Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
radekr

radekr

Dołączył 4 lata i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1073
  • Znaleziska 21
  • Mikroblog 1052
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 17
apfi
apfi
apfi
09.12.2023, 13:46:23
  • 0
Co zrobić? Mam 50 tys. oszczędności i ziemię o wartości 80 tys. zł (kupiłem parę lat temu za 60 tys.), ale mam plan, by jà sprzedać i kupić mieszkanie w celu wynajmowania (odziedziczé mieszkanie po rodzicach, więc dach nad głową będę mieć, ale chcę jakiś dochód pasywny). Miałbym wtedy wkład własny wynoszący ponad 50% (resztę splaciłbym w ciągu 5 lat). W grę wchodzi jeszcze plan B, by kupno mieszkania wybić sobie z

fffff

  • plan A lepszy 60.0% (45)
  • plan B lepszy 40.0% (30)

Oddanych głosów: 75

  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 09.12.2023, 19:48:25 via Wykop
  • 2
@apfi: Myślę, ze byłem w Twoim miejscu jeśli chodzi o opinię o giełdzie. Dla mnie to też była czarna magia. Uważałem, ze trzeba znać się na tych wszystkich analizach, czytać jakieś raporty finansowe, śledzić newsy itd. Ale to jest tak zwane inwestowanie aktywne. Do inwestowania pasywnego nie jest to jednak potrzebne. Są instrumenty pozwalające inwestować na giełdzie pasywnie. Działą to na takiej zasadzie, że np. kupujesz jeden instrument finansowy, a
  • Odpowiedz
a.....e
a.....e
konto usunięte 04.12.2023, 13:17:29
  • 0
Czemu #xtb nie umie zrobić podwójnej autoryzacji użytkownika jak nawet głupie aplikacje do gierek potrafią?
Strach tam trzyjać więcej niż 10 zł.
#inwestycje
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 04.12.2023, 22:32:09 via Wykop
  • 0
@aczutuse: No trochę lipa, ale z drugiej strony może nie jest to na liście ich priorytetów, bo jednak jak ustawisz silne hasło i będziesz je często zmieniał to szanse, że ktokolwiek tam Ci wejdzie są minimalne. Wypłacić można tylko na konto, z którego się wpłacało. Potencjalny złodziej najwyżej może sobie porobić transakcje i przewalić hajs. No ale jak ktoś ma do wyboru łamać hasło by sobie poklikać i łamać hasło
  • Odpowiedz
radekr
radekr 04.12.2023, 23:47:38 via Wykop
  • 0
@aczutuse: Rozumiem, ze boty, ale nie mozesz puścić takiego bota by łamał wszystkie hasła na świecie naraz. Musisz się skupić na jakimś serwerze/stronie etc. (jeśli w tym punkcie się mylę to proszę podaj konkretny moment filmu albo jakieś inne źródło). No i kosztuje to moc obliczeniową. Zatem z perspektywy osoby łamiącej (czyli puszczającej takiego bota) bardziej opłacalne jest skupienie się na miejscach z wymiernym zyskiem.
  • Odpowiedz
c.....s
konto usunięte 03.12.2023, 22:07:53
  • 0
Utarło się, że C++ jest językiem stosowanym do competitive programmingu. W statystykach google code jamu prawie wszyscy finaliści w nim rozwiązywali zadania. Dlaczego podczas #adventofcode prawie cała topka pisze w Pythonie?


#programowanie
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 03.12.2023, 22:36:18 via Wykop
  • 0
@cordianss: @DoubleAxxis
Dlatego najlepiej połączyć oba światy i pisać w D :) Tak, wiem, stosunkowo niszowy (przynajmniej w porównaniu do C++/Pythona), ale imho ma wszystko czego potrzeba do zadanek (szybki input, łatwość w pisaniu kodu, m.in dzięki wielu pomocnym lukrom syntaktycznym, duży zbiór funkcji w standardowej bibliotece). Bardzo lubię i polecam gdzie się da :)
https://dlang.org/
  • Odpowiedz
radekr
radekr 04.12.2023, 14:51:29 via Wykop
  • 0
@Krolik: Ale ja właśnie mówię o pisaniu takich programików na AoC. I tutaj już, przynajmniej dla mnie, składnia, czytelność i szybkość pisania ma duże znaczenie :)

A co do komentarza o rozwlekłości - chyba trochę czym innym jest język czysto funkcyjny jak Haskell, a czym innym Python :) Część takich zadanek pewnie dużo trudniej zrobić w Haskellu niż w Pythonie, np. jak wejdą jakieś grafy.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
01.12.2023, 16:38:02
  • 1
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć! :)
Mam dylemat odnośnie swoich aktualnych decyzji finansowych, może będziecie potrafili mi pomóc :)

Całych oszczędności mam około 120k zł i zastanawiam się co najlepiej zrobić z taką kwotą. Posiadam też kredyt hipoteczny (kapitał do spłaty: 254k) - rata 1921zł/mc.

Zastanawiam
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 02.12.2023, 00:13:20 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Nadpłacaj, a nadwyżki inwestuj w kolejne nadpłaty. W międzyczasie czytaj https://inwestomat.eu/zacznij-tutaj/ i potem będziesz już wiedział co robić jak spłacisz kredyt (patrząc na punkt 3. to zakładam, ze co nieco możesz już wiedzieć, więc powinno być z górki) :)
  • Odpowiedz
ivbefre
ivbefre
28.11.2023, 17:23:53
  • 0
Stoję sobie na przystanku, nagle pochodzi do mnie jakaś kobieta i mówi: "Gra pan w fundusze europejskie jakieśtam? Bo lepszych już nie będzie..." XD Wie ktoś o co może chodzić? Grzecznie podziękowałem, bo nie chciałem się wdawać w rozmowy z naganiaczami.

#inwestycje #kiciochpyta
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 28.11.2023, 21:51:00 via Wykop
  • 0
@ivbefre: Po tym opisie to wiele nie wyjaśnia, ale jeśli chcesz się doedukować finansowo to bardzo polecam:
https://inwestomat.eu/zacznij-tutaj/
To wcale nie jest trudne i nie wymaga tak wiele jak myślisz! Jeśli chcesz tylko inwestować pasywnie (co miesiąc przychodzi wypłata, klikasz kupuj i zapominasz na X lat), to pewnie wystarczy kilka, maksymalnie kilkanaście godzin czytania/słuchania by rozumieć co i jak.
  • Odpowiedz
b7kj
b7kj
b7kj
20.11.2023, 11:13:18
  • 3
Dobra, papiery do BOŚ złożone, zostaje czekać na zwrotkę i dalsze kroki.

Do dyspozycji będzie kwota limitu wpłat na IKZE, w tym roku 8330 zł, może parę zł więcej.

Z uwagi na charakter IKZE, to środki tam wrzucone będą zamrożone więc chcę żeby to były inwestycje "kup i zapomnij", czyli ETFy akumulacyjne.

Po
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 20.11.2023, 13:53:16 via Wykop
  • 2
@b7kj: Pierwsze 2 ETFy to praktycznie to samo. 3. jest trochę inny, ale pierwsze 2 mają po 60% USA gdzie większość to i tak IT, wiec w praktyce i tak troche duplikuje 1 i 2.
Nie zgadzam się z "nie chcę pakować kasy w jeden instrument". Tam masz setki firm, wiec upadek jednej firmy z indeksu to nie problem, a sam upadek pośrednika (pomijając to, że to jest praktycznie niemożliwe
  • Odpowiedz
radekr
radekr 20.11.2023, 14:58:01 via Wykop
  • 1
@b7kj: Ok, w tym sensie 1300. Wiadomo, najlepiej po prostu raz na rok wpłacić całość, zrobić jedną transakcję kupna i nie przepłacać, ale nie ma co za bardzo rozkminiać. 14 zł w tą czy w tą to nie tak dużo biorąc pod uwagę, że różnice dzienne kursu jednej jednostki takiego ETFa to może być i kilkadziesiąt złotych. A takich jednostek będziesz miał dziesiątki, potem setki, a potem tysiące. Co innego
  • Odpowiedz
radekr
radekr 21.11.2023, 19:35:08 via Wykop
  • 1
@gaceg: Trudno doradzić który, bo to zależy od Twojej akceptacji ryzyka. Pamiętaj tylko proszę, że obligacje będą obligacjami zagranicznymi. Masz przez to ryzyko kursowe, wiec nie do końca spełniają owe obligacje swoją rolę stabilizacji portfela.
Jest też dużo artykułów i filmów o lifestrategy, np. u Inwestomata czy System Tradera:
https://inwestomat.eu/vanguard-lifestrategy/
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
18.11.2023, 18:52:19
  • 1
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Biore po 100zł z konta każdej drużyny i słucham państwa.
Hipotetyczna sytuacja. Masz 100/200/300k oszczędności. W co wkładasz każdy z tych wariantów, jeżeli wszystkiego nie wkładasz wszystkiego proporcjonalnie w każdym wariancie.
#inwestycje #lokaty #gielda #nieruchomosci #akcje #kryptowaluty #obligacje #ekonomia #finanse

─
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 19.11.2023, 20:35:54 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: https://inwestomat.eu/zacznij-tutaj/
  • Odpowiedz

29

Jest szansa na zmiany w podatku Belki. Ulga dla drobnych ciułaczy.

Jest szansa na zmiany w podatku Belki. Ulga dla drobnych ciułaczy.

Typowany na przyszłego ministra finansów Andrzej Domański zapowiada nie tylko zaproponowanie, ale i wprowadzenie ulgi w podatku od zysków kapitałowych. Chodziłoby o kwotę wolną 100 tys. zł zysku.

bespace
z
bespace.pl
dodany: 18.11.2023, 12:41:16
  • 22
  • #
    pieniadze
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    podatki
  • #
    gielda
radekr
radekr 18.11.2023, 19:51:10 via Wykop
  • 4
@cucugohkho: @Pavulon12345 @saviola7
Po pierwsze, Panowie, kwestia zasadnicza - mowa tu o 100k zysku, a nie 100k kapitału. Zatem potencjalna kwota wolna to imho naprawdę wysoki pułap, wcale nie tylko dla "drobnych ciułaczy" - trzeba by mieć zainwestowanych kilka milionów złotych by przekroczyć ten próg.
Po drugie, to już kwestia sporna, sam nie wiem czy zgadzam się z tym podatkiem, ale rozumiem argumenty drugiej strony. Jak rozumiem
apfi
apfi
apfi
18.11.2023, 08:38:54
  • 0
Mam 70 tys. zł oszczędności, jak je zainwestować?

A) kupno kawalerki za 200 tys. zł w rodzinnym mieście powiatowym (powyżej 50 tys. mieszkańców), spłaciłbym kredyt w 2029 roku.
B) kupno garażu w mieście wojewódzkim, z wynajmu miałbym 300 zł miesięcznie.
C) kupno działki budowlanej 15 km od miasta powiatowego (ponad 50 tys. mieszkańców).

#pieniadze #oszczedzanie #inwestowanie #nieruchomosci #pytanie #polska #

jjjjjj

  • A 41.9% (104)
  • B 19.8% (49)
  • C 38.3% (95)

Oddanych głosów: 248

  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 18.11.2023, 11:15:08 via Wykop
  • 0
@apfi:

Nie znam się na giełdzie


Po pierwsze, by inwestować w wyżej wspomniane obligacje nie musisz się znać na giełdzie.
Po drugie, by inwestować pasywnie (taki trochę szerszy krąg niż same obligacje) tej wiedzy potrzebujesz naprawdę niewiele. Polecam Ci mój komentarz na zbliżone
@radekr +25
@Pawel929: Podajesz sprzeczne informacje. Chcesz zabezpieczyć oszczędności przed inflacją. Lokaty odrzucasz, bo są poniżej poziomu inflacji, a jednocześnie akcje też odpadają, bo za duże ryzyko. Brzmi jakbyś oczekiwał zysku na poziomie 15% (obecna inflacja) przy niskim ryzyku. Nie ma instrumentów finansowych spełniających takie kryteria.
Wedlug mnie sama
więcej
  • Odpowiedz

5

Burza wokół PPK.

Burza wokół PPK.

Przyszły rząd ma dokonać zmian w programie Pracowniczych Planach Kapitałowych. Środowisko prawicowe podniosło larum, że może skończyć się takim samym scenariuszem, jak w przypadku OFE.

darosoldier
z
money.pl
dodany: 17.11.2023, 12:16:59
  • 8
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    inwestycje
radekr
radekr 18.11.2023, 00:31:35 via Wykop
  • 0
@Xmankind: Szanowny użytkowniku, owe zmiany są właśnie na lepsze. Po pierwsze, jak wspomniane jest w artykule, rozważana jest rezygnacja z autozapisu co kilka lat. Po drugie, co już widzę nie jest dokładnie opisane, miałoby nastąpić poluzowanie ograniczeń co do tego jak pieniadze z ppk mają być inwestowane - mniej pieniędzy w spółki państwowe, a więcej w szeroki światowy rynek - co przełoży się prawdopodobnie na większy długoterminowy zysk dla uczestnika
N00bsferatu
N00bsferatu
17.11.2023, 12:46:01
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 18.11.2023, 00:23:23 via Wykop
  • 0
@N00bsferatu

Książka reklamowana przed premierą i do tego dostepna w przedsprzedaży brzmi jak mocny scam


Sprawdź sobie blog Inwestomata i sam się przekonasz, ze gość jest rzeczowy i z całej polskiej finansowej blogosfery, przynajmniej póki co, jest jedną z bardziej krystalicznych postaci. Nie wciska robodoradców jak inni, a raczej wręcz przeciwnie, pojawiały się artykuły pokazujące jak robodoradcy dużo zdzierają za jak mało, usunął też link afiliacyjny do mBanku gdy podnieśli opłaty na IKE/IKZE
  • Odpowiedz
cherrz
cherrz
17.11.2023, 18:35:58
  • 0
Niski dolar kusi do zakupu, macie jakąś sprawdzoną lokatę w dolarach o oprocentowaniu większym niż 1%? Widziałem Freedom24, Olszewski go reklamuje widzę, ale jakoś nie ufam...

#ekonomia #inwestowanie #oszczedzanie
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 17.11.2023, 23:58:32 via Wykop
  • 1
@cherrz: 2,5% w XTB (lub 5% pierwsze 90 dni jeśli nie masz konta):
https://bezprawnik.pl/xtb-zmienia-sie-w-takie-jakby-konto-oszczednosciowe/

Tylko warto zwrócić uwage, że USD idzie przelewem typu SWIFT, więc z tego co się orientuje to trzeba założyć konto walutowe w Pekao SA by mieć przelew z powrotem bez prowizji (nie wiem na pewno, tylko słyszałem).

Olszewskiego nie oglądałem za dużo, ale wydaje się trochę clickbaiterem, więc też z dystansem.
  • Odpowiedz
sendlicz
sendlicz
16.11.2023, 16:02:15
  • 0
Planuje otworzyć konto IKZE w tym roku, kusi mnie opcja IKZE-Obligacje w PKO https://strefainwestorow.pl/artykuly/obligacje/20231114/obligacje-skarbowe-ikze-bm-pko-bp
Co myślicie? Czy nie warto i otwierać w innym miejscu?
#ikze #obligacje #inwestycje #inwestowanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 17.11.2023, 00:22:13 via Wykop
  • 0
@sendlicz: https://inwestomat.eu/dlaczego-akcje-pasuja-do-ike-bardziej-niz-obligacje/ (o IKE, bo w momencie pisania tego obligacje były tylko na IKE, ale zasada teraz ma też zastosowanie w przypadku IKZE). Generalnie cały blog bardzo polecam.
  • Odpowiedz
Tino
Tino
15.11.2023, 21:13:55
  • 1
Kto z Was inwestuje w ETF, szczególnie amerykańskie? Jak oceniacie stopę zwrotu swoich portfelów w porównaniu choćby do zwykłych lokat bankowych? Skąd czerpiecie wiedzę o konkretnych spółkach do inwestycji? Założeniem jest dość bezpieczne i stabilne inwestowanie, z comiesięcznymi zyskami (wypłaty).

#inwestycje #inwestowanie #inwestujzwykopem #finanse #finanseosobiste
Tino - Kto z Was inwestuje w ETF, szczególnie amerykańskie? Jak oceniacie stopę zwrot...

źródło: 7561443a-d5de-5bbd-9f62-59a8a1b6fbf0_og_1200_630

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 16.11.2023, 00:47:25 via Wykop
  • 1
@Tino:

Kto z Was inwestuje w ETF, szczególnie amerykańskie?

Co masz na myśli przez amerykańskie? Jeśli posiadające amerykańskie firmy to tak, bo kupuję ETFa na cały świat, a tam 60% to USA. Jeśli notowany na giełdzie amerykańskiej to nie.

Jak oceniacie stopę zwrotu swoich portfelów w porównaniu choćby do zwykłych
  • Odpowiedz
radekr
radekr 16.11.2023, 10:08:31 via Wykop
  • 0
@fifny_szczun: Nominalnie.
  • Odpowiedz
Viado
Viado
Viado
15.11.2023, 19:16:05
  • 3
Myślicie że wejście teraz w bitcoina po same kule to dobry pomysł? 200k oszczędności w obligacjach, planuję wejść 150k w krypto

#bitcoin #kryptowaluty #inwestycje #finanse
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekr
radekr 16.11.2023, 00:54:57 via Wykop
  • 0
@Viado: Oglądałem kiedyś film o kaskach rowerowych. Padło tam mądre zdanie: "Często pytają mnie czy warto jeździć w kasku. Odpowiadam - jeśli nie bedziecie mieli wypadku to nie warto" (chyba gość z kanału airbike o ile dobrze pamiętam).
Zatem czy warto wejść w krypto allin? Jeśli zyskasz to warto.
Mam nadzieję, ze pomogłem.
  • Odpowiedz
gosciu82
gosciu82
15.11.2023, 16:14:57
  • 2
#gielda #ppk
Wyplacilem hajs z PPK na konto. Wg zasad, powinienem dostac 100% tego co wplacilem ja, 70% tego co pracowadca oraz zysk z inwestycji minus 19% ( podatek belki ktory oni zabieraja juz od razu przy wyplacie ).
Wychodzi z tego, że 1,888.04‬+991.22(70%pracowacy)+457.06(zysk 564.27 minus 19% podatek belki czyli 107.21)=3,336.32zł
Dziś na konto dostalem 3188.51 a więc jakieś 150 zł za mało już po odtrąceniu wszystkich kosztów.
gosciu82 - #gielda #ppk 
Wyplacilem hajs z PPK na konto. Wg zasad, powinienem dostac ...

źródło: ppk

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
radekr
radekr 15.11.2023, 16:31:22 via Wykop
  • 0
@gosciu82: Na pewno pomijasz, ze nie dostajesz całego zysku tylko przeskalowany na podobnej zasadzie jak bazowa kwota (odcinane jest 30% zysku wypracowanego przez pieniądze pracodawcy i 100% wypracowanego przez pieniądze od państwa). Tu jest opisane dokładniej z przykładem:
https://marciniwuc.com/ppk-pracownicze-plany-kapitalowe-2019-zasady/ (sekcja "Ile otrzymasz, jeśli wycofasz środki przed 60 rokiem życia?").
Ale to chyba nie wyszłoby aż 150zł różnicy (nie liczyłem), więc, tak jak Goronco, zapytałbym skąd masz dane do obliczeń.

@
  • Odpowiedz
radekr
radekr 15.11.2023, 20:18:12 via Wykop
  • 1
wpłaty od pracodawcy nie są chyba objęte podatkiem dochodowym

@xzxzz: @gosciu82: Też są objęte owym podatkiem. Podatek zabierany jest już w momencie otrzymywania pensji, jeszcze przed wpłatą na ppk, Źródło to znów powyższy artykuł: https://marciniwuc.com/ppk-pracownicze-plany-kapitalowe-2019-zasady/ (sekcja "Jak PPK wpłynie na Twoje wynagrodzenie? Przykłady i obliczenia."). Warto zauażyć, że artykuł pisany był w momencie gdy pierwszy próg podatkowy wynosił 18%, stad te 18% w nim. Procent się zmienił, ale
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 5 z 9
  • >

R R

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 06.12.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking