no i bardzo kutwa dobrze :) może po takich akcjach ludzie ogarną odrobine przepisy i rozsądek, bo to co się dzieje na rondach bez wyznaczonych pasów do konkretnych kierunków to pier armagedon. Później jakieś durne teorie, że tak szybciej ruch idzie, no tak szczególnie jak jeden z drugim się zablokuje, bo baran chciał z lewego w prawo skręcić.
No nie mogę. W Szczecinie tak się jeździ! To jest tutaj normalne. Kilka lat temu jak drogówka zaczęła karać za taką jazdę to korki przed wjazdem na rondo robiły się tak gigantyczne, że paraliżowały ruch w mieście. Po prostu wszyscy stawali na prawym pasie i tak też dookoła na zew. pasie jechali do zjazdu. Żenujący sposób na mandaty sobie znaleźli.
Gość znajdujący się na wewnętrznym pasie ustępuje temu jadącemu na pasie zewnętrznym. Reguła prawej ręki.
Mylisz pojęcia. Żadna reguła prawej ręki. Jadący swoim pasem ma pierwszeństwo. Gdyby przy manewrze zmiany pasa miała obowiązywać reguła prawej ręki to miałbyś pierwszeństwo przy zmianie pasa na lewy.
Nienawidzę jeździć po polskich miastach. Zbyt łatwo o pomyłkę przez bezsensownie zaplanowane drogi. I nie piszcie, że nie bo jeździłem w cywilzowanych krajach i mam porównanie. Wszystkie układy skrzyżowań, rond itp. powinny być w każdym mieście takie same, żeby było jasne czego się spodziewać. A nie wolna amerykanka i czasem nie można się połapać jak wogóle jechać. Patrzenie na #!$%@? rozsiane jak gówno po polu znaki też nie pomaga.
W takim razie po co są dwa pasy zjeżdżające ? Na logikę to prawy służy tylko do zjeżdżania, a środkowy...jeżeli sa dwa zjeżdżające/wychodzące z ronda, to można chyba też zająć skrajny lewy...?
@Balcerek: Nie zgodzę się. Jest praktyczny gdy za pierwszym zjazdem zjazdem z ronda jest zator, który przedłuża się na zewnętrzny pas ronda. A ty chcesz zjechać 2, 3 lub 4 zjazdem. Wtedy wewnętrznym pasem masz szansę ominąć stojących do zjazdu w prawo pierwszym zjazdem. Gdybyś jechał zewnętrznym, to musiałbyś czekać w kolejce aż wszyscy przed Tobą skręcą w tym pierwszym zjazdem. Trochę to zawile opisałem, ale chyba wiadomo o co mi
@kotimwbuta: jest po to, żebyś mógł zjechać na lewy pas za rondem z prawego pasa ronda. Możesz sobie wybrać pas NA KTÓRY zjeżdżasz, ale nie możesz sobie wybrać pasa Z KTÓREGO zjeżdżasz.
To jest w ogóle proste jak budowa cepa: jeśli zjeżdżamy z prawym kierunkowskazem, to znaczy, że skręcamy w prawo.
Z którego pasa wolno skręcać w prawo przy braku dodatkowego oznakowania?
No zaraz zaraz, chyba po to sa 2 pasy po zjezdzie aby z dwoch zjezdzac. Brakuje strzalek na pasach albo znakow informacyjnych - jesli skrajny prawy mialby tylko skret, to srodkowy moze skrecic tez, ale jesli skrajny prawy mogl jechac tez na wprost, to ze srodkowego nie bardzo mozna skrecac
Na filmie wyraźnie widać jak (chyba) Seat przed Kurierem robi ten sam manewr i zjeźdża z ronda i jego nikt nie zatrzymał, więc sądzę, że to nie za zjazd.
Komentarze (382)
najlepsze
"Art. 22.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;"
Mylisz pojęcia. Żadna reguła prawej ręki. Jadący swoim pasem ma pierwszeństwo. Gdyby przy manewrze zmiany pasa miała obowiązywać reguła prawej ręki to miałbyś pierwszeństwo przy zmianie pasa na lewy.
To jest w ogóle proste jak budowa cepa: jeśli zjeżdżamy z prawym kierunkowskazem, to znaczy, że skręcamy w prawo.
Z którego pasa wolno skręcać w prawo przy braku dodatkowego oznakowania?
I zwęża każdą drogę do jednego pasa. No zajebiste korki tym spowodujesz.
https://www.youtube.com/watch?v=CkZRTTZ5fUU
Jak widać nawet domalowanie ciągłej niewiele pomaga.