@MarcelMcOne: Funkcja update jest taka jak każda inna funkcja do wywołania w danym języku programowania/platformie, więc jej narzut jest pomijalny. Jedyna różnica, pomiędzy zwykłą metodą a metodami Unity typu Update, Awake, Start itp jest sposób, w jaki Unity ich wyszukuje w obiektach - w efekcie możesz mieć Update jako protected a nawet private i to nie ma znaczenia na jej wywołanie, nadal będzie wołana przez
@MarcelMcOne: Napisz w jaki sposób jest dodawany komponent guiButton, że musisz stosować opóźnienia w update, żeby nie mieć NRE, bo to złe jest. :P Jakiś kod też by się ewentualnie przydał.
@MarcelMcOne: Dokładnie tak jest. :) W Unity wyklikaj Edit -> Project Settings -> Script Execution Order. Z dużym prawdopodobieństwem chcesz, aby Twój manager był wykonywany jako jeden z pierwszych skryptów, więc musisz go dodać do tej listy skryptów i ustawić jakąś wartość ujemną. Wówczas Unity wykona najpierw skrypty z jak najniższą wartością a dopiero później całą resztę (domyślnie wszystkie skrypty mają bodaj 0, więc wpisy z dodatnią wartością będą
@ca1ek: Planowanie nigdy nie jest złe. :) Z takich na szybko, to może coś w rodzaju węża w 3D, Tetris czy inne Arkanoidy. Proste gierki w 3D, jeśli 3D jest Twoim celem.
@ca1ek: Tak jak frogi16 napisał, nie ma za bardzo sensu. Cały workflow i wykorzystane podsystemy Unity mogą się znacznie od siebie różnić i doświadczenie nabyte przy grze 2D niekoniecznie zaowocuje przy 3D.
Mircy (głównie Mirabelki) - moja żona postanowiła, że chce trochę kilogramów zrzucić i dostałem odgórne polecenie umówienia wizyty w NaturHouse. Niby spoko, ale jak doczytałem, NH sporo suplementów diety ludziom wciska, a to koszt ~100-150 tygodniowo, więc kuźwa dużo. :/ Pytaniem jest, czy oni są tego warci (szczerze wątpię) i czy macie jakieś diety do polecenia? Przy okazji ćwiczenia fizyczne do wykonania w domu również byłyby fajne (jakieś małe pomoce możemy dokupić;
@prdlt: Dlatego dobrze by było jej podrzucić dietę + zestaw ćwiczeń i o to mi bardziej chodzi, niż śmiszne piguły. @Ciap: Zakręcę się wokół tego i sprawdzę, dzięki. :) @lord_gervasius: ( ͡°͜ʖ͡°) @ubermirek Dzięki. :)
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że większość osób gra z włączonymi ikonami surowców (te takie okrągłe np. perły, uran, bawełna itp). Troche chyba #niepopularnaopinia ale dla mnie te ikony są zupełnie nieczytelne bo zawalają tylko dodatkowo mapę. A wy jak gracie? Może jakoś mnie przekonacie, żeby ich używac ( ͡°͜ʖ͡°) #civilization5
@krasnoludkolo: Ja używam ikon do surowców i do uzysku z pól, bo nie gram na tyle, żeby wszystko rozpoznawać a uzysku z pól po prostu nie pamiętam/nie znam. ;)
@ca1ek: Cossacks Back to War - prawie nie ma ograniczeń (olbrzymia mapa, nielimitowane jednostki), ale żeby to wykorzystać trzeba mieć potężną gospodarkę.
drugie pytanie: gdy chcę zrobić tak aby obiekt przeniósł się do miejsca i coś tam zrobił to po prostu zrobić skrypt do tego czy jest jakieś coś od tego wbudowane
Tak teraz pomyślałem, czy bardziej oszczędnie wyjdzie żeby było 20 obiektów które przy kolizji z graczem niszczyły siebie czy żeby przy kolizji z graczem sprawdzać czy to obiekt który powinien zostać zniszczony i go niszczyć? #unity
@ca1ek: W Awake() ustaw te zmienne. W przypadku MonoBehaviour w Unity ta metoda może być poniekąd traktowana jak konstruktor, bo jest wywoływana tylko raz. Wyncyj tutaj: http://docs.unity3d.com/Manual/ExecutionOrder.html
I jeśli dobrze rozumiem (wówczas moja poprzednia część jest trochę zbyteczna), to robisz dwie deklaracje oraz deklarację z przypisaniem. Albo zrób: public int rotationAngleX = 1; public int rorationAngleY = 1; public int rotationAngleZ
@ca1ek: Jeśli używasz Visual Studio, to podłącz debugger do Unity, postaw breakpointa w interesującym Cię miejscu, odpal play w Unity: wówczas przeskoczy Ci na Visual Studio na miejscu, gdzie trafiło na breakpoint (nie puszczaj go dalej, niech tam stoi i czeka). W Visualu powinieneś mieć coś takiego, jak Immediate Window - w to okienko możesz wpisywać kod (nawet podpowiada Ci składnię ;)) i "na żywo" wykonuje wpisany tam kod. Bardzo
@ca1ek: Tutaj do pobrania: https://www.visualstudio.com/features/unitytools-vs Zainstaluj to, w Unity powinno się pojawić dodatkowe menu (po ponownym uruchomieniu Unity, chyba) do Visual Studio z opcją "Install UnityVS" czy jakoś tak (tak przynajmniej było za czasów, kiedy Unity i VS nie miały takiej integracji, jak teraz).
#unity Dlaczego gdy spawnuję jakikolwiek GameObject w edytorze to pojawia się on nie na 0,0,0 tylko w jakimś głupim innym miejscu z dziwnymi koordynatami?
dopiero zaczynam i celuje w augmented reality z vuforia - jednak od razu po skumaniu tematu wywala mi ze w podgladzie ma blad kamery pomimo wpisania do profiles.xml
@ca1ek: C# w Unity to pełnoprawny .NET, bodaj w wersji 3.5. Unity dorzuca tam coś więcej od siebie (np. sposób pisania logiki gry), ale samego C# możesz się uczyć niezależnie od Unity i go tam później wykorzystać.
@MarcelMcOne: Funkcja update jest taka jak każda inna funkcja do wywołania w danym języku programowania/platformie, więc jej narzut jest pomijalny. Jedyna różnica, pomiędzy zwykłą metodą a metodami Unity typu Update, Awake, Start itp jest sposób, w jaki Unity ich wyszukuje w obiektach - w efekcie możesz mieć Update jako protected a nawet private i to nie ma znaczenia na jej wywołanie, nadal będzie wołana przez