Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko179
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Racjonalnie

Racjonalnie

Dołączył 16 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7283
  • Znaleziska 3465
  • Mikroblog 3818
  • Obserwujący 20
  • Obserwowane 42
  • Dodane (131)
  • Komentowane (1303)
  • Plusowane (2384)
Racjonalnie
Racjonalnie 23.08.2019, 19:07:15
  • 18
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dziaru
dziaru
23.08.2019, 21:02:43 via Android
  • 7
@Racjonalnie pewnie kiedyś stwierdzą, że sam Bóg też jest tylko symbolem
  • Odpowiedz
O.....z
O.....z
konto usunięte 24.08.2019, 02:04:11
  • 5
@Racjonalnie: św Ignacy Loyola to tam w niebie na zawał schodzi patrząc na to co się dzieję z jego zakonem.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 23.08.2019, 09:58:05
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
23.08.2019, 12:25:39
  • 3
@kubako: ksiądz poświęcił każdą nowo otwartą atrakcję, astrolog zadbał o odpowiednie ułożenie konstrukcji względem gwiazd, a na koniec jasnowidz przewidział, że wszystko będzie działać tak jak powinno.
Inżynierów też tam mieli, ale to nie istotne, to tylko tak na wszelki wypadek.
  • Odpowiedz
kubako
kubako
23.08.2019, 12:27:40
  • 4
Inżynierów też tam mieli, ale to nie istotne, to tylko tak na wszelki wypadek.


@Racjonalnie: muszą na kogoś zwalić jak coś pójdzie nie tak ;)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 26.07.2019, 09:07:55
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hrjk
Hrjk
26.07.2019, 09:36:39 via Android
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
MichalLachim
MichalLachim
26.07.2019, 09:51:22
  • 1
@Racjonalnie: xDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 16.07.2019, 10:05:23
  • 171
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cytmirka
cytmirka
16.07.2019, 10:06:45
  • 109
@Racjonalnie: No, ale ogólnie już jest lepiej, patrząc jeszcze 5-10 lat wstecz pary homo były nie do pomyślenia, a teraz jednak znacznie więcej ludzi ma wywalone albo akceptuje
  • Odpowiedz
scriptkitty
scriptkitty
16.07.2019, 10:08:47
  • 107
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 30.05.2019, 19:45:50
  • 0
#kobietynauki

Nasze kobitki w Polsce dają radę pod względem liczby prac naukowych względem facetów ;)

The highest-ranked institute was the Medical University of Lublin in Poland, with 56% female authorship.


Całość
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie 13.05.2019, 18:14:27
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

m.....0
m.....0
konto usunięte 13.05.2019, 18:41:09 via Android
  • 2
@Racjonalnie
Dokładnie, takie słowa mają dużą moc.
Wiedzieli o problemie od lat, mieli czas i szansę, żeby samemu się oczyścić. Pokazując najwyższą transparentność mogli w długiej perspektywie tylko zyskać.
Tymczasem poszli w zaparte, ukrywali, przenosili, owijali problem w skomplikowaną biurokrację, mówili okrągłe słowa. Byle zachować status quo. Gdyby chodziło o pieniądze czy przywileje, pal licho - ale chodzi tu o małe dzieci, wciąż ciekawe świata i pełne zaufania do ludzi.
Przerażające
  • Odpowiedz
niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
13.05.2019, 19:38:09
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 23.04.2019, 14:47:40
  • 4
Tak w kontekście "bicia Żyda": https://pl.wikipedia.org/wiki/Ewangelia_Judasza

Według niego Judasz nie zdradził Jezusa, ale wydał go na jego własne życzenie, dzięki czemu Chrystus mógł zbawić świat. Judasz przedstawiony jest w nim jako ten, który jest narzędziem w boskim planie zbawienia, bez którego Chrystus nie mógłby odkupić ludzkości przez swoje ukrzyżowanie.


#religia #katolicyzm #wiara #zydzi #antysemityzm
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

B.....a
B.....a
konto usunięte 23.04.2019, 16:09:40
  • 5
@Racjonalnie: Tak w kontekście legitności tego pisma

Badania przy pomocy izotopu węgla 14C wskazują, że materiał, na którym spisano tekst, pochodzi z III wieku lub pierwszej połowy IV wieku. Ewangelia została napisana pomiędzy 130 a 170 rokiem. Po raz pierwszy jest wspomniana w dziele Adversus haereses (Przeciwko herezjom) z ok. 180 roku autorstwa pierwszego biskupa Lyonu, Ireneusza. Innym, który wspominał o ewangelii, był Epifaniusz z Salaminy w swoich Panarion[2]. Ewangelia
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
23.04.2019, 17:30:14
  • 1
@Brzytwa_Ockhama: to jasne, ale chodzi o idee gdzie podkreśla się rolę Judasza w tej całej opowieści. Jeśli udałoby się ocalić Jezusa przed śmiercią, to...? O ten wątek chodzi, to tak w oderwaniu od (a)teizmów, historii, nauki - spekulacje czysto odnoszące się do "świata przedstawionego".
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 15.04.2019, 12:53:59
  • 219
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

P.....u
P.....u
konto usunięte 15.04.2019, 13:01:29 via Android
  • 76
@Racjonalnie Dzieciaki poczęte w dniu mojej ostatniej spowiedzi w tym roku osiągają pełnoletniość.
  • Odpowiedz
Wap30
Wap30
Wap30
15.04.2019, 15:23:30
  • 54
@Racjonalnie: Nic tak nie cywilizuje jak opowiadanie o swoich prywatnych uczynkach obcemu facetowi w zabawnej kiecce, które oceni wedle szablonu pustynnych ludów sprzed tysięcy lat i zada ci powiedzieć wierszyk za karę. Ten system to przyszłość
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 10.04.2019, 12:14:42
  • 3
Antyszczepionkowcy naprawdę myślą, że nie widać tego, że ta cała ich "dobrowolność szczepień" jest tylko przykrywką ku temu, aby się nie szczepić w ogóle ;)

Taki ich spiskowy marketing. Taki StopNOP np. oburza się za nazwanie ich antyszczepionkowcami, a jednocześnie chwali się liczbą nieszczepiących rodziców...
Na Wykopie podobnie.

Poziom kamuflażu jak poniżej ;)
Racjonalnie - Antyszczepionkowcy naprawdę myślą, że nie widać tego, że ta cała ich "d...

źródło: comment_RSHIQzpWLl1mi4e49nFbbSAsWJOWvsij.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stats
stats
10.04.2019, 15:26:25
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
16.04.2019, 11:14:48
  • 0
@justsocha: dzięki, zachowam screena bo na FB wasi ludzie straszą nas pozwami za nazywanie StopNopu antyszczepionkowcami ;)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 19.03.2019, 11:51:31
  • 18
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NADPH
NADPH
19.03.2019, 12:00:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@Racjonalnie: Już pomijając samą treść, to jest tak źle graficznie rozplanowanie, że aż oczy bolą.
  • Odpowiedz
M.....e
konto usunięte 19.03.2019, 12:43:16
  • 6
@Racjonalnie: No i trzeba sobie jasno powiedzieć, że takie zajęcia są potrzebne. Polskie dzieci nigdy nie miały lekcji z organizacji obozów zagłady i teraz cały świat się z Polski śmieje, że nawet nie miała własnych obozów zagłady, tylko musieli Niemcy wybudować.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 06.03.2019, 21:04:41
  • 6
✍ Religia, astrologia i nauka nie stoją ze sobą w konflikcie!

@wojna_idei wrzucił kilka godzin temu tłumaczenie ciekawej wypowiedzi pewnego pana znanego z memów
https://www.wykop.pl/wpis/39458885/czy-nauka-kloci-sie-z-religia-astrofizyk-i-popular/ - polecam obejrzeć na początek.

Stosując analogię można by było powiedzieć, że nauka nie wyklucza się z astrologią. Ale
Racjonalnie - ✍ Religia, astrologia i nauka nie stoją ze sobą w konflikcie!

@wojna...

źródło: comment_IYrN7c4uWMAbPh4R9qsTCYCN5RpmX2zW.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

T.....a
T.....a
konto usunięte 07.03.2019, 11:57:29
  • 5
@Racjonalnie: Daruje sobie pisanie o tym, że weryfikowalnośc/falsyfikowalność nie są dobrymi kryteriami demarkacji, bo znów zaczną mnie oskarżać o zrównywanie nauki z wiarą w jednorożce. Astrologia zasadniczo jest weryfikowalna #:

Well, astrology is vaguely testable. Because of the multitude of influences resting on tendencies rather than laws, astrology is incapable of making precise predictions. Nevertheless, attempts have been made to test the reality of these alleged tendencies, using
  • Odpowiedz
T.....a
T.....a
konto usunięte 07.03.2019, 13:13:23
  • 2
@Racjonalnie: Nieuczciwość astrologów to osobna rzecz. Chodzi o to, że astrologia do pewnego stopnia jest weryfikowalna. Pytanie, co oznacza zdanie 'astrologia i nauka nie stoją ze sobą w konflikcie'. Wydaje się sugerować, że astrologia nauką nie jest, z czym wypada się zgodzić, jednak przyjmując weryfikacjonizm, napotykamy problem, bowiem okazuje się, że w jego świetle astrologia może być nauką. Jeśli uznamy, że jednak nią nie jest, to z innego powodu niż
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 02.03.2019, 11:17:52
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Paula_pi
Paula_pi
02.03.2019, 12:18:40
  • 5
@Racjonalnie: z tym, że islam generalnie nie popiera tych czynów.
Tylko niektóre odłamy do tego zachęcają ale nie jest to popierane przez normalnych muzułmanów.
Tak samo jak chrześcijanie nie popierają działań wielu sekt, które twierdzą że są chrześcijańskie.
  • Odpowiedz
Paula_pi
Paula_pi
02.03.2019, 12:49:09
  • 3
@Racjonalnie: pewnie Islam znasz tylko z internetu wiec nie sądzę żeby był sens rozmawiania z tobą
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 22.02.2019, 18:11:59
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie 21.02.2019, 18:03:46
  • 2
#ziebizm #rakcontent #madki #pseudonauka
Racjonalnie - #ziebizm #rakcontent #madki #pseudonauka

źródło: comment_7wr57QRsmA4CtvrNgwKqwnWgREtDeiyi.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szatkownica
szatkownica
21.02.2019, 18:25:55
  • 5
@Racjonalnie: Znów te wiedźmińskie opowieści
  • Odpowiedz
tankowiec_lotus
tankowiec_lotus
22.02.2019, 10:15:48
  • 1
@Katechetka: Aero borze
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 16.02.2019, 17:41:55
  • 13
Mireczki, pora na dawkę raka!

#madki #szczepienia #rakcontent
Racjonalnie - Mireczki, pora na dawkę raka! 


#madki #szczepienia #rakcontent

źródło: comment_t5Oqn8dwOsbePgMfqWkQtsT22HyAYP2z.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
16.02.2019, 17:42:42
  • 5
Racjonalnie

źródło: comment_v3Yj4HfInfemf0HRUSlXK5sCxZygHwrP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
m.....s
m.....s
konto usunięte 16.02.2019, 17:42:50
  • 4
@Racjonalnie: z dwoma u góry się zgadzam ale z dwoma u dołu już nie
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 14.02.2019, 18:49:32
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

89neo
89neo
14.02.2019, 20:41:06
  • 3
@Racjonalnie: z pewnością warto patrzeć bernardrowery na fb :)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
15.02.2019, 09:22:05
  • 1
@89neo: @Kloper: zerknąłem na bernardrowery - widzę, że rowery nowsze i w lepszym stanie. Mi to odpowiada, dzięki! :)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 03.02.2019, 17:32:41
  • 75
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

finchharold
finchharold
finchharold
03.02.2019, 19:35:34 via iOS
  • 4
@Racjonalnie: w wiadomościach mówili
  • Odpowiedz
murdoc
murdoc
03.02.2019, 21:38:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 21.01.2019, 17:52:32
  • 10
✍ Łączenie nauki i wiary? - ewolucja: Dennett vs. Plantinga

Plantinga - to nazwisko pojawiało się w ostatnich miesiącach w filozoficznych wątkach, a dodatkowo napotkałem tę recenzję https://www.youtube.com/watch?v=EGeAL0ynJeE autorstwa @JackTheDevil90

Długo nie czekałem, zamówiłem, przeczytałem "na raz" i dzisiaj chciałbym polecić książkę "Nauka i religia. Czy można je pogodzić?" (Daniel C. Dennett, Alvin Plantinga).
Racjonalnie - ✍ Łączenie nauki i wiary? - ewolucja: Dennett vs. Plantinga


Planti...

źródło: comment_vZu78rQ7pxEitbwKHVDkVWdgI7Gwibmg.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
21.01.2019, 17:52:57
  • 2
SPAMLISTA: chcesz być wołany do kolejnych wpisów z #dlaczegoateizm? Zaplusuj ten komentarz aby nie przegapić kolejnego i następnych wpisów.

@Dzukasero, @DaKnight, @KremuwkarzZbrodniarzSocjopata, @grzesiek23Gda, @gr8b8m8, @Prekambr, @Grodmar, @tlaziuk, @gaLlal, @neo_1995, @bitcoholic, @jan_zwyklak, @Antonyo77, @Dezyderat, @Mickson, @41B937B, @metalowy_pasterz
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
21.01.2019, 22:51:44
  • 1
@tlaziuk: nie, teizm (chrześcijaństwo) i ateizm

@JackTheDevil90: dzięki :)
Chętnie obejrzałbym kolejne recenzje tego typu pozycji które będą strawne dla "przeciętnego człowieka" ;)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 03.11.2018, 10:28:30
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
03.11.2018, 10:28:47
  • 4
SPAMLISTA: chcesz być wołany do kolejnych wpisów z #dlaczegoateizm? Zaplusuj ten komentarz aby nie przegapić kolejnego i następnych wpisów.

@Dzukasero, @DaKnight, @KremuwkarzZbrodniarzSocjopata, @grzesiek23Gda, @gr8b8m8, @Prekambr, @Grodmar, @tlaziuk, @gaLlal, @neo_1995, @bitcoholic, @jan_zwyklak, @Antonyo77, @Dezyderat, @Mickson, @41B937B, @metalowy_pasterz
  • Odpowiedz
T.....a
T.....a
konto usunięte 03.11.2018, 11:29:34
  • 2
@tlaziuk: Rozwiń, jak z łączenia wiary z nauką wynika problem normatywności? Powiedziałbym, że religijność pozwala właśnie na przeskoczenie gilotyny Hume'a.

@MilionoweMultikonto:

po co ciągle rozkminiać religie skoro w XXI wieku już wiadomo że religie zostały wymyślone tylko po to żeby łatwo panować nad tępymi masami?


Skąd to wiadomo?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 30.10.2018, 11:16:38
  • 7
Jezus oddał Weekend za nasze grzechy


Gdy tak dokładniej spojrzymy na chrześcijańską teologię i wczujemy się w historię tam opowiedzianą, to nie możemy powiedzieć, że Jezus umarł - jak Bóg może umrzeć? Co najwyżej jego ciało obumarło, ale on sam nie. Bóg jest nieśmiertelny.

Jezus poświęcił 3 dni za nasze grzechy - trzeba przyznać, że nie brzmi to już tak podniośle. Człowiek który wskakuje w ogień ratując swoje dziecko ryzykuje więcej, jest przekonany o
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
30.10.2018, 11:20:23
  • 1
@abelel: jeśli jest przekonany o tym, że oddaje wszystko, to katolikiem nie jest. O to właśnie chodzi. Jezus takiego oddania nie mógł zaoferować.
  • Odpowiedz
heikumkeikum
heikumkeikum
heikumkeikum
30.10.2018, 20:48:37
  • 0
@Racjonalnie: zapisz sie do islamu. Ty twierdzisz ze"Bog nie moze umrzec" oni ze " Bog nie moze miec syna"
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Hej Racjonalnie, może napiszesz coś o sobie i uzupełnisz dane w profilu?

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.01.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 10.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking