Wpis z mikrobloga

Ok, stosując tę samą logikę, co przegrywy z wypoku:
- Kobiety to 26% zatrudnionych w CDPR
- Szybki skan po LinkedIn pokazuje, że zdecydowana większość z nich pracuje w: HR, komunikacja, marketing, produkcja (na stanowisku "Producer", czyli taki jakby asystent zespołu), UI, Quest/level design.
- Mężczyźni mają zdecydowaną przewagę jeśli chodzi o: stanowiska kierownicze i techniczne.
- co zadziałało świetnie: marketing (ile preorderów!), komunikacja (jaki był hype!), strona artystyczna.
- co nie zadziałało: decyzje (wypuszczenie gry na stare konsole, okrojenie jej z porządnego AI) i rozwiązania techniczne (optymalizacja czy fizyka).

Wniosek: kobiety zrobiły co mogły, aby Cyberpunk 2077 był świetną grą, niestety faceci dali dupy ¯\_(ツ)_/¯ Oby zarząd CDPR wyciągnął z tego wnioski. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#bekazprawakow #cyberpunk2077
Pobierz
źródło: comment_1607959471rMoyLu4rwMja3jmYJTToLe.jpg
  • 135
- co zadziałało świetnie: marketing (ile preorderów!)


@NapalInTheMorning: Akurat właśnie nie. Programiści są wściekli na dział marketingu za nakręcenie nierealistycznych oczekiwań i nagonienie na kupno gry ludzi, którzy nie powinni być ich targetem. Preorderków dużo, ale kosztem późniejszych zwrotów i zniszczenia reputacji.

Aha, i na artystów też są wściekli za tworzenie mega złożonych modeli bez żadnego uwzględnienia trudności z optymalizacją, bo to "nie ich problem".
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@NapalInTheMorning: Propo tej bredni o starej generacji konsol to mam pytanie, skoro prace nad grą ruszyły w 2016 roku a pierwsza data premiery była wyznaczona na 16 kwietnia 2020r. to która to jest ta stara generacja? W 2016 roku czyli 3 lata po premierze Playstation 4 i XBoxa One i w roku premiery Playstation 4 Slim i Pro oraz Xboxa One S? No i jak to się ma do twierdzeń REDów,
@FrasierCrane: Ale wiesz, że zarządzanie projektem nie polega na "Robimy projekt, macie 7 lat na to"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Każde pojedyncze zadanie/potrzeba biznesowa, to oddzielny deadline dla techu. A jak biznes najpierw obiecuje klientom ficzery, a dopiero potem pyta programistów "czy się da" i "na kiedy się da", albo co gorsza zakłada, że "ma się dać na wtedy i #!$%@?", to potem masz efekty ( ͡
jakos o testerkach zapomniales. W autorach gry jako lider qa jest kobieta. Nie sądzę ze ma to znaczenie ale jak już coś sprawdzac to porzadnie.


@Ziutek_Grabaz: testowanie odbylo sie jak ta popularna recenzja przez ta babke z usa - crafting byl, ale nie chcialo mi sie robic, otwarty swiat okej, ale za duzo tego - nie chcialo mi sie zwiedzac, questy byly, ale za dlugie ( ͡° ͜ʖ ͡
@Ziutek_Grabaz: No na pewno, kazdy specjalnie jeszcze bedzie wysylal maila, by go wypisali z creditsów (tzn. kurde moze i bym to zrobil, nie wiem, tak #!$%@? bugami gry w zyciu nie testowalem i raczej nie bede, ale kij go wie) xD
Sam robię w QA i na jestem przekonany, że 99% tych bugów zostało zgłoszonych. Oczywiście QA może mieć duży wpływ na poprawę jakości gry, ale tu potrzeba i więcej zależy