- 512
Mirki i Mirunie,
Oto oznajmiam, że zacząłem dziś tworzyć RTS opartego na dwóch klasykach AoE i Stronghold.
Startuje sprint po MVP, do niedzieli główna mechanika gry powinna zostać ukończona.
- A co z grafiką?
- Grafik3d już czeka na wytyczne, ale zacznie pracę dopiero jak ukończę mechanikę
Co prawda zaraz do pracy, a o 19 piwerko ale postaram się wrzucić na youtube postęp prac.
#unity
#unity3d
#pcmasterrace
#gamedev
Oto oznajmiam, że zacząłem dziś tworzyć RTS opartego na dwóch klasykach AoE i Stronghold.
Startuje sprint po MVP, do niedzieli główna mechanika gry powinna zostać ukończona.
- A co z grafiką?
- Grafik3d już czeka na wytyczne, ale zacznie pracę dopiero jak ukończę mechanikę
Co prawda zaraz do pracy, a o 19 piwerko ale postaram się wrzucić na youtube postęp prac.
#unity
#unity3d
#pcmasterrace
#gamedev
- 1
#gamedev #nieprogramowanie #defold
Na rynku pojawił się Defold. ( http://www.defold.com/ ) ktoś to próbował? Ciekawi mnie porównanie między nim a Unity
Na rynku pojawił się Defold. ( http://www.defold.com/ ) ktoś to próbował? Ciekawi mnie porównanie między nim a Unity
konto usunięte via iOS
- 2
#gamedev
#blender
Zastanawiam sie jak zrobic wyposazenie postaci, w posaci ubran. Bazowo mam zrobionego golasa, teraz tylko pytanie czy lepiej zrobic 4 nastepne modele postaci i je tylko podmieniac w grze, czy lepiej kombinowac nad osobnymi elementami i w jakis sposob (nie wiem jeszcze jak) je dodawac do modelu wedle upodoban. Ktos ma jakis pomysl w kwesti drugiej?
#blender
Zastanawiam sie jak zrobic wyposazenie postaci, w posaci ubran. Bazowo mam zrobionego golasa, teraz tylko pytanie czy lepiej zrobic 4 nastepne modele postaci i je tylko podmieniac w grze, czy lepiej kombinowac nad osobnymi elementami i w jakis sposob (nie wiem jeszcze jak) je dodawac do modelu wedle upodoban. Ktos ma jakis pomysl w kwesti drugiej?
- 1
@lupaczkokosow Nie wiem jaka jest praktyka w gamedevie (sam chętnie bym się dowiedział), ale z tego, co się orientuję, jednym z wyjść jest zamodelowanie każdego ubieralnego elementu osobno, ale w taki sposób, aby brał pod uwagę ruchy szkieletu (nakrycie głowy można przytwierdzić bez animacji po prostu do kości, ale zbroja na tors już by animacji wymagała). Tak jest bodaj zrobione w Mount&Blade (a w modach jest pierdyliard elementów uzbrojenia) - szczególnie dobrze
- 0
@lupaczkokosow Jeśli ma nie być customizacji, to logika podpowiada, aby zrobić 4 modele i mieć spokój. :D Ale pewnie ambicja, chęć pokombinowania i plany na przyszłość podpowiadają, aby zrobić to "modułowo". :D Sam pewnie bym kombinował, ale z racji, że u mnie tylko customizacja wchodzi w grę, to nie muszę wybierać (na szczęście? :P).
- 3
Bez kitu, będę miał teraz słabego neta przez jakiś czas to wiele nie pogram w nic - czas w końcu napisać coś swojego, zabieram się za to od nie wiem kiedy.
Tylko standardowo - żaden pomysł mnie nie satysfakcjonuje (ʘ‿ʘ)
W zamyśle będzie to wszystko napisane w #libgdx, jarałem się wcześniej Unity, ale doszedłem do wniosku, że jednak trzeba wszystko poznać od środka, a nie tak tylko
Tylko standardowo - żaden pomysł mnie nie satysfakcjonuje (ʘ‿ʘ)
W zamyśle będzie to wszystko napisane w #libgdx, jarałem się wcześniej Unity, ale doszedłem do wniosku, że jednak trzeba wszystko poznać od środka, a nie tak tylko
- 1
- 1
Jaki program do sprawdzania popsutych sektorów na dysku (najlepiej aby pokazywał wyniki w czasie rzeczywistym a nie czekał na zakończenie skanowania całego dysku)? Od jakiegoś czasu przy zgrywaniu danych na dysk transfer po ~5 sekundach spada mi do ~2MB/s. :( Samsung M3 Portable 1TB.
#programy #komputery
#programy #komputery
- 0
@brmstufldigart Jestem na Windowsie. ;)
- 2
Mirki, czy jest nadzieja (może jakiś zpais w jakiejś ustawie), że IKE nie zostanie potraktowane jak OFE i że pewnego dnia środki na IKE nie zostaną przetransferowane do ZUS?
#oszczedzanie
#oszczedzanie
Mircy z #gamedev - jak to u was było z pierwszymi projektami? Od razu zabieraliście się za duże rzeczy (tzn wymagające co najmniej kilku miesięcy pracy, robione też od razu w celu zarobkowym itp) czy może zaczynaliście od prostych gier typu endless runner wymagający tylko tapania/klikania, które szybko odkładaliście "do szuflady"?
- 1
@RayRayRay Słyszałem, żeby nie brać na klatę czegoś dużego od razu (np. MMO :D), jak każdemu się marzy, a zacząć od małego projektu. ;) Jakiś czas temu postanowiłem napisać gierkę na Androida i z grubsza była już w końcowej, grywalnej fazie, ale okazało się, że jest trochę bez sensu. ;) Założenia w znacznej większości są poprawne, ale pewien aspekt gameplay'u był tak do bani, że przerwałem projekt (nadal leży na repozytorium). Dłubania
#civilization5 #civ5
Te uczucie gdy rodzi się wielki inżynier - budujesz nim cud Wieża w Pizie (?) który daje dowolnego wielkiego człowieka. Wybierasz wielkiego inżyniera i dajesz na kolejny cud xD
2 cuda w 2 tury xD
oslo mirki gdzie znajdę mapę o kształcie naszego świata? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przeglądając tag jestem pod wrażeniem gry wielu mirków, ja przy was to prawdziwy Janusz Civ, ale bawie się
Te uczucie gdy rodzi się wielki inżynier - budujesz nim cud Wieża w Pizie (?) który daje dowolnego wielkiego człowieka. Wybierasz wielkiego inżyniera i dajesz na kolejny cud xD
2 cuda w 2 tury xD
oslo mirki gdzie znajdę mapę o kształcie naszego świata? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przeglądając tag jestem pod wrażeniem gry wielu mirków, ja przy was to prawdziwy Janusz Civ, ale bawie się
- 0
@kubakabana Nie wiem jak w podstawce, ale z dwoma DLC jest bankowo kasa za bycie wydymanym na cudzie. :D
- 22
Tak patrzę na ten trochę niemrawy tag #unity3d i tak sobie myślę, że warto coś wrzucić.
Dziś osiągnąłem znaczy postęp w projekcie "Planeta".
To co widać na pic-related to proceduralna planeta. Icosphere stworzyłem skryptem dzieląc trójkąty dwudziestościanu prawidłowego (też napisanego skryptem).
Potem wygenerowałem szum Perlina (biblioteka LibNoise przeportowana na Unity).
Dało mi to wartość od -1 do 1 dla każdego wierzchołka kuli (a wierzchołków jest 686 tys.).
Potem ewaluowałem tę wartość z
Dziś osiągnąłem znaczy postęp w projekcie "Planeta".
To co widać na pic-related to proceduralna planeta. Icosphere stworzyłem skryptem dzieląc trójkąty dwudziestościanu prawidłowego (też napisanego skryptem).
Potem wygenerowałem szum Perlina (biblioteka LibNoise przeportowana na Unity).
Dało mi to wartość od -1 do 1 dla każdego wierzchołka kuli (a wierzchołków jest 686 tys.).
Potem ewaluowałem tę wartość z
- 0
@jigsaw96 Fajnie to wygląda, mimo wszystko. :) Robisz coś konkretnego czy na razie tak sobie dłubiesz?
- 0
@jigsaw96 Dać się da. :) Widziałem projekty, gdzie facet tworzył planetę mniejszą od Księżyca, gdzie kamerą można było zjeżdżać na jakieś 5 metrów. Tylko że tam takie szczegóły były generowane jakimiś fraktalami w locie, bo za dużo danych do trzymania w pamięci.
W każdym razie - powodzenia. :)
W każdym razie - powodzenia. :)
- 1
Mirki, jako przyszły #technikinformatyk uczę się obecnie w szkole #javascript (teraz w nowej podstawie nie ma PSiO i Pascala/C++ tylko jest tworzenia aplikacji internetowych - teraz JS potem mamy mieć PHP i coś jeszcze). Niestety mam problem tkwiący w tym, że o ile ze składnią nie mam problemów, to ciężko mi z klepaniem kodu który by dane zadanie rozwiązał.
Na przykład na ostatniej lekcji było takie zadanie:
Utwórz tablicę przechowującą liczby od
Na przykład na ostatniej lekcji było takie zadanie:
Utwórz tablicę przechowującą liczby od
- 2
Czy są tu jakieś mirki spod tagu #unity3d chętne do udzielenie pomocy? :D
Ma ktoś dostęp cen towarów w średniowieczu?
jakieś tabelki itp?
#historia #europa #sredniowiecze #polska
jakieś tabelki itp?
#historia #europa #sredniowiecze #polska
- 0
@MrocznaKapibara Ja zaraz poszukam czegoś u siebie bo pamiętam, że sam szukałem takich materiałów, ino po angielsku. I od razu uprzedzę, że ceny potrafią się cholernie różnić - począwszy od roku a skończywszy na rejonie w danym kraju. Dlatego prawdopodobnie wszystkie materiały o cenach produktów w średniowieczu które znajdziesz, będą się od siebie różnić (niektóre tak bardzo, że nie wiadomo jak to interpretować i co powodowało te różnice). :/
- 0
@MrocznaKapibara
http://www.historylearningsite.co.uk/medieval_farming.htm
http://medieval.ucdavis.edu/120D/Money.html
https://medium.com/@zavidovych/what-we-can-learn-by-looking-at-prices-and-wages-in-medieval-england-8dc207cfd20a
http://www2.scc.rutgers.edu/memdb/database_list.html
http://www.medievalcoinage.com/prices/medievalprices.htm
http://www.luminarium.org/medlit/medprice.htm
http://www.florilegium.org/?http%3A//www.florilegium.org/files/COMMERCE/p-prices-msg.html
http://www.regia.org/research/misc/costs.htm
http://www.svincent.com/MagicJar/Economics/MedievalOccupations.html
Tu sa chyba diety i ile kto jadł, ile energii potrzebował do różnych zajęć (nie sprawdzałem, bo w pracy jestem i za dużo tych linków :P):
http://people.eku.edu/resorc/Medieval_peasant_diet.htm
http://www.livestrong.com/myplate/
Jeśli sam znajdziesz coś w tym temacie (średniowiecze - ceny, profesje, ekonomia, produkty, surowce, technologie, handel, szlaki handlowe, codzienne życie/czynności, zdobywanie kasy itp. itd.) to pamiętaj o mnie. :P Takie materiały będą mi bardzo
http://www.historylearningsite.co.uk/medieval_farming.htm
http://medieval.ucdavis.edu/120D/Money.html
https://medium.com/@zavidovych/what-we-can-learn-by-looking-at-prices-and-wages-in-medieval-england-8dc207cfd20a
http://www2.scc.rutgers.edu/memdb/database_list.html
http://www.medievalcoinage.com/prices/medievalprices.htm
http://www.luminarium.org/medlit/medprice.htm
http://www.florilegium.org/?http%3A//www.florilegium.org/files/COMMERCE/p-prices-msg.html
http://www.regia.org/research/misc/costs.htm
http://www.svincent.com/MagicJar/Economics/MedievalOccupations.html
Tu sa chyba diety i ile kto jadł, ile energii potrzebował do różnych zajęć (nie sprawdzałem, bo w pracy jestem i za dużo tych linków :P):
http://people.eku.edu/resorc/Medieval_peasant_diet.htm
http://www.livestrong.com/myplate/
Jeśli sam znajdziesz coś w tym temacie (średniowiecze - ceny, profesje, ekonomia, produkty, surowce, technologie, handel, szlaki handlowe, codzienne życie/czynności, zdobywanie kasy itp. itd.) to pamiętaj o mnie. :P Takie materiały będą mi bardzo
- 0
@MrocznaKapibara A, nie pamiętam czy jest tutaj w tych linkach materiał/książka, która po prostu jest pierdyliardem stron #!$%@? tabelkami z cenami żywności i surowców na przestrzeni kilkuset lat (co kilka(naście) lat jest przeskok). Z tego, co kojarzę był to materiał wydawany przez jakąś uczelnię i jest tego kilka tomów. Niektóre można znaleźć na necie i sobie "pożyczyć", ale niektóre można tylko zakupić (ceny już nawet nie pamiętam, ale nie była zbyt przyjemna).
konto usunięte via iOS
- 4
#gamedev #steam #pytanie
Hej hej. Jest jakas ciekawa alternatywa dla greenlighta?
Steam niby fajna sprawa, ale zawsze te 30% trzeba im oddac.
Wystawial juz ktos cos? Zastanawiam sie czy mozna np tylko pokazac sie na gl, a pozniej wycofac i isc na swoje. Ewentualnie czy moge dajmy na to zawyzyc cene steamowa, a u siebie na serwerze sprzedawac taniej.
Hej hej. Jest jakas ciekawa alternatywa dla greenlighta?
Steam niby fajna sprawa, ale zawsze te 30% trzeba im oddac.
Wystawial juz ktos cos? Zastanawiam sie czy mozna np tylko pokazac sie na gl, a pozniej wycofac i isc na swoje. Ewentualnie czy moge dajmy na to zawyzyc cene steamowa, a u siebie na serwerze sprzedawac taniej.
- 0
@lupaczkokosow Może jeszcze sklep w Humble Bundle? Ewentualnie do jakiejś paczki się dorzucić, ale nie wiem jak to się później na zyski przekłada.
- 5
Siemka Mirki z #gamedev ,
Pobrania #fuzzycritters słabe, a dostałem ofertę od publishera, który zresztą sam mnie znalazł, więc myślę żeby wejść w to.
Na co dokładnie zwracać uwagę przy dopinaniu takiej umowy?
Czy może mi ktoś wytłumaczyć co dokładnie znaczy drugi punkt Term, bo nie wiem czy dobrze rozumiem.
#gamedev #unity3d #fuzzycritters #marketing
Pobrania #fuzzycritters słabe, a dostałem ofertę od publishera, który zresztą sam mnie znalazł, więc myślę żeby wejść w to.
Na co dokładnie zwracać uwagę przy dopinaniu takiej umowy?
Czy może mi ktoś wytłumaczyć co dokładnie znaczy drugi punkt Term, bo nie wiem czy dobrze rozumiem.
#gamedev #unity3d #fuzzycritters #marketing
- 0
Czy chodzi o to że Publisher rekompensuje mi 30% przychodów jakie bym uzyskał przy tych wyświetleniach?
@RSGApps: Do 30% potencjalnych przychodów opartych na szacunkowych wyliczeniach średniego CPI przez Triniti.
Te szacunkowe wyliczenia są pewnie oparte na innych grach/produktach, ale ogólnie jest tam cholernie mało konkretów. Trochę jak obietnice polityków, że coś zrobią, ale nie powiedzą do kiedy. :P
Nie wiem co to za firma, ale wypadałoby ją prześwietlić. :)
W dniu wczorajszym ukończyłem moją paczkę modyfikacji/moda DD_Modpack, który został zrobiony na podstawie 25 modów i moich pomysłów. Mod zawiera:
- 19 nowych technologii i przebudowane ich drzewo.
- 12 nowych religii, wszystkie z kolorowymi symbolami.
- 21 nowych surowców luksusowych, 1 nowy surowiec strategiczny.
- 8 nowych jednostek.
- 17 nowych budynków, 4 nowe cuda, 1 cud narodowy. Właściwości niektórych budynków zostały zmienione.
- 2 nowe ulepszenia terenu.
- 7 nowych
- 19 nowych technologii i przebudowane ich drzewo.
- 12 nowych religii, wszystkie z kolorowymi symbolami.
- 21 nowych surowców luksusowych, 1 nowy surowiec strategiczny.
- 8 nowych jednostek.
- 17 nowych budynków, 4 nowe cuda, 1 cud narodowy. Właściwości niektórych budynków zostały zmienione.
- 2 nowe ulepszenia terenu.
- 7 nowych
- 0
@darthdoman Kurde, a ja pościągałem chyba ze 150 modów i mi z nimi Cywilizacja nie ruszy. :(
- 0
@darthdoman No ponad 120 to miałem bankowo aktywnych w jednym czasie. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
A od niedawna pykam w Civ4: BtS z modem Rise of Mankind: A New Dawn i nie tęsknię tak bardzo za civ5. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A od niedawna pykam w Civ4: BtS z modem Rise of Mankind: A New Dawn i nie tęsknię tak bardzo za civ5. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 0
@darthdoman Widziałem to drzewko i zamarłem wówczas bez ruchu. :D Generalnie lubię dłuuugie rozgrywki, ale tam to chyba przegięcie by było w drugą stronę. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
- 3
Wróciłem właśnie z imprezy, samochodem, trzeźwy... I pobieram UE4. A od jutra tutoriale w ruch żeby jak najszybciej uciec od Unity
#imprezyinformatykow #gamedev #oswiadczenie
#imprezyinformatykow #gamedev #oswiadczenie
- 0
W unity robię już prawie 3 lata zawodowo i spokojnie mogę usiąść i wymieniać co mi się w nim nie podoba
@draculeq Możesz wymienić co Ci się w nim nie podoba? Ciekaw jestem zdania doświadczonej osoby. :)
- 0
@draculeq Pytam zarówno o opinię jak i o wady. ;) Sam miałem długą rozkminę nad wyborem silnika i padło na Unity, stąd teraz każde opinie mnie interesują. :)
Co do Asset Store się zgodzę - odniosłem wrażenie, że bez tego ten silnik byłby trochę biedny...
Co do Asset Store się zgodzę - odniosłem wrażenie, że bez tego ten silnik byłby trochę biedny...
- 0
@draculeq A jak jest w UE4 ze światem generowanym proceduralnie? Ostatnio, kiedy to sprawdzałem, np. teren nie mógł być generowany podczas runtime'u, bo edytor sobie coś wyliczał i optymalizował, po czym zapisywał, ale nie było możliwości dostępu do takiego API z kodu. Ogólnie odniosłem wtedy wrażenie, że UE4 się tak średnio nadaje do gry w dużej mierze proceduralnej. Jakie są Twoje doświadczenia z tym (jeśli miałeś z tym styczność)?
- 0
@PanDenat W zamyśle mam koncepcję, gdzie część rzeczy jest w postaci, nazwijmy to kampanii - mapy przygotowane przeze mnie, w dużej mierze poprawione ręcznie aby uzyskać ciekawe miejsca itp, które są już "wypalone" i pozostanie tylko wczytać kilka MB danych z dysku, więc samo ładowanie nie zajmie sporo czasu a i gracz się nie zanudzi. Natomiast druga część to dowolne kształtowanie rozgrywki oraz mapy generowane proceduralnie - i tutaj już takie dynamiczne
- 0
@PanDenat Poważnie zastanawiałem się nad zastąpieniem terenu meshami. W Unity to taki trochę no-brainer, bo teren jest niezbyt odpowiedni do moich widzimisiów, mesh wygląda często lepiej niż zwyczajny teren a dodatkowo na Asset Storze są fajne rozwiązania, natomiast w UE4 nie siedziałem zbyt długo i tak dopytuję, bo jak miałbym dokładnie porównać wszystkie interesujące mnie ficzery na demach, to nadal byłbym gdzieś w połowie i się błąkał. ;(
#gamedev #gorzkiezale
@regis3: Zgadza się, ale z drugiej strony nie lubię takich półśrodków. A tak przynajmniej się ładnie prezentuje i przyda się później. :D
I dlaczego od razu zakładasz, że reszta będzie kiepska?