Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Krolik
Krolik

Krolik

Dołączył 10 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5660
  • Znaleziska 2852
  • Mikroblog 2808
  • Obserwujący 27
  • Obserwowane 3
adrninistrator
adrninistrator
adrninistrator
23.07.2024, 13:34:39
  • 1
#programowanie

Śmieszy mnie jak na wykopie "programiści" piszą, że tdd jest dla frajerów i prawdziwy programista nie używa tego czegoś xD

Używasz?

  • Tak 20.0% (13)
  • Nie 80.0% (52)

Oddanych głosów: 65

  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 24.07.2024, 04:40:48 via Wykop
  • 0
@adrninistrator: mam dwa projekty podobnej wielkości napisane w Rust - jeden nie ma testów prawie wcale, bo jedyne sensowne testy wymagałyby bazy danych, a jakoś nigdy nie chciało nam się tej integracji ogarnąć (to jest mały poboczny projekt który jest narzędziem się programistów, więc nie ma wpływu na klientów), a drugi na mnóstwo testów. No i teraz zabawne jest, że w sumie to ani jeden ani drugi nie mają praktycznie
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.07.2024, 06:17:53 via Wykop
  • 0
@adrninistrator: projektu na oczy nie widziałeś a twierdzisz że ma błędy xD

Dobra, dam Ci kolejny przykład z domeny publicznej: TeX napisany przez Knutha nie ma błędów. Nie używał TDD. Za to pisał mnóstwo komentarzy.
  • Odpowiedz

385

Musk uruchomił najpotężniejszy klaster szkoleniowy AI na świecie

Musk uruchomił najpotężniejszy klaster szkoleniowy AI na świecie

Startup xAI, założony przez Elona Muska, rozpoczyna szkolenie swojego nowego modelu sztucznej inteligencji w nowym ośrodku, gdzie wykorzystano 100 000 układów Nvidia H100. Do chłodzenia wykorzystują blisko 4 miliony litrów wody dziennie i zużywają do 150 megawatów energii elektrycznej na godzinę.

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 22.07.2024, 20:25:11
  • 238
  • #
    ciekawostki
  • #
    elonmusk
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    zainteresowania
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 05:31:08 via Wykop
  • -2
Trenują to AI na znacznie większych ilościach danych niż się uczy człowiek, a nadal to AI jest głupsze niż dziesięcioletnie dziecko. Debile. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 05:35:28 via Wykop
  • 6
@szmisiek: jak to nie ma? To jednostka szybkości zmiany mocy. :P
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 07:07:15 via Wykop
  • 0
@ShpxLbh: jakbyś nie zauważył, to był sarkazm. Ale skoro już chcesz serio, to problem z AI jest taki że na razie AI nie umie myśleć, natomiast ma dużą wiedzę. Jest jak taki głupiomądry kujon co zakuł encyklopedie na pamięć, ale nie umie rozwiązać żadnego nowego zadania, którego nie było w zbiorze trenującym. Dlatego nikogo jeszcze długo nie zmiecie z planszy. Dziecko może mieć 1000x mniejszą wiedzę a i tak będzie
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 07:11:20 via Wykop
  • -1
@assninja: autopiloty do aut nie są i nie powinny być budowane w oparciu o AI. Im lepsze tym mniej tam AI a więcej tradycyjnej algorytmiki. AI jest co najwyżej w rozpoznawaniu obrazów, ale to tylko w tych gorszych samochodach jak Tesle, które nie mają lidaru / radaru - i jak pokazują liczne wypadki - działa to dość słabo, bo AI jest mocno nieprzewidywalna i jak coś wywinie to nawet nie
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 07:17:01 via Wykop
  • -1
@yousouyou: ok, spoko, to w takim razie coś nadal z tym AI robią nie tak, bo ludzi mózg umie przetworzyć te informacje zużywając 10000x razy mniej energii. Debile.
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 11:46:13 via Wykop
  • 1
ale w wielu kwestiach jest 100000x wolniejszy


Za to w wielu kwestiach za to jest 10000x szybszy. Np. w rozpoznawaniu mowy i obrazów.
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 11:53:49 via Wykop
  • 0
@assninja: no patrz, a w Europie ten cudowny FSD nie został dopuszczony do ruchu jako zbyt niebezpieczny. W USA też jest daleko za konkurencją np Waymo. FSD to jest poziom 2 autonomii, czyli aktywny tempomat z bajerami, do tego słaby. Aktywne tempomaty innych firm są oparte o radary a nie tylko o kamery i popełniają mniej pomyłek. Właściciele Tesli skarżą się np. na phantom braking - problem praktycznie nieznany porządnym
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 12:58:41 via Wykop
  • 0
@assninja: w USA też nie został dopuszczony do użycia jako system autonomii wyższej niż 2. Nadal jest to tylko tempomat. Waymo może i jeździ tylko po wyznaczonych trasach ale jednak jest to poziom 5 a nie 2. A przed pachołkami się zatrzymuje a nie wjeżdża w nie jak Tesla.
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 13:08:39 via Wykop
  • 0
@assninja: każde AI to jest drzewko if/then/else. Różnica jest tylko w tym jak ono powstaje.
Krolik
Krolik
Krolik 23.07.2024, 13:10:05 via Wykop
  • 0
@assninja: lepiej żeby się zacinało niż taranowało ciężarówki - ale tak, masz rację, nawet technologia lidera nie jest wystarczająco dobra aby autonomiczne pojazdy stały się powszechne.

446

Japonia pyta młodych ludzi, dlaczego nie zawierają małżeństw.

Japonia pyta młodych ludzi, dlaczego nie zawierają małżeństw.

Japoński rząd zaczął konsultować się z młodymi ludźmi w sprawie ich zainteresowania małżeństwem lub jego braku w związku z tym, że Japonia w dalszym ciągu zmaga się z kryzysem demograficznym, który, jak się oczekuje, spowoduje gwałtowny spadek liczby ludności w ciągu następnych dziesięcioleci

konradpra
z
theguardian.com
dodany: 21.07.2024, 04:40:38
  • 406
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    japonia
Krolik
Krolik
Krolik 22.07.2024, 10:47:10 via Wykop
  • 0
@SmugglerFan: traktory autonomiczne już są; akurat jazda autonomiczna po czymś takim jak pole jest dużo łatwiejszym problemem niż jazda po drogach publicznych

505

Pieniądze dają szczęście wynika z badań sugerujących, że więcej znaczy więcej.

Pieniądze dają szczęście wynika z badań sugerujących, że więcej znaczy więcej.

To tak w skrócie: pieniądze najwyraźniej dają szczęście. Nowe badanie przeprowadzone przez starszego pracownika Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii wykazało coraz bardziej pozytywny związek między pieniędzmi a szczęściem.

konradpra
z
theguardian.com
dodany: 21.07.2024, 09:07:19
  • 141
  • #
    szczescie
  • #
    finanse
  • #
    zdrowie
  • #
    pieniadze
Krolik
Krolik
Krolik 22.07.2024, 07:31:54 via Wykop
  • -1
@zatyczkos: jak masz nadwyżkę to możesz ją inwestować i potem uzyskać dochód pasywny. 200k rocznie bez przymusu pracy jest lepsze niż 200k z pracy.
Krolik
Krolik
Krolik 22.07.2024, 10:11:53 via Wykop
  • 0
Myslisz ze to takie latwe zarabiac na inwestycjach? Inwestowanie to bardzo stresujaca praca, ktora jezeli chce sie ja zrobic dobrze to wymaga duzo czasu i wysilku.


@zatyczkos: Jest dokładnie odwrotnie. Aktywnie inwestując i wybierając ręcznie spółki na dłuższą metę zrobisz taki sam zysk jak ktoś kto raz wrzuci część kwoty w fundusz skupujący akcje szerokiego rynku i zapomni. Poza tym nikt nie każe Ci inwestować w instrumenty wysokiego ryzyka. Inwestować
groman43
groman43
groman43
20.07.2024, 14:30:54
  • 5
Podobno ktoś próbował się dobrać do NULL pointera i zrobił kaboom - https://www.reddit.com/r/programming/s/IhIOimff0g

To była druga rzecz, która przyszła mi do głowy po błędnej konfiguracji BGP.

W komentarzach też ciekawa dyskusja, dlaczego Rust *nie rozwiązuje* tego problemu.

#programowanie #programista15k #pracait
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 20.07.2024, 15:24:27 via Wykop
  • 0
@groman43: no właśnie z komentarzy wynika że jednak rozwiązuje. Unwrap na null (a dokładniej None) nie jest undefined behavior, w przeciwieństwie do dereferencji złego pointera w c++. Leci wyjątek, normalnie go łapiesz, sterta i stos całe, nic się nie stało, logujemy i jedziemy dalej.

Inna rzecz że można w Rust pisać wygodnie bez unwrap, a zabronienie unwrapów to kwestia konfiguracji CI.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 20.07.2024, 15:56:52 via Wykop
  • 2
@zrakiep: to zależy co w sterowniku zrobiło tego nulla. Tak czy siak, gdyby to był Rust to tego błędu najprawdopodobniej by nie było bo nikt nie używa unwrap do odpakowywania czegoś co może być None. Serio nie pamiętam czy w ciągu ostatnich 5 lat miałem jakikolwiek błąd typu unwrap na None.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 20.07.2024, 19:44:27 via Wykop
  • 0
@proteina_sin_huevos: umiem, dereferencja wskaźnika - teraz lepiej?
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 20.07.2024, 19:46:25 via Wykop
  • 0
@zrakiep: jak się wczytasz głębiej w backtrace to jednak tu nie był null, tylko 0x9c, więc w safe rust tego nie zrobisz nawet unwrapem. Oczywiście zgadzam się z tym co piszesz. Nie da się zapobiec wszystkim błędom. Jednak spośród tych czterech: C++, Java, Python, Rust, w Rust mam najmniej błędów, a szczególnie najczęściej mam takie sytuacje, że napisałem coś i po kompilacji od razu działa jak trzeba.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 21.07.2024, 04:28:05 via Wykop
  • 1
@zrakiep: w Rust ktoś by napisał ref.jakies_pole i teraz mamy takie scenariusze:
1. Nic się nie dzieje, kod się kompiluje, ale ref nie może być nigdy nullem - sytuacja gdy ktoś zapomni zainicjować / wstawi tam null wcześniej jest błędem kompilacji
2. Dostaje po głowie błędem kompilacji, że ref nie ma takiego pola bo jest opcjonalne. Zastanowi się i przepisze to na idiomatyczne match / if let i obsłuży ten
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 21.07.2024, 05:06:11 via Wykop
  • 1
@zrakiep: no i chodzą słuchy że ta dereferencja nulla była spowodowana albo wyjściem poza tablicę albo wrzuceniem nulla do tablicy, która nulli mieć nie powinna:

https://x.com/patrickwardle/status/1814343502886477857?s=46

Znowu, pisząc idiomatyczne w Rust, bardzo trudno taki błąd zrobić, bo tu się używa iteratorów a nie dostępu do tablic przez indeks. A indeks dostępu do tablicy jest sprawdzany w runtime, więc nawet jak ktoś pisze kod bez sensu to przynajmniej ma gwarancję wywalenia
Krolik - @zrakiep: no i chodzą słuchy że ta dereferencja nulla była spowodowana albo ...
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.07.2024, 10:06:35 via Wykop
  • 1
@NieBendePrasowac: reverse engineering kodu sterownika + dane z samego BSODa (Windows zapisuje dość dużo ważnych informacji o procesie, który uległ awarii, np. wiesz w którym miejscu kodu nastąpiło odwołanie do pamięci, do jakiego adresu, co było wtedy na stosie itp)
  • Odpowiedz

638

Świętowali, gdy kupiło ich Google. Teraz polski startup zostanie zlikwidowany

Świętowali, gdy kupiło ich Google. Teraz polski startup zostanie zlikwidowany

Semihalf to startup specjalizujący się w programowaniu niskopoziomowym i systemowym. Rozwijał oprogramowania na procesory ARM, tworzył sterowniki, programował układy SoC. To nie pracownicy Semihalf tracą na tej decyzji, lecz Polska.

ssakul
z
biznesinfo.pl
dodany: 20.07.2024, 08:36:29
  • 140
  • #
    technologia
  • #
    procesory
  • #
    google
  • #
    informatyka
  • #
    programowanie
  • #
    biznes
Krolik
Krolik
Krolik 21.07.2024, 09:24:22 via Wykop
  • 2
@pinochet: tak jakby medicover był lepszy od luxmed ( ͡° ͜ʖ ͡°)

508

Polacy oszukani na kilkaset milionów złotych. Największa afera na rynku złota

Polacy oszukani na kilkaset milionów złotych. Największa afera na rynku złota

Niepokojące informacje docierają z rynku złota. Według komentarzy i opinii, które pojawiają się w Internecie jeden ze sklepów oferujących inwestycję w złoto od kilku miesięcy nie realizuje zamówień. Fundacja Trading Jam Session, po napływających do niej zgłoszeniach, zawiadomiła prokuraturę. Skala o

Dawid_CEO
z
fxmag.pl
dodany: 20.07.2024, 15:09:05
  • 188
  • #
    zloto
  • #
    oszustwo
  • #
    afera
Krolik
Krolik
Krolik 21.07.2024, 05:36:21 via Wykop
  • 0
@maryan:
- mieszkania na wynajem (kupiłem w 2012, potem w 2018 i jestem na dużym plusie; na pierwszym praktycznie 200% zysku wartości)
- S&P 500
- obligacje skarbowe
- niepopularna opinia: ZUS ma całkiem ładną stopę waloryzacji - przynajmniej wyrównuje inflację
elozapiekanka
elozapiekanka
elozapiekanka
18.07.2024, 06:17:28
  • 77
mnie zastanawia skad jest taka nienawisc do crud? wszystko musi byc zapisane i odczytane

tylko w tej branzy sie z tym spotkalem
to tak jakby sie d-----c do lekarza ze CALE ZYCIE KLEPIE NIEMOWLAKI PO DUPIE JA J---E XD SPROBOWALBY OPERACJI NA OTWARTYM SERCU XDD

ew do mehcnika K---A KOLES CALE ZYCIE KLEPIE BLACHE BO GRAZYNA UDERZYLA W SLUPEK XDDD PITSTOP TO DOPIERO COS A NIE P--------O
elozapiekanka - mnie zastanawia skad jest taka nienawisc do crud? wszystko musi byc z...

źródło: 1594290422561

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 07:43:27 via Wykop
  • 0
@elozapiekanka: płytkarz (glazurnik) to osobny zawód - jak ktoś mówi glazurnik to ma na myśli kładzenie płytek. Ktoś kto te płytki wytwarza czy projektuje to inny zawód. Z lekarzami jest podobnie - a są różne specjalizacje i z tych lekarzy wypisujących recepty na Apap w przychodni też serio się śmieją.

Natomiast w IT problem jest taki że zarówno crudziarz piszący apki web jak i osoba pisząca systemy operacyjne lub systemy
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 08:01:17 via Wykop
  • 0
@AntyKuc: ten pierwszy nie jest chirurgiem. O lekarzach zwyczajowo mówi się używając specjalizacji. Ludzie mówią „muszę iść do dermatologa / laryngologa / internisty / chirurga” itp.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 08:05:03 via Wykop
  • 3
@AntyKuc:

Oczywiście ta frustracja często wynika z tego, że taki crudziarz za klepania RESTa zarabia więcej niż on programując pralkę XD


A cały wykop zalany ostatnio postami crudziarzy jak to pracy nie mogą znaleźć mimo że wysłali 1000 cv. xD
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 08:09:03 via Wykop
  • 1
@kooolega: jak ktoś g---o umie a chce zarabiać 20k+, to tak, można się z tego śmiać.

W takim razie od dzisiaj moja córka jest programistką bo umie zaprogramować pralkę na 40 stopni i wirowanie 1200 obrotów.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 08:26:10 via Wykop
  • 0
@AntyKuc, @elozapiekanka: tylko że w klepaniu crudów praktycznie nie ma programowania. To jest właśnie takie konfigurowanie pralki. Cała robotę robi framework i baza danych (czyli pralka), „programista” go tylko konfiguruje. Programy to struktury danych i algorytmy. Gdzie tam jakaś algorytmika w crudach jest?
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 08:34:21 via Wykop
  • 0
@kooolega: bo we frontendzie nie ma programowania - odbierasz dane i masz je tylko ładnie wyświetlić. Cała logika jest gdzieś indziej. To odpowiednik lekarza rodzinnego który jedyne co umie to wypisać receptę na antybiotyk, nawet jeśli choroba jest spowodowana wirusem.

Oczywiście frontend frontendowi nierówny. Z projektantów znających się na UX nikt się raczej nie śmieje, ale takich ludzi jest mało i tak samo mało jest ergonomicznych interfejsów webowych które choćby
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 09:59:35 via Wykop
  • 0
@AntyKuc: i potem wszystko chodzi jak gowno i przeglądarka na telefonie zjada 4 GB RAMu

Słyszałeś o angularze, który wykorzystuje DI i OOP? React który wykorzystuje programowanie funkcyjne?


xD Kolejna odklejka frątasi - „użyłem funkcji więc jestem programistą funkcyjnym”. A DI i OOP to używałem w 1998. Teraz to już byś się wstydził do tego przyznawać, bo od tego się odchodzi.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 12:26:02 via Wykop
  • 0
@AntyKuc: nie, to właśnie crudziarze mają takie pojęcie że myślą że jak w react użyli lambdy to że już funkcyjne. I że funkcyjne jest lepsze od imperatywnego
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 12:54:50 via Wykop
  • 1
@darktemplar: dowartościowywać to się muszą ludzie którzy klepią crudy podkreślając co to za technologii nie używają że OOP, FP, DI, REST, SOAP i WTF. To tak samo jakby mechanik zmieniający całe życie olej w golfach lansował się, że do odkręcania korka używa takiego samego klucza jak używają w F1. Myk w tym że tak naprawdę nie liczy się czy używasz klucza ze stali kosmicznej czy z gównolitu bo i tak
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 16:38:54 via Wykop
  • 1
@afuera: nie chodzi o sam fakt zapisu/odczytu danych, tylko o stopień trudności problemów oraz stopień wyrafinowania algorytmów i struktur danych użytych w tych systemach.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 21.07.2024, 04:49:35 via Wykop
  • 0
@kuba181797: akurat ja pracuje przy kodzie który te dane do interfejsów dostarcza, odwalając 90% trudnej roboty czyli baza danych. No dobra, drugie 90% trudnej roboty odwala kod przeglądarki aby to wyświetlić. Reszta to odpowiednik programowania pralki i AI faktycznie coraz lepiej sobie z tym radzi.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 19.07.2024, 16:48:20
  • 2
#rustlang #windows #crowdstrike gdyby to napisali w Rust to by się nie wywaliło
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik
Autor
20.07.2024, 05:04:15 via Wykop
  • 0
@Pinfar: BSOD leci przez odwołanie się do nieprawidłowej pamięci:

https://x.com/snicoara/status/1814184181863526504

https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/debugger/bug-check-0x50--page-fault-in-nonpaged-area

W Rust takie błędy łapie kompilator w czasie kompilacji.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
20.07.2024, 15:11:13 via Wykop
  • 0
@MakeLifeGreatAgain: Po pierwsze, nieprawda, unsafe nie wyłącza borrow-checkera. Kompilator łapie błędy dostępu pamięci za pośrednictwem referencji również wewnątrz unsafe. Samo unsafe jest niewystarczające - potrzeba bardziej się postarać aby doprowadzić do takiego crasha.

Po drugie unsafe w Rust jest konstrukcją występującą niezmiernie rzadko. Jest różnica czy masz 10 linii kodu w unsafe czy 10 tysięcy linii kodu (jak w przypadku C i C++ gdzie wszystko jest unsafe). Twierdzenie że Rust
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
20.07.2024, 17:08:37 via Wykop
  • 0
@MakeLifeGreatAgain: Microsoft i Google mają programistów znających dobrze C i C++ i jednak historia błędów pokazuje, że nie, argument „wystarczy nie robić błędów” nie działa. W modern C++ możesz zrobić bardzo łatwo UB bez używania wskaźników czy alokacji na heapie. Ponad połowa dziur bezpieczeństwa w Windows oraz Android to błędy zarządzania pamięcią w C i C++.

Unsafe w sterownikach i oprogramowaniu systemowym najczęściej pojawia się na styku z systemami zewnętrznymi
  • Odpowiedz
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
19.07.2024, 16:17:51
  • 10
Też macie tak, że po latach pracy macie mniejszą wiedzę niż zanim zaczęliście pracować? xdd

#programowanie #pracait #programista15k
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 20.07.2024, 06:39:54 via Wykop
  • 2
@niedorzecznybubr: impostor syndrome - wydaje Ci się że mniej wiesz bo tak naprawdę jesteś bardziej świadomy ilu rzeczy jeszcze nie wiesz. Obiektywnie jednak umiesz/wiesz więcej niż na początku kariery. Szczególnie z czasem dochodzi takie doświadczenie że wiesz jakich rzeczy nie warto robić - i że często najlepsze rozwiązania nie wymagają kodu - przez co robisz mniej ale osiągasz lepsze efekty.
  • Odpowiedz
iluvmypickle
iluvmypickle
iluvmypickle
15.07.2024, 20:29:05
  • 13
#naukaprogramowania #studia #programista15k #programowanie #informatyka #pdk

chytruski chciały kolejny raz przechytrzyć - niestety miejsce aspołecznych autystów jest w KOŁCHOZIE
iluvmypickle - #naukaprogramowania #studia #programista15k #programowanie #informatyk...

źródło: 8x3fs6

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 19.07.2024, 13:09:37 via Wykop
  • 0
@przegrywam_przez_miasto: na razie ludzie popełniają mniej błędów niż AI
  • Odpowiedz
Luntri
Luntri
Luntri
18.07.2024, 20:34:15
  • 0
Mordeczki, co byście brali za monitor / telewizor głównie do kodzenia za dnia i gierek pod wieczór?
OLED raczej odpada bo wiele godzin mam odpalone SSMS / Visual Studio i rdcm i wypali mi się w trymiga, chyba że technologia poszła do przodu.

Budżet tak raczej do 5k, ale nie zamierzam tyle wydawać, obecnie patrzę na [MSI g274qpx ]https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/monitory-led/monitor-msi-g274qpx-27-2560x1440px-ips-240hz-1-ms)

Wymagania które uważam za sensowne 1440p / powyżej 144hz bo mam już
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 19.07.2024, 07:02:22 via Wykop
  • 0
@Luntri: 2560x1440 na 27” to pikseloza będzie. Na 27” to 4K i wyżej.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
16.07.2024, 14:39:23
  • 1
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Czy macie rady jak szukać, na co zwracać uwagę, jakie pytania zadawać (na ogłoszeniach czy na rozmowach rekturacyjnych) podczas szukania nowej pracy, jeżeli chcę pracować w zespole który umie programować, chce programować, ma wymagającą domenę pod kątem kodu i ogólnie który jest ogarnięty? W jakie firmy/środowiska celować, czego unikać?

Rok temu zmieniałem firmę i trafiłem do zespołu, który jest po prostu słaby. Kilku z nich to niby seniorzy, a piszą kod jak juniorzy. NIe mają podstawowej wiedzy, piszą kod pełny luk, kod niedojrzały. Połowa moich komentarzy w CR nigdy nie powinna być dodana - tak podstawowe błędy popełniają. Z kolei w rozmowach na spotkaniach często widzę, że nie rozumieją co do nich mówię, że nie nadążają za moim myśleniem. Mam też wrażenie, że oni nie ogarniają jak się pisze kod na świecie, jakie są dobre praktyki, dobre rozwiązania - wygląda to tak jakby byli zamknięci w swojej bańce i mają tylko tę wiedzę którą zdobywają w celu wykonania swoich obowiązków w projekcie.

Czy mogłem to wyłapać na rekrutacji? Wątpię. Rozmowa techniczna trwa 1.5h i to na pewno za mało, aby dowiedzieć się co mnie czeka. Co więcej programista rekturer jest przygotowany do rozmowy i zna odpowiedzi na swoje pytania. Na pewno błędem jaki popełniłem było ja nie zadawałem swoich pytań technicznych - przy następnej zmianie pracy będę oczekiwał, aby minimum 30 minut było na moje pytania techniczne.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 19.07.2024, 06:32:19 via Wykop
  • 0
@rmweb: Nie jest umowna. O tym czy kod jest dobry świadczy ostatecznie liczba problemów zgłaszanych przez użytkowników - jeśli co chwilę jest jakiś pożar na produkcji albo problemy wydajnościowe to kod jest zły, choćby i napchano tam milion wzorców projektowych.

Z badań wiadomo jakie procesy i jakie cechy kodu prowadzą do zmniejszania liczby błędów a jakie do zwiększania, a jakie rzeczy to tylko cargo cult. Przykładowo wiadomo że duża część
  • Odpowiedz

685

Szwajcaria wymaga by oprogramowanie tworzone dla rządu było open source

Szwajcaria wymaga by oprogramowanie tworzone dla rządu było open source

A kiedy coś takiego w Polsce?

ponton
z
joinup.ec.europa.eu
dodany: 18.07.2024, 09:58:42
  • 136
  • #
    it
  • #
    programowanie
  • #
    szwajcaria
  • #
    opensource
Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 10:53:47 via Wykop
  • -5
@sidhe: już to widzę jak typowy Seba po bootcampie pisze system baz danych aby zastąpić Oracle
Romska_Palo_Ul_Laputa
Romska_Palo_Ul_Laputa
Romska_Palo_Ul_Laputa
17.07.2024, 10:01:18
  • 679
Niestety potwierdza się to, co niedawno tutaj pisałem. Polska to kraj wybitnie postfeudalny. Nikt tutaj nie chce rozwijać przedsiębiorstw, nowoczesnych technologii. Nie opłaca się też giełda, o czym zaraz napiszę.
Ledwo rok Filipiak nie żyje, a rodzinka już planuje sprzedać Comarch. Po co rozwijać największą czysto polską firmę IT, lepiej pchnąć w obce łapska żydowskiemu funduszowi, a samemu nakupować ziemi i zalać betonem. Jak była właścicielka Solarisa sprzedawała największego polskiego producenta autobusów
  • 88
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 18.07.2024, 06:17:40 via Wykop
  • 0
@twojastara_glosuje_na_korwina: nie, nie opłaca się. Popatrz ile urósł WIG 20 przez ostatnie 20 lat a o ile urosły giełdy amerykańskie. I nie, żaden specjalista choćby nie wiem jak dobry, nie jest w stanie pobić indeksu giełdowego aktywnie inwestując na dłuższą metę inaczej niż przez przypadek, przy czym im dłuższy okres inwestycji tym te przypadki są rzadsze a wyniki bardziej zbliżone do indeksu.
  • Odpowiedz
dobry-informatyg
dobry-informatyg
dobry-informatyg
17.07.2024, 07:32:23
  • 0
co polecacie?

#programowanie #programista15k
dobry-informatyg - co polecacie?

#programowanie #programista15k

źródło: Zrzut ekranu 2024-07-17 o 09.31.56

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 17.07.2024, 08:10:42 via Wykop
  • 2
@Boska_Klaudia: teraz wchodzić w go to tak jak wchodzić w ruby on rails w 2015
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 17.07.2024, 08:46:50 via Wykop
  • 1
@walokid: taki sam hajp na początku a potem tak, realnie umarło. Tzn nie do końca, bo coś tam się robi, ale to tak samo jak nie umarł Fortran i Object Pascal
  • Odpowiedz

575

Mąż źle zaparkował, rektor zawiesił jego żonę. Od roku nie może skończyć studiów

Mąż źle zaparkował, rektor zawiesił jego żonę. Od roku nie może skończyć studiów

Mąż studentki położnictwa zaparkował w nieodpowiednim miejscu przy Warszawskiej Akademii Medycznej. Jego zachowanie tak

Tajlosfit
z
wyborcza.biz
dodany: 16.07.2024, 12:53:00
  • 58
  • #
    uczelnia
  • #
    studia
Krolik
Krolik
Krolik 16.07.2024, 18:54:47 via Wykop
  • 0
@kapitan-zbik-90: i co z tego że na xp? Java to system sam w sobie, to jaki system jest pod Java nie ma dla programisty żadnego znaczenia.
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Strona 9 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.11.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.01.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl