Wpis z mikrobloga

#gamedev
#blender
Zastanawiam sie jak zrobic wyposazenie postaci, w posaci ubran. Bazowo mam zrobionego golasa, teraz tylko pytanie czy lepiej zrobic 4 nastepne modele postaci i je tylko podmieniac w grze, czy lepiej kombinowac nad osobnymi elementami i w jakis sposob (nie wiem jeszcze jak) je dodawac do modelu wedle upodoban. Ktos ma jakis pomysl w kwesti drugiej?
  • 4
  • Odpowiedz
@lupaczkokosow Nie wiem jaka jest praktyka w gamedevie (sam chętnie bym się dowiedział), ale z tego, co się orientuję, jednym z wyjść jest zamodelowanie każdego ubieralnego elementu osobno, ale w taki sposób, aby brał pod uwagę ruchy szkieletu (nakrycie głowy można przytwierdzić bez animacji po prostu do kości, ale zbroja na tors już by animacji wymagała). Tak jest bodaj zrobione w Mount&Blade (a w modach jest pierdyliard elementów uzbrojenia) - szczególnie dobrze
  • Odpowiedz
@Mithras:
W moim wypadku chce zrobic 3-4 gotowe sety bez mozliwosci costomizacji. W tym wypadku sprawdza sie gotowce, ale mimo to chcialbym tak na zas zrobic to ta druga metoda. Zawsze wtedy latwiej dodac w razie czego nowe elementy. Bede musial gamedevowe fora przeszukac
  • Odpowiedz
@lupaczkokosow Jeśli ma nie być customizacji, to logika podpowiada, aby zrobić 4 modele i mieć spokój. :D Ale pewnie ambicja, chęć pokombinowania i plany na przyszłość podpowiadają, aby zrobić to "modułowo". :D Sam pewnie bym kombinował, ale z racji, że u mnie tylko customizacja wchodzi w grę, to nie muszę wybierać (na szczęście? :P).
  • Odpowiedz
@Mithras:
Z jednej strony nie chce na siebie brac za duzo, z drugiej jednak fajnie by bylo dac mozliwosc przebierania sie jak kto lubi. Z tego co wiem w makehuman mozna ubrac postac i pozniej to jakos zaimportowac do blendera, moze warto zobaczyc jak to jest polaczone.
  • Odpowiedz