Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko238
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
draculeq

draculeq

Dołączył 12 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2555
  • Znaleziska 708
  • Mikroblog 1847
  • Obserwujący 69
  • Obserwowane 77

3

Od ponad trzech lat dłubię przy grze Snow Plowing Simulator.

Od ponad trzech lat dłubię przy grze Snow Plowing Simulator.

Witajcie w branży: gra była ^prawie^ gotowa, ale księgowi kazali wychodzić z Early Access. Teraz mamy pełną wersję i pełny kryzys w recenzjach.

arturh
z
wykop.pl
dodany: 18.07.2025, 09:11:05
  • 4
  • #
    gry
  • #
    gamedev
  • #
    indiegamedev
  • #
    unreal
  • #
    symula
  • #
    gra
draculeq
draculeq 18.07.2025, 15:44:44 via Wykop
  • 0
Nie ma audio w nagraniu? czy coś mi się zepsuło?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dizel81
dizel81
dizel81
31.01.2025, 22:19:35
  • 39
Jakiś khmer wiózł ich na stopa do stolicy i takie coś powiedział
W sumie nic nowego, ale nasi expaci o tym raczej nie wspominają bo to przecież raj.
#raportzpanstwasrodka
dizel81 - Jakiś khmer wiózł ich na stopa do stolicy i takie coś powiedział
W sumie ni...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 01.02.2025, 03:00:38 via Wykop
  • 16
@dizel81 W grudniu byłem z bólem kolan w dużym szpitalu w Siem Reap. Badania krwi + wypisany voltaren i brak diagnozy - 1500zł. Dla porównania SOR + konsultacja reumatologa + konsultacja ortopedy + rentgen w Tajlandii 400zł.
Może służby zdrowia nie mają najlepszej, ale przynajmniej nie jest tania
  • Odpowiedz
gedzior84
gedzior84
03.12.2024, 09:45:07
  • 0
Szybkie pytanie od laika grającego czasem w różne gry.

Ogrywając różnego typu tytuły z otwartymi światami można napotkać sytuację gdy patrzy się na dalekie obiekty na przykład przez lornetkę. Silniki gier nie pozwalają na dokładne odwzorowanie geometrii odległych elementów, przez co wszystko wygląda dość biednie i ubogo.
Pytanie - czy Unreal Engine 5 ze swoją technologią Nanite zmieni ten stan rzeczy? Czy patrząc przez lornetkę będę w stanie zobaczyć wszystko w wysokiej
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 03.12.2024, 10:03:45 via Wykop
  • 1
@gedzior84: Można też napotkać gry które nie mają tego problemu i nie potrzebują korzystać z nanite z Unreala. A jak ze wszystkim w grach, można to robić na różne sposoby. Najprościej pewnie jest ładować LODy na podstawie zajętego screenspace.
  • Odpowiedz
applicattura
applicattura
30.11.2024, 11:21:51
  • 6
To, że to wszystko chodzi i nie wywala błędów to jest dla mnie takie osiągnięcie jak podróż na księżyc (z udanym powrotem). #programowanie #unity3d #gamedev #chwalesie
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 30.11.2024, 23:44:55 via Wykop
  • 0
@applicattura: wygląda super! Czekam na więcej
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq 07.11.2024, 19:40:01
  • 10
Elo Mirki!

Dziewięć lat temu rzuciłem etat i z 2 ziomkami zacząłem robić grę marząc o tym że zarobi miliony, a ja będę mógł żyć i robić gry żyjąc na jakiejś tropikalnej wyspie.
Po roku produkcji, wiadomo, nie wyszło. Była główna z płomieniem na wykopie i główna z AMA na reddicie. Gra się nie sprzedała tak żeby uczciwie pokryć choćby miesiąc pracy. Ktoś tu jeszcze jest i pamięta co to była za
draculeq - Elo Mirki!

Dziewięć lat temu rzuciłem etat i z 2 ziomkami zacząłem robić ...

źródło: steam

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
Autor
07.11.2024, 19:48:13 via Wykop
  • 0
@tiritto: Jednego plusa na dwa komentarze. Ciężkie czasy teraz w gamedevie (╥﹏╥)
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
Autor
07.11.2024, 19:52:07 via Wykop
  • 0
@ujdzie: Dokładnie! A zastanawiałem się czy ktoś jeszcze żyje z tamtych czasów. A wtedy to było... wystarczyło wysłać chyba jakieś 500 kodów do gry i miało się główną z płomieniem ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ciągle pamiętam jak głupi to był pomysł żeby musieć to ręcznie wysyłać (-‸ლ)
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
Autor
07.11.2024, 20:20:54 via Wykop
  • 0
@ujdzie: Aż z ciekawości jak bardzo steamspy się myli zajrzałem w dane finansowe. 7.5k USD brutto przez pierwszy rok. I do dzisiaj sprzedaż ledwo przekroczyła 10k USD brutto za assVsPirate. A robiliśmy to we trójkę.

I fakt, gra dziś by utonęła jak kropla w oceanie, bez najmniejszego echa. Ale mega wspominam tamten czas. Dużo innych indyków się poznało z którymi ciagle jest jakiś mały kontakt. I to że miałem świetną
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
Autor
08.11.2024, 02:24:21 via Wykop
  • 1
@ujdzie: oczywiście! Parę minut po premierze.
Na szczęście przekminilismy to i zostawiliśmy jeszcze parę błędów (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
draculeq - @ujdzie: oczywiście! Parę minut po premierze.
Na szczęście przekminilismy ...

źródło: IMG_5943

Pobierz
  • Odpowiedz
mamniciwszystko
mamniciwszystko
25.08.2024, 13:07:48
  • 1
Odkąd dodałem Water Lake oraz PCG na Landscape, żeby proceduralnie dodać drzewa, to gierka podupadła na wydajności.
Wcześniej już tak miałem, jak dodałem fizyczne obiekty - w momencie kiedy obiekt np. spadał z nieba to spadały klatki, dopóki obiekt nie zatrzymał się w miejscu, no i logicznym było, że skoro mam włączony Dynamic NavMesh no to ten fizyczny obiekt w kiedy jest w ruchu, cały czas aktualizuje mi NavMesh na całym Landscape,
mamniciwszystko - Odkąd dodałem Water Lake oraz PCG na Landscape, żeby proceduralnie ...

źródło: image

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 25.08.2024, 14:16:33 via Wykop
  • 1
@mamniciwszystko: Ogarnij sobie Unreal Insight. On ci pokaże co dokładnie ci zamula gre
  • Odpowiedz
mamniciwszystko
mamniciwszystko
23.08.2024, 16:18:23
  • 0
Da się jakoś zatrzymać ten Async Task przez Blueprint?
#unrealengine #gamedev #programowanie
mamniciwszystko - Da się jakoś zatrzymać ten Async Task przez Blueprint?
#unrealengin...

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 23.08.2024, 18:28:21 via Wykop
  • 1
@mamniciwszystko: nie testowałem ale wygląda jakby EndTask mogło by zatrzymywać takiego Taska:
draculeq - @mamniciwszystko: nie testowałem ale wygląda jakby EndTask mogło by zatrzy...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mamniciwszystko
mamniciwszystko
15.08.2024, 17:36:18
  • 0
W jaki sposób uzyskać unikalny identyfikator dla każdego obiektu w poziomie, który będzie stały co uruchomienie gry? #unreal #unrealengine5 #unrealengine #programowanie
Potrzebuje unikalnego ID dla każdego Blueprinta "Rotatable", żeby dla każdego tego obiektu zapisywać dane (OSOBNO!), które potem gracz może wczytać razem z grą. Aktualnie używam "Get Object Name", ale daje to swego rodzaju Identyfikator tylko dla blueprinta, a nie dla każdego obiektu w
mamniciwszystko - W jaki sposób uzyskać unikalny identyfikator dla każdego obiektu w ...

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 15.08.2024, 19:06:38 via Wykop
  • 0
@mamniciwszystko: Możesz korzystać z GUID. Ten typ zapewni ci globalny unikalny ID
  • Odpowiedz
zukier
zukier
zukier
21.05.2024, 22:20:43
  • 0
Czy ktoś z Was tworzy gry komputerowe w Unreal Engine 5 na macbook?
Czy mac się do tego nadaje? Trzyma się to kupy? Komputer się za bardzo nie grzeje?

#unreal #unrealengine #macbook #gamedev #komputery #programowanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 22.05.2024, 03:46:08 via Wykop
  • 1
@zukier: Ziomek w pracy ma maca i daje mu radę pracować w dosyć wymagający projekcie, jak patrzyłem jak mu śmiga to bym powiedział że lepiej niż na moim laptopie.

Pytanie tylko dlaczego chcesz Maca. I tak potrzebujesz Windowsa żeby testować i dotrzeć z buildem do 96% graczy. Kupisz za takiego maca 2-4 high endowe PC, chyba że musi być laptop to wtedy tylko 2 hi endowe laptopy :)

A samego
  • Odpowiedz
SharpCoder
SharpCoder
05.04.2024, 12:27:28
  • 7
Witam serdecznie
Wydałem swoją pierwszą grę. Prosta gierka w stylu Endless Runnera w pixel artowej oprawie. Na początku nie chciałem rzucać się na głęboką wodę, a też chciałem cokolwiek stworzyć, więc oto jest prosta gra mojego autorstwa :D "t ain't much, but it's honest work".

Zapraszam do ogrania za darmo:

https://devkxm.itch.io/super-bugsy-runner
SharpCoder - Witam serdecznie 
Wydałem swoją pierwszą grę. Prosta gierka w stylu Endl...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 05.04.2024, 12:32:19 via Wykop
  • 0
@SharpCoder: O! Yeah Bunny! ( ͡º ͜ʖ͡º)
#kmwtw
  • Odpowiedz
Ranger
Ranger
09.05.2023, 09:00:33
  • 0
W czym najprościej dzisiaj zrobić prostą strzelankę w 3d na PC? #gamedev
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 09.05.2023, 11:00:36 via Wykop
  • 1
@Ranger: Jak strzelankę to najlepiej w silniku do Fortnite: Unreal Engine
  • Odpowiedz
Gofer12
Gofer12
10.01.2023, 12:29:46
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 10.01.2023, 14:22:19
  • 0
@Gofer12: Niestety, sam zauważyłem jak kupowałem sobie i od tamtego momentu czasami śledzę temat, to że od conajmniej 2 lat kupowanie sensownych laptopów to nie kwestia ceny, a tego czy da się go gdziekolwiek kupić :/
  • Odpowiedz
matt881
matt881
02.01.2023, 15:04:24
  • 0
Jak to jest z prawem autorskim w przypadku braku korzyści finansowych gdy używamy materiałów z projektów objętych prawem autorskim?

1. Czy można z starej gry zrippować modele i wyrenderować je?
2. Czy można zrobić fan remaster tylko samych grafik ze starej gry (bez używania starych modeli ale ze wspomnieniem tytułu gry)?

Czy coś takiego plasuje się pod Fair Use/prawo cytatu? Nie zamierzam zarabiać na czymś, nie chcę używać logo innej firmy itd.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 02.01.2023, 15:07:58
  • 2
@matt881: Trzeba przestrzegać prawa autorskiego, Jak autor nie wyraża zgody na korzystanie do celów niekomercyjnych, to nie możesz.
  • Odpowiedz
materazzi
materazzi
31.12.2022, 17:38:57
  • 2
Który silnik wybrać Unity czy Unreal? Dodam, że z dwóch języków C# i C++ znam ten drugi. Czy Unreal sprawdzi się do gier 2D? Grafika nie musi być najważniejsza, ale liczy się dla mnie elastyczność np. możliwość dodawania własnych shaderów albo klas obiektów.

#gamedev #unrealengine #unity3d

Który silnik wybrać?

  • Unity 67.6% (23)
  • Unreal 32.4% (11)

Oddanych głosów: 34

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 31.12.2022, 19:57:55
  • 0
@materazzi: Unreal nie celuje w tworzenie narzędzi do gier 2D więc łatwiej będzie z Unity które ma ich sporo i ogromne wsparcie community.

@Tenebrisss: Jesteś pewien że komputery NASA pociągną mario? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
pollocollo
pollocollo
pollocollo
27.12.2022, 17:55:35
  • 0
Ponawiam, dalej nie ogarniam....

Logowanie do sieci UPC WiFi free wymagania wpisania loginu+hasła.
W TV Sharp z Android 11 nie ma możliwości wpisania loginu na etapie wybierania sieci wifi, co za tym idzie, nie mogę połączyć się z siecią.

Jak inaczej się połączyć?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 27.12.2022, 18:02:19
  • 1
@pollocollo: Miałem taką sytuację, to może u ciebie tez być wifi z szyfrowanie WPA2-Enterprise które ma właśnie login i hasło zamiast samego hasła. Ogromna ilość urządzeń tego nie wspiera - próbowałem z repeaterami wifi z uwagi na niski koszt (~50zł). Tego telewizora najprawdopodobniej nie podepniesz wcale bo nei wspiera tej technologi.

To co ja zrobiłem: to miałem akurat nieużywany router który miał opcję się podpiąć do takiego wifi, który podłączyłem
  • Odpowiedz
jacku
jacku
01.12.2022, 16:33:25
  • 0
Na starcie gry skrypt tworzy dwie instancje samochodu: s1 i s2. Jak wewnętrzny skrypt w samochodzie może się dowiedzieć czy jest w s1 czy w s2 przed pojawieniem się?

W funkcji Start to jest proste bo wystarczy mu przesłać zmienną ale jak to zrobić w Awake?
#unity3d #csharp
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 01.12.2022, 17:34:47
  • 1
@jacku: Dobre zasady mówią żeby w Awake inicjalizować siebie, a dopiero w Start odwoływać się do innych obiektów.
Jeśli będziesz korzystał w Awake z innych obiektów to niekoniecznie one same się zainicjalizują i będziesz natrafił na race conditions, gdy raz wykona się Awake w jednym skrypcie pierwszy a za innym razem Awake w drugim skrypcie.
  • Odpowiedz
zukier
zukier
zukier
27.11.2022, 22:40:06
  • 1
Siemka.
Składam kompa do pracy z Unreal Engine 5, bo robię swoją grę FPS.
Planuję wydać na to około 11k.
Jakieś opinie/porady?

#unrealengine #pcmasterrace #kartygraficzne #gamedev #programowanie
zukier - Siemka.
Składam kompa do pracy z Unreal Engine 5, bo robię swoją grę FPS.
...

źródło: comment_1669588795a4bqFSSrn0gGOQSVul8UZN.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq 28.11.2022, 00:11:14
  • 1
@zukier: Jeśli chcesz 32GB ram to kupuj w jednym slocie, żeby móc niebawem dokupić drugie 32GB, a jak ci sie zacznie krztusić UE na 64GB, to ciągle będziesz mógł wsadzić tam kolejne 64GB. Ram jest spoko pod tym względem że można go zaplanować i rozbudowywać z czasem.

Wyczucie braku ramu też nie jest oczywiste, bo komputer i UE ciągle działają. Ale jak zauważysz że mapy ładują się ileś tam czasu
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 12
  • Strona 1 z 12
  • >

Grzegorz

  • Digital Nomad i Gamedeveloper Unity / Unreal Twórca: Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150 Sengoku Dynasty https://store.steampowered.com/app/1702010/Sengoku_Dynasty/
  • Warszawa
  • http://www.projektpodrozy.pl
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.05.2016

    Komentator
  • VIP
    od 10.05.2016

    VIP
  • Człowiek miesiąca
    od 31.05.2016

    Człowiek miesiąca
  • Ekshibicjonista
    od 24.05.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 20.05.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.05.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.05.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking