Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko223
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
PageUp
PageUp

PageUp

Dołączył 6 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 880
  • Znaleziska 706
  • Mikroblog 174
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 6
Kenteris
Kenteris
27.11.2025, 11:22:47
  • 1
Zwrócił na to uwagę nawet jezuita - i trudno się dziwić, bo to, co dzieje się w internecie po ogłoszeniu kard. Rysia nowym metropolitą krakowskim, jest po prostu szokujące. I nie chodzi tu tylko o „zwykłych” katolików, którzy pod osłoną internetowej anonimowości potrafią rzucać w kierunku Rysia słowami typu „antychryst”, „ryś w owczej skórze” czy innymi, jeszcze gorszymi określeniami.

Problem jest dużo szerszy. W tę spiralę nakręcania hejtu wchodzą również osoby i profile
Kenteris - Zwrócił na to uwagę nawet jezuita - i trudno się dziwić, bo to, co dzieje ...

źródło: zzzzz

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 28.11.2025, 13:56:30 via Wykop
  • 1
@Kenteris: Umiejętnie to wszystko ubrałeś w słowa i poświęciłeś na pewno sporo czasu, ale według mnie niezależnie od objętości tekstu czy jego formy, jest to w zasadzie jakaś forma rozmywania, legitymizowania grzechu. Przeciwstawiasz tu miłość prawdzie, jakby trzeba było wybierać. Paweł mówi jasno Ef 4,15 Prawda w miłości, one muszą iść w parze. Lekarz, który mówi pacjentowi z rakiem wszystko ok, bo chce być miły, wcale go nie kocha, okłamuje
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 28.11.2025, 20:43:31 via Wykop
  • 1
@Kenteris: Znów piszesz szlachetnie ale wydaje mi że wpadasz w pułapkę myślową, nieświadomie przeciwstawiasz miłość prawdzie ustawiając je w kolejce. Najpierw jedno, potem drugie. Tu jest jedno zdanie i mowa od tej chwili, nie jutro, za miesiąc gdy Cie przekonam że robisz źle. Paradoksalnie Twój własny przykład z aborcją dobrze do obrazuje.

"Może stwórzmy jakąś realną choć hipotetyczną sytuację, by zobaczyć jak w praktyce nasze działanie by wyglądały. Zostawmy to nieszczęsne
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 30.11.2025, 17:05:10 via Wykop
  • 0
Więc skoro wiesz o tym, to znaczy, że ona tak zadecydowała, żebyś o tym wiedział. To znaczy, że pewnie jej sumienie walczy. To znaczy, że toczy się wciąż wewnętrzna walka w jej sercu. I myślisz, że wykładając jej "prawdę", nazywając ją "morderczynią" - czy jakkolwiek interpretujesz tą prawdę - przyczynisz się do tego, że wajcha w jej sumieniu przechyli się choćby lekko na stronę życia?

Czy po prostu nadrzędnym celem Twego działania jest,
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 30.11.2025, 22:43:36 via Wykop
  • 0
Z człowiekiem trzeba najpierw wygrać relację, dopiero później dyskusję.


@Kenteris: Pisałem dwukrotnie że na to trzeba mieć czas, którego dziecko nie ma. Nie rozumiesz tego, czy nie chcesz zrozumieć? Jezus nie potępił i powiedział TERAZ "idź i nie grzesz więcej" Ksiądz w konfesjonale nie powie Ci, najpierw się poczuj dobrze a później przyjdź za miesiąc i nie grzesz już. W Biblii masz więcej takich
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 01.12.2025, 15:29:47 via Wykop
  • 0
Ale skoro uważasz, że wiara jest wyłącznie darem łaski, to dlaczego w ogóle przejmujesz się laicyzacją? Dlaczego martwisz się, że ludzie odchodzą od Kościoła?

Przecież według Twojej logiki albo masz łaskę, albo nie masz. Zero wpływu człowieka, zero odpowiedzialności, zero fascynacji, zero drogi.

A jednak Jezus ciągle wołał: „Pójdź za Mną”. Do wszystkich. Nie tylko do „wybranych”.


@Kenteris
  • Odpowiedz
nightmaar
nightmaar
29.11.2025, 23:47:08
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 30.11.2025, 12:00:33 via Wykop
  • 2
Wiara jest aktem rozumu, intelektu. To jest wyraźnie powiedziane w Katechizmie.


@Najtwardszy_Verstappeniarz: Żeby doprecyzować, KKK 155 "W wierze rozum i wola człowieka współdziałają z łaską Bożą: Credere est actus intellectus assentientis veritati divinae ex imperio voluntatis a Deo motae per gratiam - "Wiara jest aktem rozumu, przekonanego o prawdzie Bożej z nakazu woli, poruszonej łaską przez Boga" Czyli synergia intelektu, woli i łaski.
  • Odpowiedz
GooPae
GooPae
24.11.2025, 22:50:13
  • 1
Mam pytanie do ateistów, teistów nie-chrześcijańskich, a być może także do przedstawicieli niektórych denominacji chrześcijańskich, którzy często odwołują się do tzw. "problemu zła"

Najczęściej słyszę od was argument w stylu: Jeżeli Bóg istnieje i jest miłosierny, to dlaczego pozwala na cierpienie i zło we wszechświecie?

Chciałbym jednak podejść do tego pytania bardziej precyzyjnie:

Czy
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 11:43:51 via Wykop
  • 0
@Nemayu: Bóg stworzył świat idealny Rdz 1,31. Człowiek mając wolną wolę wybrał grzech Rdz 3. Bóg/Jezus mimo że człowiek znów upadł, skalał się grzechem, postanowił przyjść ponownie i dał obietnice J 10,10 i Ap 21,4.

"Brzmi dokładnie jak bajka ideologiczna, którą mógł wymyślić pustynny pastuch. Jak długo będziemy wierzyć w kłamstwo pustynnego pastucha, tylko dlatego że ktoś przed nami dał mu się oszukać? Ten ktoś żył w czasach tego pastucha
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 13:26:50 via Wykop
  • 0
@kubako: "To jest tak, jakby wytłumaczyć szczeniaczkowi, że nie wolno mu zjadać szynki ze stołu, on na ciebie popatrzy a potem ją zje, bo nie rozumie ani słowa po polsku, ani w ogóle o czym do niego mówisz."

Z tego co wiem, człowiek jest mądrzejszy od szczeniaka. Poza tym byli świadomi, jeden jak i drugo próbował zrzucić swoje winę na kogoś innego.

"Zostali wystawieni na pokuszenie przez boga, który jako istota podobno
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 15:15:41 via Wykop
  • 0
@kubako: "to już po uzyskaniu wiedzy z drzewa poznania dobra i zła. Człowiek może sobie być mądrzejszy od szczeniaczka teraz, ale przedtem nie był - przynajmniej nie w zakresie moralności"

Ktoś wyżej już Ci cytował Rdz 3,3. Przed włożeniem ręki w ogień wiesz, że ogień pali bo ktoś Ci to wcześniej powiedział. To jest wiedza teoretyczna. Po włożeniu ręki w ogień doświadczasz bólu, to jest Twoje doświadczenie. Tak samo Adam i
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 21:04:54 via Wykop
  • 0
@kubako: "dopóki nie poczujesz co to znaczy gorąco, nie poparzysz się o gorący kubek czy coś takiego, to jest to tylko nic nie znaczące słówko"

Ja wiem, że dla niektórych, nieważne co im Bóg powie Rdz 2,17 lub zrobi, to będą dla nich zawsze nic nie znaczące słowa lub czyny. Brzmi znajomo? :)

"ale nie można karać kogoś za pierwszą próbę gdy nie wie co to
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 21:32:47 via Wykop
  • 0
@Nemayu: " Nie czytałem" W Twój problem.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 26.11.2025, 08:36:23 via Wykop
  • 0
@kubako: "Lepsza analogia jest taka, rodzic zostawia w pokoju dziecko i pyszne, kremowe ciastko. Rodzic doskonale wie, że wcześniej czy później dziecko skosztuje to ciastko, bo je kusi. Ale robi to celowo, aby potem ukarać to dziecko"

Bóg dał wolność "wszelkiego drzewa" i granicę "ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść" Bóg też nie chciał kary, ale zaplanował odkupienie Ap 13,8. W przeciwieństwie do Twojego przykładu jest
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 27.11.2025, 09:59:57 via Wykop
  • 0
@kubako: "Analogia z silnikiem Forda jest z mojego punktu widzenia inna. Ludzie nie wiedzieli jak działa silnik, pomyśleli więc że w środku pod pokrywą jest schowany kon, który to napędza. Stworzyli w oparciu o to religię obiecujac ze ten kon ciagnie nas do stajni szczęśliwości. A 2000 lat później nauka jest tak rozwinięta ze udaje nam się zajrzeć pod maskę i widać że nie ma tam konia, tylko silnik. Można
  • Odpowiedz

395

Koleś odśnieża boisko przed meczem Jagiellonia - GKS

Koleś odśnieża boisko przed meczem Jagiellonia - GKS

Czasami podczas odśnieżania pomaga sobie taczkami, ale tego nie lubi bo kółko go w plecy uwiera... ;)

konkarne
z
x.com
dodany: 25.11.2025, 08:23:48
  • 84
  • #
    pilkanozna
  • #
    ekstraklasa
  • #
    heheszki
  • #
    sport
  • #
    mecz
PageUp
PageUp
PageUp 25.11.2025, 16:20:49 via Wykop
  • 6
Po budowie biega facet z pustymi taczkami. Woła go majster i pyta, dlaczego taczka jest pusta. A delikwent odpowiada, że pracy tyle, że nie ma czasu załadować.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

seventh_gate
seventh_gate
23.11.2025, 10:17:28
  • 4
Macie jakieś swoje ulubione wzmacniające/podnoszące na duchu cytaty z Biblii?

#wiara #katolicyzm #chrzescijanstwo #pytanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 23.11.2025, 11:13:47 via Wykop
  • 1
J 13,7 "Jezus mu odpowiedział: Tego, co Ja czynię, ty teraz nie rozumiesz, ale później będziesz to wiedział"
  • Odpowiedz
seventh_gate
seventh_gate
22.11.2025, 15:07:16
  • 0
Zbawienie jako łaska?

Bóg na rozmaite sposoby nieustannie i usilnie szuka zagubionych owiec, za którymi bardzo tęskni i pragnie ich duchowej przemiany oraz przywrócenia często dawno utraconej/zaburzonej relacji z Nim. Nawrócenie nie jest jedynie dziełem ludzkiego wysiłku, lecz jest wynikiem bożej łaski. Nikt nie może przyjść do Jezusa inaczej niż poprzez przyciągnięcie danej zagubionej owcy, więzami miłości Boga Ojca, który może się nam objawić w sposób, którego nigdy byśmy się nie spodziewali. Wiara
seventh_gate - Zbawienie jako łaska?

Bóg na rozmaite sposoby nieustannie i usilnie s...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 22.11.2025, 18:47:46 via iOS
  • 0
@seventh_gate Jest jeszcze łaska uprzedzająca, nie każdy od razu ją dostrzega.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 22.11.2025, 21:17:46 via Wykop
  • 3
@seventh_gate: W sieci i KKK, znajdziesz dokładny opis i definicję. W skrócie to działa na zasadzie że Bóg daje Ci pierwszy znaki swojego istnienia, zdradza swoją obecność w różnych okolicznościach, doświadczeniach, znakach a Ty wtedy i Twoja wolna wola decyduje jak to odbierzesz i czy przyjmiesz. Jednak najważniejsze jest to że działa wobec każdego człowieka, tylko tak jak mówiłem nie każdy potrafi to od razu zauważyć, połączyć kropki. Ja też
  • Odpowiedz

486

Krwawa rzeź w Sanoku. Wszystko widać na nagraniu.

Pokaż treści 18+

Krwawa rzeź w Sanoku. Wszystko widać na nagraniu.

"Nagranie z Sanoka, które dostałem od czytelnika".

QuickCharger
z
facebook.com
dodany: 20.11.2025, 13:57:23
  • 247
  • #
    sanok
  • #
    podkarpacie
  • #
    policja
  • #
    morderstwo
  • #
    polska
PageUp
PageUp
PageUp 20.11.2025, 14:56:12 via Wykop
  • 3
Tu s---------a, a ludzie sobie chodzą jakby nigdy nic?


@benetti: Jest taki termin jak "freeze response" Człowiek stoi w miejscu i patrzy bo mózg dopiero próbuje określić co się dzieje. W Polsce b--ń jest rzadkością, nie mówiąc o tym żeby byli kiedykolwiek świadkami jakieś strzelaniny.
haloczymnieslychac
haloczymnieslychac
haloczymnieslychac
16.11.2025, 13:42:49
  • 201
#katolicyzm
Tak, ten człowiek jest obrazem tego jak wygląda nieobrobiona przez współczesność katolicka ideologia w praktyce.
Czyli najzwyklejsze podłe zło.
Każdy kto chciałby Polski postulowanej i praktykowanej przez takich ludzi jest dla mnie po prostu zły. #polityka
haloczymnieslychac - #katolicyzm
Tak, ten człowiek jest obrazem tego jak wygląda nieo...

źródło: Zdjecia-politykow-4-350x350

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 17.11.2025, 12:10:28 via iOS
  • 0
@haloczymnieslychac Uznaje karę śmierci, więc nie jest. Szach mat.
  • Odpowiedz
AmarenoMORENO_00
AmarenoMORENO_00
17.11.2025, 09:42:24
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 17.11.2025, 11:21:44 via Wykop
  • 0
@NieDlaWykopka: Niech zgadnę, Protestantka?
  • Odpowiedz
t.....r
konto usunięte 22.10.2025, 16:29:04
  • 0
Jak postrzegacie te "przeciwności" w Biblii? Skąd one się biorą skoro Bóg zawsze mówi prawdę? W Biblii roi się od paradoksów i ciekaw jestem, co o tym myślicie. Zapraszam do dyskusji.

Księga Kapłańska 24:17-23
(Starotestamentowe podejście)

Ktokolwiek zabije człowieka, będzie ukarany śmiercią. Ktokolwiek zabije zwierzę, będzie obowiązany do zwrotu: zwierzę za zwierzę. Ktokolwiek skaleczy bliźniego, będzie ukarany w taki sposób, w jaki zawinił. Złamanie za złamanie, oko za oko, ząb za ząb. W jaki sposób
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 22.10.2025, 18:40:24 via Wykop
  • 2
@thewatchmaker: Z boku może wyglądać że to sprzeczność, ale Bóg się objawiał ludzkości stopniowo, na wielu różnych płaszczyznach. W tym przypadku przed ST było jeszcze gorsze prawo, zemsty klanowej albo czegoś takiego co pewnie Ci się obiło o uszy "Vendetty" Ktoś Ci zrobił jakąś krzywdę, wybił ząb to mogłeś się zemścić i zabić jego rodzinę, to nakręcało spiralę przemocy i wojny klanowe. Dlatego to co zrobił Bóg na tamten czas
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 23.10.2025, 07:12:15 via Wykop
  • 0
@asdfashaass: To dotyczyło tylko osób które nieumyślnie zabiły, nie mieszkały u kapłana tylko w jednym z kilku miast ucieczki do tego przeznaczonych. Za mordowanie z premedytacją był zawsze sąd i karanie śmiercią.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 23.10.2025, 17:40:46 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Nowy Testament jest ukryty w Starym, a Stary ujawniony w Nowym / św. Augustyn. Jak wypuszczą jakiś nowy sezon serialu to zaczynasz od ostatniego odcinka? Albo pomijasz poprzednie sezony?
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 25.10.2025, 09:16:48 via Wykop
  • 0
Zauwaz co odpowiedzial ksiadz. NIE WOLNO czytac inaczej. Czyli trzeba czytac z perspektywy NT. Czyli NT jest nadrzedny wzgledem ST.

Dopiero jezus ukazuje przwdziwegfo boga (jakze innego od tego ze ST)


@gorzki99: Po prostu nie do końca zrozumiałeś, co ksiądz powiedział. Chrystus jest kluczem do ST Łk 24,27 Jezus wykładał co we wszystkich pismach odnosiło się do niego. Idąc dalej, NT jest pełnią objawienia, nie odrzuca ST ale go wypełnia
  • Odpowiedz

2470

Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera

Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera

Ta kamera nie tylko widzi ruch światła ona widzi przeszłość wyjaśnia Brian Heidet. Przy tej prędkości wiązka światła pokonuje 15 centymetrów na klatkę najwyższą prędkość we wszechświecie. Konstrukcję opracował w garażu

guzieec982
z
youtube.com
dodany: 22.10.2025, 20:34:12
  • 221
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    technika
  • #
    ciekawostki
  • #
    elektronika
  • #
    inzynieria
PageUp
PageUp
PageUp 22.10.2025, 21:56:39 via Wykop
  • 5
@kowal258:To technika liniowego skanowania jednego piksela naraz, streak camera lub skanowanie 1x1 px, gdzie ekspozycja następuje punkt po punkcie, a końcowy obraz o wyższej rozdzielczości składany jest z tych pojedynczych pomiarów.
Zopyross
Zopyross
19.10.2025, 07:10:20
  • 4
Jak więc przejęliście naukę o Chrystusie Jezusie jako Panu, tak w Nim postępujcie: zapuśćcie w Niego korzenie i na Nim dalej się budujcie, i umacniajcie się w wierze, jak was nauczono, pełni wdzięczności. Baczcie, aby kto was nie zagarnął w niewolę przez tę filozofię będącą czczym oszustwem, opartą na ludzkiej tylko tradycji, na żywiołach świata, a nie na Chrystusie. W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo, na sposób ciała, bo zostaliście napełnieni
Zopyross - >Jak więc przejęliście naukę o Chrystusie Jezusie jako Panu, tak w Nim pos...

źródło: Kng

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 19.10.2025, 19:33:19 via Wykop
  • 1
@n_____S: Mt 15:9 to jest fragment w odniesieniu do ST. Biblia nigdzie nie mówi, że wszystko, co Apostołowie nauczali, zostało spisane J 21,25. Nie ma ani jednego wersetu który mówi "Tylko Pismo jest autorytetem, tradycja nie jest" Natomiast wspomnienie o tradycji znajdziesz 2 Tes 2,15 ALE NIE W UBG, sprawdź w interlinearnym i z języka greckiego παραδοσεις. Protestantyzm i Luter sam arbitralnie usuwał księgi ze ST, zmieniał znaczenia
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 19.10.2025, 19:44:48 via Wykop
  • 1
@PageUp: Aby nie być gołosłownym, mam UBG
PageUp - @PageUp: Aby nie być gołosłownym, mam UBG

źródło: IMG_0189

Pobierz
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 12:01:13 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 12:11:03 via Wykop
  • 1
@n_____S: Mój tekst był na conajmniej kilkadziesiąt minut czytania z analizą, nie musisz mi wierzyć, a nawet nie powinieneś. Możesz wszystko sam zweryfikować, natomiast po 2 minutach postanowiłeś mnie tak podsumować. Ziarno zostało zasiane, Pozdrawiam.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 12:32:32 via Wykop
  • 1
@n_____S: Nie, KK nie "wymyślił" kanonu, natchnienie pochodzi od Boga. Ale KK rozpoznał i autorytatywnie potwierdził, które księgi są natchnione. To jest fakt historyczny.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 12:41:25 via Wykop
  • 1
Jak można w ogóle zadać takie pytanie?!


@n_____S: Nie złapałeś prostego kontekstu, a chcesz sam Biblię czytać i interpretować? Chodziło mi o to, że Jezus sam niczego nie pisał, bo przekazał swoje nauczanie ustnie uczniom, którzy potem pod natchnieniem Ducha Świętego spisali jego słowa i czyny. Nowy Testament nie spadł z nieba, tylko wyrósł z tego co Jezus nauczał i co Kościół rozpoznał jako autentyczne Słowo Boże. Jak będziesz gotowy
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 13:35:35 via Wykop
  • 1
@n_____S: Ci pierwsi mityczni Chrześcijanie to dokładnie kto? Kto wybrał, i kiedy dokładnie? Bo z ogólnodostępnej wiedzy Sobory Hippo 393, Kartagina 397 + papież Innocenty I 405 + Florencja 1442 + Trydent 1546. Bez autorytetu Kościoła biskupów, soborów, Rzymu nie byłoby 27 ksiąg NT. Biskupi Rzymu są udokumentowani od św. Linusa ok. 67 r. czyli następcy Piotra. Nikt tu nie twierdzi że sam Rzym napisał Biblie, fakt jest taki że
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 20.10.2025, 13:52:44 via Wykop
  • 1
@n_____S: Katolicyzm: Przez 2000 lat, mimo ludzkich słabości i grzechów członków, zachował tę samą doktrynę: siedem sakramentów, realną obecność, sukcesję apostolską, papiestwo. Są różne duchowości w Kościele franciszkańska, dominikańska, jezuicka, benedyktyńska, charyzmatyczna, ale jedna wiara. Z kolei Protestantyzm: Przez 500 lat rozpadł się na niezliczone denominacje i ludzi interpretujących samoczynnie. Każda denominacja każdy wierzący twierdzi, że ma "wewnętrzne świadectwo Ducha" i "prawidłowo interpretuje Biblię". Jak masz rozpoznać kto ma rację,
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 21.10.2025, 08:58:20 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 21.10.2025, 09:13:37 via Wykop
  • 1
@n_____S: Interlinearny: https://biblia.oblubienica.eu
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 21.10.2025, 12:25:36 via Wykop
  • 1
@n_____S: To wygląda tak że nie opierasz się na Lutrze, ale pewnie całkiem przypadkowo wszystkie Twoje poglądy są przesiąknięte jak gąbka Protestantyzmem. Zdecydowaną większość moich pytań pominąłeś, a na te nieliczne na które próbowałeś odpowiedzieć, są podpierane cytatami wyrwanymi z kontekstu. Dopiero co poznałeś tabliczkę mnożenia, a już zachowujesz się jakbyś obronił doktorat z równań różniczkowych, bo "Duch Święty Cię prowadzi" Nie ma tu miejsca na pokorę, ale jest ogromna
  • Odpowiedz

491

Sąsiedzi myśleli, że zaginęła jako nastolatka.A ona 27 lat była więziona w pokoj

Sąsiedzi myśleli, że zaginęła jako nastolatka.A ona 27 lat była więziona w pokoj

To historia tak nieprawdopodobna, że trudno w nią uwierzyć mówi pani Iza ze Świętochłowic. Za zamkniętymi drzwiami jednego z mieszkań w jej bloku rozgrywał się koszmar 42-letniej Mirelli. Sąsiedzi byli przekonani, że dziewczyna zaginęła, gdy miała 15 lat.

wacek3729
z
fakt.pl
dodany: 13.10.2025, 16:09:37
  • 120
  • #
    swietochlowice
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    zaginieni
  • #
    kryminalne
PageUp
PageUp
PageUp 13.10.2025, 23:27:16 via Wykop
  • 13
Jasne... GPT: Wątpliwości i braki w potwierdzeniu
Brak oficjalnego komunikatu policji lub sądu: Nie znalazłem dotąd oficjalnego stanowiska Komendy Policji w Świętochłowicach, urzędu miasta, sądu ani prokuratury, które by niezależnie potwierdzały te szczegóły wydarzenia.
Brak mediów lokalnych z historią w tle: Zazwyczaj w tak dużych dramatycznych przypadkach lokalne media dokumentują sprawę – artykuły sprzed kilku dni, relacje sąsiedzkie, komentarze lokalnych władz. W przypadku tej historii większość relacji zaczyna się od dzisiejszego dnia i powiela
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dajcie_zyc
dajcie_zyc
10.10.2025, 19:53:27
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 11.10.2025, 16:46:58 via Wykop
  • 3
@dajcie_zyc: Wyobraź sobie latorośl odciętą od winorośli. Nie usycha bo winorośl ją karze, ale odcięta od źródła soków przestaje żyć. Jezus powiedział, Ja jestem winoroślą, wy, latoroślami "Kto trwa we Mnie, a Ja w nim, ten przynosi owoc obfity, ponieważ beze Mnie nic nie możecie uczynić" J 15:5. Piekło nie jest zemstą rozgniewanego Boga, ale konsekwencją odcięcia się od tego, który jest samym życiem. To nie Bóg odbiera życie, to
  • Odpowiedz
Zopyross
Zopyross
29.09.2025, 08:28:25
  • 2
Pamiętaj, nie bądź degeneratem i nie grzesz

A jeżeli pomyślisz sobie: "Dlaczego to mnie spotkało?" Z powodu licznych twoich grzechów zostały odkryte poły twej szaty, obnażone twe pięty. 26 Ja również odchylę poły twej szaty aż do twej twarzy, tak że widoczna będzie twoja hańba

Jr 13,22.26
#katolicyzm #4konserwy
Zopyross - Pamiętaj, nie bądź degeneratem i nie grzesz
A jeżeli pomyślisz sobie: "Dla...

źródło: 8i

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 29.09.2025, 13:24:33 via Wykop
  • 0
@zapek: Zostaw osądzanie Bogu, przy okazji Apostoła Pawła też mógłbyś zostawić w spokoju.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 29.09.2025, 16:20:48 via Wykop
  • 0
@zapek:To jest to upominanie w 4 oczy o którym pisałeś na początku? Jestem nawrócony od stosunkowo nienawodna, ale spotkałem już wiele osób które strzelają jak z kałacha wersetami z Pisma Świetego, sprawiają wrażenie oblatanych w temacie ale koniec końców okazuje się że nie różnią się niczym od tych o których co chwila czytam w Starym Testamencie. Spotkałem też ludzi prawdziwej wiary, mimo ogromnej wiedzy nie obnosili się nią, wiedzieli kiedy
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 29.09.2025, 21:30:55 via Wykop
  • 0
@zapek: Dzięki za niezliczoną ilość cytatów które nic nie udowadniają, no może poza tym że są wyrwane z kontekstu, ale jak na dłoni ogniskują Twój gniew, pychę, zawiść, chęć wyższości, tworzenie podziału, stawianie siebie w roli sędziego i jedynego posiadacza prawdy. Jak dla mnie to modelowy przykład postawy faryzejskiej o której wcześniej wspominałem. O mnie nie musisz się szczególnie martwić, dostąpiłem Łaski Bożej w spektakularny sposób. I to dzięki temu
  • Odpowiedz
Apocaliptorr
Apocaliptorr
23.09.2025, 13:31:50
  • 0
Kiedyś byłem gorliwym katolikiem, jednak z czasem przestałem wierzyć w boga. Po różnych doświadczeniach w życiu doszedłem do wniosku, że chrześcijaństwo zwyczajnie nie działa, a boga po prostu nie ma i wszystko na to wskazuje.

Czy to nie jest tak, że bóg 'pomaga' ludziom w taki sposób, że i tak muszą wszystko robić sami, a z czym ludzie nie są w stanie sobie poradzić jest przypisywane pod 'niesienie swojego krzyża' albo pod 'niezbadane
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 23.09.2025, 23:10:42 via Wykop
  • 3
@Apocaliptorr: Dałbym Ci plusa i podpisałbym się się pod tym obydwiema rękami. Dodałbym jeszcze kilka innych prztyczków w stronę Chrześcijaństwa, gdyby nie fakt że Chrześcijaństwo którym gardziłem, Bóg którego tam nie szukałem, dał mi tak mocne świadectwo że na przestrzeni kilkunastu godzin stałem się nowym człowiekiem. Nie dzięki zasługom, nie dzięki wierze, nie dzięki byciudobrym człowiekiem do którego było mi bardzo daleko, ale tak po prostu stało się to. Jedyny
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 24.09.2025, 08:52:20 via Wykop
  • 2
Byłeś gorliwym katolikiem, żyłeś wg zasad, przyjmowałeś sakramenty. To wszystko opisuje system, zbiór działań, religię. Można być osobą religijną ale nie znać Boga, było tam miejsce na osobistą relację? Szukałeś naprawdę Boga? Modliłeś się swoimi słowami? Czytałeś Biblię? Być może Bóg którego szukałeś ten, który działa jak automat za dobre sprawowanie, który objawia się w konkretny oczekiwany sposób w ramach religijnych murów rzeczywiście nie istnieje. Ja też w takiego Boga nie wierzyłem.
  • Odpowiedz
afmaf
afmaf
14.09.2025, 19:15:04
  • 3
Mam pytanie do osób naprawdę wierzących, do katolików albo szerzej do chrześcijan (chociaż dotyczy to tak naprawdę każdej religii). Czy nie zgrzyta Wam absurd wiary w tej biblijne fantasy, nadprzyrodzone byte, nielogiczne zakazy oraz nakazy, i w ogóle cała ta groteskowa narracja? Jak w XXI wieku, gdy mamy sztuczną inteligencję, zaawansowaną matematykę, fizykę, medycynę, badania kosmosu, krótko pisząc - naukę, gdzie wszelkie nadprzyrodzone hipotezy do wyjaśnienia dowolnych fenomenów naturalnych są zupełnie zbędne,
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 14.09.2025, 20:52:19 via Wykop
  • 6
@afmaf: W mojej historii to nie ja wybrałem Boga, ale Bóg wybrał mnie. Odrzucałem Chrześcijaństwo, szydziłem, było mi z nim nie po drodze, i jeśli miałbym wybierać to byłoby ostatnią religią na która zdecydowałbym się. Pewnego dnia się wszystko zmieniło, jak na pstryknięcie palca, obudziłem się innym człowiekiem doświadczając owoców Ducha Świętego. Dostałem od Boga tak mocne świadectwo że wywróciło moje przekonania do góry nogami. Z perspektywy czasu Bóg dawał
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 14.09.2025, 22:15:47 via Wykop
  • 1
@afmaf: Jak dla mnie jedno nie wyklucza drugiego. Wiara nie unieważnia rozumu, a rozum nie musi wykluczać wiary.
  • Odpowiedz
Zopyross
Zopyross
13.09.2025, 12:15:54
  • 1
Ludzie tak zgłupieli, że praktycznie straciłem zainteresowanie jakimikolwiek interakcjami, jeśli mój rozmówca nie kocha Jezusa. Chyba tylko w kołchozie zmuszam się do udawanych "small talków" i uśmiechów wobec ludzi, którzy, przynajmniej z moich obserwacji ich zachowania i tematów rozmów na przerwach, skończą w ogniu piekielnym jeśli się nie nawrócą. Jakaż to jest prawda dziejowa, ponadczasowa, że jak Pan Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera.
#4konserwy #katolicyzm
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PageUp
PageUp
PageUp 13.09.2025, 18:30:52 via Wykop
  • 0
może warto wziąć pod uwagę, że jednak jako ludzkość jesteśmy jednak coraz mądrzejsi i może stąd odchodzenie od wiary, no ale co ja tam wiem


@solejukowski: Czyli taki Newton i Kopernik byli pewnie głupcami, a nie czekaj...
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 13.09.2025, 18:55:19 via Wykop
  • 0
@solejukowski: Twórce teorii Wielkiego Wybuchu też zaliczysz do tego grona? A może Michio Kaku, albo Francisa Collinsa? A może z naszego podwórka Michała Hellera? Rozumiem że jesteś mądrzejszy od nich, zaproś ich na prelekcje i wyjaśnij korelacje między "mądrością" a brakiem wiary.
  • Odpowiedz
PageUp
PageUp
PageUp 13.09.2025, 19:15:14 via Wykop
  • 0
@solejukowski: Zdradzę Ci sekret, wiara a religijność to nie pojęcia tożsame.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.02.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.09.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.05.2020

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking