Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko243
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

275

Mosty Chrobrego pozostają zabytkiem. Nie będzie można ich zburzyć i postawić nowych

Mosty Chrobrego pozostają zabytkiem. Nie będzie można ich zburzyć i postawić nowych

we Wrocławiu jest most- zabytek, bo konserwator kazał. Teraz będzie stał i niszczał i być może z Waszych podatków będzie utrzymywany.

borewicz_zero_7
borewicz_zero_7
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 30.10.2025, 15:40:23
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    wroclaw
  • #
    mosty
  • #
    zabytki
  • #
    konserwator
  • 113
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (113)

najlepsze

bodzar
bodzar
30.10.2025, 16:03:43 via Wykop
  • 159
Co za świat.Ludziom się we łbach pomieszało. To jest obiekt który pełni funkcje publiczne a nie jakiś zamek czy pałac. Za kilkadziesiąt lat już wypada zamknąć miasto, ogrodzić i eksmitować wszystkich ludzi żeby zabytków nie zniszczylu
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
30.10.2025, 17:26:40 via Wykop
  • 52
@bodzar:

To jest obiekt który pełni funkcje publiczne a nie jakiś zamek czy pałac

no chłopie ale przecież 99% zabytków pełniło funkcje publiczne, nikt nie budował zamku żeby wyglądał tylko żeby w razie W się zawekować i czekać na przeciwnika.
Problem jest raczej w skali traktowania tego co jest zabytkiem. Np. rozumiem zabytek jako stare miasto (całe) ale jaki jest sens robić  z zabytku starej chaty na pipidówe gdzie raz
  • Odpowiedz
Lufio
Lufio
Lufio
30.10.2025, 17:38:52 via Wykop
  • 31
@bodzar: niestety ale w dużej mierze @ostatni_lantianin ma rację. Wiele zabytków moglo byc wyremontowanych ale dzieki uporowi konserwatorów były porzucone i sie rozpadly a na ich miejsce powstało coś nowego.
kolega dostal w spadku niewielką kamienice z 4 mieszkaniami ale remont na ktory upieral sie konserwator byl nierealny np okna mialy byc drewniane ze szprosami i nie zgodzil sie na plastikowe lub aluminiowe o identycznym wyglądzie tj o wygladzie
  • Odpowiedz
dwaplusdwatocztery
dwaplusdwatocztery
dwaplusdwatocztery
30.10.2025, 17:23:37 via Wykop
  • 90
Tak samo hitlerowska kostka, której w byłym Breslau dalej jest ze 40% !!!! masz niszczyć zawieszenie auta i słuchac hałasu w imię urojeń jakiegoś humanisty nieroba urzędasa
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gnijacy_wypok
gnijacy_wypok
gnijacy_wypok
30.10.2025, 21:54:30 via Wykop
  • 44
@AmolProtos: Przyjedź sobie do wro i zobacz w jakim to jest stanie, to raz. Dwa, że w domu (z dala od drogi) już przy minimalnie uchylonym oknie hałas od aut szorujących po tym bruku jest taki, że kur-wica człowieka strzela. Niektóre ulice doprowadzili do takiego stanu, że już nie ma co zbierać i trzeba remontować. Drogi we wro to jakiś nieśmieszny żart.
  • Odpowiedz
dwaplusdwatocztery
dwaplusdwatocztery
dwaplusdwatocztery
30.10.2025, 22:25:56 via Wykop
  • 41
@AmolProtos: masz mózg? Tak wygląda 40% Breslau by tacy jak ty.
dwaplusdwatocztery - @AmolProtos: masz mózg? Tak wygląda 40% Breslau by tacy jak ty.

źródło: 1045fead-d589-475e-b150-ffce79f076e3

Pobierz
  • Odpowiedz
hellfirehe
hellfirehe
30.10.2025, 17:29:13 via Wykop
  • 47
To jest chore i to się dzieje w całej Polsce.

Wg. Wikipedii mosty te zbudowano 1916-1917, ale zniszczono w czasie wojny i odbudowano (a pewnie zbudowano od nowa używając współczesnych metod) w 1945.

W każdym razie to jest "zaraza konserwatorska", że zwykłe budowle użytkowe, jakieś byle jakie hale, domy, mosty, drogi i cokolwiek co ma historię dłuższą niż 100 lat, mimo że praktycznie nie przedstawia żadnej wartości historycznej (ani nigdy nie będzie), to nagle
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Fennrir
Fennrir
31.10.2025, 07:02:01 via Wykop
  • 5
@hellfirehe
Rzymskie akwedukty też miały znaczenie czysto użytkowe. Po odpowiednio długim czasie to wszystko będzie miało wartość historyczną. Zapewne jako "zabytki średniowiecza" masz na myśli katedry czy zamki, ale są i takie zabytki jak na zdjęciu czyli jeden z najstarszych domów we Francji - konstrukcja drewniana, a ściany ulepione z gliny i błota. Nikt tego nie budował żeby budziło podziw jak rezydencje władców czy kościoły, ale przetrwało do dzisiaj i jest
Fennrir - @hellfirehe 
Rzymskie akwedukty też miały znaczenie czysto użytkowe. Po odp...

źródło: La_plus_vieille_maison_de_France

Pobierz
  • Odpowiedz
Fennrir
Fennrir
31.10.2025, 10:25:27 via Wykop
  • 7
@koziolek666
Część konstrukcji nadal stoi. Zresztą np.:Most Poniatowskiego w Warszawie wysadzano dwukrotnie, ale mimo to jest zabytkiem.

@editores
Myślisz że nie wiem o przebudowie Haussmanna? Z jednej strony utworzyła ten Paryż który ludzie znają i kochają. Niemniej kontrowersje były zarówno wtedy jak i obecnie, bo zburzono masę budynków które nawet wówczas uważano za zabytki. Zatem to nie jest zerojedynkowe. We Wrocławiu te "koszmarne kamienice" które się zachowały to budzą zachwyt,
Fennrir - @koziolek666
Część konstrukcji nadal stoi. Zresztą np.:Most Poniatowskiego ...

źródło: 482227284_990326443193158_8857362396268096345_n

Pobierz
  • Odpowiedz
Symmachus
Symmachus
30.10.2025, 21:48:01 via Android
  • 31
Największa beka że pomimo zamknięcia, latarnie nadal się świecą na tym moście i miasto nie potrafi ich wyłączyć xD I to prawda ze złym stanem technicznym, wyobraźcie sobie najbardziej chamski betonowy most wyglądający bardziej jak wiadukt, osprejowany jakimiś hasłami typu Agata kocham cię i nazwijcie to zabytkiem xD To jest porażka i naprawdę jestem w szoku że sąd to przyklepał, chyba nie widział zdjęć jak to wygląda. Nawet w przypadku remontu nie
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dafto
dafto
dafto
31.10.2025, 06:50:12 via Wykop
  • 6
latarnie nadal się świecą na tym moście i miasto nie potrafi ich wyłączyć xD


@Symmachus: za 50.000zł chętnie rozwiążę problem miasta. (Wynajmę drabinę i wykręcę żarówki xD)
  • Odpowiedz
Adonix
Adonix
30.10.2025, 16:53:45 via Wykop
  • 27
Dolnośląski konserwator to fanatyk
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chlopiec_kucyk
chlopiec_kucyk
30.10.2025, 20:40:22 via Wykop
  • 25
@Adonix: Może dlatego że poprzedni zrobił nieodwracalne szkody( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://tvn24.pl/wroclaw/wroclaw-chca-odwolania-miejskiej-konserwator-zabytkow-ra642521-ls3182430
chlopiec_kucyk - @Adonix: Może dlatego że poprzedni zrobił nieodwracalne szkody( ͡° ͜...

źródło: WEBP_FOUR_THREE_1280

Pobierz
  • Odpowiedz
chlopiec_kucyk
chlopiec_kucyk
30.10.2025, 22:52:07 via Wykop
  • 4
pół województwa z------e zabytkami...


@Hirmaniusz: A najgorsze że przyjeżdżają tu turyści z zagranicy i kupują rzeczy zamiast siedzieć u siebie.
  • Odpowiedz
dziki-wienczyslaw
dziki-wienczyslaw
dziki-wienczyslaw
30.10.2025, 22:03:43 via Wykop
  • 7
Nie spełnia warunków technicznych?
Nie ma problemu: nadzór budowlany z nakazem rozbiórki i tyle.
Co do tego ma konserwator.
To w końcu problem techniczny czy ideologiczny?

P.S.
Normalnie segregacja śmieci
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
31.10.2025, 06:17:28 via Android
  • 6
Patologia.

Konserwator wpisuje na listę zabytków różne szkaradne , betonowe twory, ale zdewastować prawdziwe zabytki - to żaden problem...

No chyba, że akurat jest przypadek, gdy istnieje faktycznie konieczność prac, np. rozwojowych czy infrastrukturalnych i wypadałoby zbilansować ochronę zabytków porównując jej znaczenie z koniecznością zarządzania miastem. To wtedy nagle konserwator jednak broni starych budynków jak lew i w efekcie blokuje rozwój miasta.

I tak to chyba wygląda w całej Polsce.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wormik
wormik
31.10.2025, 08:41:14 via Wykop
  • 1
@Mr--A-Veed: nie tyle zabytków co swojego miejsca pracy. Po co komu konserwatorzy zabytków, jeśli nie ma zabytków? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
RG66
RG66
RG66
31.10.2025, 12:16:30 via Wykop
  • 4
niezły paradoks. Wiele zabytków w Polsce niszczeje, i to realnych a tu rozczulają się nad stosunkowo nowym i z opisu niezbyt wyjątkowym obiektem. Zgoda, za 500 lat będzie unikatem (jak dotrwa) ale na tej zasadzie to każdy obiekt trzeba by utrzymywać do u...j śmierci. Proza życia jest taka, że ze względów finansowych trzeba dokonywać wyborów.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

argonauta1000
argonauta1000
argonauta1000
30.10.2025, 19:43:26 via Wykop
  • 4
Wszystkie zabytki są utrzymywane z naszych podatków. Ten nie jest wyjątkiem.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

argonauta1000
argonauta1000
argonauta1000
31.10.2025, 07:01:50 via Wykop
  • 2
@Hibernetyk: masz rację. To był nadmierny skrót myślowy. Wszystkie zabytki należące do państwa są utrzymywane z naszych podatków, most nie jest wyjątkiem.
  • Odpowiedz
Hibernetyk
Hibernetyk
31.10.2025, 09:30:17 via Wykop
  • 2
@argonauta1000: Tak. Tu masz rację. Problem jest wtedy kiedy rano budzisz się w zabytkowym domu w którym nic nie możesz zrobić bez zgody konserwatora. A o dofinansowaniu to nawet w pijackim amoku niema sensu marzyć.
  • Odpowiedz
Serghio
Serghio
31.10.2025, 08:02:53 via Wykop
  • 3
Coś takiego jak ochrona zabytków jak dla mnie w ogóle nie powinna istnieć, albo przynajmniej działać w minimalnym zakresie i to lokalna społeczność, władza powinna decydować, czy coś trzeba wyburzyć, wyremontować, czy może odnowić, a konkretniej właściciel terenu.

Proszę sobie wyobrazić, gdyby taka "ochrona zabytków" istniała od początku cywilizacji, to dzisiaj musielibyśmy chronić mnóstwo szałasów. Kilkanaście lat temu we wsi moich rodziców, jacyś "eksperci" chodzili sobie po wsi i tak na oko,
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

RG66
RG66
RG66
31.10.2025, 15:31:18 via Wykop
  • 0
@Serghio: przesadzasz, u teściów zabytkami zrobili nawet betonowe słupy po stodole, stare drewniane chałupy. Po latach się same rozsypały i problem zniknął
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Bezdzietne kobiety powinny później przechodzić na emeryturę - petycja.
3147
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
2970
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
2931
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
2517
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
2398
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking