Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko183
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mphbp
mphbp

mphbp

Dołączył 5 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 587
  • Znaleziska 227
  • Mikroblog 360
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 5
kozackikozak
kozackikozak
26.09.2022, 16:33:16
  • 0
Ciekawe czy wobec obecnej sytuacji żetona z orzełkiem postanowienia traktatu sopockiego zostaną zerwane? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#nbp #nieruchomosci #waluty #ekonomia #dolar
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 26.09.2022, 20:08:12
  • 0
@kozackikozak: W obecnej sytuacji podnoszenie stóp prawdopodobnie nie pomoże złotówce. Tak samo jak na Węgrzech nie pomogło forintowi, gdzie od czerwca stopy poszły do góry już o 4%.
  • Odpowiedz
mookie
mookie
mookie
26.09.2022, 07:42:34
  • 31
Wzrost kosztów energii mający przełożenie na wzrost inflacji, to nie tylko czynniki zewnętrzne, ale także konsekwencje psucia waluty. Niestety w sieci słyszymy często tylko o czynnikach zewnętrznych, co jest powielanym mitem działającym na szkodę.

Dalsze podwyższanie stóp procentowych spowoduje umocnienie polskiej waluty w stosunku do USD, za które kupujemy surowce potrzebne do wytworzenia energii. Jeśli PLN będzie się osłabiał, to ostateczne ceny energii będą rosły, bo płacimy za nie dolarami, a to
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 26.09.2022, 09:43:22
  • 0
Dalsze podwyższanie stóp procentowych spowoduje umocnienie polskiej waluty w stosunku do USD


@mookie: Tak się dzieje tylko do pewnego momentu. W przypadku polskiej gospodarki, która przez ostatnie lata była w dużym stopniu uzależniona od kredytu, dalsze podnoszenie stóp może jedynie zaszkodzić. A wyglądałoby to mniej więcej tak: wyższe stopy > mniej inwestycji > większe bezrobocie > kryzys gospodarczy > osłabienie waluty.
  • Odpowiedz
mphbp
mphbp
mphbp 26.09.2022, 11:08:46
  • 0
@mookie: Zgadzam się, że trzeba się cofnąć o parę lat, ale nie do początku lat dziewięćdziesiątych. Stopy zostały już podniesione, teraz trzeba poczekać na to jaki będzie efekt.
  • Odpowiedz

5

Inflacja pokonała Polski Ład. Inwestycje utknęły na etapie przetargów

Inflacja pokonała Polski Ład. Inwestycje utknęły na etapie przetargów

Program Inwestycji Strategicznych to jeden z elementów Polskiego Ładu, który miał napędzać polską gospodarkę. Na razie jednak w wielu przypadkach nie jest w stanie wyjść poza postępowania przetargo...

PIAN--A_A--KTYWNA
z
businessinsider.com.pl
dodany: 26.09.2022, 07:16:23
  • 1
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    nowylad
  • #
    gospodarka
mphbp
mphbp
mphbp 26.09.2022, 08:15:20
  • 1
To dotyczy nie tylko inwestycji strategicznych, ale też małych takich jak remont osiedlowej uliczki. Spadek inwestycji widać na każdym poziomie (prywatnym, firmowym, samorządowym). Jeśli się nic nie zmieni, to pewnie najdalej w połowie przyszłego roku przestaniemy mieć problem z brakiem pracowników, a zaczniemy mieć z bezrobociem.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

837

Wyciekły dane osobowe studentów SGH! Chwilówki robią brrr...

Wyciekły dane osobowe studentów SGH! Chwilówki robią brrr...

Oprócz imion, nazwisk, adresów czy e-maili, wyciekły między innymi PESELE, panieńskie nazwisko matki, serie i nr dowodów, numery kont, nr telefonów, itd. Czyli wszystkie dane potrzebne do wzięcia na kogoś kredytu lub chwilówki...

Tumurochir
z
niebezpiecznik.pl
dodany: 24.09.2022, 17:31:32
  • 110
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    sgh
  • #
    studia
  • #
    studbaza
  • #
    prawo
mphbp
mphbp
mphbp 24.09.2022, 19:08:49
  • 3
@rewter: Też się zastanawiam, ale tak właściwie to co poza danymi jest potrzebne do zaciągnięcia takiej chwilówki? Może dowód osobisty? Jeśli tak i ktoś kseruje taki dowód, to przecież można go wygenerować w programie graficznym. Dlatego często polecam utworzenie zabezpieczenia w BIK. Jeśli zdarzy się taka sytuacja i będzie musiało dojść do sprawy w sądzie, to znacznie ułatwi sprawę.
l0h-s
l0h-s
20.09.2022, 14:01:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 29
Koleżanki i Koledzy pracujące w #budownictwo czy też macie takie odczucie, że zbliża się w kierunku naszej branży rozpędzony pociąg, który niedługo spowoduje duże perturbacje dla nas wszystkich?

1. Mieszkaniówka już siadła, deweloperzy kończą to co zaczęli i mają posprzedawane, ale nowych projektów nie uruchamiają w związku z bardzo mocno zredukowaną akcją kredytową oraz wysokimi kosztami budowy. Rynek premium jeszcze jakoś idzie, ale to mały procent całej mieszkaniówki.
2. Zakłady produkcyjne/przemysł
l0h-s - Koleżanki i Koledzy pracujące w #budownictwo czy też macie takie odczucie, że...

źródło: comment_1663682500vrGOk7hQcuvxJwCtIR6MaJ.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 20.09.2022, 14:43:18
  • 1
@l0h-s: Pewnie jeszcze chwila i rząd dojdzie do tego samego wniosku. Bez KPO się nie obejdzie i już wkrótce te środki powinny zostać odblokowane. Jeśli tak się nie stanie, to niestety już pewnie za pół roku będzie spory kryzys na rynku pracy.
  • Odpowiedz

24

ZBP: Pierwszy raz w okresie nadzoru rynku więcej kredytów spłacono niż udzielono

ZBP: Pierwszy raz w okresie nadzoru rynku więcej kredytów spłacono niż udzielono

Po raz pierwszy w okresie monitorowania rynku przez Centrum AMRON liczba nowo udzielonych kredytów okazała się niższa od liczby kredytów spłaconych w tym samym okresie. W II kwartale 2022 udzielono 38 398 kredytów mieszkaniowych, czyli o 43,70 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

szklarskaporeba
z
zbp.pl
dodany: 01.09.2022, 07:57:08
  • 5
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inflacja
  • #
    kredythipoteczny
mphbp
mphbp
mphbp 01.09.2022, 09:28:09
  • 3
Według stanu na dzień 30 czerwca bieżącego roku, liczba czynnych kredytów mieszkaniowych spadła do poziomu 2 483 539 sztuk. Oznacza to spadek o 2,55% w II kwartale 2022 roku, czyli nominalnie o 65 021 kredytów mniej w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2022 roku.


65k mniej kredytów, świetny wynik. Teraz jeszcze wakacje kredytowe, które na pewno sporo osób wykorzysta na spłatę hipoteki oraz innych zobowiązań. Za 2 lata banki pewnie
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mphbp
mphbp
mphbp 01.09.2022, 09:40:56
  • 7
@szklarskaporeba: Zgadza się, ale nie można powiększać kredytu w nieskończoność, ponieważ kończy się to jedynie podnoszeniem cen jak w przypadku nieruchomości. Takiego nadmiaru inwestycji nam nie potrzeba.

4389

Rekordowy spadek PKB. "Tragiczny odczyt, PiS nas z tego nie wyprowadzi"

Pokaż treści 18+

Rekordowy spadek PKB. "Tragiczny odczyt, PiS nas z tego nie wyprowadzi"

Były członek RPP zauważa, że mają Polacy, co chcieli. Wydatki na socjal przy ignorowaniu inwestycji doprowadziły do stagflacji, teraz będzie bolało.

mateusz-krakowski
z
money.pl
dodany: 17.08.2022, 11:45:07
  • 393
  • #
    bekazpisu
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
mphbp
mphbp
mphbp 17.08.2022, 11:54:09
  • -35
Wydaje się, że ostatnim kołem ratunkowym może być KPO i środki unijne na ten cel. Do tego zmiana polityki socjalnej poprzez ograniczenie rozdawnictwa i spokojnie do końca dekady przetrwamy. Obawiam się jednak, że za wiele z tego może nie wyjść, to znaczy KPO może jeszcze się uda wprowadzić, ale socjalistycznego podejścia temu rządowi nie uda się zmienić.
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mphbp
mphbp
mphbp 17.08.2022, 13:07:59
  • 2
KPO to będzie kolejny impuls proinflacyjny. To był pakiet dobry na czasy spowolnienia popytowego


@czeskiNetoperek: A co nas teraz czeka jak nie spowolnienie popytowe? Sprzedaż kredytów hipotecznych poszła w dół o prawie 70%. Za tym pójdzie spadek sprzedaży mieszkań i wszystkiego co jest związane z tym rynkiem. To parę milionów miejsc pracy. Ten pakiet jest dobry właśnie na nadchodzące czasy, a nie te, które już były. KPO ma jako priorytet

771

Człowiek Jacka Sasina czwartym prezesem PKO BP w ciągu kilkunastu miesięcy

Człowiek Jacka Sasina czwartym prezesem PKO BP w ciągu kilkunastu miesięcy

Paweł Gruza, nowy szef banku to były wiceminister Skarbu Państwa uważany za człowieka Jacka Sasina.

Rzeczpospolita_pl
z
rp.pl
dodany: 10.08.2022, 06:17:48
  • 62
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
mphbp
mphbp
mphbp 10.08.2022, 07:03:49
  • 6
Zna ktoś powód tej zmiany prezesa? Czy może chodzić o wakacje kredytowe? Teoretycznie bank powinien starać się o odszkodowanie za takie ustawowe zmiany, które mają negatywny wpływ na wynik finansowy. Jeśli tego nie zrobi, to prezes i zarząd mogą być oskarżeni o takie zaniechanie (zdaje się, że niedawno ktoś z GetBack dostał ponad milion kary za nienależyte przekazywanie komunikatów, to tutaj skala szkody dla banku i akcjonariuszy jest nieporównywalnie większa). Przy zmianie
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

564

Tyle węgla można kupić za rządowy "dodatek". Ludzie są przerażeni

Pokaż treści 18+

Tyle węgla można kupić za rządowy "dodatek". Ludzie są przerażeni

Dodatek węglowy przyjęty przez rząd może nie wystarczyć do zakupu nawet tony węgla - pisze Wirtualna Polska. Portal sprawdził ceny surowca w składach w całej Polsce. W niektórych z nich przekraczają już 3 tys. złotych za tonę, czyli więcej niż ma wynieść rządowa dopłata.

Gustav88
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 09.08.2022, 09:26:35
  • 199
  • #
    bekazpisu
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
mphbp
mphbp
mphbp 09.08.2022, 10:33:38
  • 78
Miał być węgiel po 1k za tonę, ale zorientowano się, że nie uda się go sprowadzić do kraju i lokalnych składów. Dlatego zrobiono jedyną rzecz jaką mogą nieco poprawić swoje notowania, czyli wprowadzono dodatek 3k. Ten dodatek jest na dowolny cel, ponieważ prawdopodobnie węgla nie starczy dla wszystkich. Oby zimy była łagodna.
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PandaCKratka
PandaCKratka
05.08.2022, 14:28:57
  • 2
Halo halo panie Kraków to nie w te stronę!
#nieruchomosci
PandaCKratka - Halo halo panie Kraków to nie w te stronę!
#nieruchomosci

źródło: comment_1659709730nutXA1cZenI1BzijHqk3v8.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 05.08.2022, 19:42:46
  • 0
@PandaCKratka: Patrząc po tym jak ostatnio idzie sprzedaż, to niektórzy pewnie stwierdzili, że szkoda inwestować w płatne ogłoszenia i lepiej poczekać na lepsze czasy.
  • Odpowiedz
X.....s
konto usunięte 01.08.2022, 20:03:02
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 01.08.2022, 20:47:37
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Viado
Viado
Viado
31.07.2022, 10:58:28
  • 35
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 31.07.2022, 14:09:53
  • 2
@Viado: Ostatnio pojawiły się statystyki odnośnie udzielonych kredytów hipotecznych w czerwcu. Było ich zaledwie około 10k. To spadek około 50% w stosunku do czerwca zeszłego roku. Według niektórych raportów aż 70% transakcji na rynku mieszkaniowym jest wspieranych właśnie kredytem.

Budownictwo to podobno 15% naszej gospodarki i 2,5 mln pracowników. Pośrednio to pewnie jeszcze większa część gospodarki i więcej pracowników. Dlatego na ten moment faktycznie szykować się może spory kryzys, ale
  • Odpowiedz

9

3 tys. zł za metr? W Polsce są jeszcze takie mieszkania

3 tys. zł za metr? W Polsce są jeszcze takie mieszkania

Mieszkanie o powierzchni 60 metrów kwadratowych w cenie 150 tys. zł albo 38-metrowe za 104 tys. zł - takie oferty wciąż jeszcze można znaleźć w Polsce. Najwięcej nieruchomości w okolicach 3 tys. zł za metr kwadratowy oferowanych jest obecnie w Bytomiu - pisze "Gazeta Wybrocza".

mat9
z
money.pl
dodany: 30.07.2022, 06:49:49
  • 29
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    bytom
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
mphbp
mphbp
mphbp 30.07.2022, 18:26:53
  • 3
@SamiecOmega: Kilka pytań:
Jak wygląda sprawa z bezpieczeństwem? Można spokojnie wyjść wieczorem do parku?
Jak wygląda sprawa szkód górniczych?
Miasto inwestuje coś w rewitalizację centrum, czy nadal jest tam jak po wojnie?
Jak oceniasz perspektywy na przyszłość tego miasta?
mphbp
mphbp
mphbp 31.07.2022, 09:50:40
  • 0
@SamiecOmega: Dzięki za info, dobrze wiedzieć, że miasto próbuje się zrewitalizować i zmienić wizerunek :)
Viado
Viado
Viado
29.07.2022, 14:57:40
  • 3
A ja nie wziąłem tych wakacji kredytowych - stać mnie na spłatę a w perspektywie 10 lat planuję wziąć kolejne mieszkanie na kredyt a ważne jest dla mnie aby szybko otrzymać pozytywne decyzje kredytowe z wielu banków i wybrać najkorzystniejszą opcję.

Na miejscu tych co wzięli bym się tak nie cieszył bo bank zawsze wyjdzie na swoje - teraz zarobiliście może kilka k na wakacjach a potem stracicie 2 razy więcej bo
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 29.07.2022, 15:01:24
  • 14
@Viado: Pewnie by tak było jeśli byłaby mowa o pojedynczych przypadkach. Jak większość się zdecyduje na wakacje, to banki w przyszłości nie będą robić żadnych problemów, ponieważ lepsi tacy klienci niż żadni :)
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
25.07.2022, 08:18:19
  • 35
Witam wszystkich bardzo serdecznie w poniedziałek. Mówi główny analityk WKP Investments. Komunikat krótki: jutro o 14:00 Węgrzy podnoszą stopy procentowe do 10,75%. Debile, co? Nie to co nasze jaszczembie z RPP, które cyt. "dbają o wartość pieniądza".

#nieruchomosci #gielda #ekonomia #gospodarka #wkpinvestments
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 25.07.2022, 10:07:07
  • 1
@mickpl: Patrząc na ostatnie dane z naszej gospodarki, które mogą świadczyć o nadchodzącym kryzysie, nie ma uzasadnienia do dalszego podnoszenia stóp. Być może na Węgrzech sytuacja wygląda inaczej i stąd taka rozbieżność.

Stopy powinno się podnosić do poziomu, który wystarczająco schłodzi gospodarkę, ale jej nie załamie. Moim zdaniem taki poziom był w okolicach 4%. Teraz mamy powyżej tej wartości i dalsze podnoszenie stóp może bardzo negatywnie wypłynąć na gospodarkę, a
  • Odpowiedz
mphbp
mphbp
mphbp 16.07.2022, 08:55:52
  • 3
Takie teoretyczne rozważanie. Bank udzielił pewną ilość kredytów z stałym oprocentowaniem. Na tej podstawie ustalił potencjalny przychód. W dalszej kolejności ustalono nowe, wyższe wynagrodzenia dla pracowników, a klientom zaoferowano wyżej oprocentowane lokaty. Teraz wakacje kredytowe zmieniają powyższe wyliczenia. Co może zrobić bank w tej sytuacji?
Czy tak czasem nie będzie tak, ze na końcu trzeba będzie wypłacić spore odszkodowanie dla takiego banku?

#nieruchomosci #kredythipoteczny
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a4z4a4
a4z4a4
16.07.2022, 09:00:34
  • 4
@mphbp: nie, no cos ty, te wakacje kredytowe to organizuje magiczna wrozka kredyciuszka i nie beda mialy zadnego wplywu na system bankowy.
  • Odpowiedz
bylzielonyjestpomaranczowy
bylzielonyjestpomaranczowy
bylzielonyjestpomaranczowy
16.07.2022, 10:55:12 via Zakop
  • 2
@mookie: o Boże takiego wysrywu i oderwania od rzeczywistości jeszcze na wykopie nie widziałem
  • Odpowiedz
haha123
haha123
15.07.2022, 15:46:20
  • 44
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 15.07.2022, 16:15:55
  • 7
@haha123:

Także PIS coś wykombinuje i na noworoczne podwyżki cen prądu i gazu też. Te wszystkie interwencje PISu znacznie zbiją inflację.


Fajny, optymistyczny post na koniec tygodnia :)

Co do gazu i prądu, to idealnie byłoby podnieść ceny dla odbiorców indywidualnych, a obniżyć dla przedsiębiorstw. Wtedy inflacja szybko poleciałaby w dół, ale na to raczej nie ma co liczyć.
  • Odpowiedz
marko2
marko2
11.07.2022, 18:53:18
  • 2
Friendly reminder ze wartość realna wartość sto00pek to -10% biorąc pod uwagę poziom inflacji. Na dzień dzisiejszy nie opłaca się oszczędzać a NBP nie robi nic żeby to się opłacało.


#nieruchomosci #inflacja
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mphbp
mphbp
mphbp 11.07.2022, 19:40:05
  • 0
@marko2: Jeżeli chcemy kupić jakieś materiały budowlane, które ostatnio zaczęły tanieć, to warto otworzyć lokatę na parę miesięcy i oszczędzać.
Jeżeli natomiast chcemy kupić coś, co wiemy, że nadal będzie drożeć w tempie powyżej 10%, to faktycznie nie ma sensu oszczędzać.
Wszystko zależy od celu oszczędzania.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 6 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 11.09.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 17.05.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking