Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko271
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Rodriqu

Rodriqu

Dołączył 12 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4039
  • Znaleziska 832
  • Mikroblog 3207
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 71

509

Europa i Afryka muszą odejść od relacji darczyńca-odbiorca

Europa i Afryka muszą odejść od relacji darczyńca-odbiorca

Europa i Afryka muszą odejść od relacji darczyńca-odbiorca - uznał Komitet Rozwoju PE, przedstawiając nową wizję stosunków między dwoma kontynentami. Wspólna strategia tych stosunków ma być przyjęta jeszcze w tym roku na szczycie UE-Unia Afrykańska

HaHard
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 02.02.2021, 08:27:17
  • 156
  • #
    hahard
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    geopolityka
  • #
    afryka
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 16:44:12
  • -3
Faktem jest, że kolonizatorzy nie zawsze grali fair


@deviator: Niezłe niedomówienie, gratuluję ignorancji. No ale cóż, zawsze jest tak, że oprawcy się mniej czy bardziej świadomie wybielają, i w ten sposób Europejczycy uważają, że kolonializm wcale nie był taki straszny (a nawet pomógł!). Najlepsze jest to, że Polacy nie mieli z tym za dużo wspólnego, ale europejska solidarność i tak działa.
No ale wracając. Równie dobrze mógłbyś napisać: "naziści nie zawsze grali
Rodriqu - > Faktem jest, że kolonizatorzy nie zawsze grali fair

@deviator: Niezłe ...

źródło: comment_1612279342ptcek4g3CNVClvGUuEDUJ1.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 18:04:39
  • -2
Jaki dorobek? Jak po jakieś afrykańskiej populacji pozostało kilkanaście kamuców na krzyż to już się to dumnie nazywa "Państwem" lub nawet "Cywilizacją".


@deviator: https://en.wikipedia.org/wiki/Mali_Empire
https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Aksum
I nie, nie było to kilkanaście kamieni na krzyż.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/KingEndybisEthiopia227-235CE.jpg monety z III wieku
Rodriqu - > Jaki dorobek? Jak po jakieś afrykańskiej populacji pozostało kilkanaście ...

źródło: comment_1612287778tAu4lx2MpOhA2cNZ5ViDWN.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:10:07
  • -2
@deviator: Do fragmentu o metalurgii się nie odniesiesz? Islam powstał dopiero w VII wieku, a znali wytop żelaza wcześniej.
Podobnie królestwo Aksum powstało przed islamem, a upadło przez jego ekspansję. Więc Twoja teoria o podniesieniu przez arabów nie pasuje tu.
Mali to tylko jedno z wielu państw przedkolonialnych Afryki, chcesz nieislamskie?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Zimbabwe

I ten schemat się powtarza, niemal wszędzie gdzi murzyni cośtam zrobili, okazuje się, że to
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:17:22
  • -1
Fragment o epoce brązu niezbyt dobitny?


@deviator: Który?
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:21:26
  • -1
@deviator: Bo jeśli chodzi o to:

A prawda taka, że większość ludności dopiero przybycie białych wyciągnęło z epoki brązu lub wręcz neolitu.


To sam sobie przeczysz
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:39:45
  • -1
@deviator: No i od razu pojawie się styrta kamulców jako dowód "potęgi".
Nie wiem co to ma udowadniać.

"potęgę" powstałą dzięki... wpływom arabskim, bo było to wszak centrum handlowe..

A gdzie ma powstać cywilizacja jak nie właśnie w centrum handlowym XD. Wszystkie miasta (a w efekcie zespoły miast - państwa) stawały się duże dzięki handlowi, wiesz dostęp do rzek, mórz, nizin i takie tam.
Poza tym, czy przeczytałeś co dalej napisałem? Do
Rodriqu - @deviator: No i od razu pojawie się styrta kamulców jako dowód "potęgi". 
...

źródło: comment_16122974638qEyv9s9l6zGyYAHI41fXI.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:41:50
  • -1
Przed przybyciem białych europejczyków, dzieki wpływom białych arabów.


@deviator: Ale nie oszukuj. Pisałeś o europejskiej kolonizacji, pamiętasz?

że kolonizatorzy nie zawsze grali fair, ale faktem jest również to, że jakikolwiek dorobek cywilizacyjny jaki jest w tej chwili w Afryce, jest ich zasługą, samodzielnie murzyni mieli w ch%! kłopotów żeby wydobyć się z epoki brązu.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:43:50
  • -1
@deviator: Tak szybko przeczytałeś wszystko?
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:47:12
  • -1
To, że twierdzenia o potędze są trochę na wyrost i z braku laku.


@deviator: Chciałem ci zalinkować podobne budowle Słowian, tylko nie mogę znaleźć... ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo oprócz kilku replik grodów z czasów Mieszka I, wpływy chrześcijańskie, nic się nie ostało. Nie mówiąc już, że Słowianie znad Bałtyku handlowali bursztynami z Grekami.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:49:28
  • -1
No bo cóż takiego eksportowano z tego Wielkiego Zimbabwe


@deviator: Między innymi złoto. Podobnie jak bursztyny przytoczeni wyżej Słowianie.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 20:57:43
  • -1
Nie, pisałem o białych. Nie negowałem tego że arabowie stworzyli wybitną kulturę, którą szerzyli m.in w Afryce. To Ty w sposób nieuprawniony przypisałeś ich dziedzictwo murzynom, który byli ledwo ich epigonami.


@deviator: Trochę chyba schodzisz z tematu.
Rozumiem, że nie mogę mówić o Polsce jako polskim/słowiańskim państwie, bo przypisuje dorobek narodów rzymskich/greckich/germanskich/babilońskich(gdyby się zagłębić) Polakom/Słowianom?
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:05:50
  • -1
Ale przecież nikt nie mówi, że protosłowianie stworzyli jakąś wybitną kulturę i cywilizacje! I zauważ, że nikt nie dziermoli o staconych szansach jakie mieli np. wyznawcy Światowida.


@deviator: No wiesz, istnieją różnego rodzaju patrioci-lechici, którzy tak mówią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W każdej nacji da się takich znaleźć.

A to, że murzyni byli z zasady ludami prymitywnymi, nie znaczy
Rodriqu - > Ale przecież nikt nie mówi, że protosłowianie stworzyli jakąś wybitną kul...

źródło: comment_1612299650DQ7PcIwTBxLgNXesHKwBrQ.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:26:40
  • -1
@deviator: Nie no, ja zacząłem dyskusje o wybielaniu kolonizacji i twierdzeniu jakoby to kolonizacja była "dobra" dla czarnych co jest bzdura kompletną. Dorobek to było tylko jedne zdanie, więc nie wiem co się tak przyczepiłeś do niego.

Tyle, że za diabła nie byłeś w stanie go wskazać (no nie, kamulce pokazałeś :)).


@deviator: A ten komentarz przeczytałeś ( https://www.wykop.pl/link/5935207/comment/87724099/#comment-87724099 )?
Wydaje mi się, że nie doprecyzowałem, pisząc dorobek przede
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:31:34
  • -1
@deviator: A i to, że kolonizacja nie była "dobra", pokazuje dzisiejsza sytuacji Afryki. Sztuczne granice, zmieszane kultury, religie, bez żadnych wspólnych mitologii/celów i do tego bieda oraz neokolonializm.
To już tylko gdybanie, ale gdyby nie kolonizacja, to Afryka mogłaby naturalnie dogonić Europę, podobnie jak robi to Azja(choć ona też miała duże epizody kolonizacji, to jednak bez niszczenia tego dorobku - struktur, tożsamości)
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:33:40
  • -1
Tak, czytałem. I bardzo symptomatyczne jest to, że fakt bicia monety uważasz za murzyński high-tech.


@deviator: Żaden high-tech, tylko porównanie, że w innych miejscach robiono to znacznie później.
A i to jest dorobek, bo wcale nie musi byc high-techem. Te monety świadczą, że istniały tam jakie kultury i spoleczenstwa
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:36:38
  • -1
W kontekście ewentualnego straconego potencjału - kluczowa. Spalenie biblioteki aleksandryjskiej to co innego niż zaoranie randowowego systemu wierzeń w Przodków i Księżyc.


@deviator: Co to ma do naszego tematu? Nie twórz chochołów. Nigdzie nie piszę o straconym potencjale. Nie twierdzę, że Afryka, gdyby nie kolonializm to byłaby potęgą.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:39:29
  • -1
Gdyby nie był, nie użyłbyś tego faktu jako przykładu. Właśnie dlatego jest to symptomatyczne.


@deviator: A dobra, źle zrozumiałem Twój komentarz.
Ale i tak, nie uważam tego za ichni high-tech, bo była to tylko pierwsza rzecz, która błysła mi w oko na wikipedii ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:42:48
  • -1
Monety bili sobie prototurcy w najlepsze niemal 1000 lat wcześniej. I najprawdopodobniej to właśnie ich potomkowie nauczyli tego murzynów, więc o jakich dokładnie innowacjach rozmawiamy, co?


@deviator: Nie rozmawiamy o innowacjach, ale o dorobku. Te monety to jest ichni dorobek. Tak jak Polskim dorobkiem są polskie monety. Dorobek(jako całość kultury i osiągnięć danej cywilizacji) spaja społeczeństwa i pozwala na zaistnienie ładu społecznego, który to został całkowicie zaorany przez kolonialistów. Tak
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:46:49
  • -1
To, że podniosłeś teze o tym, że biali zaorali murzyńskie osiągnięcia i potencjały


@deviator: Nie pisałem tak. Nie ubolewam nad stratą dorobku i jakiś potencjałów Afryki. Ubolewam nad tym, że ludzie uważają, że niby kolonizacja to była przysługa dla czarnych. Co, może jeszcze niewolnictwa było dla nich dobre, bo dzisiaj mogą mieszkać w USA i żyć na poziomie, a nie w "chatkach z gówna"? Cel nie uświęca środków.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 21:56:34
  • -1
bo jedyny rozwój którego doświadczyli był i jest... importowany.


@deviator: No i co z tego, że jest importowany. W XX wieku rozwój cywilizacji technicznej też był i nadal jest importowany głównie z USA i Europu do Azji.
Po co bijesz chochoła. Nie obchodzi mnie czy to ich wytwór czy kogo innego (w pewnym sensie zawsze będzie kogoś innego, wytwory USA to wytwory Europy, itp). Tak jak wyżej pisałem.
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 22:00:48
  • -1
@deviator: Cel nie uświęca środków. Trzeba powtarzać? A i czemu kolonizacja musiała być tak brutalna? (Polecam książkę z pierwszego komenta) Czy dobrzy zbawcy z Europy nie mogli tego lepiej wymyślić?

ogą porzucić te ochydztwa przywizione przez białych i wrócić do dżugli, na sawanne, gdziekolwiek.


@deviator: Ten argument jest tak głupi, że nawet nie wiem co napisać. Co, dzisiaj, łączy czarnych z USA z Afryką. Ja nie czuje żadnego
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 22:15:40
  • -1
Nie wiem czy Cię to obchodzi, to Ty zacząłeś rozmowę o utraconych murzyńskich szansach


@deviator: Znowu chochoł? Czytaj dokładniej co piszę. Bo dopiero go obalałem.

"Może dlatego, że kolonizatorzy zniszczyli poprzedni dorobek? Ogólnie to Europejczycy nic po sobie nie zostawili, no może poza kompletnym spustoszeniem, ale to wyjaśnił iosnin pod Twoim komentarzem. "
Nie napisałem nic o utraconych szansach, to
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 22:23:20
  • -1
Czyli jak dla mnie EOT i w temacie polecam jeszcze ten wątek


@deviator: To ja na koniec też polecę wątek w temacie, o który głównie mi chodziło.

http://www.historycy.org/index.php?showtopic=9648
Szczególnie komentarz gotfryda i Ironside'a, gdzie ten fragment streszcza moja myśl z
Rodriqu
Rodriqu 02.02.2021, 23:06:57
  • -1
"normalny rozwój" murzynów postępował tak wolno, że był niemal niezauważalny :) Nie masz na to żadnych argumentów, choć kilka razy prosiłem Cię o podanie listy tych aktów rozwoju/wynalazków.


@deviator: Kilka razy wyjaśniałem Ci, że ów dorobek nie ma nic wspólnego z wynalazkami. Z tym rozwojem można to samo napisać o Słowianach i co z tego? Udało się ostatecznie dzięki chrześcijanstwu, pokojowo dogonic zachód, a chrzescijanska inwazja, wyzysk i ludobójstwa najpewniej by
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 08:26:31
  • -1
Mała korekta, trochę dałem się wkręcić w narracje o biednych murzynach. A prawda taka, że mimo dzisiejszej pozornej "biedy" i tak można powiedzieć, że żyje im się dużo lżej niżby się żyło, gdyby nie ci wstrętni biali. Dane dotyczące średniej długości życia są tutaj bardzo wymowne.


@deviator: Przeczytaj mój 1 komentarz, kom. Ionisa, wątek na historycy i najlepiej książkę "wytepic całe to bydło", bo nie chce mi się powtarzać.
Te dane nie
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 08:59:39
  • -1
Toteż nikt nie mówi o straconych szansach słowiańszczyzny. Ale wielu mantruje o straconych szansach murzynów i zaburzonym rozwoju tych, którzy wcale się nie rozwijali.


@deviator: Nie twórz chochoła.
Kolonizacja != przyjęcie obcej kultury. Czytaj to co pisałem wczesniej. Rozwijali (jak Słowianie) się, a dzieki globalizacji by sie szybciej rozwijali ( tak jak chrzescijanstwo dla Słowian). Kolonizacja w najmniejszym stopniu nie pomogła czarnym, dzisiaj byłoby tam lepiej bez niej, czytałes co
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 09:14:27
  • -1
@deviator: Tak na koniec, bo wydaje mi się, że nie do końca mnie zrozumiałeś:
Porównajmy Słowian i Czarnych. (oczywiscie mocno uogólniając):

Przed spotkaniem z obcą cywilizacją:
-Słowianie - prymitywna kultura, wolny rozwój, no nie było ciekawie. Ale coś tam było za sprawą, lekkich interakcji innych kultur(prymitywny handel z Grekami)
-Czarni - prymitywna kultura, wolny rozwój, no nie było ciekawie. Ale coś tam było za sprawą, lekkich interakcji innych kultur(prymitywny handel z
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 09:17:16
  • -1
Tak. czytałem .W żaden sposób nie wyjaśniłeś w jaki sposób lepiej jest żyć średnio 30 lat, zamiast 60. A skoro tak, to... wszystko inne to czcza gadanina.


@deviator: Po pierwsze nie twórz chochołów. Po drugie, czytać umiesz czy trollujesz? Bo pisałem o tym. Globalizacja coś podpowiada? Wpis powyżej i przyjęcie kultury coś mówi? Kolonizacja dobra, w skutkach nie była, bo ta dlugosc zycia to nie jej skutek, jest to coś
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 09:21:31
  • -1
@deviator: Tak ogólnie, widzę, że czytasz w moich wpisach, tylko to co Ci odpowiada, a resztę ignorujesz lub tworzysz jakieś projekcje. Nie widzę u Ciebie chęci zrozumienia co mam do przekazania, a jedynie za wszelką cenę chcesz bronić swojego "mitu", jakoby to kolonizacja była dobra, a czarni byli głupi bo nie stworzyli samodzielnie cywilizacji - co i tak do kolonizacji nic nie ma - polecam znowu Diamondsa i to co
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 09:27:27
  • -1
Oczywiście możesz nazwać to globalizacją, wpływ może być naturalny lub kolonialny ale efekt w postaci zysku brutto będzie ten sam.


@deviator: Więc co to ma do naszego tematu?? Nigdzie nie twierdzę, że zachód obecnie źle wpływa na czarnych - to jest własnie ten chochoł.
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 09:41:16
  • -1
@deviator: Ty chyba naprawdę mnie z kimś pomyliłeś, lub wątek Ci się zgubił, bo ja nie twierdzę, że czarni lepiej by sobie poradzili gdyby biali nie istnieli. Kolonizacja to natomiast co innego.
Taki, hipotetyczny przykład:
Niemcy dobrze wpływają, oraz przez większośc historii dobrze wpływali na Polaków - ale 2 wojna światowa i ludobójstwa raczej nie wpłyneły dobrze, czyż nie?
Już nie mówiąc, że nie ma nic dziwnego, że jedne cywilizacje
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 13:17:51
  • -1
to co w kolonializmie było złe nazywasz kolonializmem, a to co dobre np. globalizacją? To podział sztuczny


@deviator: No nie, podział jest jasny, a sam globalizm zaczął zachodzić na dobre dopiero po 2 wojnie światowej, czyli właśnie gdy koloniści opuszczali Afrykę. Tzn. na siłę można przypisac globalizm w Afryce kolonializmowi, ale i tak nie był owy kolonializm potrzebny, żeby globalizm tam zaszedł.
Więc

Liczby bardzo mocno pokazują, że
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 13:29:08
  • -1
Lata 30" XX wieku to okres przez wyścigiem kolonialnym? To kiedy był wyścig?


@deviator: Wykres zaczyna się od 1770, Afryka cały czas podążała za trendami.
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 13:33:56
  • -1
Nie, bo to fałszywy dylemat. Kolonializm był po prostu metodą globalizmu, a nie czymś odrębnym.


@deviator: Ja jedno, Ty drugie.
Taka dyskusja nie ma sensu.
Był odrębny tym bardziej, że globalizm rozpedzil sie po koncu kolonializmu. Kolonializm nie duzo miał wspolnego z globalizmem, bo kolonializm nie zaprowadził kultury europejskiej do Afryki, a jedynie zniszczył istniejace kultury, wszystkie struktury lokalne zostały zniszczone, A NA ICH MIEJSCE NIE ZOSTAŁA WPROWADZONE NIC NOWEGO.
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 13:36:59
  • -1
@deviator: Do jakiegokolwiek podręcznika, encyklopedii nie spojrzysz, to odpowiedzią na pytanie czemu Afryka jest biedna, będzie przede wszystkim kolonializm, a nie zacofanie przed kolonializmem. Nie wiem czemu się kłócisz z nauką.
Rodriqu
Rodriqu 03.02.2021, 13:58:36
  • -1
@deviator: Sam praktycznie nie przedstawiłeś żadnych argumentów, zalinkowałeś jeden wykres, który nijak nie pokazuje pozytywnych skutków kolonializmu (np. Azja też poszła do góry, a kolonializmu na taką skalę tam nie było) i czepiłeś się semantyki - dorobek, globalizm. Natomiast większość moich argumentów skrzętnie pominąłeś.

Tak długo jak będziesz manipulował znaczeniem pojęć


@deviator: Z mojego punktu widzenia, oraz podręcznikowego, to Ty manipulujesz.
Do widzenia.

315

Każdy może być rasistą. Rewolucja hunwejbinów Zachodu

Każdy może być rasistą. Rewolucja hunwejbinów Zachodu

Tym, co najbardziej szokuje, jest ustępliwość władz, na wszystkich szczeblach i w najrozmaitszych instytucjach.

TYG0DNIK
z
tygodnik.tvp.pl
dodany: 21.06.2020, 11:51:13
  • 88
  • #
    polityka
  • #
    historia
  • #
    4konserwy
  • #
    europa
  • #
    usa
  • #
    konfederacja
Rodriqu
Rodriqu 22.06.2020, 11:44:12
  • -1
Kultura to też nie jest jakiś abstrakt który krąży gdzieś w "przestrzeni" poza nami i niezależnie od nas. Kultura to forma informacji którą uzyskujemy za pomocą bodźców, a potem zależnie od tego jakie mamy predyspozycje to reagujemy inaczej.


Np jednej osobie film o miłości się podoba a drugiej osobie się nie podoba. Mimo że to identyczny film.

Więc to nie "kultura" decyduje czy film się podoba, bo gdyby tak było, to każdy reagowałby na
Rodriqu
Rodriqu 22.06.2020, 13:06:35
  • -1
@wypok312:

nie ma dwóch osób, które uzyskałyby identyczne informacje podczas swojego życia.

Chodziło mi oczywiście o informacje w skali całego życia - praktycznie nie ma dwóch ludzi, którzy posiadaliby dokładnie taką samą wiedzę i doświadczenia.

Informacje/kultura to memy/nadbudowa a geny to podstawa, coś jak hardware i software
Rodriqu - @wypok312: 
 nie ma dwóch osób, które uzyskałyby identyczne informacje podc...

źródło: comment_1592829813oYmpPeTdpFG7tBBbQ8OFTt.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 22.06.2020, 14:08:00
  • -1
Istnieje też mutacja murzynów albinosów, ale chyba potrafisz rozpoznać czym się to różni od Europejczyka.

Stwierdzisz że nie można określić czy rozróżnić rasy, bo gdzieś występują literalnie "biali murzyni"?


@wypok312: Twierdzę, że nie można określić rasy tylko na podstawie jednej dziedziczonej cechy oraz, że kolor skóry jest "płynny" - są czarni i czarniejsi. Podobnie jest z kształtem nosa, szczęki itp...
Obrazek, który zapostowałeś jest, tak naprawdę, manipulacją. Pokazuje on skrajne przypadki
Rodriqu
Rodriqu 22.06.2020, 14:43:45
  • -1
To nie jest żaden problem, problem jest stworzony sztucznie na potrzeby politycznie. Tylko w Europie i na zachodzie są cyrki z "istnieniem" rasy


@wypok312: Zgadzam się, ale nie jest to tylko stworzone przez politykę. Problem jest również tworzony(może tylko został stworzony, obecnie na zachodzie są to chyba rzadkie lub mało istotne przypadki?) przez ludzi dyskryminujących innych, przez sam tylko fakt posiadania innego koloru skóry/innej rasy - uniemożliwia to poprawne funkcjonowanie

1028

PARLAMENT RUMUNII ZAKAZAŁ PROPAGOWANIA IDEOLOGII GENDER W INSTYTUCJACH...

PARLAMENT RUMUNII ZAKAZAŁ PROPAGOWANIA IDEOLOGII GENDER W INSTYTUCJACH...

Parlament Rumunii zakazał propagowania ideologii gender we wszystkich instytucjach zajmujących się edukacją. Decyzja rumuńskich władz jest bardzo dobrym krokiem

JacekBiel
z
stowarzyszenierkw.org
dodany: 20.06.2020, 09:06:09
  • 419
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 19:09:31
  • 4
@sidhe: Jeżeli płeć kulturowa to bzdura służąca manipulacji, to czym jest Hidźra lub Eunuch?

Hidźrą zostają osoby urodzone biologicznie jako mężczyźni, ale nie utożsamiające się kulturowo lub psychicznie z płcią męską

Człowiek staje się hidźrą w wyniku procesu socjalizacji w obręb "rodziny hidźrów"

Generally, a eunuch (/ˈjuːnək/)[1] is a man who has been castrated[2] to serve a specific social
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:02:40
  • 2
@sidhe: Widzę, że nie chcesz odpowiedzieć na mój komentarz.
Płeć kulturowa (gender) to niezaprzeczalny fakt.
Gender to zespół norm i zachowań przypisanych przez kulturę, wychodzących z procesu socjalizacji oraz nie wynikających bezpośrednio z biologicznych różnić pomiędzy kobietami i mężczyznami.
Biologiczna płeć nie sprawia, że facet nosi spodnie. Kiedyś normalne było noszenie sukienek przez mężczyzn - np. Spartanie i nie było to spowodowane biologią, tylko kulturą, a dokładnie płcią kulturową.
Zaprzeczając
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:15:33
  • 1
@sidhe: https://www.wykop.pl/link/5563237/comment/78614229/#comment-78614229
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:21:37
  • 2
Przecież to INTERPRETACJA, nie BIOLOGIA


@sidhe: Chyba nie rozumiem o co Ci chodzi. Jaka interpretacja? Eunuch czy Hidźra to trzecia płeć. Nie biologiczna oczywiście, tylko kulturowa.
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:23:15
  • 2
Czyli nie "płeć" jako taka, lecz jej INTERPRETACJA ( pojmowanie w oczach społeczności określonych zachowań )


@sidhe: Ta interpretacja to właśnie płeć kulturowa, tylko Ty zdecydowałeś sobie to inaczej nazwać, oraz pominąć fakt, że płci kulturowych jest więcej niż biologicznych.
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:34:45
  • 2
NIe.

Według klasyfikacji biologicznej:

Eunuch to MĘŻCZYZNA, pozbawiony FIZYCZNIE możliwości reprodukcji.

Hidżra to uogólnienie osób dysfunkcyjnych płciowo lub przedstawicieli płci obojniaczej, lub eunuchow, funkcjonujące w Azji.

Czyli dalej BIOLOGICZNIE to M/K/O


@
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 20:43:49
  • 2
Niby nic, ale słowa robią różnicę, co widać po wypowiedziach.

Dziś radykalni wręcz krzyczą, że oni są PIĄTA/SIÓDMA PŁEĆ!

I ŻĄDAJĄ!!!

czaisz?


@sidhe: Czy to, że jacyś radykaliści wyginaliby np. pojęcie patriotyzmu, do wymordowania wszystkich innych narodów, bo wtedy dany naród naprawdę będzie najlepszy, sprawiłby, że nie mamy używać
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 21:43:32
  • 1
Jedna osoba lub jakaś grupka ludzi nie tworzy kultury, tak samo jest z płcią kulturową - też jej nie tworzą jakieś randomowe przypadki niezrównoważonych psychicznie czy kulturowo zagubionych jednostek lub grup.


@sidhe: Wracając do hidźry. Za wiki:

miejsce hidźrów w indyjskiej kulturze jest trwałe i bardzo głębokie.

Nie sądzę, że są to randomowe przypadki niezrównoważonych jednostek. Ta płeć kulturowa została wytworzona przez kulturę indyjską i jest jej integralną częścią. Tak samo
Rodriqu
Rodriqu 20.06.2020, 21:56:13
  • 1
Prosze cie..

Poczytaj komentarze pod wykopami odnośnie chociażby, o sporze co do wprowadzenia gender do przedszkoli nie wspominając.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ideologia-gender-wkracza-do-przedszkoli/rl3sv3z

za wiki, tag gender:

Krytycznie przez członków Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN........


@sidhe: Przecież tu nie ma nigdzie krytyki samego terminu płci kulturowej, ideologia gender( tym bardziej jej wpływ na ludzi) ≠ termin gender. Płeć kulturowa jest częścią socjologii (która nie jest zakazywana), a gender study jest szczególnym przypadkiem socjologii i zgłębia
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 07:16:51
  • 0
@sidhe: Ja o istnieniu płci kulturowej, a ty mi wyskakujesz z nienaukowością gender studies i wpływem "ideologii gender" na ludzi.

Niezależnie od tego, czy się CZUJESZ M/K/O/L/G/B/T czy hoina wie kim jeszcze, wciąż PŁCIOWO ( biologia ) jesteś jednym z TRZECH M/K/O


A czy ja się z tym
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 13:50:46
  • 1
@sidhe: Gdzie jest ten sprzeciw z istnieniem płci kulturowej*? Ja jedynie widzę sprzeciw na gender studies, ideologię, naukę. Nigdy nie spotkałem się z krytyką istnienia kultury i przynależności kulturowej, czy poważną, naukową krytyką płci kulturowej.

I stad tak duzy sprzeciw spoleczny.

Wydaję mi się, że ten sprzeciw - przeciwko ideologii, nie samej płci kulturowej - jest głównie spowodowany polityką (np. wykorzystywaniem genderu do tworzenia oblężonej twierdzy), niezrozumieniem tematu i normalnym
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:21:52
  • 2
Z moich obserwacji, i wiedzy, wynika dosc jasno, ze seksualnosc dziecka zaczyna sie w okresie nastoletnim.


@sidhe: Istnienie płci kulturowej temu nie przeczy.

Mozna KSZTALTOWAC PREFERENCJE wczesniej, i z ane sa takie przypadki, ale jest to MANIPULACJA.

Nie ma nic wspolnego z naturalnymi
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:24:15
  • 1
Gender wciaz NIE JEST dyscyplina naukowa, nie ma rownouprawnienia w odniesieniu do kulturoznawstwa czy socjologii


@sidhe: A czy ja dyskutuje o gender jako dyscyplinie naukowe? Istnieniepłci kulturowej jest postulowane przez samą socjologię i kulturoznawstwo.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:30:47
  • 1
To TEORIA, byc moze zawierajaca w sobie cos.

Niestety, lewactwo uznalo ja juz za prawde potwierdzona i uzywa.


@sidhe: Teoria, naukowa przynajmniej, nie może być prawdziwa. Może być jedynie poprawna, czyli poprawnie opisywać, wyjaśniać, przewidywać zjawiska, których dotyczy.
Samo pojęcie gender, płeć kulturowa to nie jest teoria. Tak samo jak termin kultura nie jest teorią.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:33:50
  • 2
@sidhe: Przez kogo konkretnie jest negowane? Podasz linki? Odnośnie istnienia płci kulturowej, a nie nauki, ideologii gender.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:53:49
  • 2
Twierdzisz zatem, ze teoria wzglednosci nie moze byc prawdziwa?


@sidhe: Może źle się wyraziłem. Najpewniej(99.99..% - zawsze istnieje szansa, że może jednak jest taka możliwość - z tym się wiąże nauka, a wiara charakteryzuje się pewnością) nigdy się nie dowiemy, czy jest prawdziwa. Nie potrafimy i raczej nigdy nie będziemy potrafili dowieść prawdziwości teorii. Potrzebowalibyśmy na to nieskończonej ilości czasu.
Dobrze wyjaśnia to wiki:

W przestrzeni nauki teoria nigdy nie przesądza,
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 14:55:44
  • 2
Musi byc facet i baba. Jajo i plemnik.


@sidhe: Chyba nie rozumiesz pojęcia płci kulturowej - bo to nic z tym nie ma związanego.

Determinanta przetrwania gatunku humani jest bezlitosna. Musi byc facet i baba. Jajo i plemnik. Inne warianty NATURALNE nie wchodza w rachube.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 15:12:53
  • 2
@sidhe: Przepraszam, ale nie potrafię znaleźć krytyki płci społecznej. Znajduję za to krytykę gender studies, najczęściej jej domniemanego wpływ na ludzi. Nie udowadnia to, że płeć kulturowa nie istnieje.

Wiki:

Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO): „gender odnosi się do społecznie skonstruowanych cech kobiet i mężczyzn – takich jak normy, role i relacje między grupami kobiet i mężczyzn oraz między nimi. Różni się ona w zależności od społeczeństwa i może podlegać
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 15:53:36
  • 2
stawiajac w jednym zdaniu pojecie naukowo sprawdzone z czyms, co dopiero sie urodzilo na bazie zmian w tejze kulturze


@sidhe: Na jakiej bazie zmian? Spójrz na definicję płci kulturowej. Kultura nie jest teorią - gdzie tu jest manipulacja? Kultura to nie jest żadne pojęcie naukowo sprawdzone. To jest termin odnoszący się w skrócie do norm, zachowań ogółu populacji. Gender to termin odnoszący się w skrócie do norm, zachowań płci w kulturze.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 16:01:44
  • 2
Kloce sie z narracja, ze to JEST, i nalezy temu sie podporzadkowac.


@sidhe: Czyli nie zgadzasz się z terminem gender - w największym skrócie normy zachowań płci? Znowu, nie wiem jak to się różni od kultury i czemu kultura też nie jest interpretacją. Ja rozumiem, że według Ciebie ten termin jest wykorzystywany w jakimś złym celu. Nie oznacza to jednak, że sam termin nie istnieje - tym bardziej, że pojęcie
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 17:55:06
  • 2
@sidhe: Nie wiem w jaki sposób manipuluję. Czy to, że chcę dociec do prawdy, zobaczyć nową perspektywę robi ze mnie trolla?

NIE MOGE niezgodzic sie lub zgodzic z czyms, co jest TEORIA!

1. To nie jest teoria.
2. Wydaję mi się, że nie rozumiesz czym jest teoria - opisywałem ją wyżej. Jak najbardziej można się nie zgodzić/obalić - pokazując, że nieprawidłowo opisuje, przewiduje świat. Ale znowu TERMIN płci kulturowej to nie teoria.
3.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 18:24:22
  • 2
@sidhe: A czy kultura, subkultura to teoria?

Będąca przedmiotem badań, tzw. Gender studies

STUDIES!

https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_studies
Czyli kultura to
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 18:30:07
  • 2
Nie poradzę, ze masz deficyty poznawcze w zakresie NAUK uniwersyteckich.

Kulturoznawstwo, socjologia, psychologia, religioznawstwo, HISTORIA.

Sugeruję powrót do nauczania na poziomie podbazy, bo są żenua


@Rodriqu: Czyli jednak, niestety, fanatyk lub troll... zdecydowanie nie człowiek zaznajomiony z metodami
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 18:42:45
  • 2
Tja. Dzięki tobie dowiedziałem się, że teoria względności NIE JEST prawdą.


@sidhe: Bo nie jest prawdą. Nie obejrzałeś Lema, ani nie przeczytałeś definicji z wiki? Idź na jakikolwiek wydział fizyki i zapytaj się czy jest prawdą.
Teoria nie może być prawdziwa, może być poprawna.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 18:45:17
  • 1
@sidhe: Tak jak mówiłem, w angielskim - gender - nie miało nic wspólnego z płcią. Masz jedynie problem z językiem polskim.
Nie słuchałeś :(
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:04:36
  • 2
@sidhe:

Na tym bazujesz ty, i tobie podobni.

Utożsamiasz mnie z jakimiś ludźmi, o których masz wyrobioną opinię, z tego powodu jesteś bardzo nieobiektywny w sporze ze mną .
Żeby nie było nie jestem jakimś człowiekiem specjalnie popierającym gender studies - nie byłem na żadnych wykładach, nie widziałem prac naukowych.
Jedynie bronię
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:07:02
  • 2
w JĘZYKU POLSKIM słowo "płeć" MA OKREŚLONE znaczenie.

BIOLOGICZNE


@sidhe: Znaczenia słów się zmieniają. Według słowników istnieje płeć kulturowa https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/plec-kulturowa;3958385.html .
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:39:08
  • 2
Nie można obalić czegoś, czego nie ma.


@sidhe: Ty twierdzisz, że tego nie ma. Nie myl swojej własnej opinii, z uznanym faktem naukowym, powszechnie popieranym przez socjologów.
Taka analogia: Płaskiej ziemi nie ma, jednak da się ją obalić, jeżeli obalisz argumenty płaskoziemców, lub udowodnisz kulistość ziemi.

Nadal nie podałeś żadnego powodu dla którego tego nie ma. Oprócz POJMOWANIA INDYWIDUALNEGO, które też można zastosować do subkultur, kultur.... Pisałeś, że nie można do kultury zastosować
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:48:56
  • 1
Niemniej, na dzień dzisiejszy, w polskim języku słowo "płeć" określa status BIOLOGICZNY, nie jakikolwiek inny.


@sidhe: To jest tylko twoja opinia, no chyba, że doczekam się jakiegoś socjologa, kogokolwiek.

To, że PWN idzie z duchem rewolucyjnych zmian "społecznych" traktuję z mocnym przymrużeniem
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:54:31
  • 1
Znowu manipulujesz

Gender NIE JEST żadnym "faktem" powszechnie uznawanym.

Tym bardziej NAUKOWO!

Naukowo, jak na razie, stwierdzono że to stek bzdur, wymyślonych przez zwolenników pedofilii, z Kinseyem na czele.

Adieu Wonski. Szkoda mi czasu na te bzdury, a zarabiać ci za wpis też nie dam, skoro się nie dzielisz.

poproszę o wiarygodne źrósło tej rewelacji, Wonski
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:58:17
  • 1
JĘZYKOZNAWCY gamoniu

Bo SŁOWO MA ZNACZENIE, jeśli nie wiesz.


@sidhe: Czyli twoim jedynym problemem z płcią kulturową jest nazwa? Zastąpienie płci kulturowej dżenderem by wystarczyło? Bo przypominam, płeć kulturowa została wymyślona przez anglosasów, jako gender - a polscy tłumacze, językoznawcy, socjolodzy jedynie przetłumaczyli to dodając przymiotnik do płeć.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 19:59:48
  • 1
wujek gugle, duckduck

keywords

gender negative opinion science

sobie poczytaj gamoniu.

ostatni raz ADIEU


@sidhe: Powtarzam, że nie znalazłem, czytaj ze zrozumieniem.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:01:09
  • 1
@Rodriqu: I znowu powtarzam:

Spójrz na to, że ty masz o wiele łatwiejsze zadanie ode mnie. Podaj jednego socjologa (z jakimś dorobkiem naukowym, autorytetem oczywiście), który nie zgadza się z płcią kulturową lub/i podziela twój pogląd o interpretacji.

Jeżeli nie jest to powszechnie popierane, to raczej znalezienie jednego socjologa przeciwnego nie powinno być problemem? Nie sądzisz tak?
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:03:21
  • 1
@sidhe: To Ty jesteś przeciwnikiem popularnego poglądu (wikipedia, słowniki), więc to na Tobie spoczywa ciężar dowodu. Jeżeli zaczniesz twierdzić, że niebo jest zawsze czerwone, to Ty musisz to udowodnić.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:07:22
  • 1
@sidhe: Bardzo ciężki przypadek oblężonej twierdzy widzę. No cóż, nadal nie podałeś nic co miałoby mnie przekonać.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:09:05
  • 1
Ty masz swoje kopiejki, mi wzrasta popularność na portalu.

@sidhe: Bardzo mi przykro, ale raczej nikt nie będzie czytał 100 komentarzy w jednodniowym znalezisku.
I znowu to co pisałem, nazwanie wszystkich z inną opinią trollami, złem - w takim świecie żyje się łatwiej podejrzewam.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:09:34
  • 1
Kiepsko wybrałeś źródła.


@sidhe: Ty za to żadnych nie podałeś.
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:14:12
  • 0
@sidhe: Nie biłem piany, spójrz za to jeszcze raz na swoje wypowiedzi.

W PL , a tym bardziej na vikop.pl, dawno wiadomo kto redaguje wiki czy inne popular

PWN, wiki - lewackie zło
Zapewne jakbym ci zalinkował cały internet to byś stwierdził, że wiadomo kto redaguje internet.
A jakbym ci podlinkował wszystkich żywych socjologów to byś stwierdził, że socjologia jest lewacka....
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 20:31:14
  • 0
@sidhe: Tak jak podejrzewałem, Ciebie nie są w stanie przekonać żadne argumenty, autorytety, naukowcy. Nic! Sam sobie jesteś sterem, okrętem i żeglarzem.
Widzę, że poddałeś się w szukaniu osoby, która by popierała Twój pogląd. Jak kiedyś znajdziesz to możesz podesłać.

757

A może właśnie jesteś w niebie?

A może właśnie jesteś w niebie?

Krótkie, ale warte obejrzenia. W razie czego zmarnujecie tylko minutę.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 20.06.2020, 09:09:03
  • 166
  • #
    religia
  • #
    niebo
  • #
    swiat
  • #
    wiara
Rodriqu
Rodriqu 21.06.2020, 08:59:56
  • 2
Jesteś zwykłym ludzkim śmieciem który uważa że celem życia jest przeżycie, niczym w grze. Mnie nie śmieszą tacy ludzie jak Ty.


@sinls: Właśnie nazwałeś praktycznie wszystkich ludzi (i wszystkie życia, organizmy), którzy kiedykolwiek żyli, śmieciami. Ewolucyjnie/Biologicznie(której to ludzie podlegają całkowicie), fundamentalnym celem życia jest właśnie przeżycie/ułatwienie sobie przeżycia. Czymże jest praca na rzecz postępu cywilizacyjnego i czym skutkuje, jeśli nie właśnie przeżyciem/łatwiejszym przeżyciem? Cała dzisiejsza medycyna, nauka jest skutkiem pośrednich,

967

Wujek Ben zniknie loga Uncle Ben's. Kultowa marka zmienia się przez rasizm

Wujek Ben zniknie loga Uncle Ben's. Kultowa marka zmienia się przez rasizm

Firma Mars, która jest właścicielem marki Uncle Ben's planuje zmienić wizerunek marki. Z opakowań ryżu zniknąć ma zdjęcie czarnoskórego mężczyzny. To element walki przedsiębiorstwa z uprzedzeniami na tle rasowym - podaje CNN.

Szewczenko
z
businessinsider.com.pl
dodany: 18.06.2020, 15:37:52
  • 313
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    blacklivesmatter
  • #
    rasizm
  • #
    wydarzenia
Rodriqu
Rodriqu 18.06.2020, 20:01:39
  • 5
@less_is_more: W jaki sposób walka ze stereotypem i dzieleniem społeczeństwa jest absurdem? Zwroty takie jak Uncle i Auntie w stosunku do czarnych były bezpośrednio związane z segregacją rasową i służyły unikaniu użycia Mister, aby podkreślić, że biali są wyżej w hierarchii.

All black men, on the other hand, were called by their first names or were referred to as "Boy," "Uncle," and "Old Man"--regardless of their age

Whites much preferred
Rodriqu
Rodriqu 18.06.2020, 20:14:42
  • 0
Jakakolwiek ingerencja tego typu z powodów rasowych to jest kruwa absurd

@less_is_more: Twierdzisz, że rebranding Uncle Ben's jest absurdem. A ten rebranding, poza oczywiście lepszymi wynikami finansowymi, sprawi, przynajmniej według założeń twórców tej zmiany, że zmniejszy się wpływ uprzedzeń rasowych na społeczeństwo.
Rodriqu
Rodriqu 18.06.2020, 20:18:14
  • 0
@less_is_more: Czy napisałem gdzieś coś o murzynie na opakowaniu?
Rodriqu
Rodriqu 18.06.2020, 20:24:49
  • 1
@less_is_more: Przecież problem nie leży w tym, że czarny jest na opakowaniu. Problemem jest słowo Uncle oraz to, że jest ono użyte w kontekście czarnej osoby.
Rodriqu
Rodriqu 18.06.2020, 20:41:34
  • 2
Nie przestana mnie zadziwiac osoby ktore robia problem z tego, ze m----n jest okreslanym mianem wuja na opakowaniu k$%%a ryżu xD Problemy pierwszego swiata xD

@less_is_more: Z tego co ja widzę to o wiele większym problemem, przynajmniej na wykopie, jest to, że jakaś firma robi rebranding, żeby zwiększyć swój zasięg - zyski i dodatkowo w jakiś sposób walczyć z dyskryminacją. - niekoniecznie udany, jednak i tak, taka próba jest lepsza
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 06:12:51
  • 1
No właśnie w tym sęk, że były. Znaczenie słów kształtuje rzeczywistość.

@deviator: I nadal są uznawane za obraźliwe, wg. słowników https://www.yourdictionary.com/uncle-tom, amerykanów, którzy atakują w ten sposób czarnych konserwatystów czy według samej firmy Mars, która postanowiła, że jest to problemem i poruszając go zyskają pozytywny marketing - jest to czysty kapitalizm, w którym przedsiębiorca szuka sposobów zyskania jak największej ilości konsumentów. Nikt nie stoi nad zarządem takich firm z batem
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 06:27:19
  • -2
Ba! statystyki zdają się sugerować że biali są przez policje zabijani stosunkowo częściej niż czarni, co możne oznaczać ze policjanci w strachu o zarzuty o dyskryminacje palec drży na spuście częściej niż powinien... Także jeśli ktoś pyta o absurd to absurdem są działania mające na celu... pogłębienie tej tendencji.

@deviator: Rozumiem, że chodzi Ci o akcję BLM. Nazwa może i nie jest trafiona w kontekście policyjnej brutalności, jednak biali na
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 07:43:41
  • 0
każde anglojęzyczne nazwisko mające "son" stygmatyzuje posiadacza jako potomka plebsu

@deviator: Lecz czy ludzie zwracają na to uwagę? Czy ma to jakikolwiek wpływ na status ekonomiczny? Nie trzeba tego zmieniać, ponieważ nie jest to obecnie uważane za złe i nie jest to używane w celu poniżenia kogokolwiek. Nazwiska takie jak Kowalski czy Nowak też mogłyby być stosowane w celach obraźliwych, ale nie są. Jan Kowalski nie jest dyskryminowany, oraz nie
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 08:24:41
  • 0
@deviator: Czy naprawdę porównujesz kolor skóry do świadomego wyboru imienia dziecka lub bycia menelem? Oczywiste jest to, że nie wszystkie stereotypy są złe. Gorzej będę patrzał na kogoś kto jest ubrany jak typowy JP 100% niż na kogoś schludnie ubranego w garnitur. Takie coś nie jest rasizmem lub dyskryminacją, a na pewno nie tak bardzo krzywdzącym, ponieważ jest to świadomy wybór. Krzyczenie "HWDP" jednoznacznie sugeruje pewne rzeczy o nadawcy. Natomiast
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 08:49:22
  • 0
@deviator: Wszyscy czarni obwołali Floyda bohaterem? Jest np. mnóstwo czarnych konserwatystów, którzy to krytykują. Stosujesz odpowiedzialność zbiorową rodem z 2 wojny światowej, czy rewolucji komunistycznej. Czemu nie traktujemy wszystkich Niemców, z czasów 3 Rzeszy jako nazistów? Może dlatego, że nie wszyscy byli nazistami? Czy gdy Anglik powie, że Polacy to złodzieje, bo dużo ich jest w więzieniach brytyjskich lub spotkał się się tylko z Polakami-złodziejami to usprawiedliwiasz to? W końcu
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 10:26:45
  • 0
@deviator: Dla anglika reprezentatywna większość to Polacy-złodzieje. Twoja perspektywa jest taka, że większość czarnych z kryminalisty robi bohatera. Natomiast większość czarnych po prostu siedzi w domu lub wychodzi na pokojowe protesty. Na wykopie jest bardzo jednostronny przekaz, który skutkuje utrwalaniem się dla wielu czarnych krzywdzących stereotypów. A tak poza tym, jaki ma stosunek do Floyda znaczenie w patrzeniu na czarnoskórego? Czy fakt, że reprezentatywna większość Niemców podczas 2 wojny światowej
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 12:53:43
  • 0
@Wezymord: A co ma Rosja z tym wspólnego? Napisałem, że to jak obraźliwy jest Uncle zależy od kontekstu - kulturowego i historycznego - oraz motywacji. Nie sądzę, że czarny urodzony w Rosji obraził by się na nazwanie go per "wujek", ponieważ nigdy nie było ono tam obraźliwe - tym bardziej do czarnych - oraz aktualnie nie jest stosowane w takim celu. W USA jest odwrotnie.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:03:55
  • 0
Reprezentatywność jest kwestia widzimisizmu, ale statystki

@deviator: Ale jakie ma znaczenie ta reprezentatywność? Przeczytaj co napisałem, a nie odnosisz się do pojedynczych fragmentów. Co zmienia fakt, że więcej czarnych, niż białych kradnie?
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:19:41
  • 0
Odmówisz im prawa do wzdrygania się na dźwięk języka niemieckiego?

@deviator: Nie odmówię. Ale odmówię gorszego traktowania Niemców, bicia losowych ludzi posługujących się niemieckim, czy tworzenia stereotypu Niemca-zbrodniarza. Ludzie z jakiegoś powodu nazwali siebie stworzeniem rozumnym i racjonalnym. Sedno problemu ze stereotypami nie jest w tym, że istnieją, ale w tym, że są stosowane na zbyt dużych populacjach i na skomplikowanej ludzkiej psychice. Stereotyp i dyskryminacja zapewne nigdy nie zostaną
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:24:51
  • 0
@deviator: Skala ma znaczenie. Jeżeli ktoś "instynktownie" wzdrygnie się, lecz po tym zda sobie sprawę z tego, że ten Niemiec nie brał nawet udziału wojnie, to nie ma w tym nic złego.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:27:46
  • 0
@deviator: Tak jak pisałem, stereotyp jest głęboko zakorzeniony w człowieku. Ważne jest jego rozpoznanie.i próba chociażby wewnętrznego zwalczenia go, jeżeli jest całkowicie nieracjonalny. Ważne, też jest nie pozwalanie, by decydował on o ważnych rzeczach, takich jak wyroki sądowe.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:41:21
  • 0
@deviator: Po pierwsze, czy to co się teraz dzieje w stanach to nie przypadkiem wynik niewolnictwa i segregacji w dużym stopniu, czyli właśnie stereotypu? Co do tego, że nie dali rady wyjść z epoki brązu to bzdura. Istniało coś takiego jak imperium Mali, oraz mnóstwo innych cywilizacji. Dodatkowo zwróć uwagę na niekorzystne warunki środowiskowe Afryki. Logiczne jest to, że ktokolwiek by tam nie mieszkałby miałby utrudnioną sytuację - dlatego wielu
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 14:29:57
  • 0
@deviator: Dobra. Z tego co rozumiem to dla Ciebie w rasizmie nie ma kompletnie nic złego.

Takie, że jako Europejczyk muszę z tym żyć i nie wiedzę w tym nic złego. Dlaczego czarni nie mogą tak samo?

Jak z tym żyć? W tym fakcie nie ma nic złego i to prawda. Jednak to jest statystyka. To, że jesteś Europejczykiem nie oznacza, że jesteś głupszy od jakiegoś losowego Chińczyka. Czarni też
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 14:37:03
  • 0
@deviator: Azjaci emigrujący do Stanów nie byli w większości niepiśmienni. Byli to wykształceni ludzie, często bogaci. W imigracji zarobkowej, takiej jaka miała miejsce z Azji do USA, była obecna selekcja ludzi - systemowa, przez systemy migracyjne Stanów oraz naturalna - migrują ludzie ambitni, zdeterminowani. W efekcie do Stanów, można powiedzieć, że wyemigrowała elita genetyczna. Nie dziwne, że pomimo trudności dobrze sobie radzą - tylko najlepszym udało się wyemigrować.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 14:47:56
  • 0
@deviator: Dodatkowo ci migranci nie byli dotknięci rasizmem, takim jak czarni. Oraz przyjeżdzali do Stanów, z wykształceniem, doświadczeniem lub/i pieniędzmi. Czarni tego nie mieli, bo urodzili się jako niewolnicy lub ich segregowano, lub przez echo tych wydarzeń.
Zapewne ciężką pracą, dzisiaj, mogą osiągnąć sukces, jednak czarna osoba ( o takim samym IQ i cechach jak białą) ma ciężej niż biała, z samego tylko faktu posiadania innego koloru skóry. A walka
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 15:44:47
  • 0
emigrancie z europy środkowej i wschodniej byli naukowo uznawani w USA za podludzi, którzy ze względu na wrodzony debilizm nadawali się tylko do prac prostych, razem z innymi podludźmi, czyli azjatami i irlandczykami

@deviator: To czemu taki np. Nikola Tesla i mnóstwo ludzi emigrowało do Stanów? Skąd wziął się "american dream"? Rasizm wobec migrantów był obecny, jednak i tak mieli większą szansę na sukces, niż w swoim ojczystym kraju.
Ale
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:13:23
  • 0
@deviator: Fajnie, ale to nie jest sedno mojego komentarza. A twój obraz na sprawę czarnych w USA jest bardzo uproszczony i nie bierze pod uwagę tego, że przykładowo, być może, akcje afirmatywne, zastosowane w Stanach nie działają i wyrządzają w rzeczywistości więcej szkód lub że segregacja wytworzyła obecną kulturę czarnych - promowanie kryminalistów i lenistwa, podczas gdy emigranci byli skupieni na ciężkiej pracy.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:37:58
  • 0
@deviator: Ja nie staram się dyskutować z tym, czy czarni średnio są gorsi czy lepsi od białych. Ja właśnie zwracam uwagę na kolektywistyczne, stereotypowe traktowanie ludzi - myślenie typu: średnio czarni są gorsi -> jakiś czarny automatycznie jest gorszy ode mnie.
Czy w związku z tym, że czarni są średnio gorsi od białych, mamy każdego czarnego traktować gorzej i nawet nie dać mu szansy na osiągniecie swojego potencjału?
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:43:18
  • 0
Poza tym jeśli ta parszywa segregacja ma tak dewastujący wpływ, to pewnie czarni, którzy od razu po abolicji postanowi wrócić do Afryki, skupili się tam na ciężkiej pracy i zbudowali znakomicie prosperujące państwo... Tak było?


@Rodriqu: Ciekawe jak biedni, niepiśmienni ludzie, byli niewolnicy mieli zbudować prosperujące państwo? Poza tym bardzo mała ilość ludzi wyemigrowała do Liberii i jest to o wiele bardziej skomplikowany temat niż tylko: czarni są głupi.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 17:00:29
  • 0
Nie odpowiedziałeś co z tym sklepem!

Na przykład z tego powodu, że jeśli masz sklep i są w nim materiały szczególnie narażone na kradzież, to zasadne jest je dodatkowo zabezpieczyć. Zgadzasz się z tym poglądem, czy nie?

@deviator: Tak, zgadzam się.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 17:10:29
  • 0
@deviator: Jeżeli faktycznie są częściej kradzione to nie jest to rasizm. Tak samo rasizmem nie jest to, że większość koszykarzy NBA jest czarna, a nieproporcjonalnie dużo noblistów jest Żydami. Odpowiedzią na fakt, że w czarnych dzielnicach jest większa przestępczość, powinno być zwiększenie obecności policji w nich - ale w tym wypadku należy się zastanowić, czy paradoksalnie nie zwiększy to problemu, poprzez np. poczucie opresji i niesprawiedliwego traktowania - nawet jeżeli

687

Czarnoskórzy dewastatorzy amerykańskich ulic argumentują swoje działania.

Pokaż treści 18+

Czarnoskórzy dewastatorzy amerykańskich ulic argumentują swoje działania.

Wywiad przeprowadzony wewnątrz CHAZ (Capitol Hill Autonomous Zone) z członkami Antify którzy w spokojny i racjonalny sposób postanowili wytłumaczyć dlaczego niszczą, kradną i dewastują amerykańskie miasta.

pastorpastor71
z
youtube.com
dodany: 19.06.2020, 07:51:21
  • 137
  • #
    usa
  • #
    blacklivesmatter
  • #
    protest
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    blm
  • #
    rasizm
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:05:49
  • -226
To tak durne, że mogło powstać tylko w lewackich umysłach.

@kontonr77: Uważasz, że wszyscy ludzie o poglądach lewicowych żądają rekompensaty od białych? Czy po prostu stosujesz pojęcia lewica jako synonim zła? Równie dobrze można powiedzieć, że f-----m i holokaust mógł powstać tylko w prawackich umysłach. Jedyne czym to skutkuje to ośmieszanie i zrównywanie lewicy/prawicy ze złem co polaryzuje i radykalizuje społeczeństwo.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 13:53:12
  • -70
F-----m był pod wieloma względami lewicowy

@kontonr77: Ogólnie uznawany jest za skrajną prawicę. Nie wiem, czy istnieje jakakolwiek doktryna polityczna, która jest stuprocentowo lewicowa lub prawicowa. Podział na lewicę/prawicę jest płynny i mglisty, nie ma żadnej organizacji, która mówi co jest lewicowe, a co nie. Idee polityczne są często zbyt skomplikowane, żeby przypiąć łatkę lewicy/prawicy i tyle. Często właśnie to określenie doprowadza do niemożliwości dyskusji i rzetelnego zweryfikowania swoich poglądów.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 15:09:06
  • -26
@KapralJedziniak: Ale redystrybucja, o której mówisz to co innego, niż rekompensata za niewolnictwo.
Aktywiści LGBT czy BLM określają się jako osoby o lewicowych poglądach, jednak zdecydowanie nie wszyscy popierają redystrybucję.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 15:16:56
  • -18
@KapralJedziniak: Fundamentalnie, inny cel jest rekompensaty i redystrybucji. Redystrybucja ma służyć komunistycznej równości ludzi, a rekompensata to reparacje za wyrządzone szkody.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 15:27:56
  • -10
która miałaby miejsce, gdyby uwalniający niewolnika był zobowiązany do uiszczenia na odchodne odpowiedniej kwoty osobie poszkodowanej. Teraz to już tylko redystrybucja.

@KapralJedziniak: Jednak nadal obu jest inny cel, choć praktycznie mogą wyglądać tak samo.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 15:56:39
  • -12
@piwomir-winoslaw: Rozumiem, że wikipedia kłamie i nie ma nic wspólnego z tym jak postrzegany jest f-----m?

Fascism (/ˈfæʃɪzəm/) is a form of far-right, authoritarian ultranationalism[1][2].

Opposed to liberalism, Marxism, and anarchism, fascism is placed on the far right within the traditional left–right spectrum.[4][5][6]
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:02:55
  • -9
@onepropos: Mój komentarz nie był o faszyzmie, a o tworzeniu połączeń prawica-zło lub lewica-zło. Patrząc na wikipedie stwierdzenie, że f-----m jest bardziej prawicowy, niż lewicowy raczej nie jest kontrowersyjne. Teraz widzę, że niefortunnie posłużyłem się przykładem faszyzmu, ale nie w tym jaki był f-----m był cel mojego komentarza.
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:23:00
  • -13
@Charkov: Problemem tutaj jest chyba patrzenie na doktryny polityczne poprzez jednowymiarową skalę lewicy-prawicy. Ogólnie, chciałem moim komentarzem zaznaczyć utożsamianie lewicy/prawicy ze złem oraz spłycanie całej szerokiej politykii do jednej kwestii definiującej czy ktoś jest prawakiem czy lewakiem.
Rodriqu - @Charkov: Problemem tutaj jest chyba patrzenie na doktryny polityczne poprz...

źródło: comment_1592583438w9Yn4GZyzNp2xspwj68Tx7.jpg

Pobierz
Rodriqu
Rodriqu 19.06.2020, 16:54:10
  • -1
F-----m uważany jest na ogół za doktrynę skrajnie prawicową lub (przez takich politologów jak Zeev Sternhell, Hugh Seton-Watson, Eugen Weber) hybrydową

Fascism (/ˈfæʃɪzəm/) is a form of far-right, authoritarian ultranationalism[1][2]. Opposed to liberalism, Marxism, and anarchism, fascism is placed on the far right within the traditional left–right spectrum.[4][5][6]


https://pl.wikipedia.org/wiki/F-----m
https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism
@tuomollo: Ja nie stworzyłem wikipedii, a raczej jest ona dobrym wyznacznikiem ogólnej opinii. Wiadomo, że niekoniecznie musi to być poprawne,

447

Jak Vectra olewa swoich klientów

Jak Vectra olewa swoich klientów

Moja historia z firmą Vectra. Firma nie chce nam pomóc. Umówiony technik dwa razy nie przychodzi.

FastManPL
z
wykop.pl
dodany: 13.06.2018, 18:01:58
  • 111
  • #
    vectra
  • #
    internet
  • #
    gdansk
  • #
    trojmiasto
  • #
    pomocy
  • #
    komputery
Rodriqu
Rodriqu 13.06.2018, 19:30:52 via Android
  • 53
Też miałem z nimi problemy. Chyba jedyna rada to zmienić dostawcę internetu.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

aveniner
aveniner
16.01.2016, 14:52:58
  • 3554
Na fali ostatnich podbojów wykopowych amantów zapraszam na projekcję gifową: "Co by było gdyby usunięcie konta cofało mirka w czasie?"
#gif #gfycat #heheszki #tinder #podrywajzwykopem
aveniner - Na fali ostatnich podbojów wykopowych amantów zapraszam na projekcję gifow...

źródło: comment_WAEOWRz3rXggd9zyB2VVzUCPMBy0cXX4.jpg

Pobierz
  • 106
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rodriqu
Rodriqu 16.01.2016, 15:36:44
  • 12
@TheBorsuk: @Skub4ny: http://www.wykop.pl/link/2645037/pudelko-i-czerwony-przycisk-ktory-cofa-czas/
  • Odpowiedz

5

W sprzedaży pojawi się smartfon za 15 dolarów

W sprzedaży pojawi się smartfon za 15 dolarów

Będzie kosztował tyle, co wino lub wyjście do kina.

Rodriqu
z
antyweb.pl
dodany: 28.10.2015, 19:50:40
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    smartfon
  • #
    telefon
  • #
    smartphone
Rodriqu
Rodriqu 28.10.2015, 18:53:12
  • 36
( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#joancornella #humorobrazkowy #heheszki
Rodriqu - ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#joancornella #humorobrazkowy #heheszki

źródło: comment_MvNBUf1zu8C7gkwJ5yUhajXejJrPJzxj.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cichy87
Cichy87
22.07.2015, 10:36:44
  • 3
ktoś coś?
#agario
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rodriqu
Rodriqu 22.07.2015, 11:39:02
  • 0
@tajemniktv: @Cichy87: Jakby co to ten SUPPORT który wam dawał mase to byłem ja
  • Odpowiedz

22

Kopacz: zwiększamy wydatki na wojsko i obronę

Pokaż treści 18+

Kopacz: zwiększamy wydatki na wojsko i obronę

Od 2016 roku wydatki obronne wzrosną do nie mniej niż 2 proc. PKB - poinformowała premier Ewa Kopacz na konferencji prasowej po posiedzeniu rządu.

konto usunięte
z
tvn24.pl
dodany: 17.02.2015, 14:20:53
  • 23
  • #
    wojsko
  • #
    militaria
  • #
    militaryboners
  • #
    wojskopolskie
  • #
    armia
  • #
    polityka
Rodriqu
Rodriqu 17.02.2015, 15:55:30
  • 8
@Tranzi: Właśnie większość normalnych państw świata wydaje ok. 2% PKB,
Rakers
Rakers
03.02.2015, 15:50:17
  • 466
Mogli zbanować @Stekso, ale wszystkich plusujących nie zbanujo. Piramida mirkowo-plusowa AMBER PLUS nadal działa więc jak to mówił Prezydent mirko #zaplusynaszeiwasze:

1. Zaplusuj post
2. Dopisz się w komentarzu
3. Zaplusuj wszystkich powyżej i poniżej

#plusyrozdajo #plusujomireczki #amberplus #zaplusynaszeiwasze #wolnoscdlaplusujacychnawykopie #wszystkichnasniezbanujecie
Rakers - Mogli zbanować @Stekso, ale wszystkich plusujących nie zbanujo. Piramida mir...

źródło: comment_OT1gZgq6GYWjmLgC5izCWtkvLZ9tlMuQ.jpg

Pobierz
  • 306
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rodriqu
Rodriqu 03.02.2015, 15:52:19
  • 170
chce( ͡€ ͜ʖ ͡€)
  • Odpowiedz

1

Ścieżka dla rowerów, chodnik dla użytkowników smartfonów...

Ścieżka dla rowerów, chodnik dla użytkowników smartfonów...

Coś dla was ciągle mirkujący

Rodriqu
z
antyweb.pl
dodany: 16.09.2014, 11:21:32
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    swiat
  • #
    android
  • #
    azja
  • #
    smartfon

18

XXI wiek... Szpital bez ciepłej wody. Noworodki myją chusteczkami

XXI wiek... Szpital bez ciepłej wody. Noworodki myją chusteczkami

W szpitalu na Brochowie we Wrocławiu od kilku dni panują spartańskie warunki.W całym budynku nie ma ciepłej wody.Pacjenci skazani są na lodowate kąpiele.Dyrektor szpitala rozkłada ręce i mówi,że to wszystko przez awarię,z którą szpital nie może dać sobie rady od kilku dni.

tomitomitomi
z
jednymzdaniem.pl
dodany: 16.09.2014, 08:45:05
  • 2
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    wroclaw
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
Rodriqu
Rodriqu 16.09.2014, 10:28:00
  • 0
XXI wiek... Szpital bez ciepłej wody. Noworodki myją chusteczkami


Że co?
Żeby noworodki myć chusteczkami?

  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3

Karluv most - miejsce niezwykłe

Karluv most - miejsce niezwykłe

Piękne miejsce, nic dziwnego, że tyle na nim zawsze ludzi ;)

zosiate
z
cultureup.pl
dodany: 10.09.2014, 12:50:12
  • 1
  • #
    europa
  • #
    podroze
  • #
    swiat
  • #
    turystyka
  • #
    wakacje
  • #
    czechy
Rodriqu
Rodriqu 10.09.2014, 14:50:03
  • 0
To już lepiej wybrać się do Gdańska
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

19

Tyle zarobi Donald Tusk w Brukseli

Tyle zarobi Donald Tusk w Brukseli

Pełen wykaz: pensja i dodatki, np. rozłąkowy i za podróże do domu.

onlinek22
z
strefabiznesu.pomorska.pl
dodany: 08.09.2014, 18:28:24
  • 4
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    tusk
Rodriqu
Rodriqu 09.09.2014, 14:21:50
  • 0
A przecież on będzie sobie tam siedział i nic nie robił
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Rodriqu

  • Polska
  • http://www.wykop.pl
  • mail@gmail.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 22.06.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 26.03.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking