Wpis z mikrobloga

Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo umiejętności ludzi, których przyjmuje się, to kpina. Mit 15k spowodował wzrost populacji studentów informatyki. Oczywiście, są to ludzie mili i zdolni, ale na uniwersytecie marnują swój czas i pieniądze podatników.

Prowadzę ćwiczenia z analizy matematycznej dla informatyków. Połowa nie potrafi policzyć delty równania kwadratowego, a zdarzają się przypadki, że student myli dodawanie i mnożenie ułamków.

Uniwersytet/politechnika jest od tego, by dać narzędzia niezbędne do ilościowej analizy zagadnień bardziej skomplikowanych. Do tego potrzebna jest między innymi biegłość rachunkowa, której studenci nie mają.

Myślę, że i oni czują, że te zajęcia nie mają sensu. Żałuję, że nastąpiła degradacja szkół zawodowych, ponieważ zdecydowana większość ludzi potrzebuje praktycznego przygotowania do pracy a nie nauki abstrakcyjnego myślenia.

#zalesie #studbaza #oswiadczenie
Pobierz shemyazza - Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik, bo um...
źródło: comment_2SIPf12l9dXtfWBmR8ShP7ifw11kSOQf.jpg
  • 199
@TurboDynamo:

alez zasugerowalwales

Nope.

i sam w tym momencie prezentujesz to samo

W pierwszej odpowiedzi i to dość delikatnie względem tego co sam napisałeś. No i te uwagi nie były skierowane do Ciebie. Kolejny dowód, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

moje wyksztalcenie swiadczy o tym ze umiem wiecej od kogos bez wyksztalcenia tak jest czy tego chcesz czy nie xD

Nope.

jednak jest ktos komu studia daly duzo wiedzy

Świetnie,
Jeśli coś da się policzyć Wolframem Alpha to znaczy że nauka tego przedmiotu jest bezużyteczna.


@KochanekAdmina: Hahahah i to właśnie przekleństwo obecnego rynku pracy - stada juniorów i klepaczy po online'owych kursach i tutorialach frameworków, z przerostem ego i roszczeniową postawą. A podczas rozmowy kwalifikacyjnej niemal każdy rzuca tekstem "gdybym miał teraz dostęp do google'a to w 3 minuty znajduję rozwiązanie". A dostawali prosty algorytm do zaprezentowania w pseudokodzie języka, z
@TurboDynamo: Prowadz dyskusje na wyzwiska, nie odpowiadaj na pytania i zarzucaj innym bol dupy xD Musisz byc smutnym czlowiekiem. Ten papierek ze studiów to chyba Twoje jedyne zyciowe osiągnięcie xD Tez taki mam, nawet dwa.
Prowadz dyskusje na wyzwiska, nie odpowiadaj na pytania i zarzucaj innym bol dupy xD


@InnyKtosek: lepsze to niz mowić że nie da sie niczego nauczyć na studiach bo ty sie nie nauczyłeś xD

Musisz byc smutnym czlowiekiem.


@InnyKtosek: no bardzo smutnym bo nie narzekam na swoje życie i nie uważam ze straciłem czas na studiach w przeciwieństwie do ciebie xD

Ten papierek ze studiów to chyba Twoje jedyne zyciowe osiągnięcie
@shemyazza: to Ty jesteś niepotrzebna, taka prawda bo w IT liczy się bystry umysł i przede wszystkim logika a nie jakieś #!$%@? analizy matematyczne, których nie wykorzystuje się w życiu.

Wiem po sobie i po kolegach z którymi pracuję.
Analiza matematyczna jest potężnym narzędziem wykorzystywanym w wielu dziedzinach. Pozwala na zrozumienie większości zjawisk ciągłych. Zmienia sposób patrzenia na świat. Rozwija umysł i myślenie abstrakcyjne. I umożliwia opis ilościowy wielu zagadnień.


@shemyazza: brednie , PS zaliczyłem nawet analize 2
@spidero nie ma ci się przydać. Ma cie nauczyć myśleć, rozwiązywać problem. Uczysz się logicznie zapisywać postęp podczas rozwiązywania zadania, uczy porządku, logicznego układania równań. Sam po dość ciężkiej matmie widzę jak różni się moje podejście do wielu spraw. Czasami aż się denerwuje jak ktoś bezmyślnie wykonuje jakieś zadanie.
Myślę, że i oni czują, że te zajęcia nie mają sensu. Żałuję, że nastąpiła degradacja szkół zawodowych, ponieważ zdecydowana większość ludzi potrzebuje praktycznego przygotowania do pracy a nie nauki abstrakcyjnego myślenia.


@shemyazza: W sumie to co jest takiego abstrakcyjnego w analizie matematycznej?
@shemyazza: Meh, jak zwykle brak zrozumienie drugiej strony i chęć podbicia swojego ego "heh ja jestem lepszy".
BTW.

Prowadzę ćwiczenia z analizy matematycznej dla informatyków.

i

Powinno się zamknąć co najmniej połowę uniwersytetów i politechnik


Jest to co najmniej ciekawe połączenie
Mały tip, na drugich zajęciach kiedy ćwiczeniowiec od analizy zaczął zapraszać nas do tablicy i terroryzować (bo chyba zobaczył, że niezbyt chce nam się pracować i niektórzy powinni być odsiani na samym wejściu XD), po zakończeniu zajęć poszliśmy sznureczkiem do biblioteki po klasyka Krysicki Włodarski i wczoraj nie było żadnych większych problemów XD


@Polewik: Ja bym nie przesadzał z tym "odsiewaniem", bo byli tacy piątkowi co odpadli później i byli ci,
@spidero: to nie podstawy matematyki ani analiza a bardziej algebra. Nie zmienia to faktu, że mimo iż zadanie, moim zdaniem, obliczeniowo nie było trudne to jednak polegli. Dodam, że wiele osób tłumaczyło co i jak, skąd to się bierze, dlaczego itp.
Hahahah i to właśnie przekleństwo obecnego rynku pracy - stada juniorów i klepaczy po online'owych kursach i tutorialach frameworków, z przerostem ego i roszczeniową postawą. A podczas rozmowy kwalifikacyjnej niemal każdy rzuca tekstem "gdybym miał teraz dostęp do google'a to w 3 minuty znajduję rozwiązanie".


@YogiYogi: Ale byłeś kiedyś w pracy jako programista? xDDDD Przecież dzisiejsza praca programistów w Polsce to w 90% kopiowanie kodu z stacka. Na tym polega ta
@NUkz: Nic nie miałem, bo nie kończyłem technikum informatycznego (za moich czasów nie istniały, a poza tym moje podstawowe wykształcenie nie jest z informatyki), ale za to znam profil absolwenta (który pokrywa się mniej więcej z tym co robiłeś na egzaminie na technika) oraz miałem przyjemność uczyć tychże. Wierzę, że są dobre technika co kształcą na profilu informatycznym, ale ciężko im się przebić:) Cieszę się, że znalazłeś robotę którą lubisz, i
O ile twój przedmiot nie jest przedmiotem specjalistycznym to znaczy że jest WYSRYWEM na ścieżce edukacji tych ludzi. Twój przedmiot nic nie znaczy i nikomu się nie przyda i twoim obowiązkiem jako świadomego dydaktyka jest przepuszczenie tych ludzi dalej, a nie robienie im pod górkę


@KochanekAdmina: Ale z drugiej strony to jakiś żart żeby dalej przepuszczać tych, którzy nie potrafią policzyć delty. Przecież tego uczą w liceum, to jest na podstawowej
@kyaroru: Zgadnij... dziedziczenie jako takie na podstawowym poziomie łapią (pomijam smaczki "inheritance vs composition" bo to nawet niektórzy seniorzy są zdziwieni że tak można). Natomiast już pojęcia TPT czy TPH to już zależy jak im wyjdzie (bazując na przykładach skopiowanych z tutoriala albo stacka...). Dobrze że mamy dobre procesy code review ale to dlatego że branża specyficzna.