Wpis z mikrobloga

Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo umiejętności ludzi, których przyjmuje się, to kpina. Mit 15k spowodował wzrost populacji studentów informatyki. Oczywiście, są to ludzie mili i zdolni, ale na uniwersytecie marnują swój czas i pieniądze podatników.

Prowadzę ćwiczenia z analizy matematycznej dla informatyków. Połowa nie potrafi policzyć delty równania kwadratowego, a zdarzają się przypadki, że student myli dodawanie i mnożenie ułamków.

Uniwersytet/politechnika jest od tego, by dać narzędzia niezbędne do ilościowej analizy zagadnień bardziej skomplikowanych. Do tego potrzebna jest między innymi biegłość rachunkowa, której studenci nie mają.

Myślę, że i oni czują, że te zajęcia nie mają sensu. Żałuję, że nastąpiła degradacja szkół zawodowych, ponieważ zdecydowana większość ludzi potrzebuje praktycznego przygotowania do pracy a nie nauki abstrakcyjnego myślenia.

#zalesie #studbaza #oswiadczenie
shemyazza - Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo um...

źródło: comment_2SIPf12l9dXtfWBmR8ShP7ifw11kSOQf.jpg

Pobierz
  • 199
Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik,


@shemyazza: i #!$%@?ć wszystkich nauczycieli akademickich, których jedyną argumentacją, kiedy student pyta: 'Po co mi to?', jest 'Bo to musicie umieć.'.

Powiedzmy sobie szczerze, uczycie pewnych rzeczy tylko po to, żeby student musiał je zaliczyć. Później ta wiedza jest martwa. A trzyma się Was tylko z powodu, że etaty obsadzić trzeba. A trzeba je obsadzić, bo trzeba obsłużyć studentów. A im więcej
@shemyazza: uwielbiam bol dupy programistow 15k od wordpressa ktorzy #!$%@? ze analiza matematyczna do niczego nie potrzebna. Moze dla was #!$%@? niepotrzebna jak jestescie bezmozgimi klepaczami ale studia informatyczne to nie szkola programowania, programowanie to tylko narzedzie w rekach informatyka. Jesli jakis informatyk mowi ze sie specjalizuje w programowaniu to znaczy ze nic nie umie.
Nawet nie wiecie i nigdy sie nie dowiecie do czego sie przydaje analiza matematyczna bo jestescie
@adrianpawlik: Pokazywanie zastosowań jest bardzo ważne i cały czas szukam najlepszych przykładów dla różniczek i całek (mam kilka pomysłów na ciekawe/kontrowersyjne zadania), jednak nie spodziewałam się, że studenci nie potrafią zastosować materiału z liceum/technikum. Nie mogę poświęcić czasu na nadrabianie, bo w ten sposób stracą studenci, którzy takich braków nie mają.


@shemyazza: Z własnego doświadczenia wiem, że najlepszym przykładem zastosowania całek i różniczek są symulacje numeryczne ʕ
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@shemyazza: kiedyś były technika i licea ekonomiczne, a na studia szli ludzie aspirujący wyżej. Podobnie mogłoby być z informatyką, w sumie z ekonomią/finansami też, bo aktualnie ludzie tłuką się 3 lata w liceum, potem 5 na studiach tylko po to, żeby potem pracować jako księgowi. Żeby nauczyć się klepać w programie przeksięgowania wystarczyłby półroczny kurs (iznacznie zawyżam), oni i tak nie zaprzątają sobie głów tym, jak dana operacja wpłynie na poziom
@rekoj:

to ma ci się nie przydać, to ma cie nauczyć abstrakcyjnie myśleć, po sobie widzę że piszę lepszy kod po zaliczeniu analizy matematycznej

Na pewno lepszy? Nie wiem jak analiza matematyczna ma pozwalać pisac lepszy kod. Osobiście wolałbym, aby zamiast tego uczyli wzorców projektowych czy umiejętności pisania czystego kodu.
@shemyazza ja sam do tej pory nie wiem jak zaliczyłem analizę miałem to chyba przez dwa/trzy semestry, koniec końców zdałem na poprawce bo nauczyłem się na pamięć rozwiązywać dany typ zadania z wcześniejszych egzaminów