Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko205
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ryszard-dobrowolski

ryszard-dobrowolski

Dołączył 10 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 120
  • Znaleziska 111
  • Mikroblog 9
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0

1864

Urząd nie chce powiedzieć, dlaczego został odwołany dyrektor MORD Marek Dworak

Urząd nie chce powiedzieć, dlaczego został odwołany dyrektor MORD Marek Dworak

Konkurs na to stanowisko nie był przeprowadzany. Pan Paweł Mucha (Z wykształcenia jest geografem) posiada, w ocenie zarządu, doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych. Nie odpowiedział jednak na pytanie, czy nowy dyrektor MORD ma doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego

czechu
z
lovekrakow.pl
dodany: 26.11.2020, 13:53:02
  • 96
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    jedzbezpiecznie
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 16:58:27
  • 1
(Blog motoryzacyjny MrErdek1). Tych wszystkich którzy współczują Panu Markowi Dworakowi w związku z przejściem na emeryturę i utratą stanowiska dyrektora MORD w Krakowie, pragnę uspokoić, a tych którzy uważają, że dobrze się stało, wkurzyć!

Pan Marek Dworak NADAL ma dwa zawody zdobyte jeszcze w ubiegłym wieku na wewnętrznych kursach hybrydowych, instruktora OSK i egzaminatora WORD. Poza tym jest NADAL Sekretarzem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie, na zlecenie której jest realizowany
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

535

Marek Dworak nie jest już dyrektorem Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego

Marek Dworak nie jest już dyrektorem Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego

– Jestem już w wieku emerytalnym, mam 65 lat i czas, żeby inni młodsi zajęli się tym zadaniem, zwłaszcza w tak trudnych czasach jak te związane z pandemią – powiedział portalowi brd24.pl Marek Dworak.

pilot1123
z
gazetakrakowska.pl
dodany: 24.11.2020, 16:47:57
  • 118
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    jedzbezpiecznie
  • #
    polskiedrogi
  • #
    ciekawostki
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 14:22:51
  • 0
(Blog motoryzacyjny MrErdek1). Tych wszystkich którzy współczują Panu Markowi Dworakowi w związku z przejściem na emeryturę i utratą stanowiska dyrektora MORD w Krakowie, pragnę uspokoić, a tych którzy uważają, że dobrze się stało, wkurzyć!

Pan Marek Dworak NADAL ma dwa zawody zdobyte jeszcze w ubiegłym wieku na wewnętrznych kursach hybrydowych, instruktora OSK i egzaminatora WORD. Poza tym jest NADAL Sekretarzem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie, na zlecenie której jest realizowany
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 14:34:36
  • 0
@iosnin: od MrErdek1. Jesteś odpowiedzialnym za własne słowa ekspertem który wie na podstawie zdobytej wiedzy, że to co głosi Marek Dworak jest w 100% zgodnie z obowiązującym od 20 lat prawem, czy wierzysz na słowo, ze Marek Dworak to taki właśnie ekspert? A może jest ekspertem nie z powodu wiedzy i wykształcenia, lecz jedynie z racji zajmowanego stanowiska, pełnionej funkcji i lokalnych układów? Teraz dyrektorem MORD jest nauczyciel geografii! Zobaczysz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 14:38:45
  • 0
@wojniz: (Blog motoryzacyjny MrErdek1). Pan Marek Dworak NADAL jest Sekretarzem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie, na zlecenie której jest realizowany program "Jedź bezpiecznie" który sam na swoje zlecenie prowadzi. Poza tym NADAL PRACUJE NA PEŁNYM ETACIE w MORD Kraków, tym razem na stworzonym specjalnie dla niego stanowisku pełnomocnika MORD ds BRD. To doradca nowego dyrektora tej krakowskiej koterii, z zawodu nauczyciela geografii.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 14:42:38
  • 1
@Assistant_to_the_Regional_Manager: (Blog motoryzacyjny MrErdek1). masz racje. GADKA O EMERYTURZE TO MYDLENIE OCZU. Pan Marek Dworak POMIMO EMERYTURY NADAL jest Sekretarzem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie, na zlecenie której jest realizowany program "Jedź bezpiecznie" który sam na swoje zlecenie prowadzi. Poza tym NADAL PRACUJE NA PEŁNYM ETACIE w MORD Kraków, tym razem na stworzonym specjalnie dla niego stanowisku pełnomocnika MORD ds BRD. To doradca nowego dyrektora tej krakowskiej koterii,
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 14:47:18
  • 0
@iosnin: TAK, to znaczy, że jesteś ekspertem, czy wierzącym w to, że ekspertem jest Marek Dworak? Pamiętaj, że błędy ekspertów są przez ślepo wierzących w ich geniusz przyjmowane za zasady.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 15:40:37
  • 0
@iosnin: Rozumiem, że jesteś ekspertem którego wiedza opiera się na ślepej wierze w mądrość innych. Nie ma problemu, ale uważaj, bo przy niewłaściwym wyborze możesz w jednej chwili stać się głupcem. Szerokości.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 26.01.2021, 16:17:11
  • 0
@konkretnykrakow: Nie wszyscy podzielają Twój pogląd. Blog MrErdek1 np.

0

Vademecum kierującego

Vademecum kierującego

Rewolucyjna, bo niezależna od bazy pytań egzaminacyjnych i praktyki WORD, jedyna taka na rynku wydawniczym publikacja przeznaczona dla czynnych kierowców oraz osób związanych zawodowo z ruchem drogowym.

ryszard-dobrowolski
z
youtube.com
dodany: 28.04.2019, 20:13:50
  • 1
  • #
    kodeks
  • #
    drogowy
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska

2

KOALICJA PO - PSL POZWALAŁA NA BEZPRAWIE

KOALICJA PO-PSL była tak zajęta sobą, że nie starczyło jej czasu by ukrócić samowolę i brak odpowiedzialności przeróżnych koterii i Towarzystw Wzajemnej Adoracji. Namnożono nieodpowiedzialnych i zachowawczych urzędników kryjących się za fasadą EKSPERTÓW i BIEGŁYCH. Niedouczonemu urzędnikowi...

ryszard-dobrowolski
z
wykop.pl
dodany: 12.02.2016, 14:57:27
  • 3
  • #
    egzaminprawojazdy
  • #
    ruchdrogowy
  • #
    c12
  • #
    polityka
  • #
    samochody
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski
Autor
22.02.2016, 06:43:54
  • 0
[PETYCJA] http://mrerdek1.blogspot.com/2016/02/541-do-ministra-jerzego-szmita-pismo.html
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski
Autor
24.04.2019, 16:06:27
  • 0
Książka nie jest dla każdego. Na pewno nie jest dla egzaminatorów WORD, gdyż oni zostali obdarzeni przez naturę geniuszem wszechwiedzy i prawd objawionych, na polecenie dyrektora WORD i egzaminatora nadzorującego, bezkrytycznie przyjmowanych za jedynie słuszne.

Książka jest przeznaczona dla nas wszystkich, czyli dla gorszego sortu, co wcale nie znaczy, że mniej inteligentnych i nie potrafiących samodzielnie myśleć. Dla tych wszystkich, którzy pomimo zdobytej wiedzy w OSK, wciąż zadających sobie pytania o zasady
ryszard-dobrowolski - Książka nie jest dla każdego. Na pewno nie jest dla egzaminator...

źródło: comment_7WSex3fmGwu8t9PQ7OKJaoChecWRk0jT.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

396

Zatrzymanie przez policję za zjazd ze środkowego pasa na rondzie

Zatrzymanie przez policję za zjazd ze środkowego pasa na rondzie

Pan policjant porządku pilnuje

Matajo
z
youtube.com
dodany: 26.04.2018, 17:51:40
  • 376
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    szczecin
  • #
    policja
  • #
    ruchdrogowy
  • #
    samochody
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 30.03.2019, 14:21:46
  • 0
@cool_szczur: Skoro jezdnia przy organizacji ruchu o międzynarodowej nazwie "ruch okrężny" biegnie jedynie zgodnie ze wskazaniem strzałek na znaku, czyli okrężnie, to zjazd z tej jezdni jest dozwolony TYLKO Z JEJ PRAWEGO PASA RUCHU.

Rondo mogą być też zorganizowane nie okrężnie, lecz kierunkowo. Przy takiej organizacji ruchu jezdnie i pasy ruchu biegną na wprost do wylotów, a na wlotach są malowane strzałki kierunkowe. Przy takiej organizacji ruchu jedzie się zgodnie
Z.....u
Z.....u
konto usunięte 10.05.2017, 21:55:16
  • 2
Pytanko #prawojazdy #prawo #drogi bo jak jechałem bez to typ z tyłu machał łapami jak ciężarówka jechała z drugiej strony
Z.....u - Pytanko #prawojazdy #prawo #drogi bo jak jechałem bez to typ z tyłu machał ...

źródło: comment_V19GeuWehG2VaWI08VhHuSXZivR6HSFd.jpg

Pobierz

Kierunek czy bez

  • Kierunek 84.4% (124)
  • Bez 15.6% (23)

Oddanych głosów: 147

  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 28.03.2019, 17:29:25
  • 0
Zmiana pasa ruchu, to wjazd na sąsiedni pas ruchu tej samej jezdni, a zmiana kierunku jazdy to, poza zawracaniem, OPUSZCZENIE JEDNI DROGI w celu wjazdu na jezdnię innej drogi lub na leżącą przy drodze nieruchomość gruntową. Kierunek jazdy pokrywa się z przebiegiem jezdni drogi (pokrywa się z osią jezdni), a kierunek ruchu, to kierunek zgodny z ruchem pojazdu czyli jest zgodny z osia pojazdu. Dokładnie wyznacza go w danej chwili grot wektora
ryszard-dobrowolski - Zmiana pasa ruchu, to wjazd na sąsiedni pas ruchu tej samej jez...

źródło: comment_UrBG12UyYTSNK0Cq4xZeXfD7kUDzko9z.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

483

Jedź bezpiecznie - konfrontacja Dworaka z policjantem, kto ma rację?

Jedź bezpiecznie - konfrontacja Dworaka z policjantem, kto ma rację?

Policja kwestionuje wypowiedź sekretarza Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Marka Dworaka dotyczącą problemu pierwszeństwa, kiedy zwęża się pas ruchu. Kto ma rację? W filmie argumentacja Dworaka od 5:08.

Serghio
z
youtube.com
dodany: 12.02.2019, 16:51:15
  • 305
  • #
    policja
  • #
    prawojazdy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    kierowcy
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 14.02.2019, 00:35:49
  • 0
@silvanus: Obowiązek jazdy na wprost zgodnie z przebiegiem jezdni możliwie blisko prawej krawędzi jezdni oznacza obowiązek "równania do prawej" oraz jazdy przy prawej krawędzi jezdni przy nieoznaczonych znakami pasach ruchu, a gdy pasy ruchu są oznaczone znakami, prawym pasem ruchu, gdy jest on przeznaczony do jazdy na wprost. Gdy prawy pas jest zajęty, przeznaczony do skręcania lub uprawnionej grupy pojazdów, możliwie bliską prawej krawędzi jezdni będzie jazda pasem obok.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 14.02.2019, 00:45:16
  • 0
@majoreq: Sprawa banalnie prosta, dlatego powtarzasz bezkrytycznie po Dworaku bzdurę, że podłużny to prosty. Wyobraź sobie, że okrężny wcale nie nie znaczy, okrągły.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 14.02.2019, 00:53:41
  • -2
@zdobyslaw-asddsa: Następny ekspert, który powiela bzdury jako swoja mądrość. Zakaz wyprzedzania z prawej strony przy nieoznaczonych znakami pasach ruchu dotyczy odcinka przed zwężeniem. Na zwężeniu wyprzedzający nie może zajechać drogi wyprzedzanemu, któremu nie wolno jedynie przyspieszać. Przy braku oznaczonych znakami pasach ruchu pierwszeństwo ma zawsze ten z prawej.
ryszard-dobrowolski - @zdobyslaw-asddsa: Następny ekspert, który powiela bzdury jako ...

źródło: comment_JoyqgpwxdF4Kq1doDSX13EQMtxcORYqK.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 11:27:35
  • 0
@majoreq: Masz prawo wierzyć w co chcesz i w kogo chcesz, ale wiara nie zastąpi tego co poza uczuciem jest u człowieka najważniejsze. Gdy będzie tam jeden pas ruchu, to też się skończy na krawężniku i pojawi się obok nowy? Będziesz na niego wjeżdżał i włączał kierunkowskaz, bo musisz kręcić kierownicą? Będzie zmieniał pas ruchu czy nadal jechał tym samym pasem biegnącym wzdłuż prawej krawędzi jezdni? A jak pas będzie
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 11:36:37
  • -1
@zdobyslaw-asddsa: Oczywiscie, że rację ma tu przedstawiciel KG Policji, tym bardziej, że tak jest wszędzie na świecie dla ruchu prawostronnego. Pan Dworak nie raz już udowodnił, że stanowisko i pełniona funkcja nie czyni z człowieka eksperta, nawet jak sam się za takiego uważa i jest tak pewny siebie, że wzywa redakcję MOTORU do sprostowania tego co zgodne z prawem.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 11:43:57
  • 0
@zdobyslaw-asddsa: Powielanie wymysłu o kontynuacji wzrokowej pasa ruchu, o zakazie wyprzedzania z prawej strony i zmianie pasa ruchu, bo się kręci kierownicą, nie przystoi osobie, która posiada uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych, bo na tych tylko z kartą rowerową, psów bym nie wieszał.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 14:02:06
  • 0
@majoreq: Zachowujesz się w dyskusji dziwnie, bo sam sobie ubliżasz. Masz rację, że twój argument był z d... wzięty, ale szacun, że to sam zauważyłeś, to po pierwsze.
Po drugie, te dwa nieoznaczone znakami pasy ruchu są przed zwężeniem, czyli zanim się połącza w jeden, a mowa jest o zwężeniu.
Po trzecie, co by było gdyby pasy były wyznaczone jest rozmową nie na temat, gdyż pasy są nieoznaczone.
Po czwarte.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 15:25:25
  • 0
@majoreq: Zaczynasz mnie bawić. Podpowiadasz mi, ze OZNACZONY LUB NIEOZNACZONY znaczy, że nie ma znaczenia, czy są pasy czy nie. To oznacza specu od logiki, że pas ruchu jest podłużnym pasem jezdni niezależnie od tego, czy jest oznaczony znakami, czy nie. Jak jest nieoznaczony to prawy biegnie przy prawej krawędzi jezdni i tyle w temacie.

Może i nie potrafię czytać ze zrozumieniem, ale się staram i nawet rozumiem twój bełkot
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 15:55:56
  • 1
@majoreq: Ile razy można o tym samym? Przecież nikt cię nie zmusza do czegokolwiek. Skoro wg ciebie nie ma pasów ruchu, to niech tak będzie. Jeździj jak na placu na którym nie ma wyznaczonej drogi, jezdni i pasów ruchu i stosuj się do art. 25.1 i 25.3 ustawy Prawo o ruchu drogowym, czyli ustępuj pierwszeństwa z prawej.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 17:34:52
  • 0
@niki_niki: Na zdjęciu jest znak ostrzegawczy o dwustronnym zwężeniu, więc nikt nie jest niczym zaskoczony. Ten z lewego pas ustępuje jadącemu prawym i przybliża się do prawej krawędzi jezdni (wjeżdża na prawy pas ruchu).
zdobyslaw-asddsa
zdobyslaw-asddsa
14.02.2019, 05:20:48
  • 0
@ryszard-dobrowolski: prosze o podparcie sie kodeksem drogowym w momencie gdy chce pan podważyć moje zdanie :) pozdrawiam. P.s i ja pozniej udowodnie swoja racje :)
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.02.2019, 11:58:49
  • 0
@zdobyslaw-asddsa: Policjant wszystko wytłumaczył. Przy nieoznaczonych znakami pasach ruchu jedynym pasem ruchu który nigdy nie zaniknie jest prawy pas ruchu, dlatego kto zamierza na ten pas wjechać musi ustąpić pierwszeństwa nim jadącym. Nie ma do tego nic, z której strony jezdni się ona zwęża i która strona jezdni jest "prościejsza". A Ty mi możesz powtórzyć jedynie wymysły Zbigniewa Drexlera, twierdząc, że to jest obowiązujące prawo.
  • Odpowiedz

28

Kto ma pierwszeństwo na zwężającym się pasie ruchu?

Kto ma pierwszeństwo na zwężającym się pasie ruchu?

Przed skrzyżowaniem na szerokim pasie ruchu obok siebie stoją dwa auta. Samochody ruszają, za krzyżówką pas zwęża się i miejsca jest tylko na jeden pojazd. Kto w takiej sytuacji ma pierwszeństwo? Okazuje się, że sprawa budzi kontrowersje.

DziennikGazetaPrawna
z
auto.dziennik.pl
dodany: 21.01.2019, 13:00:43
  • 5
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    prawo
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.02.2019, 10:36:08
  • 1
Nowy odcinek Jedź bezpiecznie (733) i tym razem pan Marek Dworak kwestionuje wiedzę przedstawiciela Komendy Głównej Policji, argumentując swoje zdanie swoim przekonaniem, że rację ma kuzyn Nikodema Dyzmy z czasów PRL. Zapraszam na https://mrerdek1.blogspot.com/2019/02/155-nieoznaczone-pasy-ruchu-w-jedz.html
ryszard-dobrowolski - Nowy odcinek Jedź bezpiecznie (733) i tym razem pan Marek Dwora...

źródło: comment_Hto4UL1XSXdEtimjRzDSQ0fuZuokBoIW.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

413

Kubica i williams podpisali ... teraz ruch Orlenu .....

Kubica i williams podpisali ... teraz ruch Orlenu .....

Kubica i Williams podpisali .... teraz ruch Orlenu

konto usunięte
z
sokolimokiem.com
dodany: 16.11.2018, 15:40:59
  • 132
  • #
    sport
  • #
    kubica
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 25.01.2019, 00:45:30
  • 0
@mg1111: Mnie interesuje od zawsze

78

Czy wolno zmienić pas ruchu będąc na skrzyżowaniu? Policjanci wyjaśniają...

Czy wolno zmienić pas ruchu będąc na skrzyżowaniu? Policjanci wyjaśniają...

[ Znalezione na YT ] Autor włączając się do ruchu na skrzyżowaniu wjeżdża na wolny lewy pas. Po chwili dochodzi do kolizji z innym kierowcą, który to będąc na skrzyżowaniu postanowił zmienić swój pas ruchu, z prawego na lewy na którym właśnie się znalazł autor nagrania.

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 01.07.2017, 08:08:55
  • 88
  • #
    drogi
  • #
    kodeksdrogowy
  • #
    prawojazdy
  • #
    kierowcy
  • #
    policja
  • #
    polska
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 07.12.2018, 18:03:44
  • 0
@mrbarry: Policjanci skutecznie nastraszyli rejestrującego "rozmowę", co osobiście potwierdził stosownym wpisem i po przyjęciu mandatu sprawa, która wcześniej wymagała zatrzymania prawa jazdy, została zamknięta.

386

Włączyć kierunkowskaz czy nie - ministerstwo rozwiewa wątpliwości

Włączyć kierunkowskaz czy nie - ministerstwo rozwiewa wątpliwości

Czy należy włączać kierunkowskaz na tzw. skrzyżowaniu łamanym, oznaczanym informacyjnie znakiem T6? - sprawa ta od lat dzieli środowisko kierowców. Spór przecina Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na zapytanie poselskie.

RzeczpospolitaPRAWO
z
rp.pl
dodany: 03.08.2018, 10:54:52
  • 373
  • #
    polska
  • #
    kierowcy
  • #
    prawo
  • #
    znakidrogowe
  • #
    drogi
  • #
    polskiedrogi
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 10:37:46
  • 1
@Maudiun:

Słownikowo KIERUNEK, to strona w którą się ktoś lub coś zwraca w linii prostej (kierunek przebiegu drogi) lub porusza (kierunek ruchu), ale także kręta linia lub droga prowadząca do określonego celu (kierunek jazdy od punktu A do punktu B).

Droga może "zmieniać kierunek" czyli swoje położenie w przestrzeni w stosunku do stron świata lub stałych punktów topograficznych. Jadący jezdnią tej drogi, by poruszać się zgodnie z jej przebiegiem, musi zmieniać
ryszard-dobrowolski - @Maudiun: 

Słownikowo KIERUNEK, to strona w którą się ktoś l...

źródło: comment_mU6QYGkRfIL0QYv6oU67JCZcXHZKZ7dH.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 12:00:00
  • -1
kjubb. Jak łatwo nazywasz innych debilami i baranami. Jesteś ekspertem w dziedzinie psychiatrii czy hodowli? Zgrabne owieczki traktujesz jak ludzi, oczekując, że zaczną ci też gotować?

Ja też nie włączam kierunkowskazów jadąc drogą z pierwszeństwem, także na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi, gruntowymi, wewnętrznymi oraz prowadzącymi do stacji paliw lub posesji i gwarantuje ci, że nie jestem debilem ani baranem.

Nie włączam nie dlatego, że jestem upośledzony umysłowo, a wręcz odwrotnie, dlatego
ryszard-dobrowolski - kjubb. Jak łatwo nazywasz innych debilami i baranami. Jesteś ek...

źródło: comment_y0aoFMvFubwJ7vdfuirmW30nT6Vj2Lhi.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 13:02:59
  • -1
@interman: Jadąc drogą z pierwszeństwem, także na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi, gruntowymi, wewnętrznymi oraz prowadzącymi do stacji paliw lub posesji, nie maja zamiaru na jezdni tej drogi zmienić pasa ruchu, zawrócić lub tej jezdni opuścić, NIE MA PODSTAW do włączania kierunkowskazów/

Obowiązujące w Europie i w Polsce prawo, nie tylko, że tego nie wymaga, to wręcz tego zakazuje. Sygnalizowanie zamiaru wykonania manewru, którego kierujący pojazdem nie wykona, jest takim samym
ryszard-dobrowolski - @interman: Jadąc drogą z pierwszeństwem, także na skrzyżowaniac...

źródło: comment_NnVU1oqtVFrsaAFMSuf0Yb7HIpm8Kc8Y.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 13:27:13
  • 0
@darvd29: @yosoymateoelfeo: Pod względem zasad ruchu są tam dwa osobne skrzyżowania spełniające wymagania definicji skrzyżowania zawartej w art. 2.10 ustawy Prawo o ruchu drogowym, więc zachowałeś się zgodnie z zasadami ruchu. Pana instruktora uczono prawa korporacyjnego WPRD. http://mrerdek1.blogspot.com/2018/05/129-vademecum-kierujacego-skrzyzowania.html
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 13:32:35
  • -1
@Nieszkodnik: Kierunkowskazy nie służą do wskazywania strony drogi lub skrzyżowania, wylotu lub kierunku w jakim zamierza się udać kierujący, bo to dane osobiste objęte ochroną. Kierunkowskazy służą jedynie do sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu, zawrócenia na jezdni lub jej opuszczenia. Włączasz kierunkowskaz jadąc skrajnym pasem ruchu INFORMUJESZ, że zamierzasz tą jezdnię opuścić. Nie włączasz, nie zamierzasz wykonać żadnego z tych manewrów.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 19:28:55
  • -2
@kjubb: Tobie widocznie tłukli do głowy nie to co trzeba, nie tylko z zakresu wiedzy o ruchu drogowym. Po pierwsze kto ci dał prawo twierdzić, że to ty doznałeś prawdy objawionej i ty jedyny masz właściwą wiedzę? Przedstaw swój punkt widzenia i poowstrzymaj się od oceny kto jest durniem, bo może się okazać, że dokonujesz samooceny.

Zacznijmy od początku. Zgodnie z art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym kierunkowskazy służą
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 20:00:25
  • -1
@interman: Trzeba wybaczyć tym, którzy są przekonani, że zmiana kierunku jazdy i kierunku ruchu to to samo, skoro nie odróżnia tego ministerialny urzędnik, budowlaniec z wykształcenia, który żadnej pracy się nie boi (własna firma budowlana, uprawnienia budowlane, nadzór budowlany, służby specjalne, NIK, zarządzanie, administracja publiczna, wreszcie podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa - obecnie bez BUDOWNICTWA). Nawiasem mówiąc minister też jest budowlańcem, a były już wiceminister był geodetą.

Nic
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 20:15:33
  • -1
@michaljg: Nie nazywaj chłopie chłopskiego rozumu logiką. Włączonym kierunkowskazem sygnalizuje się zawczasu i wyraźnie zamiar wykonania MANEWRU zmiany pasa ruchu lub manewru zmiany kierunku jazdy, jakim jest zawracanie lub opuszczenie jezdni drogi po której porusza się kierujący w celu wjazdu na jezdnię innej drogi lub plac, pole, posesję, parking, itd. Art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym mówi o skręcaniu w lewo lub w prawo Z JEZDNI, co potwierdza art.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 20:22:15
  • 0
@michaljg: Nie wiedzą i nie będą wiedzieć, gdyż w WORD od 20 lat uczą WIELU bzdur sprzecznych z obowiązującym prawem, ale zgodnych z nieuprawnionymi wymysłami osób fizycznych uznawanych przez własne środowisko za ekspertów.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 05.08.2018, 21:51:09
  • -2
@michaljg: skręcając na jezdni bez jej opuszczenia można na niej zawrócić lub pojechać w bok, a gdy wyznaczono pasy ruchu znakami drogowymi można zmienić pas na sąsiedni. Skręcając na jezdni można jeszcze nie opuszczając pasa ruchu poruszać się zgodnie z jej przebiegiem, czyli nie zmieniać kierunku w stosunku do przebiegu jezdni.
Można jeszcze skręcić z jezdni i ją opuścić i to jest właśnie, poza zawracaniem, zmianą kierunku w prawie europejskim,
ryszard-dobrowolski - @michaljg: skręcając na jezdni bez jej opuszczenia można na nie...

źródło: comment_1qA3TLpdvNsaQ0P8W3eBiYEbgH3CEYub.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 10:13:17
  • 0
@Minsc_and_Boo: Piszesz "Sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy na łuku drogi, gdy nie ma innej możliwości ruchu, byłoby bezcelowe, bo nie ma potrzeby uprzedzania innych uczestników drogi o tym, co jest oczywiste".

Interpretacja prawa nie jest taka prosta jak ci się wydaje, a poza tym tego co oczywiste się nie interpretuje.

Jeżeli jedziesz drogą z pierwszeństwem lub nie, bo wbrew pozorom nie ma to znaczenia, drogą której przebieg jest jednoznacznie określony jej
ryszard-dobrowolski - @MinscandBoo: Piszesz "Sygnalizowanie zmiany kierunku jazdy na ...

źródło: comment_ipRyo9USMCA3Nxf5KhFkMXUXwwxF6uPt.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 10:17:41
  • 0
@arsenalista: Wyobraź sobie, że są też idioci którzy kierunkowskazem usiłują powiadomić innych, że jadą w lewo lub w prawo bez zmiany kierunku jazdy. To dopiero muszą być durnie!
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 10:21:56
  • 0
@rzemich: Tak. Następuje zmiana kierunku jazdy, gdyż odnosi się do jezdni drogi po której się poruszasz, bez zmiany kierunku ruchu, czyli ruszania kierownicą i zboczenia z linii prostej.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 10:27:37
  • 0
@DarnoQ: Tu jest omówione to skrzyżowanie. http://mrerdek1.blogspot.com/2015/08/41-kierunek-jazdy-i-jego-zmiana.html
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 11:14:02
  • -1
@michaljg: Będziesz się śmiał do czasu, aż zrozumiesz, że kierunkowskaz służy tylko do sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy, a nie kierunku ruchu, gdyż to to samo tylko dla małego Kazia, który jeździ po podwórku na swoim ukochanym rowerku.
ryszard-dobrowolski - @michaljg: Będziesz się śmiał do czasu, aż zrozumiesz, że kieru...

źródło: comment_Ja4xD3axiBO6U8GMw4gaQJc3TAZp6dw2.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 11:37:18
  • -1
@michaljg: A kto wam napisał, że jadąc wzdłuż drogi z pierwszeństwem (główna nie jest określeniem w rozumieniu zasad ruchu ekspercie od kręcenia kierownicą) wykonujecie MANEWR zmiany kierunku jazdy?
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 12:07:42
  • 0
@veldrinn: Znany bloger pisze tak na swoim blogu:
"Zmieniasz kierunek jazdy, to masz OBOWIĄZEK zawczasu i wyraźnie poinformować innych uczestników ruchu drogowego włączeniem właściwego kierunkowskazu (art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym)
Zmieniasz kierunek ruchu bez zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu, kierunkowskazu NIE WŁĄCZASZ".

Prawo korporacyjne WORD, które szkoli i egzaminuje w imieniu państwa kierowców i kandydatów na kierowców, mówi: "Kręcisz kierownicą podczas jazdy, to zmieniasz kierunek jazdy, a zatem
ryszard-dobrowolski - @veldrinn: Znany bloger pisze tak na swoim blogu:
"Zmieniasz k...

źródło: comment_v9Z1RUhmaqghPHCJqUQY7TDBzslUXQOc.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 12:35:12
  • 0
@michaljg: Geniuszu intelektu i znawco prawa międzynarodowego. Po pierwsze Konwencja genewska w sprawie ruchu drogowego nie obowiązuje od 1968 roku, więc na 100% nie jest nadrzędna nad polskim Kodeksem drogowym. Zgodnie z Porozumieniami europejskimi z 1971 roku, stanowiącymi uzupełnienie Konwencji WIEDEŃSKIEJ o ruchu drogowym oraz o znakach i sygnałach drogowych, kierujący ma sygnalizować zamiar wykonania manewru jazdy w bok na jezdni (zmiany pasa ruchu wg polskiego prawa) lub zamiaru opuszczenia
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 17:56:53
  • 0
@michaljg: Pompierwse wypowiedź była skierowana do @rzemich-a, a nie do ciebie, więc wypraszam sobie pisanie, do mnie, na dodatek, kłamliwie twierdząc, że wypisuję bzdury? To, że masz inne zdanie, wcale nie znaczy, że masz rację. Na jakiej podstawie twierdzisz, że ja piszę bzdury? Może jakiś dowodzik.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 18:06:42
  • 0
@michaljg: Czytam i jakoś nie mogę znaleźć zapisu o skręcaniu w rozumieniu kręcenia kierownicą, natomiast wiem, że przepis dotyczy skręcania z jezdni w celu jej opuszczenia czyli zmiany kierunku w stosunku do kierunku przebiegu jezdni. Gdyby przepis dotyczył INTELEKTUALISTO każdego skręcania będącego wynikiem kręcenia kierownicą, to na krętej drodze zrobił byś ze swego pojazdu dyskotekę. Jedno co ci mogę doradzić, to przestań się wypowiadać, ba swoimi wypowiedziami sam sobie ubliżasz.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 18:18:08
  • 0
@HalEmmerich: Kadr z filmu Jedź bezpiecznie TVP Kraków robiony na zlecenie prowadzącego, za pieniądze MORD, którego jest dyrektorem, MRBRD której jest sekretarzem i marki subaru ], która reklamuje i "testuje" samochody. Ten ekspert nawet nie raczy zauważyć, że organizatorowi ruchu było szkoda pieniędzy na żółtą farbę i na drodze z pierwszeństwem mamy linię warunkowego zatrzymania złożoną z trójkątów. I ten ekspert gani na filmie kierowców, z których zarządca drogi robi
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 18:25:35
  • 1
@riDEr: I bardzo dobrze Pan myśli. Nie wolno włączać kierunkowskaz nie mając zamiaru nie tylko opuszczać jedni, ale nawet swego pasa ruchu.

Na szczęście egzaminowani są coraz mądrzejsi i wnoszą o uznanie błędu egzaminatora. Jest już kilka wyroków, które publicznie obnażają niewiedzę członków tej koterii nastawionej na robienie kasy z oblewania, gdyż mało kto wie, że WORD-y są instytucją SAMOFINANSUJĄCĄ się, więc jakoś trzeba zarobić na KILKUNASTOTYSIĘCZNĄ pensję Pan Dyrektora
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 18:37:17
  • 0
@michaljg: Po co czytasz te wypociny? Kto ci każe? Po co ci ta wiedza, skoro wszystko wiesz lepiej? Nie bardzo wiem ile masz lat lub jakie jest twoje rozumienie świata, skoro to co pisze i rysuję to dla ciebie wypociny,bym mógł dopasować sposób narracji do twego poziomu. Wybacz, że ci nie pomogę, ale nie mam doświadczenia z prowadzenia pogadanek w przedszkolach. W szkołach zadają dużo mądrzejsze pytania, gdyż starają się
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 21:07:08
  • 0
@michaljg: Skoncentruj się na analizie SWOJEGO rozumowania, bo to jakie jest moje, tak naprawdę nadal nie pojmujesz, że jest oparte na obowiązującym od 20 lat prawie ustawowym, a nie na wymysłach WORD i ekspertów z czasów PRL, kiedy nie było pierwszeństwa łamanego, ruchu okrężnego na skrzyżowaniach dróg publicznych skanalizowanych wyspą środkową o dowolnym kształcie i wielkości, rond spiralnych i turbinowych, a znak C-12 nie był znakiem nakazu organizacji ruchu "ruch
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 21:59:42
  • 1
@zdunek89: Ja tylko w kwestii formalnej. To nie poseł udzielał odpowiedzi posłance, a PODSEKRETARZ STANU w MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY, z wykształcenia budowlaniec, ale także spec od służb specjalnych oraz NIK, więc nie ma się co dziwić, że udzielił takiej odpowiedzi.
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 06.08.2018, 22:28:44
  • 1
@krzychol66: Jestem pełen podziwu dla pańskiej wiedzy historycznej. Wszyscy wiedzą, że sam znak C-12 to od zawsze pierwszeństwo wjeżdżającego na ogólnych zasadach ruchu (pierwszeństwo z prawej), ale mało kto wie, że Porozumieniami europejskim, z powodu korkowania się tak zorganizowanych obiektów, w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku odwrócono pierwszeństwo na wlotach SAMYM ZAPISEM W PRAWIE, czyli wprowadzono na budowlach zorganizowanych zgodnie z nakazem znaku "ruch okrężny" pierwszeństwo z lewej. Kilka krajów się
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 07.08.2018, 13:42:24
  • -1
@michaljg: Napisałem wszystko co potrzebne by zrozumieć co oczywiste, ale z uporem maniaka usiłujesz wmawiać mi, że czegoś nie pojmuję.

Do jakiej infrastruktury się odnoszę i jakich indywidualnych czynach mówię pisząc o kierunku ruchu. To ty dokonujesz takich podziałów, tyle tylko, że dla ciebie zmiana kierunku jazdy to zmiana kierunku ruchu.

Określenie RUCH odnosi się do ruchu drogowego, którego zasady określa ustawa Prawo o ruchu drogowym, bez związku z kierunkiem ruchu
ryszard-dobrowolski - @michaljg: Napisałem wszystko co potrzebne by zrozumieć co oczy...

źródło: comment_iFcXKwOwFP3IHFLRw3gOnjKnhdypEZ7q.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 07.08.2018, 13:57:24
  • -1
@michaljg: A tu jest skrzyżowanie w rozumieniu zasad ruchu i co to zmienia?
ryszard-dobrowolski - @michaljg: A tu jest skrzyżowanie w rozumieniu zasad ruchu i co...

źródło: comment_qrfsCxpXzwnADi2kMJahkRFgh2iN1zp9.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 08:15:01
  • 1
@n8n8n8n: I słusznie uważasz, że nie trzeba, ale uważaj gdy włączysz chcąc wjechać na posesję zaraz za lub na skrzyżowaniu. Wtedy jakiś jadący za tobą uczeń diabła uzna, że kierunkowskazem sygnalizujesz kręcenie kierownicą, a nie zamiar zmiany kierunku jazdy.

Zgodnie z obowiązującym prawem ustawowym, a nie wymysłami byłych twórców i komentatorów Kodeksu drogowego z 1983 roku, który nie obowiązuje od 20 lat, oraz środowisk WORD, kierujący pojazdem ma używać kierunkowskazów
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 09:22:08
  • 0
@chigcht: Nie wbrew logice, a wbrew chłopskiemu rozumowi. Skoro jadąc droga z pierwszeństwem bez zamiaru jej opuszczenia lub zawrócenia na niej masz USTAWOWY OBOWIĄZEK jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, co znaczy, że jeżeli wolny jest prawy pas ruchu bez strzałek do skręcania tylko w prawo, to masz obowiązek nim się poruszać (art. 16.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym), to znaczy, że nie będziesz, tylko z tego powodu, że droga
ryszard-dobrowolski - @chigcht: Nie wbrew logice, a wbrew chłopskiemu rozumowi. Skoro...

źródło: comment_jNdFe99jI7hGhBlcPsC1qGN9Mwo6IkSx.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 20:27:16
  • 0
@kunghan: Zgodnie z art. 22 ustawy masz obowiązek sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy, tu zamiar opuszczenia jezdni drogi po której się poruszasz, z jej lewej strony, bez znaczenia czy chcesz wjechać z niej na stację paliw, parking, drogę podporządkowaną lub wewnętrzną.

Przepis dotyczy zasad zachowania się kierującego na jezdni drogi po której się porusza i którą zamierza opuścić. Nie ma znaczenia gdzie jedzie, na co wjeżdża oraz to czy zmiana
ryszard-dobrowolski - @kunghan: Zgodnie z art. 22 ustawy masz obowiązek sygnalizować ...

źródło: comment_eYP8YNJR3IUzIZe7eGejj9JOPI7FaPSc.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 20:48:59
  • 0
@deer121: Pan Marek Dworak jest dyrektorem MORD Kraków i stosuje w szkoleniu i egzaminowaniu prawo korporacyjne zwane szkołą krakowską. W WORD Warszawa stosują swoje zasady, np. dotyczące rond klasycznych z okrężnie biegnącymi jezdniami inne niż w Krakowie. My tu mówimy o prawie ustawowym, które obowiązuje od dwudziestu lat, a które co do podstawowych zasad ruchu jest zgodne z prawem międzynarodowym.

Jeżeli ten super ekspert z Krakowa, jadąc biegnącą w prawo
ryszard-dobrowolski - @deer121: Pan Marek Dworak jest dyrektorem MORD Kraków i stosuj...

źródło: comment_tpQuNAbF2spwmBu3w90kaTFyQWHiBNXi.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 23:22:47
  • 0
@Minsc_and_Boo: Art. 22 ustawy Prawom o ruchu drogowym nie wspomina słowem o skrzyżowaniu, a tym bardziej nie różnicuje zachowania kierującego pojazdem od jego rodzaju i przebiegu na nim drogi (kąt, promień) po której porusza się kierujący. Jak biegnie droga pokazują znaki pionowe i poziome, a szczególnie tabliczka T-6 oraz linie wyznaczające krawędzie jezdni i pasy ruchu. Poza obowiązkiem sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu lub zamiaru zawrócenia, kierujący pojazdem jest obowiązany
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 08.08.2018, 23:39:07
  • -2
@kjubb: Sygnalizujesz jedynie zamiar zmiany pasa ruchu, zamiar zawrócenia i zamiar OPUSZCZENIA JEZDNI DROGI PO KTÓREJ SIĘ PORUSZASZ. By ją opuścić trzeba Z NIEJ SKRĘCIĆ, czyli zmienić kierunek jazdy w stosunku do jej podłużnej osi, co nie zawsze wymaga kręcenia kierownicą, czyli zmiany kierunku ruchu.
Ad.1 Nie sygnalizuje się skręcania na jezdni w celu utrzymania toru jazdy zgodnego z jej przebiegiem. Kierujący ma obowiązek jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.08.2018, 09:16:41
  • 0
@Bialy88: Droga zmienia swój kierunek w stosunku do stałych punktów odniesienia, np. geograficznych, Poruszający się tą drogą, która biegnie tak jak jej podłużne pasy, czyli pasy ruchu i krawędzie, zmienia kierunek tak jak ta droga. Ten kierunek to kierunek ruchu, którego zmiany się nie sygnalizuje niezależnie od miejsca na drodze. W ujęciu wektorowym kierunek ruchu jest zawsze styczny do osi jezdni. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar
ryszard-dobrowolski - @Bialy88: Droga zmienia swój kierunek w stosunku do stałych pun...

źródło: comment_qRmobd9A73B2sfGPw7abgWQc7cs5XoJl.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.08.2018, 09:32:58
  • -3
@kjubb: Nie logika, a tak ładnie nazywany chłopski rozum i wymysły oparte na prawie korporacyjnym WORD, że o innych uznanych za ekspertów ignorantów i oszustach nie wspomnę, sprzeczne z obowiązującym w Polsce i Polskę PRAWEM. Kierujący ma obowiązek sygnalizować, poza zamiarem zmiany pasa ruchu i zawracania, jedynie ZAMIAR OPUSZCZENIA JEZDNI, bo przekroczenie krawędzi jezdni jest zmianą kierunku jazdy, który mylisz ze zmiana kierunku ruchu, dziwne że tylko na skrzyżowaniach. Proponuję
ryszard-dobrowolski - @kjubb: Nie logika, a tak ładnie nazywany chłopski rozum i wymy...

źródło: comment_tLH0sUR2YWFARYOkEIDC2LJmwdNs85oo.jpg

Pobierz
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 10.08.2018, 20:33:54
  • 0
@interman: Tak się zastanawiam dlaczego pozwalacie Państwo wodzić się za nos dyrektorom i egzaminatorom WORD, PORD, MORD, skoro to jedynie przyuczeni do zawodu, przez takich samych jak oni socjologów, historyków, polonistów, emerytowanych urzędników i policjantów a nawet katechetów po religioznawstwie. Przecież oni uczą się rozumienia prawa z tych samych książek co reszta społeczeństwa, które profesor prawa uznał za sprzeczne z obowiązującym prawem prywatne poglądy osób fizycznych.

Czasy PRL, kiedy rond
ryszard-dobrowolski - @interman: Tak się zastanawiam dlaczego pozwalacie Państwo wodz...

źródło: comment_u3BieN7kuKSJdwZ13ZZf8StBiSqkqHYX.jpg

Pobierz

10

Jedź bezpiecznie odc. 660 (rondo turbinowe w Krakowie)

Jedź bezpiecznie odc. 660 (rondo turbinowe w Krakowie)

W Krakowie, obok dworca PKP "ronda" klasyczne zmieniły się w "ronda" turbinowe.

Brajanusz_hejterowy
z
youtube.com
dodany: 01.09.2017, 09:34:08
  • 26
  • #
    polskiedrogi
  • #
    prawojazdy
  • #
    rondoturbinowe
  • #
    motoryzacja
  • #
    kierowcy
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 03.03.2018, 12:16:02
  • 0
Tak jak są tylko dwa rodzaje skrętów, tak też są tylko dwa rodzaje rond pod względem ich organizacji ruchu. Jedne klasyczne zorganizowane wg zasad ruchu okrężnego, czyli zgodnie z nakazem znaku C-12 w jego obowiązującej od 1999 roku dyspozycji (brak strzałek kierunkowych i jednokierunkowe jezdnie biegnące od skrzyżowania wlotowego, bez końca dookoła wyspy lub placu. To wlotowe skrzyżowanie, a nie rondo, to wg zasad ruchu "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym".

Drugi rodzaj to
ryszard-dobrowolski - Tak jak są tylko dwa rodzaje skrętów, tak też są tylko dwa rodz...

źródło: comment_7TemmfwMdeOSmWus5ucrvBIQT9ayu5jP.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

925

Policja przegrała sprawę z p. Emilem. Składa apelację: "Sąd nie ma kompetencji"

Policja przegrała sprawę z p. Emilem. Składa apelację: "Sąd nie ma kompetencji"

KMP w Lublinie złożyła apelację od wyroku sądu, w którym przegrała z obywatelem w sprawie o dokładność pomiaru prędkości z użyciem wideorejestratora PolCam. „Sąd kwestionuje świadectwo legalizacji dopuszczające urządzenie do pomiaru prędkości – co przekracza kompetencje Sądu” – czytamy w apelacji.

duzogazu
z
jednoslad.pl
dodany: 08.01.2018, 11:26:55
  • 122
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    policja
  • #
    wideorejestrator
  • #
    fotoradary
  • #
    wyrok
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 28.01.2018, 19:12:42
  • 0
Lubelska Policja ma ostatnio pecha. Tu też przegrała:
http://mrerdek1.blogspot.com/2018/01/112-policja-przegraa-w-sadzie.html
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

551

Sąd: na rondo wjeżdżamy bez lewego kierunkowskazu

Sąd: na rondo wjeżdżamy bez lewego kierunkowskazu

Wjeżdżający na skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie może sygnalizować zmiany kierunku ruchu lewym kierunkowskazem – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach.

RzeczpospolitaPRAWO
z
rp.pl
dodany: 09.12.2016, 10:06:54
  • 519
  • #
    polska
  • #
    kierowcy
  • #
    prawo
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.12.2016, 22:47:29
  • 1
@haes82: Stosujesz się do wymagań art. 22.2 i 22.5 ustawy Prawo o ruchu drogowym tylko wtedy gdy OPUSZCZASZ drogę którą się poruszasz lub na niej zawracasz bez jej opuszczania, wiec nie powtarzaj bredni z popularnych poradników pisanych przez ignorantów i szkolenia w WORD. Zapraszam na [http://mrerdek1.blogspot.com/2015/08/41-kierunek-jazdy-i-jego-zmiana.html]
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.12.2016, 22:56:23
  • 0
@Kostur: Po pierwsze wulgarny cwaniaku podaj definicję RONDA i zacytuj jakie przepisy dotyczą ROND wg ustawy Prawo o ruchu drogowym. Nie ma takiego określenia a więc i zasad ruchu dla ROND. Podaj też dokładną definicje "skrzyżowania o ruchu okrężnym" o którym jest mowa w art. 24.7.3 ustawy PoRD i przed którym ostrzega znak A-8. Jak to ogarniesz to wtedy mów na których OBIEKTACH skanalizowanych wyspą środkową trzeba włączyć na wlocie
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.12.2016, 22:58:23
  • 0
@rydwanwperdolu: A jak pasy ruchu biegną na wprost do wylotów to jadąc dookoła wysepki jedziesz na wprost czy skręcasz z jednego pasa ruchu prowadzącego do wylotu na następny tak biegnący?
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.12.2016, 23:06:30
  • 2
@Elven: To Cię źle uczyli. Nie ma takiego zapisu ani w polskim ani w obowiązującym Polskę Prawie o ruchu drogowym. To wymysł ignorantów rodem z PRL (Drexler, Próchniewicz) i ich ślepych bezmyślnych naśladowców. WORD-y to banda zarozumiałych ignorantów uchodzących bezpodstawnie za EKSPERTÓW. Teraz masz wyrok sadu a tu stanowisko Policji. Oba przypadki dotyczą tylko obiektów zorganizowanych wg zasad ruchu okrężnego czyli takich z jedynie okrężnie biegnąca jezdnią bez strzałek na
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 13.12.2016, 00:29:48
  • 0
Zapraszam na http://mrerdek1.blogspot.com/2015/07/39-ruch-okrezny-instrukcja-obsugi-rond.html
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 13.12.2016, 00:43:12
  • 0
@laynaday: Aby grać w daną grę każdy musi przestrzegać tych samych zasad. Nie może jeden jechać z włączonym lewym kierunkowskazem po biegnącej w kółko jezdni a drugi czynić to samo z wyłączonymi kierunkowskazami. Na tak biegnącej jezdni jedzie się bez włączania kierunkowskazów, a po minięciu wylotu poprzedzającego zamierzony sygnalizuje się zamiar skrętu z tej okrężnej jezdni w prawo na drogę wylotową i wykonuje ten manewr. Na obiektach zorganizowanych NIE wg
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 15.01.2017, 20:38:48
  • 0
@jack1232: Uczyli Cię wg wymysłów czyli prawa korporacyjnego WORD, zamiast wg PRAWA USTAWOWEGO. Widziałeś gdzieś w ustawie Prawo o ruchu drogowym skręcanie w lewo z włączonym prawym kierunkowskazem? Tu jest komentarz do wyroku gliwickiego sadu http://mrerdek1.blogspot.com/2017/01/74-rondo-i-kierunkowskazy-komentarz-do.html
BardzoNormalny
BardzoNormalny
BardzoNormalny
13.12.2016, 22:22:42
  • 3
Mam parę pytań do fanów wrzucania lewego kierunku przed wjazdem na rondo:

1. Rondo to zwyczajne skrzyżowanie tyle, że o ruchu okrężnym, prawda? Nie dotyczą go jakieś inne, niespotykane sposoby pokonywania, prawda? To wskażcie mi jakieś zwykłe (czyt. nie o ruchu okrężnym - tak jakby rondo było jakieś niezwykłe) skrzyżowanie gdzie w trakcie jego pokonywania wrzuca się najpierw lewy, a później prawy kierunkowskazy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szach - mat rondowskie
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 09.01.2017, 22:35:37
  • 0
Obszerny komentarz do omawianego tu orzeczenia sądu http://mrerdek1.blogspot.com/2017/01/73-wyrok-sadu-wjazd-na-rondo.html
  • Odpowiedz
k.....c
k.....c
konto usunięte 27.04.2015, 13:20:13
  • 6
Mam pytanie kumple, niebieska czy czerwona trasa? (chodzi mi o odcinek w prostokącie)
#prawojazdy #drogi #jakjechac
k.....c - Mam pytanie kumple, niebieska czy czerwona trasa? (chodzi mi o odcinek w pr...

źródło: comment_j6KRcXqzHZhxLaXfvP6YYZoMR65wSN8e.jpg

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 17.09.2016, 18:36:06
  • 0
@TypowyPolskiFaszysta: Przy zawracaniu obowiązuje art. 22.2, ew. art. 22.3, art. 22.5 ustawy PoRD, jednak gdyby to miało utrudnić komukolwiek ruch lub zagrozić bezpieczeństwu należy zrezygnować z zawracania (art. 22.6 ustawy PoRD). Zawracający NIE MA PRZED NIKIM PIERWSZEŃSTWA. Na miejscach do zawracania (na przejazdach przez pas dzielący) zawracamy przy lewej krawędzi jezdni objeżdżając pas dzielący. Na skrzyżowaniach dróg zawraca się tak jak wykonywanie dwóch skrętów w lewo w zależności od tego
  • Odpowiedz

376

Jak jechać po rondzie?

Jak jechać po rondzie?

Oto zasady wjazdu i zjazdu z ronda oraz reguły zajmowania i zmiany pasa ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.

konto usunięte
z
m.interia.pl
dodany: 08.11.2015, 11:38:00
  • 269
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    przepisy
  • #
    transport
  • #
    samochody
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 13.05.2016, 14:31:22
  • 0
@Mesk: Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Na Okopową prawy pas jest wydzielony linia ciągłą.https://www.google.pl/maps/@52.254614,20.981639,3a,75y,224.67h,62.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZuEKl5gqHNwMCU7--vDe7Q!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1Zjazd w Okopową

10

Encyklopedia zasad używania kierunkowskazów

Encyklopedia zasad używania kierunkowskazów

– banalne w teorii, iście trudne i skomplikowane w praktyce

aktywnymaz
z
strefakulturalnejjazdy.pl
dodany: 27.10.2015, 18:16:00
  • 9
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    przepisydrogowe
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    ciekawostki
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 13.02.2016, 09:57:51
  • 0
@alosha: W tym problem, ze nie zawsze kręcenie kierownica jest związane ze zmiana kierunku jazdy. Ta uwaga jest dobra przy jeżdżeniu po placu. Jak mały Kazio jeździ po parku to skręca wtedy gdy kręci kierownica, ale jak Kazimierz jedzie krętą drogą to powinien wiedzieć, że to nie on zmienia kierunek jazdy lecz kierunek zmienia droga. Troszkę czasu minęło i jak to zwykle bywa burza zakończona NICZYM. Bałagan wynika z obowiązującego
ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 16.02.2016, 09:22:19
  • 0
@alosha: Oznakowanie dróg powinno być czytelne, jednoznaczne i intuicyjne. Chodzi o to by przy opadach atmosferycznych i dużym natężeniu ruchu kierujący nie znający drogi był jednoznacznie informowany o przebiegu drogi. Zjazd z Mostu Grunwaldzkiego to popis lekceważenia prawa przez wrocławskich drogowców i niedouczonego projektanta organizacji ruchu (w Polsce nie musi posiadać, poza odpowiednimi znajomościami, żadnych specjalnych kwalifikacji). Zarówno jazda prawym pasem ruchu jak i lewym to jazda na wprost, wiec
ryszard-dobrowolski - @alosha: Oznakowanie dróg powinno być czytelne, jednoznaczne i ...

źródło: comment_wHbsSTsyQeDFyYho4ntosWuLGHAFp88H.jpg

Pobierz
Gezino
Gezino
11.10.2015, 14:01:42
  • 57
Dobra, rozwiążmy to raz na zawsze.
Jadę ulicą z dołu i skręcam w lewo.

Włączam kierunkowskaz?

Moim zdaniem należy.
Gezino - Dobra, rozwiążmy to raz na zawsze. 
Jadę ulicą z dołu i skręcam w lewo. 

...

źródło: comment_dL9Xvnxm9GQ9CDWGXyqZ4qi59T1iM4Td.jpg

Pobierz
  • 85
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ryszard-dobrowolski
ryszard-dobrowolski 14.02.2016, 03:13:27
  • 1
Tu wyjaśniono sprawę w oparciu o obowiązujące przepisy
http://mrerdek1.blogspot.com/2015/08/41-kierunek-jazdy-i-jego-zmiana.html
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Ryszard Dobrowolski

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 31.03.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking