Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko270
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Racjonalnie
Racjonalnie

Racjonalnie

Dołączył 15 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7283
  • Znaleziska 3465
  • Mikroblog 3818
  • Obserwujący 20
  • Obserwowane 42
BusinessMoose
BusinessMoose
BusinessMoose
16.05.2019, 20:34:09
  • 0
Co sądzicie o Zeitgeist? Ciekawy i sensowny film czy foliarstwo, ale bez żółtych napisów? Tematy podejmowane oraz argumenty przedstawiane są, według mnie, całkiem sensownie. A wy?

#teoriespiskowe #pytanie #ankieta #film

Zeitgeist to...

  • ...całkiem sensowny film. 47.8% (11)
  • ...foliarski film, ale bez żółtych napisów. 52.2% (12)

Oddanych głosów: 23

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 18.05.2019, 13:50:03
  • 0
@BusinessMoose: ten film to zwykłe wychylenie wahadła w drugą stronę
  • Odpowiedz
aaparatka
aaparatka
aaparatka
18.05.2019, 12:41:47 via iOS
  • 3
Dlaczego szatan zawsze opętuje tych najbardziej wierzących? To nie działa tak, że im bardziej wierzą i się modlą tym lepszy armor?
#kiciochpyta #katolicyzm #ateizm
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 18.05.2019, 13:48:31
  • 1
@aaparatka: wiara w takie dziwne rzeczy może mocno sprzyjać powstawaniu różnych chorób psychicznych, albo po prostu wzmacniać ich efekty jeśli już wcześniej istnieją.
  • Odpowiedz
Boro03
Boro03
Boro03
15.05.2019, 14:04:31 via Android
  • 0
@nieteges91 co z Twoim znaleziskiem? Kto to usunął?
Boro03 - @nieteges91 co z Twoim znaleziskiem? Kto to usunął?

źródło: comment_eaU3xxDVtzFzhbt4eptBxfjKZ6TlSjGc.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 17.05.2019, 18:10:53
  • 0
@nieteges91: możesz odblokować PW? Akurat mam informację, ale z wiadomych względów nie mogę publicznie.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 13.05.2019, 18:14:27
  • 25
#tylkoniemownikomu

Byłem przygotowany na drastyczne opowieści ofiar, na emocje jakie ujawniają się podczas zapowiedzianych konfrontacji, ale nie na to:

Przysięgam, że dochowam tajemnicy dotyczącej pytań i odpowiedzi i nie będę z nikim rozmawiać, z wyjątkiem osób do tego upoważnionych na mocy decyzji biskupa. Tak mi dopomóż Bóg i ta święta Ewangelia, której własnymi rękami dotykam


Przecież
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
13.05.2019, 20:21:59
  • 1
@niedoszly_andrzej:

można teraz mieć nadzieję na to, że potencjalni sprawcy będą mieć więcej par oczu na sobie. Dawniej "nikt" nie wierzył w to, że zaufana osoba (nie tylko o księży chodzi) może skrzywdzić dziecko.

Po "Klerze" mogli mówić o tym, że to "atak na kościół", bo to jednak była wizja reżysera a nie dokument, teraz mają zdecydowanie ciężej: na głównej Frondy widzę Sekielskiego, nie mogą tego ukrywać, wyszło wszystko na
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
17.05.2019, 18:03:06
  • 0
Czy po prostu nie składa się takiego przyrzeczenia?


@czyznaszmnie: nie wiem właśnie. W filmie był jeden przypadek, kiedy poszkodowany nie był stroną w sprawie, nie dostawał żadnych informacji, nic - może jest w tym jakaś poszlaka.

Pytanie ciekawe, nie znam odpowiedzi.
  • Odpowiedz

272

Liroy: Jestem wolnościowcem

Liroy: Jestem wolnościowcem

-Od pierwszej płyty wiadomo, że jestem antykomunistą, nigdy nie miałem lewicowych poglądów. Całe życie byłem centrowcem, z socjalizmem nie mam nic wspólnego. Rozdawnictwo to najgorsza rzecz, bo jeśli dostajesz coś za darmo, to w ogóle tego nie szanujesz. Do tego to nie jest dobre dla rynku(...)

konto usunięte
z
korwin-mikke.pl
dodany: 14.05.2019, 17:28:47
  • 59
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
  • #
    4konserwy
  • #
    konfederacja
  • #
    wolnyrynek
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 15.05.2019, 09:46:09
  • 0
@polska_partia_programistow: akurat rozszerzenie 500+ było dobrą decyzją mimo tego, że rozdawnictwo jest złe: dlaczego ktoś, kto jest zaradny i zarabia więcej ma nie korzystać z 500+? Jeśli już to 500+ ma być, to dla wszystkich na równych zasadach, bez względu na zarobki - do tego to się sprowadza.

Głównym minusem Liroya jest popieranie antyszczepieonkowców.

1807

Fundacja o.Rydzyka broni kleru, "plaga pedofilii" nie istnieje

Fundacja o.Rydzyka broni kleru, "plaga pedofilii" nie istnieje

"Plaga pedofilii" wśród katolickiego duchowieństwa jest wytworem medialnym, w rzeczywistości nieistniejącym. Tak na premierę filmu Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu" odpowiada fundacja, której założycielem jest ojciec Tadeusz Rydzyk. Promuje własną, "jedyną prawdziwą" książkę na ten temat.

grubson234567
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 14.05.2019, 19:43:30
  • 199
  • #
    polska
  • #
    neuropa
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazkatoli
  • #
    kosciol
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 14.05.2019, 20:23:45
  • 14
A to, że 80% z nich to homoseksualiści to już każdy przemilcza?


@sorek: jak pedofil jest facetem i dobiera się do chłopca, to znaczy że jest gejem?

To jest właśnie ten sposób myślenia "na chłopski rozum". Niby coś tam łączy wątki,
grubson234567
grubson234567
grubson234567
14.05.2019, 19:46:33
  • 106
"Film Tomasza Sekielskiego. Fundacja o.Rydzyka broni kleru, "plaga pedofilii nie istnieje"

Czyli trochę o kościelnej narracji i propagandzie w odpowiedzi na dokument Sekielskich, w tym prosto od Ojca Dyrektora z Torunia. Polecam poczytać. Najbardziej kuriozalne jest powoływanie się na ilość osób skazanych w innych zawodach, w których nie panowała zmowa milczenia, czy też tajny dokument nakazujący utajnianie i ochronę pedofilii w obawie przed utratą wizerunku instytucji kościelnej.

#polska #neuropa
grubson234567 - "Film Tomasza Sekielskiego. Fundacja o.Rydzyka broni kleru, "plaga pe...

źródło: comment_h7IUYbFIta1P3zvbGFGMzcla4ZF3LdKO.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 14.05.2019, 20:17:13
  • 23
@grubson234567: murarze są ciągle przenoszeni na inne budowy - myślisz, że to przypadek?
  • Odpowiedz
C.....e
C.....e
konto usunięte 14.05.2019, 11:56:36
  • 8
Kude faja w kościele powtarzają:

Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli

A ja słuchając historii o niewiernym Tomaszu (lub Roztropnym Tomaszu jak sam bym go określił) skwitowałbym tę historię raczej jako:

Roztropny, kto widząc i słysząc, sam zbadał sytuację nim zaczął powtarzać to co zasłyszane od otoczenia.

#gimboateizm #bekazkatoli #religia #kosciol #chrzescijanstwo #ateizm
C.....e - Kude faja w kościele powtarzają:
Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwie...

źródło: comment_B5h9e1N7vOqJxtnm9PIfxxbpE95oE3dM.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 14.05.2019, 13:53:52
  • 3
Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli


@CoolCake: i to mi nie podoba się w religii. Ślepe podążanie za dogmatami.

Trzeba weryfikować, szukać, kwestionować - szczególnie wtedy, kiedy dwie religie (i reszta) podają sprzeczne informacje uzasadniając je tymi samymi argumentami.
  • Odpowiedz

709

Nowe studio, te same praktyki. Cenzura w TVP na Konfederację!

Nowe studio, te same praktyki. Cenzura w TVP na Konfederację!

Piszę o tym, dlaczego Telewizja Publiczna postanowiła nałożyć cenzurę polityczną na Konfederację

NewVision
z
prawomyslny.blogspot.com
dodany: 13.05.2019, 18:04:58
  • 113
  • #
    polityka
  • #
    konfederacja
  • #
    tvpis
  • #
    bekazpisu
  • #
    korwin
  • #
    polska
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 13.05.2019, 20:58:51
  • 43
W bardzo wielu kwestiach nie zgadzam się z tezami Konfederacji (np. kwestia szczepień, klimat, obecność w UE), ale cenzura nie jest metodą akceptowalną. TVP powinna być szczególnie obiektywna, to nie jest własność PiSu.
Racjonalnie - W bardzo wielu kwestiach nie zgadzam się z tezami Konfederacji (np. kwe...

źródło: comment_a89U71Ey0kIivsH5dStupwARiNtMbPBo.jpg

Pobierz
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 14.05.2019, 07:56:02
  • -1
@wiatrodewsi: jak już, to 8 lat albo i więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wcześniej mieliśmy to samo, ale jednak nie na taką skalę. Wcześniejsza TVP próbowała chociaż udawać bycie obiektywną - tutaj plują nam bezpośrednio w twarz i nakazują za to płacić coraz więcej.

852

Kaczyński chce robić z licealistów pedofilów i wsadzać ich do więzienia!

Kaczyński chce robić z licealistów pedofilów i wsadzać ich do więzienia!

Kaczyński zapowiada podniesienie wieku przyzwolenia z 15 na 17 lat, jeśli 18 latek będzie miał rok młodszą dziewczynę - trafi do więzienia jako pedofil. Oprócz tego ginekolodzy nie będą mogli przypisywać leków antykoncepcyjnych młodym pacjentkom i będą musieli raportować stan ich dziewictwa!

konto usunięte
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 13.05.2019, 16:11:41
  • 205
  • #
    polska
  • #
    neuropa
  • #
    bekazpisu
  • #
    dobrazmiana
  • #
    tylkoniemownikomu
  • #
    pedofilia
  • #
    polityka
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 13.05.2019, 17:51:45
  • 1
@Angil230 Jakieś źródło odnośnie antykoncepcji i raportowania utraty dziewictwa?
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 13.05.2019, 20:25:48
  • 0
@Angil230: brakuje jakiegoś wyjaśnienia. Jest napisane, ale nie wiem co i jak. Domyślam się że chodzi o domniemanie przestępstwa na podstawie braku dziewictwa, ale czy to ma poparcie w prawie. Ktoś coś?
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 14.05.2019, 07:53:33
  • 0
@Angil230: o dzięki. Kaczyński musi mieć pełną świadomość tego co robi, na prawie się zna. Chce wykorzystać zamieszanie do realizacji wprowadzania katolickiego szariatu - ten człowiek jest niebezpieczny, zupełnie jak elity KK.
jezus_cameltoe
jezus_cameltoe
jezus_cameltoe
10.05.2019, 10:12:30
  • 12
#ateizm #chrzescijanstwo #religia
jezus_cameltoe - #ateizm #chrzescijanstwo #religia

źródło: comment_yAxhyPNsfeYhn41gxC1EbXGJHrgbgXKo.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 10.05.2019, 10:25:00
  • 1
@jezus_cameltoe: widząc ten obrazek pomyślałem o świadkach Jehowy - do nich szczególnie to pasuje ;)
  • Odpowiedz

41

Zamykaj okna na noc

Pokaż treści 18+

Zamykaj okna na noc

Hej , wrzucam nową animację jaką zrobiłem. Horror , lekko brutalny więc +18.

Teodoriusz
z
wykop.pl
dodany: 09.05.2019, 11:56:34
  • 22
  • #
    horror
  • #
    chwalesie
  • #
    film
  • #
    tworczoscwlasna
  • #
    fantastyka
  • #
    rysujzwykopem
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 10.05.2019, 08:33:00
  • 3
#!$%@?, wykop! ;)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ignacy_Loyola
Ignacy_Loyola
Ignacy_Loyola
09.05.2019, 12:37:52
  • 51
Ciekawostka na dziś: nigdy nie istniała cywilizacja ateistyczna.

Ciekawostka numer dwa: i nigdy istnieć nie będzie.

#katolicyzm #religia #chrzescijanstwo #ateizm
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 09.05.2019, 13:52:55
  • 0
@Ignacy_Loyola:

Nie wiem na czym taka cywilizacja miałaby się opierać. Jeśli mowa o cywilizacji ludzi niewierzących w boga, to raczej w niej nie będzie powszechnie używać się terminu "cywilizacja bez boga", a jej podstawą będą koncepcje które istnieją w obecnej cywilizacji, w tym te które teraz są przypisywane do chrześcijaństwa.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 09.05.2019, 14:08:01
  • 3
Kompletnie nie czaisz koncepcji Pierwszego Poruszyciela c nie? Bo to się powinno omawiać na 1 roku studiów z filozofii.


@Brzytwa_Ockhama:

Uważam tego typu argumenty filozoficzne za najlepsze co mają do dyspozycji wierzący, ale jednocześnie istnieje kilka istotnych problemów,
  • Odpowiedz
Kozajsza
Kozajsza
Kozajsza
09.05.2019, 09:26:17
  • 7
Wyjaśnianie bzdurek Biblii na ludzikach z Lego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Aż bym chciał zobaczyć pełnometrażówkę Lego Movie

#neuropa #religia #bekazkatoli #heheszki
Kozajsza - Wyjaśnianie bzdurek Biblii na ludzikach z Lego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Aż bym chciał z...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 09.05.2019, 11:37:18
  • 0
@Kozajsza: musiał się napracować nad tymi klockami ;)
  • Odpowiedz
Hu_Yu_Hai_Ding
Hu_Yu_Hai_Ding
Hu_Yu_Hai_Ding
08.05.2019, 18:19:44
  • 2
#wiara #ateizm #psychologia #smierc Czy ludzie niewierzący bardziej cierpią po śmierci bliskiej osoby, czy może wręcz przeciwnie? Czy wiara, że dusza gdzieś po śmierci żyje w innym "świecie", lub się reinkarnuje, daje ukojenie? Zapewne jedynie gdy głęboko się w to wierzy, w przeciwnym wypadku może powodować jakieś nierozwiązywalne konflikty myślowe. A jak to jest z ateizmem - po prostu się akceptuje swój kompletny brak
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 08.05.2019, 19:03:26
  • 3
@Hu_Yu_Hai_Ding:

mam wrażenie, że będąc ateistą ma się więcej czasu na to, aby oswoić się z tą myślą, że jednak życie ma swój koniec.
  • Odpowiedz
robert5502
robert5502
robert5502
08.05.2019, 15:54:21
  • 5
Oto wielka tajemnica wiary..
Jak się dostać w otoczenie biskupa?

Decyduje przypadek i kasa. [...] Parafia to pieniądze. Łatwo to wszystko wyliczyć. Załóżmy, że parafia ma dziesięć tysięcy ludzi. To jest sto sześćdziesiąt pogrzebów rocznie – każdy za, powiedzmy, dwa tysiące złotych. Podobna jest liczba ślubów. Stawka również. Z kolędy zbiera się ze trzydzieści tysięcy. Do tego chrzty, modlitwy za zmarłych, msze i robi się z tego milion. Jak proboszcz jest sprawny, to zaprasza na kolędę biskupa. Wszyscy są zachwyceni. Ekscytują się, że biskup przyjeżdża do naszego księdza z wizytą. Nie wiedzą jednak, że biskup dostaje w kopercie co roku za to, że przyjechał na parafię, pięćdziesiąt tysięcy złotych. Do tego dochodzi około dziesięciu tysięcy za bierzmowanie. No i taki proboszcz wie, że nikt go nie ruszy. A jak jesteś biskupem? To miej takich parafii dziesięć…
Ktoś te pieniądze liczy, księguje?

Nie
robert5502 - Oto wielka tajemnica wiary..
Jak się dostać w otoczenie biskupa?

Dec...

źródło: comment_Zocz8lipc5bKriq8m5csO7rKghEd7ose.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 08.05.2019, 16:57:11
  • 1
@robert5502:

każdy za, powiedzmy, dwa tysiące złotych


2k to może sięgać szczytowo w religijnych wioskowych regionach, średnia bardziej by oscylowała wokół max 1k. Jak parafia większa gdzie jest 10k ludzi, to i ceny
  • Odpowiedz
jan_zwyklak
jan_zwyklak
jan_zwyklak
08.05.2019, 09:45:37
  • 0

Pytania do wierzących: Czy oprócz takich uniwersalnych praw jak - zakaz kradzieży, zakaz morderstwa itp. - chcielibyście aby do kodeksu karnego, weszły również kary, za grzechy typowo religijne tj: pocałunek i seks przedślubny, seks homo, wyznawanie innego boga, wzywanie boga na daremno, praca w dzień święty, posiadanie więcej niż jednego partnera seksualnego, mięso w piątki i post, brak chrztu, apostazja, bluźnierstwo na ducha św. itp.?
Jeśli nie to dlaczego? Dlaczego złamanie

Czy penalizować również grzechy typowo religijne czy tylko te korelujące ze świeckimi zasadami?

  • Tak 23.1% (6)
  • Nie 46.2% (12)
  • Kilka bym dodał, ale nie wszystkie 7.7% (2)
  • Coś bym nawet odiął (np. obraza św. wizerunku) 23.1% (6)

Oddanych głosów: 26

  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 08.05.2019, 10:01:57
  • 4
@jan_zwyklak:

różnica między "prawem boskim" a prawem świeckim jest dość interesująca, a bardziej to, że raczej zdecydowana większość wierzących jakich znam nie chciałaby takich zakazów w prawie świeckim.

To sporo mówi o ewolucji naszej moralności, bo widać, że np taki seks przedmałżeński traktują zupełnie inaczej niż kradzież czyjegoś mienia. W pierwszej sytuacji ewidentnie widać czynnik religijny, a w drugim naruszenie czyjejś wolności (w tym przypadku do posiadania).
  • Odpowiedz
kubako
kubako
kubako
07.05.2019, 20:05:31
  • 13
W swoim wpisie w gorących, @puddin dziwił się, że ludzi zamykają za pokolorowanie aureoli na kopii obrazu

Otóż pewnie nie wszyscy sobie zdają sprawę, ale dla katolików kopia obrazu(sic!) jest jedną z największych świętości. Kopia podróżuje po Polsce, i gdzie nie zajedzie to jest uroczyście witana, a wierni klękają przed kopią obrazu. Nawiedzenie kopii obrazu jest wielkim wyróżnieniem dla danej parafii, miasta, gminy itp. organizują wielkie festyny z tym związane.

Nie wiem jak to ma się do nieoddawania pokłonów złotym cielcom. Możliwe, że w odpowiedniej interpretacji oddawanie pokłonów (klękanie, uroczyste witanie itp) kopii złotego cielca, czy tam obrazu, jest akceptowalne.
kubako - W swoim wpisie w gorących, @puddin dziwił się, że ludzi zamykają za pokoloro...

źródło: comment_9B5tv659BNXxPhW3p2KTvyXC8pLHV1uX.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 08.05.2019, 07:48:05
  • 1
@sokahr: jako dziecko miałem taki obraz w domu - nie szło się do szkoły, tylko klęczało cały dzień przed takim obrazem. Duża dawka religii zaowocowała po latach ;)
  • Odpowiedz

328

Jak Powstało Życie na Ziemi? Przegląd Hipotez

Jak Powstało Życie na Ziemi? Przegląd Hipotez

Kwestia pochodzenia życia na Ziemi do dziś stanowi jedną z największych zagadek nauki. Warto się zatem zastanowić czy życie powstało samoistnie na Ziemi, czy przybyło do nas z kosmosu, czy też może zostało zasiane przez zaawansowaną cywilizację z kosmosu?

Gorti
z
youtube.com
dodany: 05.05.2019, 15:29:47
  • 175
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    kosmiczneopowiesci
  • #
    kosmici
  • #
    rozrywka
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 06:18:10
  • 3
to jak wytłumaczysz że w księdze Izajasza datowanej na 700 lat przed Chrystusem zostało przepowiedziane ze szczegółami jego przyjście, czas, miejsce, życie, zachowanie, nauki, śmierć i wszystkie okoliczności? Przypadek?


@Stefcio81:

w ten
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 06:21:56
  • -3
@xniorvox:

raczej pisząc drwiąco "bozia" miał na myśli coś innego niż potencjalna inna cywilizacja na zaawansowanym poziomie technicznym. W żadnym kościele też raczej tego tak nie połączą ;)
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 11:08:38
  • 0
@Stefcio81:

Mówimy o ponad 300 spełnionych proroctw. Nie bagatelizowałbym tego tak


Wybrane:
-
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 13:47:59
  • 0
@Stefcio81:

no z tym już lepiej, pod takim względem, że odnosi się do wydarzeń które można sprawdzać z innych źródeł niż sama Biblia. Jednak tekst jest tak napisany, że trudno mi się odnieść jakoś merytorycznie - a w sieci widzę raczej interpretacje innych wyznań niż katolickie.
B.....a
B.....a
konto usunięte 06.05.2019, 10:41:49
  • 13
Czy anty-teiści to zawsze były takie dzbany pod względem argumentacji i ontologii? Przecież to jest napisane jak rozprawka gimnazjalisty.

Przecież do poziomu Plantingi, Fishera, nawet trudniejszych pism Denetta to się nawet nie równa.

I oni uważają to za superior argumentację? XD

#religia #chrzescijanstwo #katolicyzm #bekazateistow
B.....a - Czy anty-teiści to zawsze były takie dzbany pod względem argumentacji i ont...

źródło: comment_VlgKD9ytEi9c2B4LwTRkD6h8qbhxnoZS.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 11:22:14
  • 3
@Brzytwa_Ockhama: bo to jest dialog z gimbazy, nawet według autora dyskusja opisana jako "jałowa" ;)

Ale przechodząc do sedna: ja miałem setki godzin religii w szkole, spędziłem tysiące godzin w kościołach, a o detalach tego argumentu dowiedziałem się dopiero z jakiejś randomowej dyskusji na stronie ze śmiesznymi obrazkami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ludzie którzy nie siedzą w filozofii nie mają nawet szans usłyszeć o co w
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 12:05:49
  • 3
w którym ktoś próbuje uzasadnić że z nauk buddyjskich wynika coś sensownego i odpiera zarzuty o czystkach etnicznych stwierdzeniem sugerującym, że tamci ludzie po prostu nie przestrzegali tych nauk


@Croce: a tutaj nie chodziło o to, że właśnie poprawną merytorycznie odpowiedzią powinno być coś na zasadzie:

tamci ludzie po prostu nie przestrzegali tych nauk, więc nie są prawdziwymi
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 12:07:58
  • 1
@Brzytwa_Ockhama: a to w ogóle za książka, że w naszym języku jest dostępna?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 12:26:19
  • 1
@Brzytwa_Ockhama: a, to słyszałem już. Mam w zakładkach, czeka sobie jak przetrawię już kupione inne pozycje... ;)

A polecasz może to: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/99762/bog-wolnosc-zlo ?
Plantinga w stosunku do ewolucji miał takie "nie nasze podejście", w sensie widać, że to "amerykański chrześcijanin" i nie wiem czy tutaj nie będzie zbyt dużo rozbieżności jeśli chodzi o typowo katolickie podejście do tematu.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Racjonalnie 06.05.2019, 13:12:18
  • 1
Jeśli nie po polsku to po angielsku np. Warranted Christian Belief


@Brzytwa_Ockhama:

Po angielsku to chyba z tej dziedziny za dużo bym tracił, bo tutaj detale mają znaczenie - szczególne w przypadku
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23
  • Strona 5 z 23
  • >
  • Hej Racjonalnie, może napiszesz coś o sobie i uzupełnisz dane w profilu?

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.01.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 10.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl