Taką rozkminę mam: chciałbym mieć całą (albo możliwie dużo) logiki gry jako osobny "byt" (nie jako MonoBehaviour ani żadne inne rzeczy aktualizowane przez Unity), aby móc je porozrzucać po wątkach i tam dziergać. Problem (koncepcyjny) pojawia się np. dla poruszania dużej liczby jednostek zgodnie z prawami fizyki. Z mojego punktu widzenia bez sensu jest korzystać z fizyki dla obiektów, które są daleko i ich nie widać, za to prościej jest dodać odpowiedni
- 0
@lupaczkokosow Całkiem fajne tempo rozwoju projektu. :) Robisz sam czy w większym zespole? I ile czasu dziennie jesteś w stanie (jesteście?) przeznaczyć na projekt?
Mam problem. Kiedy tworzę empty object i wrzucam do niego kilka obiektów jako dzieci, to nie mogę za pomocą v+1 przycisk myszy ani za pomocą strzałki dosunąć ich ładnie do innego obiektu w jednej osi (x). Zamiast tego obiekty skaczą ciągle o 1 ( nie przyciskam controla)
Wie ktoś jak się tego pozbyć?
#unity
Wie ktoś jak się tego pozbyć?
#unity
- 2
Powiedzcie co robię źle, bo już mi nic do głowy nie przychodzi. Mam listę typu GameObject jako pole klasy.
Tworzę nową instancję Gameobject i dodaję ją do listy.
Dodaję sobie taką linijkę
i na scenie pojawia się mnóstwo nowych GameObjectów. Kiedy nie ma tej linijki wszystko działa. Czego tutaj nie
List mojaLista = new List();
Tworzę nową instancję Gameobject i dodaję ją do listy.
GameObject nowyGameObject = Instantiate(prefab.transform, new Vector3(0, createLine, prefab.transform.position.z), transform.rotation) as GameObject;
mojaLista.Add(nowyGameObject);
Dodaję sobie taką linijkę
Debug.Log("nazwa" + mojaList[mojaLista.Count - 1].gameObject.name);
i na scenie pojawia się mnóstwo nowych GameObjectów. Kiedy nie ma tej linijki wszystko działa. Czego tutaj nie
Węgry chcą wyjaśnień od Berlina w sprawie imigrantów
Według Budapesztu, Berlin przyjmuje uchodźców z Syrii bez wiz, co "wywołuje nadzieję" u reszty przybyszów do Europy szukających szansy na Węgrzech na dalszą podróż.
z- 78
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 0
@xaliemorph: Jest również film o nazwie "Idiokracja" - nie wiem, czy znasz, ale warto obejrzeć tę przepowiednię. ;)
- 3
Polecacie jakiś darmowy, onlineowy system do zarządzania zadaniami oraz bugami (taka JIRA dla ubogich)? Potrzebowałbym mieć własne statusy dla zadań, określanie wersji "produktu", podzadania, podział na (pod)projekty, ewentualnie jakiś eksport do csv/xml. Fajnie byłoby mieć również możliwośc tworzenia własnych pól i ich dozwolonych wartości.
Nie potrzeba mi żadnych narzędzi analitycznych, jedynie możliwości śledzenia zgłoszeń i postępów (wykresy są spoko).
#programowanie z nastawieniem na #gamedev
Nie potrzeba mi żadnych narzędzi analitycznych, jedynie możliwości śledzenia zgłoszeń i postępów (wykresy są spoko).
#programowanie z nastawieniem na #gamedev
- 1
@sortis @ofczy No właśnie Trello mi się nie podoba z powodu designu. :P Mam wrażenie, że ilośc informacji/cm^2 jest mniejsza, niż w innych systemach. Ale może to tylko takie wrażenie z powodu oglądania screenów.
@sortis Faktycznie, przegapiłem Issue Trackera w BitBucket. :/ Rozejrzę się jakie ma możliwości, może coś z tego będzie. :)
@sortis @katinka @sathra Redmine trzeba będzie sprawdzić. :P
@ofczy Obecnie mam w Google Sheets, ale nie jestem przekonany, czy
@sortis Faktycznie, przegapiłem Issue Trackera w BitBucket. :/ Rozejrzę się jakie ma możliwości, może coś z tego będzie. :)
@sortis @katinka @sathra Redmine trzeba będzie sprawdzić. :P
@ofczy Obecnie mam w Google Sheets, ale nie jestem przekonany, czy
- 1
Mireczki, poprawcie mnie, bo ogarnia mnie pusty śmiech - #unity3d jest jednowątkowe? W sensie Wszystko odpala się w jednym wątku (fizyka, grafika, wlasne skrypty)?
Oczywiście w dokumentacji ani słowa, z dyskusji wynika, ze mozna sobie swoje wlasne watki dodac, byleby nie odpalać nic z unity poza głownym threadem.
Prawda toto?
#gamedev
Oczywiście w dokumentacji ani słowa, z dyskusji wynika, ze mozna sobie swoje wlasne watki dodac, byleby nie odpalać nic z unity poza głownym threadem.
Prawda toto?
#gamedev
- 0
@M4ks Gdzieś czytałem, że pracują nad przerobieniem Unity na wielowątkowy silnik, ale znaleźć tego nie mogę. :/ Wszystko miałoby być rozdzielane na małe zadania, które byłyby od siebie niezależne i wykonywane przez tyle wątków, ile da radę.
W razie czego możesz też zaglądać tutaj: https://unity3d.com/unity/roadmap w nadziei na pojawienie się informacji o pełnej wielowątkowości. :D
W razie czego możesz też zaglądać tutaj: https://unity3d.com/unity/roadmap w nadziei na pojawienie się informacji o pełnej wielowątkowości. :D
- 0
@regis3 Przez "wykonywane przez tyle wątków, ile da radę" chodziło mi bardziej o jakiś sensowny limit, narzucany np. przez liczbę rdzeni, a nie napitalanie ich do oporu. Chociaż tego nie napisałem, więc mea culpa. ;)
O PS3 nie wiedziałem, poszukam trochę informacji na ten temat.
O PS3 nie wiedziałem, poszukam trochę informacji na ten temat.
- 16
Civ5 complete edition za jakieś 45zł - http://salenauts.com/pl/pack/sid-meier-s-civilization-v-complete-edition/
#civ5 #civilization5
#civ5 #civilization5
- 3
Moja Najlepsza Żona na Świecie™ na (nie-tak-odległą) rocznicę kupiła mi dysk SSD. <3
#chwalesie
#chwalesie
@Mithras: dyski ssd są bardzo szybkie
Na My Armoury pojawiła się ogromna paczka świetnych zdjęć, dokumentacji itd. uzbrojenia ochronnego z późnego średniowiecza, głównie schyłku. To ponad 3GB danych, gratka dla pasjonata czy rekonstruktora.
http://www.myarmoury.com/talk/viewtopic.php?t=31261
#sredniowiecze #archeologia #rozdajo #militaria #rekonstrukcjahistoryczna
http://www.myarmoury.com/talk/viewtopic.php?t=31261
#sredniowiecze #archeologia #rozdajo #militaria #rekonstrukcjahistoryczna
- 0
@szalonyjogurt Oooooo, zajebiaszczo! Dzięki! Znasz może takie strony, które poruszają tematykę średniowiecza z zakresu: ekonomii, codziennych prac różnych klas, jak zdobywano kasę / na czym zarabiano, uprawy roli (wielkości plonów), handlu itp? Coś jak My Armoury jest dla uzbrojenia, ale dla codziennego życia ludzi w średniowieczu (najlepiej z konkretnymi - nawet przybliżonymi - danymi liczbowymi :D). To, co znalazłem, jest strasznie porozrzucane i też nie ma wszystkich informcaji. :(
- 2
@szalonyjogurt Wydaje się ciekawe, dzięki. :)
- 1
Mirosławy, ktoś używa(ł) plugina Ultimate Terrains i mógłby odpowiedzieć na kilka pytań? https://www.assetstore.unity3d.com/#!/content/31100
#unity #unity3d #gamedev
#unity #unity3d #gamedev
- 1
@wypokowy_hazardzista Zapytałem już na forum Unity w wątku do tego przeznaczonym, ale może gdyby ktoś z mirosławów używał, byłby w stanie podzielić się swoimi doświadczeniami. :P
Kto gra multi civ5 wszystkie dodatki - kontynenty - losowe cywilizacje - tylko mikrofony - fast speed ??
#civilization5 #ligaciv5 #twitch #strategie #civilization #gry #civ5zwykopem
#civilization5 #ligaciv5 #twitch #strategie #civilization #gry #civ5zwykopem
- 1
@AKAPony Dyskryminacja osób bez mikrofonu? :(
- 0
@AKAPony A co jest takiego z tempem, że mikrofon jest potrzebny? :P Nie grałem jeszcze multi, więc się nie orientuję.
- 0
@AKAPony 1,5 minuty na turę wydaje się spoko. Ile przeważnie trwają takie gry (czasu i tur)? I z jakimi: typami map, wielkościami map, liczbą graczy?
Sam pomysł wypokowego turnieju w civ5 mi się podoba. :D Może nawet bym się skusił, jeśli odpowiednio zaplanuję sobie wszystko inne. :)
Sam pomysł wypokowego turnieju w civ5 mi się podoba. :D Może nawet bym się skusił, jeśli odpowiednio zaplanuję sobie wszystko inne. :)
#civilization5 #civ5
Wenecja, typ mapy: archipelag, wielkość mapy: zwykła, poziom trudności: król, szybkość gry: zwykła
Historia
Dziś zakończyłem grę Wenecją na zwycięstwie dyplomatycznym, dla mnie dość nietypową grą bo większość rozgrywam pod podbicie innych cywilizacji, a od święta statek kosmiczny. Postanowiłem zdobyć kilka osiągnięć steamowych m.in. wygranie gry na jednym mieście. Zacząłem od masy restartów, nie liczyłem już nawet ilu, tak by wystartować obok góry (obserwatorium), tak z 2 surowcami luksusowymi no
Wenecja, typ mapy: archipelag, wielkość mapy: zwykła, poziom trudności: król, szybkość gry: zwykła
Historia
Dziś zakończyłem grę Wenecją na zwycięstwie dyplomatycznym, dla mnie dość nietypową grą bo większość rozgrywam pod podbicie innych cywilizacji, a od święta statek kosmiczny. Postanowiłem zdobyć kilka osiągnięć steamowych m.in. wygranie gry na jednym mieście. Zacząłem od masy restartów, nie liczyłem już nawet ilu, tak by wystartować obok góry (obserwatorium), tak z 2 surowcami luksusowymi no
- 0
@Drmscape Podobnie jak @darthdoman lubię grać z modami, które przedłużają rozgrywkę. Średniowiecze w okolicy 1200 tury to norma. :D
tak sobie od pewnego czasu dłubię moją wspaniałą grę w #unity3d posiłkując się do tego różnymi przykładami itp, mam już część funkcjonalności ale często przychodzą mi do głowy nowe rozwiązania, spore zmiany w skryptach itp. Stąd mam pytanie następujące: Czy istnieje jakiś zbiór "dobrych praktyk" dotyczących tworzenia samego prototypu gry. Co powinno być wyrzucone do oddzielnych skryptów, a co można z dużym spokojem zostawić. W wielu projektach natykam się na