Wpis z mikrobloga

Zaczynam mi w głowie kiełkować pomysł zakupu lepszego roweru szosowego. Mój Triban 520 jest ze mną 8 lat i ma prawie 100kkm przebiegu. Biorę pod uwagę te dwa #owery za 6k i 8k Po mojemu są identyczne, a różni je materiał, ten droższy to karbon. Moje podstawowe pytanie brzmi, czy warto dopłacać? Niby na raty 20 x 0% wyjdzie tylko 100 zł drożej miesięcznie, ale 60 deko różnicy w wadze za dwa tysie to chyba nie warto? Wiem, że są tu fachowcy potrafiący doradzić i obronić swoje zdanie i do nich zwracam się z moim dylematem.
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/
#rower #szosa
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Jerzu w giulii jest jeszcze karbonowy wspornik siodła. w obu są wolne opony :)
na karbonie nie jeździłem ale przy twoich przebiegach to warto brać karbon, wedle tego co jest napisane w internecie jest bardziej komfortowy.
  • Odpowiedz
@Jerzu: sprawdź jeszcze ceny na szybkierowery.pl (drugi dystrybutor Sensy w Polsce), giulia gf jest akurat w tej samej cenie, natomiast ta romagna jest u nich 1000 zł tańsza. Możesz też zerknąć na inną wersję giulii gf, też za 7999 - pro, nie comp - niby z lżejszymi kołami, kierownicą i mostkiem i standardowo z lepszymi oponami. Możesz też rozważyć giulię evo na ultegrze, za 500 zł więcej.
  • Odpowiedz
@Jerzu: porównaj jeszcze geometrię obu modeli z Tribanem. Romagna w domyślnym ustawieniu (ze wszystkimi podkładkami pod kierownicą) jest bardzo komfortowa, dla mnie aż za bardzo. Giulia wydaje się mieć delikatnie bardziej sportową pozycje.
  • Odpowiedz
@Jerzu: Panie Jerzu, lepiej wziąć ten tańszy i za resztę $ dopłacić do fittingu, wymiany komplementów na odpowiednie i lepsze opony ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@Jerzu nie chodzi o wagę, karbon lepiej tłumi nierówności, jest wygodniejszy, lepiej przyspiesza, jest zrywniejszy, przyjemniej się jeździ
  • Odpowiedz
@Jerzu: śledź Pepperka bo za te pieniądze możesz kupić o niebo lepszy rower.
Co do zakupów z zagranicy to nie ma się czego bać. Poczytaj sobie komentarze w starych okazjach, czasem są opóźnienia, ale generalnie rowery przychodzą całe i zdrowe.
  • Odpowiedz
  • 0
@Jerzu Ty dużo kręcisz, więc wziąłbym coś poważnego. 60 deko to ponad pół kilo, czyli bardzo dużo jeżeli chodzi o rower. A jak z geometrią ramy i aerodynamiką? No i jakie koła? Ja bym szedł w karbon, jeśli mógłbym sobie na to pozwolić.
  • Odpowiedz
@Jerzu: w zeszłym roku kupiłem tą aluminiową sense a kumpel tą na karbonie. Mamy ten sam rozmiar ramy, giulia jest delikatnie bardziej agresywna, czy dużo lepiej tłumi drgania? Dla mnie bez różnicy, ale aż tak dużo na niej nie jeździłem. Generalnie fajny rower, pancerny (kowadła zwane kołami mocno dostały po dupie i żyją). Polecam jeśli zakup musi być z polski, ale na pepperze można znaleźć lepsze rowery w lepszych cenach
  • Odpowiedz
  • 3
Serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie i porady oraz przesłane linki. Nadal jestem niezdecydowany i nie umiem sobie zracjonalizować potrzeby posiadania nowego roweru. W końcu, ile ja, stary dziad, na nim jeszcze pojeżdżę? Nigdy nawet nie stałem obok kolarstwa, na stary rower, kurzący się na strychu, wsiadłem 13 lat temu, szosę kupiłem 8 lat temu roku, to co właściwie ma mi dać nowy, lepszy rower?
A teraz po kolei:
@rysiekMR nie neguje
  • Odpowiedz
Podoba mi się ten Polygon, ale plecy mnie bolą jak na niego patrzę. :) To przecinak do ścigania, a nie do trzepackiego bajabongo.


@Jerzu: Masz 520 to go porównajmy, stack / reach oraz główka ramy gdzie idzie widelec. Im krótsza główka rower mniej stabilny ale bardziej zwrotny i jej długość zależy od rozmiaru ramy oraz typu roweru szosowego. Im niższe ratio stack/reach rower bardziej wyścigowy. ''Wygodna'' szosa jest powyżej 1.5. Ty
  • Odpowiedz
@Jerzu: nie wiem czy zauważysz różnicę, ja sam nie wiem czy bym potrafił.
ogólnie widzę to tak: jeździsz dużo, lubisz to robić, nie oszczędzaj na tym, po tylu latach należy Ci się trochę luksusu :) ale najważniejsze żeby nabyć wedle swoich a nie cudzych potrzeb
  • Odpowiedz
  • 0
@4x80: Jeszcze raz dziękuję za bardzo fachowe doradztwo i linki do naprawdę wartych swojej ceny rowerów.
@rysiekMR No ja właśnie próbuję jakoś zdefiniować te swoje potrzeby i zracjonalizować potrzebę zakupu. :)
  • Odpowiedz