Wpis z mikrobloga

Nigdy nie narzekam na nasz kraj, ani na ogólnopojętą polackość, i chociaż miałam w życiorysie epizody #zagranico to będąc tu, na miejscu poznałam, że gdzieś tam jest inne życie. Do brzegu. Mam zegarek Henry London, całkiem fajny, ale stłukłam szkiełko ¯_(ツ)_/¯
Dla sympatyków zegarków, to pewnie najniższa półka i w ogóle, ale dla mnie, prostego człowieka, to był wspaniały produkt i zapłakałam mocno, gdy go zniszczyłam (szczególnie, że to prezent).
Producent nie ma serwisu w Polsce (nazwa słusznie sugeruje, gdzie mogą się znajdować), więc napisałam do nich, do Jukeja, czy da się kupić samo szkiełko, jako że ja nietutejsza i serwis nie wchodzi w grę. Poprosili o model zegarka i adres. Myślałam, że potrzebne im to info żeby wycenić usługę itd, ale odpisali, że złożyli dla mnie to zamówienie. Trochę byłam zdziwiona, no bo jak to tak bez kosztów, no ale pomyślałam, że może mają na myśli, że złożyli zamówienie nie wiem w magazynie i doślą mi wycenę czy coś xD minęło parę tygodni, pięć razy już zapomniałam o sprawie, aż nagle niebieski przynosi pocztę, a tam list z UK, w którym było szkiełko i faktura na 0 funtów. Ja rozumiem, że może gwarancja to obejmuje itd, no ale tak zupełnie bez kosztów, chociaż za przesyłkę?? Tzn oczywiście cieszę się bardzo, ale to pokazuje, w jakim kraju my żyjemy i jaką mamy mentalność. W Polsce by trzeba wysyłać potwierdzenie zakupu, pisać pisma i podawać okoliczności rozbicia zegarka i pewnie jeszcze płaszczyć się, żeby łaskawie sprzedali samo szkiełko, a tu po wymianie dwóch maili dostaje za darmo zagraniczną przesyłkę. Jakby nie było cieszę się bardzo, ale jestem w szoku, że cywilizacja istnieje i pędzi do przodu w swoim ferrari, a my jedziemy za nią furmanką i dziwimy się, że nie możemy dogonić. Takie tam #przemyslenia
No to teraz, zegarkowe świry, gdzie w Krakowie wymienię szkiełko w zegarku? #zegarki #krakow #kiciochpyta #uk
  • 124
@karolinana: kiedyś zamówiłem etui do iPada z juesej, bardzo mi się podobało, a w Polsce było niedostępne. Chyba Griffin Technology, ale mogę się mylić. Paczki 2 miesiące nie było i napisałem czy mogą jako nadawca sprawdzić czy zaginęła (wybrałem standardową bez śledzenia, bo wyższa opcja to już było dodatkowe 150 zł xD).

Oni napisali, że zajęli się sprawą i po 5 dniach przychodzi paczka kurierem, paczka w najwyższej opcji, najszybsza, wysłana
@karolinana: Kilka lat temu zgubiłem małą sprężynkę od multitoola Leatherman (prezent od żony). Napisałem do polskiego dystrybutora militaria.pl czy można to dokupić ale nie doczekałem się odpowiedzi. Napisałem do producenta w USA, poprosili tylko o adres i po tygodniu dostałem kopertę z trzema zapasowymi sprężynkami i dwoma dodatkowymi bitami. Na odpowiedź od dystrybutora jeszcze czekam.
czy to znaczy, że te wszystkie januszowate firmy zarabiają na nas mniej?


@wujekwichura: Zapewne tak, te mniej Januszowate sa poprostu milsze. Janusze jeszcze tego nie ogarneli, ze oprocz #!$%@? klienta na siano trzeba byc milym bo wtedy klient mniej sie denerwuje, ze jest #!$%@? na siano¯\_(ツ)_/¯
@karolinana: Napisałem kiedyś do supportu steelseries, że mi słuchawki szwankują a już są po gwarancji i nie mam paragonu i wogole dupa. Pan stwierdził, że wina kabla i tez poprosił o adres. Za 4 dni miałem kopertę ze stanów z nowym kablem do słuchawek.
@wujekwichura: No i w pytkę. Hype'uję markę C. Ward, bo bazując na moich obecnych doświadczeniach (C7 Rapide oraz c60 Pro) to aktualnie marka dająca NAJLEPSZY stosunek jakości do ceny. I mówią tutaj o całości doświadczenia- obsługa, sposób pakowania, wykończenia, szlify, mechanizmy, etc.
@karolinana: mam kino domowe 5:1 Logitech. Ma już z dobre 7-10 lat ale wszystko działa. Mój szczurek przegryzł mi kabel od panelu sterowania i panel sterowania przestał działać. Zaznaczam ze mieszkam w Szwecji. Logitech ma dziwny support i przerzuciło mnie na polski support- nic nie udało mi się załatwić bo jest po gwarancji itp. W końcu dostałam się do szwedzkiego supportu i pytam czy mogę kupić kabel taki aby wymienić w
@MehowM: masz trochę racji, że cała obsługa klienta i wszystkie fajerwerki zawarte są w cenie i nie jest tak, że właściciel firmy dokłada z własnej kieszeni po to, żeby klienci byli szczęśliwi. Co nie zmienia faktu, że są firmy sprzedające produkty z ogromnymi marżami specjalizujące się w januszerce.
Osobiście wolę zapłacić trochę więcej i mieć zachowany pewien standard. Moje nerwy są tego warte.
@karolinana: To nie jest 'cywilizacja vs polackość' tylko mentalność dużych korporacji vs. mentalność mniejszych biznesów. Na korzyść tych drugich.

Wielka korporacja ma w piździe jednego klienta, bo i tak mają tyle szmalcu z giełdy papierów wartościowych że na 1000 lat działania by im wystarczyło. Więc piszesz reklamację, wysyłasz te potwierdzenia, płaszczysz się, a na koniec dostajesz odpowiedź, że rozpatrzono negatywnie - napisaną szablonem. 100 000 innych klientów w Twoim kraju dostanie
@karolinana: bardzo fajnie się czyta, że Ci się udało :)
Ale według mnie zapomniałaś że w Polsce doświadczasz więcej, więc jest szansa na super sprzedawce, jak i janusza. Ja ostatnio użytkowałem zamówiony miesiąc wcześniej kran, który zaczął cieknąć. Poprosili o zdjęcie w któym miejscu i wysłali mi za darmo części (tak, w Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
Nigdy nie narzekam na nasz kraj, ani na ogólnopojętą polackość,


@karolinana: Hej, to dziwne, że narzekasz właśnie teraz kiedy... nic złego ze strony Polski i Polaków nie doświadczyłaś xD Nie zrozum mnie źle, nie próbuję Cie obrazić, tylko trochę śmiechłem. Pozytywny bodziec ze strony brytyjskiej firmy zamieniasz na negatywny w stosunku do Polski. Dziwny fikołek logiczny.
@karolinana: A ja kiedyś zgubiłem uchwyt łączący wiosło Intex i mi wysłali za darmo, kiedyś uszkodziłem mechanicznie element fotela komputerowego i też wysłali mi za darmo ten element. Jestem pewien, że miałem jeszcze więcej takich akcji, ale już nie pamiętam co to było. Wszystko w Polsce. Więc nie gadaj bzdur.
@karolinana: X lat temu miałem plecak Targus na laptopa, jak ten się zaczął pruć, to napisałem do supportu, po wysłaniu metki listem do UK, tydzień później przysłali nowy. Za to jak rozwalił mi się dongel do myszki microsoftu to zakazali reklamować przez sprzedawcę... myszkę rok po gwarancji.