W Czechach wybuchła afera po tym, jak okazało się, że system, na który Ministerstwo Transportu planowało wydać około 16 milionów euro (bez przetargu), można było stworzyć w zaledwie dwa dni. Program przygotowali i przekazali państwu bezpłatnie pracownicy firmy IT Actum.
@IksdeHeheh: Realnie patrząc, to za tę kwotę można opłacić dziesięcioosobowy zespół na te 4 lata. A gdzie management i zysk. To nie jest przekręt stulecia, a minister poleciał.
55 miliardów dolarów. Oprócz PIF w skład nabywców wchodzi inwestor private equity Silver Lake oraz inni partnerzy. Ciekawe jak się zmieni polityka firmy, czegoś takiego jeszcze nie było! Szczególnie, że EA było mocno, mocno progresywne.
Ponad 3 lata ciężkiej pracy, a oto jej efekty. -55kg. Początek 1 czerwca 2022, ale po drodze niezliczona ilość wzlotów i upadków. W tym przytycie z powrotem 16kg. Jak można doprowadzić się do takiego stanu? Nie mam żadnych wymówek, chorej tarczycy, problemów z hormonami itd. Po prostu żarłam jak prosiak, miałam napady kompulsywnego objadania się i zerową samoocenę. NIGDY nie byłam szczupła, już od dzieciaka miałam nadwagę a potem otyłość. Jak to
#motoryzacja #samochody Cześć, ostatnio jest wysyp grup anty samochodowych na społecznościówkach wszelakich, typu r/j------------y, samochodoza, konfitura, pasterze świetych krów, miasto jest nasze, akcja miasto, i tak dalej, można wymieniać i wymieniać. Część z nich lobbuje w samorządach, aby na kierowców zrzucać naloty dywanowe, rzucać kłody pod koła, ogólnie orać ulice, zamieniać na trawniki i nakładać plagi egipskie w opór.
Moje pytanie jest - gdzie jest jakaś kontrakcja? Jakieś grupy, profile
@Chad_chory_na_stulejke: Pokaż mi sytuacje, gdzie miasto zmieniło ścieżkę rowerową na parking, I challenge you. Sytuacja jest odwrotna, praktycznie przy każdym remoncie drogi, miejsca parkingowe są likwidowane, mimo że wszystkie statystyki wskazują, że są potrzebne i mieszkańcy chcą posiadać samochody.
@pekak: Wszystkie miejskie pomiary ruchu. Choćby w Gdańsku. 45% mieszkańców wybiera samochód, kiedy zbiorkom trochę ponad 20%, a rower mniej niż 4%. Tylko w ciepłych miesiącach. Oficjalne dane miejskie. Analogicznie jest we Wrocławiu, które jest literalnie najgorszym miastem dla kierowców w Polsce. 40% mieszkańców wybrało samochód i jest to zdecydowanie najpopularniejszy środek transportu.
@SpalaczBenzyny Miasta są dla ludzi. To oni powinni móc decydować jak wygląda ich okolica. Jeśli uważają,
@goferek: Nie zmienia to faktu, że w miastach, w centrach powinny być zagwarantowane miejsca parkingowe. Jakoś jest miejsce aby ładować wszędzie ścieżki rowerowe, które zajmują w opór miejsca, a korzysta z nich raptem 4% ludności średnio na przestrzeni czasu. Więc jak na to przyzwalamy, to powinno się znaleźć również miejsce dla środka transportu wykorzystywanego na codzień przez 40%+ obywateli.
@KrzysztofBossak: Piękna erystyka, sprowadzić słowa rozmówcy do poziomu absurdu, klasyka.
Czyli jeśli ktoś nie chce pakowania progów zwalniających na drogach szybkiego ruchu, likwidacji pasów, ich zwężania i lobbowania za strefą 30 w całym mieście, to od razu jest piratem, oszołomem, upala bemke pod supermarketem i zakłada tłumik 190db?
Litości. Wracaj do NowejLewicy, Zielonych czy innego Razem od których się urwałeś.
@MrExpendable: To pięknie brzmi w teorii, ale mizernie w praktyce. Aby wprowadzenie buspasu działało tak jak mówisz, musiałoby sprawić, że samochodów na tej ulicy byłoby o ponad połowę mniej. W praktyce korki na ulicy gdzie zlikwidowano jeden pas ruchu są po prostu dwukrotnie większe.
@kiedyswymyslelepszylogin: Ja mówie o zachowaniu zdrowej równowagi, z uwzględnieniem zainteresowania społecznego, a nie dominacji jednych nad drugimi.
Obecnie największymi beneficjentami są rowerzyści. Jest to najmniej liczna grupa, ich ścieżki zajmują proporcjonalnie najwięcej miejsca i dodatkowo nie dokładają się w żaden sposób finansowo (przypominam, że 1/6 przychodów budżetowych Polski to pieniądze zebrane z podatków, opłat i akcyz w paliwie samochodowym, 100 miliardów złotych). Ale ok, mogę z tym żyć, oni też muszą
@jabaaba: I w jaki sposób to przeszkadza aby zamontować sygnalizacje z przejściem na życzenie? Przecież tak będzie nawet bezpieczniej z normalną sygnalizacją.
mozliwe, ze w dniach dzialania szkoly to przejscie byloby permanentnie aktywne. Mozesz napisac do urzedu miasta z zapytaniem.
@jabaaba: Sugerujesz, że teraz jak pojawią się uczniowie, to nie trzeba przed nimi się zatrzymywać? ( ͡°͜ʖ͡°) Uczniowie kończą lekcje o ustalonych porach w ciągu dnia, z tego przejścia jeśli już korzystają to co 45 minut. Zresztą, jeżdże tą drogą regularnie. Pieszy tam jest obecny może raz na 30 przejazdów. A progi
@BojWhucie: 20mld zł względem 100mld wpłacanych rocznie w samych podatkach w paliwie (vat, akcyza i opłaty) to jest ledwo 20%. Pozostałe 80 miliardów trafia gdzie indziej, między innymi na dotacje miast, z których finansowane są drogi rowerowe i zbiorkom.
Ostatnio wyszły badania ruchu we Wrocławiu i zjechaliśmy z udziałem transportu samochodowego poniżej 40% ogółu, jednocześnie notując kilkuset procentowe wzrosty użycia głównych dróg rowerowych. Już wygrywamy, ale trzeba dzieła „antysamochodwego” dokończyć czego Tobie i sobie życzę.
@NiebinarnyDziadekFranek: Proponuje wrócić do rzeczywistości. Według badań ruchu Wrocławia, w 2018 rowerzyści stanowili 6,3% ruchu, a w 2024 już tylko 4,7%. Jest to proporcjonalny spadek o ponad 25% względem udziału sprzed 6 lat.
@NiebinarnyDziadekFranek: Bynajmniej nie pomijam. Z tym że mówimy tu o spadku o 1,6 punktu procentowego i względnie 3,8% względem udziału z 2018, gdzie rowerzyści stracili też 1,6 punktu procentowego, ale stanowi to spadek o ponad 25% ich udziału. Udział zbiorkomu spadł też o 6 punktów procentowych i jest to też spadek względny o ponad 20% względem ich udziału z 2018 roku.
Możesz zaklinać rzeczywistość jak chcesz, ale pewne jest, że
@KornixPL: Gratuluje pozyskiwania wiedzy o świecie na podstawie komentarzy pod FB oglądających filmy StopChama. Na pewno to jest właśnie grupa reprezentatywna i normalni ludzie tam siedzą.
@kiedyswymyslelepszylogin: Możliwe, ale nie jest to jedyny powód wzrostu Wrocławia, młodzi stale migrują, a rowery spadły nawet nominalnie. I nie jest to przecież tajemna technologia, na Ukrainie przecież rower też jest znany, szczególnie wśród biedniejszej części społeczeństwa.
Według Reutersa EA jest w trakcie zaawansowanych rozmów z Silver Lake i publicznym funduszem inwestycyjnym Arabii Saudyjskiej, by sprzedać całą firmę, zdjąć ją z giełdy i uczynić ją w pełni prywatną. Lata temu podobny ruch ze zdjęciem korpo z giełdy zrobił Micheal Dell ze "swoim" Dellem.
Wedle mnie, ale to moja opinia, to najładniejsze ze wszystkich wojewódzkich, bardzo duży obszar, cholernie dużo zieleni, ładne wieżowce (ponad 50), morze, no i jako ciekawostka, 3miasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot), zamieszkuje wedle szacunków od 800 tys ludzi do 1.1 mln (wedle danych logowań sieci) Obszar to 419 km2. Co plasuje to wojewódzkie, jako drugie po
Ostatni ciepły dzień tego lata spędziłem w #wroclaw i powiem szczerze że jako osoba całe życie związana z #krakow (i uważająca go za najpiękniejsze miasto w Polsce) bardzo mi się podobało
Nie wiem czy fajnie się tam żyje na co dzień, ale obszar centrum, rynku, starego miasta, wyspy słodowej bardzo mi się podobał. Fajny klimat, bardzo dużo się tam działo, no i czuć było że w znacznej mierze
Polecam profil “Przyjazny Wrocław”. Z prawdziwą klasą znoszą krytykę, gdy się okazało, że całkiem sporo mieszkańców jest przeciwko likwidacji Centrum Borek, do którego oni wzywają wrocławskie władze. To nie jedyna ich polemika!
@pasta_alla_carbonara: Paskudny to jest stary HiT na Długiej. Albo Astry. Borek jest OK. Może nie piękny, ale przyzwoity. I duży parking i Carrefour i butiki i usługi wszelakie. Korzystam co tydzień na większe zakupy.
Niemniej powyższy profil nawołuje do przeznaczenia całego terenu na budownictwo, a mieszkańcy mają nic nie stracić, bo parter przeznaczy się na “sklepy”. Taaa. Kolejne żabki i barberow. Parkingu brak.
@Ogau: Arkady i Renomę zarżnęła Wroclavia właśnie, ona ma się świetnie, a one były tuż obok. Inna sprawa, że w Renomie i Skytowerze są same ekskluzywne sklepy, których nawet zamożniejszych Wrocławian nie przyciągną. Do tego zarówno Arkady jak i Skytower wyglądają po prostu paskudnie, jakby były projektowane w latach 90. Bezguście.
Jakoś Dominikańska, Magnolia czy Wroclavia właśnie nie mają żadnych problemów z popularnością. Ciągle tłumy. Nawet właśnie Borek jest stale
@Darth_Gohan: Podpisuje się w zasadzie w całej rozciągłości pod wszystkimi punktami. Znam przynajmniej kilku emerytów którzy korzystają z Borka dokładnie tak jak piszesz.
Tymczasem Pan “Przyjazny” nie może znieść, że mieszkańcy mają inne zdanie i zablokował komentowanie posta. :)
@Eternal_Oblivion: Co do Wroclavii, to zupełnie się nie zgadzam. Jest to moje podstawowe miejsce zakupów ubraniowych, a jestem lokalsem z dziada pradziada. Zasadniczo wszystkie sklepy odzieżowe i obuwnicze jakich używam w niej znajdę. Plus dobry parking ze zniżką, dobry układ korytarzy i schodów, z każdego miejsca można przejść w każde i bonusowo dobre kino. Zresztą, zawsze we Wroclavii jest tłum.
@Eternal_Oblivion: Nie wiem skąd Twoje przekonanie, że lokalsi nie robią zakupów we Wroclavii, serio. Może część ruchu jest z okolicznych dworców, ale to raczej mniejszość. Ludzi z walizkami tam po prostu nie widać.
A sklepy są oblegane. Massimo Dutti, P&C czy nawet Bytom czy Vistula, zawsze jest kolejka do kas przecież.
Oficjalna norma NO2 to 40ug/m3. I jest to wartość średnioroczna i z pełnego cyklu dobowego. Średnie godzinowe są dopuszczalne do poziomu nawet 200ug/m3. Tutaj ledwo przekroczono 20% tej wartości. Ta appka po prostu manipuluje aby siać panikę. Poniżej zamieszczam oficjalne statystyki państwowego GIOŚ dla Krakowa. NO2 jest w normie ze sporym zapasem.
“Norma WHO” to tylko pobożne życzenie nieobserwowalne w żadnym mieście na świecie. Nigdzie. I nawet ona jest wartością średnią z
@kommie: Jakbyś kiedykolwiek naprawdę widział przed własnymi oczami normę WHO i przeczytałbyś ją ze zrozumieniem, to byś odkrył, że te 200 ug/m3 w średniej jednogodzinowej, to właśnie ich wytyczna. WHO.
Chwilowe 42ug/m3 to jest NIC. Przestań żyć dogmatami i przynajmniej przeczytaj normy na które się powołujesz, zamiast siać propagandę nienawistnych aktywistów.
@kommie: Naprawdę, nie brnij gdy nie masz racji tylko przyznaj się do błędu.
Zacytowałem Ci powyżej właśnie najnowsze wytyczne, z 2021 roku. Nawet w nagłówku masz podkreślone, że wartości chwilowe nie ulegają zmianom i jednogodzinowa średnia wynosząca 200ug/m3 jest w porządku.