Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko145
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
TheSilentEnigma

TheSilentEnigma

Dołączył 6 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16725
  • Znaleziska 635
  • Mikroblog 16090
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 5

299

Badanie: Polki zdecydowanie bardziej sceptyczne wobec szczepień niż Polacy

Badanie: Polki zdecydowanie bardziej sceptyczne wobec szczepień niż Polacy

Tylko 17 proc. Polaków zamierza się zaszczepić przeciw Covid-19 tak szybko, jak to będzie możliwe, a 23 proc. dopiero po jakimś czasie. Z kolei 38 proc. badanych nie zamierza szczepić się w ogóle – wynika z badania Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (WUM) i ARC Rynek i Opinia.

Cheshire
z
rmf24.pl
dodany: 18.12.2020, 21:02:55
  • 156
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    szczepienia
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepionki
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 19.12.2020, 20:36:46
  • 0
@mich160: A ryzyko związane ze szczepieniem jest wg Ciebie większe? Co wiadomo na temat długookresowych skutków covid? Może więcej niż w przypadku szczepionek? Dla kogo ryzyko jest niewielkie, dla osób po 50? Istnieje pojęcie mniejszego zła ale niestety jest ono obce ludziom wierzącym w cudowne rozwiązania "doktora" Ziemby.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 19.12.2020, 22:37:59
  • -1
@mich160: Co to są powikłania? Jeśli powikłaniem nazwać tzw. zespół post-COVID to ma go kilkadziesiąt procent osób które zachorowało. Ludzie powyżej 40 przechodzą COVID gorzej niż grypę. A przypominam, że nikt nie wie jakie będą konsekwencje zachorowania w perspektywie kilku/kilkunastu lat. Sam jestem świeżo po przejściu choroby. Niby było to lekkie przeziębienie, ale ciągle "coś jest nie tak", znajomi w moim wieku (miedzy 20-30 lat) przechodzili o wiele ciężej, ojciec
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 18.12.2020, 22:04:31
  • 6
Ciekawe co sądzi o kosmitach.

#tinder #badoo #heheszki #humorobrazkowy #logikarozowychpaskow #rozowepaski
TheSilentEnigma - Ciekawe co sądzi o kosmitach.

#tinder #badoo #heheszki #humorobr...

źródło: comment_1608328902kDb8PAOgVAmY3px1Wt6n6f.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TheAwaken2
TheAwaken2
TheAwaken2
18.12.2020, 22:05:41
  • 3
@TheSilentEnigma: (-‸ლ)
  • Odpowiedz
Lonate
Lonate
19.12.2020, 03:46:42 via iOS
  • 0
@TheSilentEnigma: Aż jestem ciekawa czy znaki moje i męża są kompatybilne xD
  • Odpowiedz

546

Chińczycy budując zapory wytępili gatunek żyjący na Ziemi od 200 mln lat

Chińczycy budując zapory wytępili gatunek żyjący na Ziemi od 200 mln lat

Wiosłonos chiński - tak nazywa się gatunek ryby, żyjący na Ziemi od ok. 200 milionów lat, który został ostatnio uznany za - najprawdopodobniej - wymarły ze względu m. in. na budowę zapór na rzece Jangcy.

JakubWiech
z
energetyka24.com
dodany: 15.12.2020, 20:38:04
  • 130
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    neuropa
  • #
    ciekawostki
  • #
    4konserwy
  • #
    nauka
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:06:53
  • -1
@mieszalnik: Są rzeczy ważne i ważniejsze. Siedzisz w wygodnym domu i fotelu, a robisz to dla tego, że kiedyś ktoś zamiast biadolić nad biednymi rybkami budował cywilizacje przemysłową. Tak działa natura - jeden gatunek rozwija się kosztem innych. Jeśli Cię to boli, zrezygnuj z dobrodziejstw tejże cywilizacji, może wtedy Twój argument przynajmniej nie będzie pustą gadaniną.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:26:19
  • 1
@misiopysio: A człowiek i wytwory jego rozumu to nie są "naturalne zdarzenia"? A konkurencja międzygatunkowa, i rozwój jednego kosztem innych to nie jest natura?
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 21:12:16
  • -1
@misiopysio: Od kiedy Planeta ma jakiś "własny" interes, żeby można było jej szkodzić? Co to jakaś żywa istota jest, czy co? Dla czego działania w pełni zgodne z biologicznymi zasadami konkurencji międzygatunkowej miałyby szkodzić planecie?
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 21:34:13
  • -1
@misiopysio: A dla czego nie mają? Co to jest "niszczenie planety"? Zdefiniuj? Dla czego przewaga konkurencyjna nad innymi gatunkami miałaby oznaczać brak konkurencji? "Trwanie i ekspansja" bez żadnych granic - to są jedyne prawa natury. Tak każdy gatunek może robić z planetą co uzna za stosowne. Przerośnięty kamień zwany Planetą to nie jest żywa osoba, nie posiada żadnego interesu, któremu można byłoby szkodzić, lub też nie. Za dużo się Awataru
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 22:01:05
  • 0
@misiopysio: Nie, prawa natury nie dążą do równowagi. Są oparte na nieustannym "przeciąganiu liny". Raz wygrywa jedna strona raz druga. Zabijanie wszystkiego co stanie na drodze pochłania energię, jeśli zysk z tego zabijania przekroczy wysiłek, to tak, lew będzie zabijał i nie zawaha się ani razu. Każdy gatunek dba o swój gatunek i tylko i wyłącznie o swój. Życie owiec nie obchodzi wilka.
Rośliny są elementem cyklu węglowego, nie produkują żadnego

511

Holenderski sąd zasądza ochłapy dla ofiar holenderskich zbrodni

Holenderski sąd zasądza ochłapy dla ofiar holenderskich zbrodni

Masowe mordy, okrucieństwo, obcinanie głów walczącym o niepodległość Indonezyjczykom. Takie rzeczy robiła Holandia by utrzymać panowanie nad ziemiami, dzięki którym jest dziś tak bogata. I po latach to co jest najbardziej holenderską z holenderskich cech - skąpstwo dla ofiar.

VonHirschberg
z
thejakartapost.com
dodany: 15.12.2020, 20:15:57
  • 137
  • #
    swiat
  • #
    holandia
  • #
    indonezja
  • #
    kolonializm
  • #
    ciekawostki
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 11:54:24
  • 2
Polecam zapoznać się z polityką jaką prowadziła Holandia w Indiach Wschodnich od połowy XIX w. Dopiero potem można mówić, że Holendrzy mieli negatywny wpływ na życie tamtejszej ludności. Retoryka o tym, że kraje kolonialne są bogate bo rabowały kolonie jest obustronnie szkodliwa. Europejczyków wpędza w niesłuszne poczucie winy, a w byłych krajach kolonialnych winduje na najwyższe stanowiska skorumpowanych kacyków, którzy opóźniają modernizację społeczno-gospodarczą swoich krajów zwalając wszelkie niepowodzenia na kolonizację sprzed kilku
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:01:42
  • -2
@Kotniepies: No to w takim razie biali niech oddają majątki czarnym w USA.
Kary zbiorowe to jest barbarzyństwo, zawsze i wszędzie. Prawo nie może też działać wstecz, a roszczenia powinny się przedawniać w ciągu jednego pokolenia. Inaczej po wsze czasy będziemy się zastanawiać kto kiedy komu i co ukradł, a Polacy też tu mają swoje za uszami.....
A poza tym Indonezja po tym co robiła w Timorze i robi w
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:18:53
  • -2
@Kotniepies: A może to Ty lecisz na Indonezyjską propagandę? Ok, Holandia niech wypłaci odszkodowania swoim ofiarom, ale Indonezja niech zrobi to samo. Polecam zapoznać się z terminem "Indo people" oraz "Bersiap" tak na początek. I wg zapoznać się z historią Indii wschodnich.
Ludy III świta z premedytacją wykorzystują miętkie serduszka współczesnych Europejczyków, samemu nawet nie próbując przestrzegać zasad ramach których żądają od nas odszkodowań. Kocioł nie ma prawa ganić garnka,
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:27:53
  • -2
@Kotniepies: Frajer i do tego jeszcze dumny. Proponuję, niech Polacy najpierw oddadzą mienie Żydów, i zapłacą Ukraińcom za lata dyskryminacji, potem niech krytykują Holandię. A, że współcześni Polacy nie mają z tym nic wspólnego... Przecież to "nie jest kara zbiorowa" bo kasą dostaną konkretne ofiary.
Zmartwię Cię ale Indonezja ma i będzie mieć w d... europejskie dobre przykłady, sama w najlepsze uprawiając kolonializm. Jeśli uważasz, że to jest ok, i
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:45:40
  • -2
@Kotniepies: Wspomniane ofiary holendrów to też byli obywatele Holandii, a Indonezja była pod względem prawnym częścią tego kraju.

Ale wracając. Mienie to nie tylko budynki, ale też ziemia. Poza tym jakie zniszczone. Mieszkam w Krakowie, tutaj Żydów wymordowano, ale kamienic nie tknięto. Ciekawe kto w nich mieszka? Ukraińcom (Rusinom wszystkim) za dyskryminację podczas II RP. No a nam z kolei Szwedzi i Rosjanie, itd. itp. Możemy się tak licytować kto,
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 12:56:54
  • -2
@Kotniepies: Niech zapłaci, ale niech nie dorabia do tego pokutnej retoryki. A Polacy też kolonizowali w XVI-XVIIw. tylko później im te kolonie (wraz z Polską właściwą) zabrano. Poza tym, każdy kto choć trochę wgłębi się w mechanizm funkcjonowania demografii/gospodarki z przed rewolucji przemysłowej zrozumie, że każdy "kolonizował" (na ile miał siłę) bo alternatywą była śmierć głodowa. No i dla tego ocenianie tych wydarzeń z perspektywy obecnej moralności jest bez sensu.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:00:03
  • -1
@Kotniepies: Co to znaczy "zniewolonych"? Ja mam indywidualistyczne podejście do pojęcia "wolność". Holendrzy zapewniali Azjatom wyższy poziom wolności i dobrobytu niż rodzimi sułtanowie przed Holendrami i rząd Indonezji po Holendrach, a jedyne co ich różniło to kraj pochodzenia i kolor skóry. Nie uważam by rodzimi kacykowie mieli wiesze prawo do dojenia chłopów niż nierodzimi kacykowie.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:02:20
  • -1
@Kotniepies: W ramach jakiej moralności zbrodnie wojenne? Stracono zwolenników rebeliantów, którzy sami popełniali większe zbrodnie wojenne, wszystko to miało miejsce 60 lat temu w ramach odmiennych warunków prawnych i moralnych.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:20:04
  • -1
@Kotniepies: xD
Ma dla Ciebie znaczenie czyim jesteś niewolnikiem? Bo dla mnie nie, za to ma znaczeni jak mnie traktuje. Rozumiem, że jeśli miałbyś wybierać, między liberalną władzą obcego etnicznie państwa, a władzą rodzimego dyktatora, dla którego byłbyś śmieciem to wybrał byś tą drugą opcję, tylko dla tego, że pierwsza to "okupacja"? To wyjaśnia dlaczego PIS ma takie poparcie.
Ja tam uważam, że "moralność kolektywna" to jest barbarzyństwo. Nie ma
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:32:19
  • -1
@Kotniepies: Ale co, bo nie wiem co teraz krytykujesz, a co popierasz? Zarówno w teorii jak i w praktyce f-----m i komunizm oraz feudalizm to opresyjne systemy w których jednostka jest bezwartościowym śmieciem w rękach władzy. Wolę liberała z marsa niż polskiego faszystę. Wolałbyś odwrotnie?
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 13:44:12
  • -1
@wyindywidualizowanyentuzjasta: A kiedy narodził się liberalizm i kapitalizm? Mówisz tak, jakby Kompania Wschodnioindyjska zachowywała się inaczej wobec rodzimej ludności Indonezji niż rodzimi władcy. Dzięki obecności Europejczyków zachodnia edukacja i technologia przenikała do Indonezji szybciej, niż miałoby to miejsce bez Holendrów. W 1600 chłop w Holandii miał tyle samo praw co w Indonezji (czyli był półniewolnikiem). Gdyby nie biali niewolnictwo w Afryce funkcjonowałoby po dziś dzień. Tak by też byliśmy kiedyś
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 16.12.2020, 14:30:20
  • -1
@wyindywidualizowanyentuzjasta: Taak przed 1600 wszyscy żyli tam w zgodzie i miłości a feudałowie traktowali ludzi podmiotowo... A przynajmniej tak kazali pisać swoim kronikarzom. System feudalny nie może nie być zbrodniczy, to jest wpisane w jego mechanizm działania. Holendrzy nie dokonywali masowych ludobójstw, co innego Indonezyjczycy w Timorze w latach 90. Twg polecam zapoznać się z tym jak się bawi rodzina sułtańska w Brunei, typowym sułtanacie który się ostał w okolicy.

665

Pracownicy Amazona protestują: potraktowano nas jak tanią siłę roboczą

Pracownicy Amazona protestują: potraktowano nas jak tanią siłę roboczą

OZZ Inicjatywa Pracownicza Amazon zorganizowała akcję protestacyjną przed wrocławskim magazynem firmy. Powód? Niskie płace. Amazon w ogniu krytyki. 15 grudnia od wczesnych godzin porannych protestujący pracownicy rozdają ulotki z hasłem ‘Make Amazon Pay’, czyli „Niech Amazon Zapłaci”.

konto usunięte
z
biznes.radiozet.pl
dodany: 15.12.2020, 09:01:23
  • 317
  • #
    wroclaw
  • #
    strajk
  • #
    amazon
  • #
    syndykalizm
  • #
    antykapitalizm
  • #
    neuropa
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 15.12.2020, 11:51:04
  • 2
@Gaku745:

Długowieczność i odporność

Stabilność wynagrodzeń i zatrudnienia


Co w tym dziwnego? Długowieczność i odporność jest osiągana kosztem bezpieczeństwa dochodów. Spółka w trakcie kryzysu może zrobić dwie rzeczy - zwolnić pracowników, lub nie. Obniżanie płac jest praktycznie niewykonalne. W spółdzielni natomiast płace nie są kosztem stałym, lecz zmiennym, a w chcąc być precyzyjnym, wg nie są kosztem, tylko czymś w rodzaju wypłaty dywidendy. Nie ma zysków, nie ma wypłat. Podczas gdy spółka

681

Amerykańskie zbrodnie w Wietnamie. Miliony ofiar toksyn i bombardowań

Pokaż treści 18+

Amerykańskie zbrodnie w Wietnamie. Miliony ofiar toksyn i bombardowań

Bombardowanie wsi i miast, stosowanie broni chemicznej, tortury, gwałty, zabijanie kobiet i dzieci. Tak Amerykanie zachowywali się w Wietnamie. To nie komunistyczna propaganda. To prawda.

mokry
z
wielkahistoria.pl
dodany: 06.12.2020, 00:26:18
  • 123
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    usa
  • #
    militaria
  • #
    swiat
  • #
    zainteresowania
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 06.12.2020, 13:01:31
  • 12
Ciekawe, że interwencji USA w Korei też się nie krytykuje za "miliony ofiar cywilnych". Może dla tego, że komunistów koreańskich po prostu trudno bronić, zwłaszcza w opozycji do sukcesu Korei Południowej. Tak czy inaczej akceptowanie Korei, a potępianie Wietnamu to hipokryzja. Zapewne Koreańczycy z południa nienawidzą Amerykanów za to, że nie pozwolili patriotom z północy przywrócić im "wolności".
Z krytykami interwencji w Wietnamie jest ten problem, że oni nie widzą sprzeczności między
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 07.12.2020, 14:18:21
  • -1
@wowo_wawa:
"Paradoks tolerancji" - polecam się zapoznać z tym terminem.
Uważam, że polityka to nic innego, jak sztuka nieustannego wybierania mniejszego zła. Zachodni pacyfiści też mieli piękne ideały, tylko w praktyce byli pożytecznymi idiotami w rękach ZSRR.
A z USA był ten problem, że one wspierały każdego kto był przeciw komunistom. Gdyby w jakimś kraju były środowiska liberalne, to otrzymałyby amerykańskie wsparcie, niestety najczęściej do wyboru byli tylko faszyzujący zamordyści.

3816

Złamano prawo, ale wojewoda z PiS legalizuje zamek w Puszczy Noteckiej

Pokaż treści 18+

Złamano prawo, ale wojewoda z PiS legalizuje zamek w Puszczy Noteckiej

Decyzja wojewody wielkopolskiego to zaskoczenie i cios dla poznańskiej prokuratury, która chciała zatrzymać budowę gigantycznego zamku. Jeszcze bardziej zaskakuje jednak uzasadnienie, bo wojewoda przyznał, że złamano prawo. Teren ten to część chronionego obszaru Natura 2000.

Szewczenko
z
gloswielkopolski.pl
dodany: 30.11.2020, 17:30:10
  • 315
  • #
    polska
  • #
    wielkopolska
  • #
    natura
  • #
    afera
  • #
    bekazpisu
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 01.12.2020, 11:57:46
  • 2
Obszary natura 2000 zajmują 20% powierzchni polski (2012) którą bez zgody właścicieli i odszkodowania wyłączono ze swobodnego użytkowania. To mniej więcej tyle co dwa województwa. Wspomniany zamek to SZTUCZNY obiekt położony na SZTUCZNYM jeziorze, położonym pośród towarowych plantacji leśnych ze SZTUCZNYCH nasadzeń, w sąsiedztwie licznych innych podobnych naturalnych jezior których nikt nie narusza. Pierwsze pytanie brzmi, co w tej okolicy było tak rzadkie wartościowe, że stała się obszarem natura 2000. Drugie, dlaczego
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

483

Bitcoin osiągnął właśnie poziom 19 000 USD za sztukę.

Bitcoin osiągnął właśnie poziom 19 000 USD za sztukę.

Czy przebije poziom 20 000 USD osiągając swoje ATH (All Time High) ? Co napędza takie silne wzrosty (prawie 2- krotny wzrost wartości w dwa miesiące) Kiedy będzie korekta ( ͡° ͜ʖ ͡°)?

Pedrobodo
z
facebook.com
dodany: 24.11.2020, 10:17:01
  • 284
  • #
    swiat
  • #
    bitcoin
  • #
    ath
  • #
    kry
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 25.11.2020, 14:05:34
  • -1
Zarówno Bitcoin, jak i złoto ma pewne specyficzne cechy, mianowicie ich wydobycie pochłania realnie użyteczne zasoby, w celu wytworzenia czegoś co służy tylko i wyłącznie do leżenia na stercie magazynie. Czy to jest kapitalizm? Może i tak, ale nie zmienia to w żaden sposób faktu, iż jest to patologiczna alokacja zasobów w najczystszej postaci. Sytuacja w której spekulacja środkiem pieniężnym prowadzi do większych zysków niż inwestowanie w realną gospodarkę skutkuje spontaniczną depresją
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 25.11.2020, 15:43:32
  • -1
@tomekkrk: Inflacja to podatek taki sam jak każdy inny, tylko płacony nie przez mieszkańców danego terenu a posiadaczy danej waluty. I dokładnie takim samym podatkiem jest deflacja, tylko w przeciwnym kierunku. Kali ukraść krowę to dobrze, ale Kalemu już źle. Naprawdę myślisz, że jak wprowadzimy pieniądz towarowy to wzbogaci się na tym ktoś więcej niż paru cwaniaków co w porę kupią dużo tego szajsu po niskich cenach?
Pieniądz jest nośnikiem

600

Lek na reumatoidalne zapalenie stawów zmniejszył śmiertelność z COVID-19 o 71%.

Lek na reumatoidalne zapalenie stawów zmniejszył śmiertelność z COVID-19 o 71%.

Baricytynib zmniejsza śmiertelność o 71% w porównaniu do leczenia standardowego. Wcześniej potencjał leku przeciwko COVID-19 był zdeterminowany przez AI sztuczną inteligencję. Teraz naukowcy pokazują pierwsze obiecujące wyniki testów. Publikacja na lamach Nature Advances.

RFpNeFeFiFcL
z
advances.sciencemag.org
dodany: 16.11.2020, 22:32:55
  • 60
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    swiatnauki
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 17.11.2020, 10:06:44
  • 3
Wielkość próby to dwa razy po 83 osoby. Ile z tego zmarło? 10 i 3, czy 30 i 9? Bo jeśli ta pierwsza wersja, to, delikatnie mówiąc wnioski o skuteczności leku są mocno naciągane, w drugim przypadku zresztą też. Zbyt mała próba.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

13915

Trybunał Konstytucyjny: tzw. "aborcja eugeniczna" jest niezgodna z konstytucją

Pokaż treści 18+

Trybunał Konstytucyjny: tzw. "aborcja eugeniczna" jest niezgodna z konstytucją

Trybunał Konstytucyjny ogłosił, że przepisy, umożliwiające usunięcie płodu w wypadku stwierdzenia jego ciężkiego uszkodzenia lub nieuleczalnej choroby - są niezgodne z konstytucją. Wyrok zapadł większością głosów sędziów TK. Zdania odrębne zgłosili sędziowie Piotr Pszczółkowski oraz Leon Kieres.

Szewczenko
z
twitter.com
dodany: 22.10.2020, 13:40:31
  • 2054
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    aborcja
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 17:21:27
  • -5
Podwójne standardy współczesnej lewicy są doprawdy rozbrajające. Zdecydujcie się. Albo prawo stoi ponad moralnością, albo moralność ponad prawem. Przez pięć lat wrzeszczeliście "praworządność", "konstytucja"; a robiliście tak dla tego, że akurat wtedy ta konstytucja broniła waszych wartości. Teraz, gdy jest odwrotnie, konstytucja już jest beee.
Dziwnym trafem zawsze wiedziałem, że ta cała walka o praworządność to jest tylko pic na wodę, ważny tak długo jak prawo stoi po waszej stronie.
I nie
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 18:47:54
  • 1
@Omenu: Może i tak, ale PIS powie, że wcześniejsi sędziowie to były przydupasy PO. Kto ma rację? Słowo przeciw słowu, a sędziowie w IIIRP są wybierani przez parlament, w praktyce, przez partię rządzącą. Precyzyjnego prawa nie sposób interpretować dowolnie. Marne prawo można. Zerknij na uzasadnienie wyroku, a potem do konstytucji. Trybunał ma rację, pod warunkiem uznania, że płód to też jest człowiek, tylko w konstytucji nigdzie nie jest zdefiniowane to
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 19:28:29
  • 0
@Escalade: Każda instytucja której członkowie są wybierani przez partyjniaków będzie stronnicza. Trybunał PISowski jest stronniczy, tylko poprzedni też był. A gdyby prawo było precyzyjne, nie byłoby problemu i pola do stronniczości.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 19:32:56
  • -1
@siuvax: xD, cóż to jest normalność? Normalność zawsze jest względna. W którymś tam wieku było nią palenie na stosie, a po dziś dzień jest nią kamienowanie w niektórych krajach. Typowy argument każdej konserwy...
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 20:01:30
  • -1
@siuvax: Tak, odwoływanie się do jakiejś "normalności" to jest argument konserwatywny. "Co to za jakieś nienormalne pedały, zamiast jak chłop z babą"...
Każde czasy miały swoją "normalność" i większość z tych "normalności" dziś potępiamy jako niemoralne. Gdyby nie ludzie którzy walczyli z tą "normalnością" dziś palono by za aborcję na stosie.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.10.2020, 20:14:52
  • -1
@Escalade: W każdej dobrze napisanej ustawie jest aneks z definicjami stosowanych pojęć. W "bardziej cywilizowanych krajach" jakoś nie mają takich problemów, jak np. nasza skarbówka.
Niedasizm...
A poza tym nie o tym był mój pierwszy komentarz do wykopaliska. A o tym, że krytycy PISu powinni się zdecydować, czy upartyjniony (od zawsze) Trybunał jest coś wart, czy nie. Chyba, że mają tradycyjny argument, że "ich" sędziowie są lepsi od PISowskich, tylko
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 23.10.2020, 14:39:52
  • -1
@siuvax: Poczytaj sobie definicję liberalizmu, bo chyba za dużo się amerykańskich "liberałów" naoglądałeś.

562

Białoruś uruchomiła pierwszy reaktor w elektrowni atomowej;

Białoruś uruchomiła pierwszy reaktor w elektrowni atomowej;

Pierwszy blok białoruskiej elektrowni atomowej pod Ostrowcem rozpoczął pracę na minimalnym poziomie mocy kontrolowanej, tzn. uruchomiona w nim została reakcja jądrowa podtrzymująca samą siebie.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 11.10.2020, 19:07:44
  • 179
  • #
    europa
  • #
    technologia
  • #
    atom
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 12.10.2020, 12:56:35
  • -1
@kjjbox: No to amerykanie z miejsca odpadają bo nie są w stanie spełnić tych warunków.

461

Plan urzędników w Krakowie: zniechęcić totalnie do jazdy samochodem

Plan urzędników w Krakowie: zniechęcić totalnie do jazdy samochodem

Polityka transportowa Krakowa zakłada, że do 2025 roku udział ruchu samochodowego we wszystkich podróżach spadnie z 40 do 25 procent. W pozostałych 75 procentach mają się znaleźć podróże komunikacją miejską, ruch pieszy oraz rowerowy.

Szewczenko
z
gazetakrakowska.pl
dodany: 07.09.2020, 15:34:55
  • 356
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    transport
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    wydarzenia
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 07.09.2020, 21:19:04
  • -2
Dojeżdżałem do pracy rowerem z Bronowic na Płaszów przez całe półrocze zimowe 15 km w jedną stronę. Da się? Da. Trwało to 40 minut, kom miejską z czekaniem i dojściem na przystanki 1:10, samochodem pewnie tyle samo, albo dłużej, bo korki. Zawsze jak wracałem śmieszyły mnie korki na Dietla w których tabuny samochodów usiłowały wjechać do ścisłego centrum. Pytam się, w jakim celu? Smród, tłok i ciasnota. Jeśli w mieście nie ma
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1120

Brazylia. Koniec gehenny zgwałconej 10-latki, którą zmuszano do porodu

Pokaż treści 18+

Brazylia. Koniec gehenny zgwałconej 10-latki, którą zmuszano do porodu

Szpital w Recife nie ugiął się pod presją antyaborcyjnych fanatyków i usunął ciążę u 10-letniej dziewczynki gwałconej od lat przez własnego wuja. Dziesięć dni trwała gehenna 10-letniej dziewczynki, którą wbrew prawu fanatyczni „obrońcy życia” z prawicy i Kościołów ewangelickich oraz katolickich...

EmDeCe
z
wyborcza.pl
dodany: 22.08.2020, 11:25:22
  • 426
  • #
    swiat
  • #
    brazylia
  • #
    katoliccyfanatycy
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.08.2020, 20:21:22
  • -11
@Zepelin9:

Na ten moment przyjęto konsensus (np. w krajach Zachodu) że do 3-4 miesięcy (przed wykształceniem układu nerwowego) aborcja jest legalna.


"Konsensus"?
Jeśli status człowieka/osoby zależeć ma od jakiegoś konsensusu (w szczególności demokratycznego), to chyba powinienem zacząć czuć się niepewnie. Historia zna już takie "konsensusy" i one się źle kończyły.
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.08.2020, 20:34:53
  • -3
@Zepelin9:

Nie, zmierzam, do tego, że konieczne jest ustalenie obiektywnych i niepodważalnych kryteriów, a nie "konsensus".

Lekarze nie stwierdzają "że nie warto leczyć". Co najwyżej pewnych schorzeń nie obejmuje ubezpieczenie, ale jeśli miałbym fundusze, leczono by mnie do oporu.
W sądownictwie (przynajmniej w cywilizowanych krajach, a o takich mówimy) obowiązuje zasada domniemania niewinności,
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 22.08.2020, 21:05:16
  • -2
@Zepelin9:

Nie zaprzeczam temu co mówisz, ale zwracam uwagę na kwestię intencjonalności. Nikt nie będzie człowieka leczył, oraz opiekował się nim za darmo. Wraz z postępem wieku/choroby koszta opieki/leczenia rosną wykładniczo do nieskończoności, siłą rzeczy każdemu więc prędzej czy później skończą się na to środki niezależnie od tego ile ma kas oraz tego czy finansuje go rodzina, czy też nie. Wszyscy jesteśmy zakładnikami ostatecznie nieuchronnej rzeczywistości, ale zupełnie czym innym
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 24.08.2020, 19:39:19
  • -1
@Melee_Creep:

A kto powiedział, że ja jestem jakimś wyjątkowym zwolennikiem życia? Jest dokładnie odwrotnie (antynatalizm itd.), ale uważam, że decydowanie o tym czy żyć, czy też nie, to jest niezbywalne i wyłączne prawo jednostki, a nie społeczeństwa czy rodziców. Jestem gotów się założyć, że 90% aborcji to jest efekt wpierw nieopowiedzianego używania narządów płciowych, a w dalszej kolejności zwykłego egoizmu i olewania praw podmiotów niezdolnych do własnej obrony. Religia też
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 10.06.2020, 15:28:34
  • 10
#heheszki #humorobrazkowy #humorinformatykow
TheSilentEnigma - #heheszki #humorobrazkowy #humorinformatykow

źródło: comment_1591802821wTV1DM2FoMkiwLRIFBsTRy.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anderson23
Anderson23
10.06.2020, 16:01:52
  • 1
@TheSilentEnigma: Ta strona GOOGLE to same dziadostwo i przerywa.
  • Odpowiedz
TheSilentEnigma
TheSilentEnigma 08.06.2020, 12:49:29
  • 33
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jebluschytrus
jebluschytrus
jebluschytrus
08.06.2020, 13:06:44
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dioxyna
dioxyna
08.06.2020, 15:32:04
  • 2
@TheSilentEnigma: czarnoskórzy często mylą rasizm z zwykłą nierównością ekonomiczną która dotyka większości ludzi na kuli ziemskiej. Ile majątku jest w rękach tych najbogatszych?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 9 z 9
  • >
  • INTP :)
  • Kraków

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.11.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 14.09.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking