiego urządzenia to ciężko stwierdzić na ile skuteczny jest. Ale spoko że działa też jako wentylator/
Ale jak ma to działać? Jedziesz do góry w linii prostej i co dalej? Winda z Tobą w środku robi 180* i tym samym Ty?


@Estetykatopodstawa: ale dlaczego to ma robić 180 stopni? weź to wytłumacz logicznie, czemu ma służyć taki obrót w dodatku (według twojego toku myślenia) z ludźmi w środku. Przecież nawet chłop o inteligencji siana, wywnioskuje że widna może pojechać bokiem, pod kątem.
@PanManieglev: tam jeszcze jest problem natury społecznej i ekologicznej - otóż te wieżowce - ołówkowce, rzucają długie cienie na Central Park, przez co wszystkim użytkownikom parku pogarszają się warunki wypoczynku.
problemów, które można rozwiązać w 5 sekund


@TheHatefulCoder: Obyś musiał się w Poznaniu Głównym przesiadać.
Spotkałem biurowiec, który miał dwa odseparowane parkingi i nikt nie pomyślał aby miały różną numerację albo chociaż inne kolory ¯\_(ツ)_/¯
Robię rozwiązania informatyczne dla firm i wiem co klienci potrafią wymyślić, a są to całkiem inteligentne osoby.
Totalnie bezsensu w tak dużym budynku bo:
Winda musiałaby jechać bardzo wolno co mija się z celem, gdyby jeździły tak szybko to w miejscu gdzie by zawracała ludzie byliby na suficie by po kilku chwilach spaść a podłogę. Taka winda musiałaby być sprzężona z innymi kabinami w całym obiegu więc teoretycznie zatrzymywałaby się non stop i podjechanie z parteru na 50 piętro kończyło by się #!$%@? i zatrzymaniem windy z 20 razy.