Wpis z mikrobloga

Mircy z #gamedev - jak to u was było z pierwszymi projektami? Od razu zabieraliście się za duże rzeczy (tzn wymagające co najmniej kilku miesięcy pracy, robione też od razu w celu zarobkowym itp) czy może zaczynaliście od prostych gier typu endless runner wymagający tylko tapania/klikania, które szybko odkładaliście "do szuflady"?
  • 9
  • Odpowiedz
@RayRayRay: zacznij od rzeczy która cię interesuje, a rownoczesnie stanowi wyzwanie. Uważam że lepiej zrobić połowę mechaniki takiej gry niż całą dla bardzo prostej gry - jest to bardziej pouczające i ciekawe. Ja tak zacząłem i nie żałuję. Zrobilbym w tym czasie parę malutkich rzeczy, ale ta jedna większa dużo mnie nauczyła.
  • Odpowiedz
@RayRayRay: rób rób rób, błędów będziesz robił masę. Z czasem zauważysz że da się łatwiej. Tylko przez praktykę się czegoś nauczysz. Zaczynać warto jednak od małych rzeczy. Będzie Ci łatwiej i się nie zniechęcisz szybko :)
  • Odpowiedz
@LooZ: @frogi16: @makary89: Jakiś czas temu zaczęliśmy z kumplami dość duży projekt. Oni już jakieś doświadczenie mają, ja praktycznie żadnego. Po miesiącu mamy już coś co od biedy można nazwać prototypem, ale... od tego czasu wszystko stoi. A to brak czasu, a to inne obowiązki no i nic się w temacie nie rusza. Dlatego z nudów zacząłem sobie sam pisać coś małego. I stąd to pytanie, czy w ogóle
  • Odpowiedz
@RayRayRay: raczej jej nie skonczycie, ale wg. mnie warto. Malutkie rzeczy trzymają się na ślinę, ale przy większym projekcie problemy są inne, a błędne decyzje o wiele bardziej #!$%@?ące. Poprawisz parę tysięcy linijek kodu i będziesz coraz lepszy :D
  • Odpowiedz
@RayRayRay Słyszałem, żeby nie brać na klatę czegoś dużego od razu (np. MMO :D), jak każdemu się marzy, a zacząć od małego projektu. ;) Jakiś czas temu postanowiłem napisać gierkę na Androida i z grubsza była już w końcowej, grywalnej fazie, ale okazało się, że jest trochę bez sensu. ;) Założenia w znacznej większości są poprawne, ale pewien aspekt gameplay'u był tak do bani, że przerwałem projekt (nadal leży na repozytorium). Dłubania
  • Odpowiedz