Wpis z mikrobloga

Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo umiejętności ludzi, których przyjmuje się, to kpina. Mit 15k spowodował wzrost populacji studentów informatyki. Oczywiście, są to ludzie mili i zdolni, ale na uniwersytecie marnują swój czas i pieniądze podatników.

Prowadzę ćwiczenia z analizy matematycznej dla informatyków. Połowa nie potrafi policzyć delty równania kwadratowego, a zdarzają się przypadki, że student myli dodawanie i mnożenie ułamków.

Uniwersytet/politechnika jest od tego, by dać narzędzia niezbędne do ilościowej analizy zagadnień bardziej skomplikowanych. Do tego potrzebna jest między innymi biegłość rachunkowa, której studenci nie mają.

Myślę, że i oni czują, że te zajęcia nie mają sensu. Żałuję, że nastąpiła degradacja szkół zawodowych, ponieważ zdecydowana większość ludzi potrzebuje praktycznego przygotowania do pracy a nie nauki abstrakcyjnego myślenia.

#zalesie #studbaza #oswiadczenie
shemyazza - Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo um...

źródło: comment_2SIPf12l9dXtfWBmR8ShP7ifw11kSOQf.jpg

Pobierz
  • 199
@TurboDynamo:

przydaje analiza matematyczna bo jestescie za glupi zeby dotrwac do specjalistycznycb przedmiotow z dalszych lat i studiow magisterskich.

Jasne... i efekt jest taki, że tacy geniusze jak Ty ani nie są dobrymi matematykami ani programistami ale ego jak widać po Twoim poście macie wielkości cholernego Mount Everest. Studia informatycne nie uczą ani dobrze programowania ani dobrze matematyki. Programowanie to w większości umiejętność projektowania systemów IT, architektury aplikaci i umiejętność pisania
@spidero w punkt... Jest masa przedmiotow na studiach, ogolnie w szkolach, ktore sa o kant dupy rozbic i jeszcze najgorsze kiedy taki nauczyciel, wykladowcza mysli ze jego przedniot jest #!$%@? najwazniejszy... Sam jestem nauczycielem ale podchodze do tego z rezerwa bo sam te droge niedawno przeszedlem i wiem z czym sie uczniowie mierza, trzeba wszystko brac z rozsadkiem, pomoc a nie szkodzic.
Połowa nie potrafi policzyć delty równania kwadratowego, a zdarzają się przypadki, że student myli dodawanie i mnożenie ułamków.


@shemyazza: To jak oni zdali podstawową maturę z matematyki? Krzyżyki zaznaczali byle gdzie, a zadań otwartych nawet nie ruszali? xD
efekt jest taki, że tacy geniusze jak Ty ani nie są dobrymi matematykami ani programistami ale ego jak widać po Twoim poście macie wielkości cholernego Mount Everest.


@InnyKtosek: niczego to nie wyklucza - tacy jak ja sa dobrymi informatykami, bo informatyki dotycza te studia a nie programowania, natomiast 10 lat doswiadczenia w branzy chyba o czyms swiadczy czy jestem dobry czy nie :) Programowanie to tylko narzedzie, jesli wytwarzanie oprogramowania bedzie
Połowa nie potrafi policzyć delty równania kwadratowego (...)


@shemyazza: No właśnie. Od zawsze mnie to zastanawiało co mi w życiu daje wyliczenie tej delty? ( ͡° ͜ʖ ͡°) W ogólniaku byłem tym katowany, ale pani nie potrafiła mi wytłumaczyć co mi z tego, że jest jakiś tam wzór i blablabla...
Obecnie pracy mam do czynienia ze sporą ilością prostej matematyki (jakieś tworzenie wyliczeń, sumowanie, iloczyny, czasem muszę