Wpis z mikrobloga

@squanchySquanch: Potop szwedzki bije te straty na glowe procentowo - stracilismy około 44% populacji kraju i ponad 50% majątku (w tym zamki i inne budowle), wiekszości dóbr kultury nie odzyskaliśmy do dziś. Szwedzi do dziś nawet nie oddali nam jednej z niewelu istniejących kopii Statutu Łaskiego, ktory jest pierwszym w ogóle drukiem urzędowym spisu praw i obowiązków obowiazujacych na ziemiach polskich, z 1506 roku, czyli najstarszym polskim dokumentem w historii.
  • Odpowiedz
@solejukowski: Jedno z najmłodszych państw, a szczególnie wśród innych potęg, które kiedyś tak mocno zdystansowały, że USA miały w pewnym momencie około 50% światowego pkb (dzisiaj około 25%), wiek ich państwa wygląda tak niewinnie. To też nic dziwnego, że wykorzystają każdą okazję na mit narodowy, z takimi możliwościami, jak przemysł filmowy.
  • Odpowiedz
@ezoteryczny_hedonizm: po prostu reparacje niemieckie idealnie wpasowuja sie w narracje niemco-tuska i spisku EU i Nawrocki sie prezentuje jako nasz wybawiciel, ze my jestesmy poddanymi zachodnich sasiadów, chociaz to od rosji powinnismy sie ich domagac, bo Niemcy wyplacily te reparache nam za PRLu, lape na to polozyla ZSSR i gowno z tego zobaczylismy.
  • Odpowiedz
takimi rzeczami to się powinien rząd zajmować zanim Szwecja przystąpiła do nato


@peszmerd: zajmuje sie od lat, ale dosc nieskutecznie. Niby IPN sie tym zajmuje (nomen omen obecny prezydent byl prezesem IPNu), no ale jest jak jest.

ojej szwaba ci Nawrocki prześladuje, jak śmie xd


@Instrybutor_z_Orlenu: no patrzac na to, ze reparacje sa na winni rosjanie, no to faktycznie te roszczenia sa bez sensu.
  • Odpowiedz
Potop szwedzki bije te straty na glowe procentowo - stracilismy około 44% populacji kraju i ponad 50% majątku (w tym zamki i inne budowle), wiekszości dóbr kultury nie odzyskaliśmy do dziś


@pasta_alla_carbonara: ciekawie w tym kontekście wygląda kwestia przechodzenia polskiej szlachty na stronę szwedzkiego króla (łącznie z sobieskim)
Oczywiście w szkole temat nie został omówiony, a podobno warto uczyć się na błędach
  • Odpowiedz